فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه جنت آباد تهران
کلاس: پروفسور محمود حسابی

ریاضی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: تصویر خوانی تم 13 مرور شد . #صفحه_86 اهداف آموزشی انجام عمل جمع با انتقال انگشتان یک دست به دست دیگر. آموزش نماد جمع. درک مفهوم جمع و حاصل آن و نوشتن یک عبارت جمع. #صفحه_87 اهداف آموزشی پیدا کردن حاصل جمع با رسم چوب خط. نوشتن یک عبارت جمع با توجه به شکل ها و چوب خط. پیدا کردن ترکیب های دو تایی عدد 1 تا 5 نوشتن نظام دار ترکیب های هر عدد. تکمیل شد .
تکلیف: صفحه 89 و 91 کتاب ریاضی حل شود .

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: ی میانجی و -ِ ربط مرور شد . ای پنهان تدریس شد . کلمات کلیدی نوشته شد . بیدپا با هدف تقویت توسعه روان خوانی و سواد خوانداری با موضوع تربیت گرگ خوانده شد . کتاب کار فارسی علوی صفحه 110 در کلاس حل شد .
تکلیف: 1)صفحه 111 کتاب کار فارسی علوی خوانده شود سپس درک مطلب صفحه 112 حل شود . 2) ارمغان شماره 14 حل شود . کتاب ها در صورت حضوری بودن : کتاب فارسی ' نگارش و کتاب ریاضی همراه دانش اموز باشد .

ریاضی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: تم 13 با موضوع رفتن به رستوران تدریس شد . اداب رفتن به رستوران و نحوه ی سفارش و ....... اشنا شدند ..
تکلیف: ندارند

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: کلاس امروز ما با ورزش صبحگاهی شروع شد . روان خوانی پرسیده شد . نشانه ( ی) مجددا تکرار و تمرین شد. سپس (یِ) کمکی همراه با قصه تدریس شد در کلمات مثال زده شد و تفاوت آن با ( ِ ) دوستی گفته شد . نکته:( ِ )دوستی بین دو کلمه ای می‌آید که اخر کلمه ی اول سربازها نشسته باشند مثال:مدادِ قرمز نکته:(یِ) کمکی بین دو کلمه ای می‌آید که اخر کلمه ی اول نشانه های پلیس ( آ،او،ای،هِ تنها و ه چسبان) باشد.مثال:بویِ یاس . بازی پنهان و پیدا سر کلاس انجام شد.
تکلیف: متن های روان خوانی به خوبی خوانده شود.

نگارش اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: امروز در کلاس صفحه 109 کتاب کار حل شد با محتوای تشخیص صدای (ای) و (ی) در کلمه،آموزش تشخیص صحیح فعل در اخر کلمه توسط قصه. نکته : در پایه ی اول از کلمه ی فعل برای اموزش استفاده نمی‌کنیم و بچه ها باید از طریق تشخیص شنیداری و با توجه به ابتدا ی کلمه بتوانند کلمه اخر را صحیح تشخیص دهند. (روش مطلوب در کلاس اول آن است که اصطلاح جمله را آن قدر تکرار کنیم تا ملکه ی ذهن دانش اموز شود.) سپس کتاب نگارش صفحه 67 و 68 حل شد .
تکلیف: 1) اگر دانش اموزی سوال یک مدادی صفحه 67 و 68 را تکمیل نکرده است کامل کند . 2) مطابق کاربرگ ارسال شده ( -ِ کمکی یا ی میانجی ) گذاشته شود . مداد امین/ دریا ابی / 3) املا به صورت کلمه تا پایان نشانه ش نوشته شود. ( از کلید واژه های -ِ ربط و ی میانجی ) استفاده شود. کتاب ها در صورت حضوری بودن : کتاب کار فارسی علوی و کتاب ریاضی و کتاب کار ریاضی علوی همراه دانش اموز باشد .

شطرنج

مدرس: یوسفی، ژاله
فعالیت: با عرض سلام .ما امروز قانون قلعه رفتن رادبطور کامل با عزیزانمان کار کردیم . در ابتدا قلعه حرکتی است که فقط و فقط بین شاه و رخ انجام می شود. ما دو نوع قلعه داریم 1_ قلعه کوچک 2_ قلعه بزرگ . شاه در هر بازی فقط یکبار می تواند قلعه برود . هدف از قلعه رفتن آنست که : شاه بره جای امن. رخ بیاد تو بازی. ما 5 شرط برای قلعه رفتن داریم . 1_ شاه قبلا حرکت نکرده باشد. 2_ رخ قبلا حرکت نکرده باشد 3_ بین شاه و رخ مهره ای نباشد 4_ شاه از مسیر کیش نمی تواند قلعه برود 5_ شاه برای رفع کیش هم نمی تواند قلعه برود. من تمامی موارد بالا را با مثال برای عزیزانمان توضیح دادم. یک سایت شطرنج وجود دارد بنام Lichess.org لطفا در منزل این برای عزیزانمان نصب کرده واز امکانات آن استفاده نمایید. متشکرم

