فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه جنت آباد تهران
کلاس: پروفسور مجید سمیعی

ریاضی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: به نام خدا با سلام و احترام تم 1 ریاضی قسمت بشمار و بگو و الگویابی ریتمی با شعر و ابزار چینه تدریس شد . الگوی 1*1 : یک پرتغال یک سیب یک پرتغال یک سیب ..... الگوی 2*2 :دو فنجان سبز دو فنجان صورتی دو فنحان سبز دو فنجان صورتی ..... الگوی 2*1 : دو قوری آبی یک قوری قرمز ........ و ص 3 و ص 4 در کلاس حل شد .
تکلیف: تکلیف : لطفا دانش آموزان با نقاشی اشکال در دفتر نقاشی الگوی منظم بسازند . مثلا : یه دایره آبی یه دایره سبز ......./ دو مربع قرمز یه مربع زرد ......../ یه دایره دو مربع ........./ الگو می تواند با اشکال مختلف ساخته شود . لطفا تمیز و مرتب در دفتر نقاشی انجام شود و همراه دانش آموز باشد . کتاب های ریاضی و فارسی و نگارش و ریاضی و دفتر نقاشی و دفترتلاش ( همان خط دار ) همراه دانش آموز باشد . دانش آموزانی که دفتر شطرنجی و لوازم کلاس اولی و عکس تحویل نداده اند تحویل دهند . تشکر

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: با سلام و احترام از نگاره 1 سوالات مربوطه پرسیده شد
تکلیف: تکلیف : ندارند نگاره 1 را به خوبی تصویر خوانی کنند . دانش آموزانی که جلسه آینده تمایل به خواندن شعر حفظی خدای مهربان دارند آماده باشند .

نگارش اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: با سلام و احترام دانش آموزان با خط زمینه آشنا شدند . راست راست راست فارسی / چپ چپ ریاضی . کتاب نگارش را با نوشتن لوحه ها آغاز کردیم . لوحه 1 صفحه 2 و لوحه 2 صفحه 3 کتاب نگارش در کلاس با شعر در کلاس آموزش داده شد و انجام شد . در لوحه نویسی زیر هم نویسی و هم اندازه نویسی حائز اهمیت می باشد . ( دانش آموزان مداد را به درستی در دست بگیرند )
تکلیف: تکلیف : مداد رنگی و جامدادی دانش آموزان همه روزه همراهشان باشد و تحویل داده شد . در دفتر تلاش سر مشق شبیه ص 2 و ص 3 نگارش داده شد لطفا خوش خط و هم اندازه و بدون خط فاصله نوشته شود . اگر دانش اموزی در دفتر تلاش سرمشق ندارد لطفا برایش ایجاد کنید و انجام دهد . روز شنبه تکلیف همراه دانش آموز باشد . تشکر

ریاضی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: با سلام و احترام با نام و یاد خدا آموزش کتاب ریاضی را آغاز کردیم . تدریس تم 1 ( آشپزخانه )/ سپاس گزاری از خداوند بابت رزق و روزی نعمتهایی که به بشر داده است. 1- شروع به خوردن غذا با نام خدا و تشکر از نعمتهای خدا 2- توجه به اهداف اجتماعی خانواده، خوردن صبحانه و همکاری بین اعضای خانواده 3- آموزش مفاهیم چپ، راست، بالا، پایین، ردیف، ستون پشت، جلو و وسط 4- شمارش طوطیوار از 1 تا 5 و آدرس دادن 5- الگویابی بشمار بگو تدریس شد . 1- شمارش اشیاء تا 5 2- تشخیص تفاوتها و شباهتها 3- شمردن شکلهای مثل هم 4- افزایش تمرکز و توجه اشیا مشابه را در کلاس پیدا کردند .
تکلیف: تکالیف: 1) نقاشی با موضوع تم 1 ریاضی در دفتر نقاشی کشیده شود . دانش اموز می تواند اشکال مشابه به تعداد تا 5 تا بکشد . دانش آموزانی که دفتر نقاشی ندارند در برگه آچار بکشند . 2)شمارش تا 5 تا تکرار و تمرین شود . جلسه آینده دفتر نقاشی و کتاب ریاضی همراه دانش آموز باشد .

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: با سلام و احترام با نام و یاد خدا کتاب فارسی را شروع کردیم . بخش 1 نگاره 1 ( به خانه ی ما خوش آمدی ) آشنایی با قرآن کریم و احترام به آن 2- آشنایی با نهادخانواده، اعضا و وظایف هر یک و احترام گذاشتن به آنها 3- آشنایی با ابزارها و وسایل زندگی 4- توانایی تلفظ و کلیدواژهها 5- آشنایی با مفاهیم بالا و پایین چپ و راست و با شعر .... آی بچه‌ها آی بچه‌ها! خوش‌آمدید خانه‌ی ما اگر که خوب گوش بکنید یاد می‌گیرید خیلی چیزا این خانه را که می‌بینید یک در دارددوپنجره از هرجایی که فکر کنید خانه ما قشنگ تره راستی یادم رفته بگم که اسم من آزاده است خدای مهربون به من مادر خوبی داده است مثل تمام شماها من هم‌کلاس اولم درس‌ها را خوب یاد می‌گیرم فکر نکنید که تنبلم شکر خدا باید بگم بابای من مهربونه وقتی می آد ازسرکار خنده رو لب ها مهمونه تصویر را خوب نگاه کن حالا بگو دوست عزیز پنجره کو؟ پرده کجاست؟ فرش وگل وکتاب ومیز اعضای خانه هر کدام دارند یه کاری می کنند مادروبابا وامین بگو چه کار می کنند؟ تدریس شد . تاکید بر تیکه تیکه خواندن تصویرک های نگاره 1 بابا- با با/ مادر - ما در / آزاده- آ زا ده / اَمین - اَ مین/ آمادگی برای بخش کردن . ببین و بگو و گوش کن و بگو: با هدف آشنا ساختن دانش اموز با نهاد خانواده و اعضای خانواده و جایگاه و وظایف خانواده ' آشنایی با مفهوم اولیه صوت آموزی به کمک تصویر و مهارت سخن گفتن و گوش دادن و تبیین ارزش و اهمیت جایگاه خانواده . شعر خدای مهربان خوانده شد. بازی دبستانی جلسه اول به صورت گروهی در حیاط اجرا شد .
تکلیف: تکلیف : 1) تصویرک های نگاره 1 را با دقت بخواند و انگشت روی متن تصویرک ها بگذارد تا آمادگی لازم برای کل خوانی را داشته باشد . به صورت شفاهی با کلمات تصویرک ها جمله ساده بسازد. با دقت به تصویر ص 2 کتاب فارسی نگاه کند تا سواد دیداری دانش آموز تقویت شود . 2)حفظ شعر خدای مهربان به صورت اختیاری و امتیازی می باشد . 3)دانش آموز اعضای خانواده خود را نقاشی کند . و به مدرسه بیاورد . دفتر نقاشی و کتاب فارسی و کتاب نگارش همراه دانش آموز باشد . تشکر

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: با سلام م احترام با نام و یاد خداوند سال تحصیلی جدید را آغاز می کنیم . برنامه صبحگاهی و بازگشایی در حیاط مدرسه اجرا شد . کلاس را با شعر سلام شروع کردیم . قوانین کلاس مرتبط در طی سال تحصیلی توضیح داده شد . زنگ آراستگی انجام شد (زنگ آراستگی : مرتبط با پرورش فرزندان ) تاکید بر انجام تکالیف و ساعت خواب و منظم بودن . شعر آشنایی با کتاب های درسی خوانده شد . نمایش دوستی و شیوه ی نگهداری درست از کتاب ها انجام شد. تشخیص دست برتر دانش آموز و شناخت خط زمینه و شروع فارسی از سمت راست تاکید شد . 3 تا از کتاب کار های دانش آموزان تحویل داده شد . 2 تا از کتاب کار های علوی مثل فارسی و ریاضی هنوز تحویل داده نشده است . کتاب کار علوی ( مهارت و علوم و ریاضی هوش )تحویل داده شد . فقط کتاب کار علوی علوم تا پایان درس 7 ( 2 قسمت شود ) لطفا تمامی کتاب کار های علوی و کتاب های آموزش پرورش سیمی و جلد شود . امروز در کلاس نقاشی در رابطه با روز اول مدرسه کشیده شد .
تکلیف: تکالیف : برای روز دوشنبه تمامی دانش آموزانی که عکس و رضایت نامه و وسایل کلاس اولی رو تحویل نداده اند لطفا تحویل دهند . روز دوشنبه کتاب ریاضی و فارسی و نگارش و دفتر شطرنجی و دفتر خط دار همراه دانش آموز باشد . موفق باشید
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: