1401/11/02
ریاضی اول
سادات حسینی، سمانه
درست کردن دسته ی ده تایی با ساده ترین ابزار مثل مداد رنگی در کلاس انجام شد .
همه دانش اموزان دسته ی 10 تایی درست کردند .
با جدول ارزش مکانی اشنا شدند .
و دسته های درست شده در کلاس را وارد جدول ارزش مکانی کردند .
صفحه 101 کتاب ریاضی در کلاس حل شد .
1)کتاب کار ریاضی صفحه 107 انجام شود.
2)تکلیف مهارت محور : دانش آموزان در دفتر تلاش
ابتدا 15 دایره بکشند و اشکال را ده تایی دسته بندی کنند سپس وارد جدول ارزش مکانی کنند ' حالا 22دایره بکشند و ده تایی دسته بندی کنند و وارد جدول ارزش مکانی ( یکی / ده تایی) کنند .
برای کشیدن اشکال می توانند از شابلون استفاده کنند .
3)فردا دانش اموزان چه در کلاس آنلاین چه حضوری (نی و کِش )همراه داشته باشند .
لطفا عکس تکالیف هر درس داخل پرتال در قسمت فعالیت و تکالیف مربوط به درس خودش بارگزاری شود.
فارسی اول
سادات حسینی، سمانه
کلاس امروز ما با جمله سازی کلمه ( برف ) آغاز شد .
دانش آموزان با فکر خود حداقل 5 جمله برای تصویر و کلمه مربوطه ساختند و سپس جملات خود را در کلاس آنلاین به اشتراک گذاشتند ' این کار علاوه بر ایجاد حس رقابت و عکس العمل سریع ' جمله سازی دانش اموزان را تقویت می کند .
بعد از جمله سازی ' متن های مختلف نشانه ف توسط دانش آموزان روان خوانی شد .
کلمات مخالف یا ضد هم یا تضاد با شعر تدریس شد و مثال هایی زده شد .
علامت مخالف آموزش داده شد .
و به عنوان کار در کلاس کلماتی در دفتر تلاش نوشته شد .
1) کتاب کار فارسی علوی صفحه 145 و 146 و سوال 8 صفحه 139حل شود اما دقت شود در صفحه 140 سوال 9 (کلمه خسته )و سوال 10 (کلمه در جنگل ) حذف شود و انجام نشود.
2) املا تا نشانه ف نوشته شود.
3) دانش آموزان با زبان بدن کار تضادی انجام دهند و عکس به صورت افقی در همین قسمت بارگزاری شود .
مثلا : یک عکس با چشم بسته یک عکس با چشم باز .
مثلا یک عکس خواب باشند یک عکس بیدار .
یا هر تضاد دیگر قابل قبول می باشد .
لطفا عکس تکالیف هر درس داخل پرتال در قسمت فعالیت و تکالیف مربوط به درس خودش بارگزاری شود
املا اول
سادات حسینی، سمانه
املا انگوری تا نشانه گ در دفتر املا علوی داشتیم ' کلمات املا 15 تا بود .
در املا به ای مستقل و (گی وگان ) اشاره شد .
مهارت اجتماعی
صادقی، مهتا
با سلام و احترام
جلسه امروز تدریس قسمت دوم از پارت اول اتیکت مکالمه،
همراه با پاورپوینت، کشیدن نقاشی ،
پخش فیلم، بارش فکری.
بچه ها با استفاده از دو عروسک خود یک مکالمه انجام دهند و در آن نکات شنونده خوب بودن را نشان دهند.
1401/11/01
فارسی اول
سادات حسینی، سمانه
کلاس امروز ما با ورزش صبحگاهی شروع شد .
بعد ورزش متن های روان خوانی نشانه گ توسط دانش اموزان خوانده و مرور شد.
نشانه (ف) با داستان و کد گذاری تدریس شد .
درس 11 کتاب فارسی با موضوع (روز برفی )تدریس شد.
کلیپ روز برفی پخش شد .
دانش آموزان تصویر خوانی کردند .
و متن درس توسط دانش آموزان کل خوانی شد.
تصویرک ها بخش شدند.
آشنایی با نعمت خدا و شکر گزاری از نعمت خدا و پوشیدن لباس مناسب در روز برفی و رعایت نکات ایمنی در برف بازی و راه رفتن در روز برفی اشاره شد .
متن درس چندین بار خوانده شود.
نگارش اول
سادات حسینی، سمانه
نوشتار نشانه( ف ) تدریس شد.
ترکیبات نشانه ( ف ) گفته شد . سپس دانش اموزان با ترکیبات کلمه ساختند.
مثلا:
فا مثل : فانوس/
فو مثل : فوت/
و..........
و در دفتر یادداشت کردند . و با کلمه کلیدی فرفره : جمله ساختند .
کتاب نگارش صفحه 79 و 80 در کلاس حل شد .
سوال 1 مدادی ها روان خوانی شد .
به بخش کردن و ساخت کلمه با نشانه مربوطه تاکید شد .
کتاب کار فارسی علوی صفحه 143 و 144 حل شود.
اگر دانش اموزی سوال یک مدادی کتاب نگارش صفحه 79 و 80 را حل نکرده است انجام دهد .
املا اول
سادات حسینی، سمانه
فردا املا انگوری به صورت کلمه تا نشانه گ خواهیم داشت .
دفتر املا علوی ایجاد انگیزه یک خوشه انگور با جای 20 کلمه را داشته باشد.