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: کلاس امروز ما با ورزش صبحگاهی شروع شد . روان خوانی پرسیده شد . نشانه ( ی ) با کد گذاری تدریس شد. ترکیبات گفته شد . ساخت کلمه و صدا اموزی نشانه ( ای ) ( ی ) تاکید شد . درس کتاب فارسی تدریس شد .
تکلیف: متن درس کل خوانی شود .

نگارش اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: نوشتار و خواندن نشانه ( ی ) و (ای ) در کلمات تاکید شد . تشخیصی نشانه ( ی ) و ( ای ) تمرین و تکرار شد . کتاب کار فارسی علوی صفحه 107 و 108 در کلاس حل شد .
تکلیف: تمرین تشخیصی نشانه ( ای ) و ( ی ) در منزل ( مطابق نمونه ارسال شده )نوشته شود . مثلا : سایه -ماشین -آیا و ...... کتاب ها : در صورت حضوری بودن ( کتاب کار فارسی علوی و کتاب ریاضی و کتاب نگارش و دفتر تلاش ) همراه دانش اموز باشد .

مهارت اجتماعی

مدرس: احمدی زاده، فرزانه
فعالیت: با سلام و وقت بخیر امروز در مورد آداب مهمانی رفتن و رفتارهای درست و نادرست در مهمانی صحبت کردیم
تکلیف: عزیزان یک نقاشی از مهمانی با رفتارهای درست بکشید

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: مخالف ها تدریس شد . دانش اموزان با علامت مخالف اشنا شدند . کار در کلاس کلمات مخالف نوشته شد . مثال : روز =|= شب صفحه 105 کتاب کار فارسی علوی خوانده شد و کلید واژه ها تاکید شد . سپس صفحه 104 و 106 کتاب کار فارسی علوی تکمیل شد .
تکلیف: ندارند . صفحه 106 روان خوانی شود. کتاب ها : کتاب نگارش و کتاب فارسی و کتاب ریاضی و کتاب کار فارسی علوی همراه دانش اموزان باشد .

املا اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: املا تشخیصی و تثبیتی ( ای مستقل و ی )و( -ِ ربط )را داشتیم . دفتر املا ها تحویل داده شد ' لطفا املا ها ملاحظه شود .

سواد مالی

مدرس: منصوری‌آریا، درسا
فعالیت: درس دهم ( همرا بانک ) تدریس شد. انیمیشن (همراه بانک) گذاشته شد. در رابطه با همراه بانک و خدمات آن با بچه ها صحبت شد. کتاب بچه ها چک شد.
تکلیف: خواهشمند است تکالیف درس دهم صفحه 81 و 82 را انجام دهند. لطفا قلک ها و دستگاه عابر بانک را نگه دارند تمامی دست سازه ها در جشنواره به نمایش گذاشته میشود.

هوش و ریاضی

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: کتاب ریاضی هوش علوی صفحه 12 تا پایان صفحه 15 حل شد . مباحث الگویابی شمارش و تفاوت ها و بگرد و پیدا کن تمرین و تکرار شد .

ریاضی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: مباحث شمارش و الگو و علامت کمتر و بیشتر و مساوی ومقایسه اندازه گیری تمرین و تکرار شد . و کتاب کار ریاضی علوی تم 12 به طور کامل حل شد .

نگارش اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: جمله سازی و کلمه خوانی تمرین شد . بازی جادویی کلمات انجام شد . کتاب نگارش صفحه 66 حل شد .
تکلیف: 1)صفحه 103 کتاب کار فارسی علوی حل شود. 2) ارمغان شماره 13 تکمیل شود و همراه دانش اموزان باشد . 3) املاکلمه ای تا نشانه ش با تاکید -ِ ربط و ای مستقل نوشته شود. روز دوشنبه تدریس نشانه جدید را خواهیم داشت . کتاب ها : دفتر تلاش - ریاضی هوش علوی - کتاب کار فارسی علوی - دفتر املا ( اگر در منزل می باشد ) همراه دانش اموز باشد .

املا اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: املا تا نشانه اِ گفته شد . آفرین بر پسران پر تلاش کلاسم ' دفتر املا بعضی از دانش اموزان تحویل داده شد . لطفا برای شنبه همراهشان باشد .

بازی دبستانی

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: بازی دبستانی بازی (خرچنگ) با هدف تقویت عضلات،تعادل،شناخت حرکات اعضای بدن.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: