فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه جنت آباد تهران
کلاس: پروفسور محمود حسابی

ریاضی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: ساعت و تحلیل مسئله مرور شد . صفحه 166 کتاب ریاضی حل شد
تکلیف: عبارت های زیر در دفتر تلاش حل شود . 12-7 35-5 10-10+5+5 40+30-20 50-10+20 22-22 10-10 19-9 15-5 50-50

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: روان خوانی پرسیده شد .
تکلیف: لطفا کتاب کار فارسی علوی و کتاب فارسی خود را باز کنند و درس (عین و درس ضاد را باز کنند ) ابتدا روان خوانی انجام شود سپس کلماتی با این نشانه های عین و ضاد را پیدا کنند و دفتر تلاش خود بنویسند . والدین عزیز لطفا اجازه دهید صفر تا صد کار را خود دانش اموزان انجام دهند هدف از پیدا کردن کلمات تقویت ادراک دیداری در دانش اموز است. کتاب ها: کتاب ریاضی و دفتر تلاش و کتاب فارسی و کتاب نگارش و کتاب کار فارسی علوی همراه دانش اموز باشد .

قرآن اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: درس 6 قران با موضوع مدرسه ی ما تدریس شد . لوحه ی 20 تا 25 تدریس شد . پیام قرانی خوانده شد . سوره ی فلق تدریس شد .

هوش و ریاضی

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: صفحه 37 با هدف دنبال کردن دستورالعمل و صفحه 38 با هدف حل مسئله و شمارش صفحه 39 تقارن حل شد

شطرنج

مدرس: یوسفی، ژاله
فعالیت: با عرض سلام و تبریک سال نو ،امیدوارم با شادی وسلامتی سال جدید را آغاز کرده باشید. امروز ما مروری برمات با یک وزیر و مات با یک وزیر ورخ داشتیم .همچنین آموزش امروز ما مات با دو رخ بود. روش مات کردن با دو رخ همان مات پلکانی است فقط مطالب دارد که حتما باید آنرا مد نظر بگیریم. دانستن نقاط قوت و ضعف رخ یکی از همین موارد است.رخ مهره ای دور زن است ،یعنی هر چه از مهره ها فاصله داشته باشد بهتر عمل می کند،این دور زنی نقطه قوت رخ است ، حالا ضعف رخ در قطر های آن است یعنی ما می توانیم از طریق قطرها به رخ نزدیک شده و او را بزنیم .پس در مسیر کشیدن شاه حریف به عرض یا ستون آخر باید، آن مطالب را مد نظر قرار داد و رخ ها با همکاری هم و بطور مرتب همکاری کرده و شاه را کیش و مات می کنند. والدین گرامی لطفا با عزیرانمان در منزل بازی کرده و تمرین ها را پیگیری نمایید .عزیران ما باید تا آخر هفته اول اردیبهشت ماه جزوه خود را تمام کرده و ارائه دهند. متشکرم.

ریاضی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: صفحه 159 کتاب ریاضی با موضوعات الگوریتم و جمع ذهنی،و مفهوم کمتر و بیشتر و مساوی صفحه 160 اشنایی با اعداد دیجیتال و صفحه ی نمایش و صفحه 161 با موضوع الگوی 9 تایی و حل مسئله تدریس و حل شد. کتاب کار ریاضی علوی صفحه 164 و 165 حل شد .
تکلیف: پسرم جمع های زیر را به صورت ذهنی انجام بده. 10+15+5 5_15+10+25 15_30+10+20 5+5+5+15 40+7 10_30_50 از عدد 50 تا 90 ( چهار تا چهارتا شمارش کن ) و در دفتر تلاش بنویس .

علوم اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: علوم درس 12 از خانه تا مدرسه تدریس شد . دانش اموزان با انواع حرکت در زندگی اشنا شدند . سپس سوالات کتاب کار علوم علوی از صفحه 115 تا 125 حل شد .

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: با توجه به اینکه بعضی از دانش اموزان دفتر املا نداشتند ، املای تشخیصی در برگه گفته شد توسط دانش اموزان چک شد ' لطفا در دفتر املا چسبانده شود .
تکلیف: املا از نشانه ض نوشته شود . کتاب ها : کتاب کار ریاضی و هوش علوی و کتاب کار ریاضی علوی و دفتر تلاش همراه دانش اموزان باشد .

بازی استراتژیک

مدرس: سادات، هلیا
فعالیت: بکار گیری خلاقیت مهارت حسی حرکتی مهارت جابجایی مهارت دستکاری هماهنگی دو نیم کره

آزمایشگاه

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: به ازمایشگاه رفتیم و ازمایش توپ و سرسره با هدف آشنایی با حرکت و جهت حرکت اجسام را انجام دادیم .

ریاضی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: تم 23 کتاب ریاضی با موضوع شب هنگام خواب تدریس شد . صفحه 156 و 157 و 158 حل شد . کتاب کار ریاضی علوی صفحه 162 و 163 حل شد .
تکلیف: جمع و تفریق زیر در دفتر تلاش انجام شود. 20-10+20+5=....... 10-10+20+10=....... 30+10+3+5-5=........ 20+40+4=...............

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: کتاب کار فارسی علوی صفحه 242 با موضوعات جمله سازی کلمات هم معنی و داستان نویسی انجام شد. صفحه 243 روان خوانی شد و سوالات درک مطلب صفحه 244 حل شد . روان خوانی پرسیده شد. کلید واژه های متن صفحه 244 کتاب کار فارسی علوی جهت تثبیت کلمات در دفتر تلاش نوشته شد .
تکلیف: جدول تشخیصی:لطفا با نشانه های (ص.س/ث) سه ستون تعریف کنید و املا تشخیصی نوشته شود . کتاب ها : کتاب ریاضی و کتاب کار ریاضی علوی و کتاب کار علوم علوی و کتاب علوم و دفتر تلاش دفتر املا همراه دانش اموز باشد .

هنر اول

مدرس: ایروانی، سارا
فعالیت: این جلسه دانش آموزان نقاشی انواع ماشین هارا کشیدند و فضای اطراف آن را با چیزهایی که دوست داشتند تکمیل کردند.

مهارت اجتماعی

مدرس: احمدی زاده، فرزانه
فعالیت: با سلام و عرض تبریک سال جدید امروز مرپری بر آداب مهمانی داشتیم .

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: امروز درس 20 کتاب فارسی (رضا) تدریس شد از روی درس خوانده شد. نشانه ی جدید همراه با قصه و ( ایجاد انگیزه امضا )تدریس و تثبیت شد.

نگارش اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: نگارش نشانه ی ضاد(ض) با کد آموزش داده شد. کتاب نگارش صفحه 121 و 122 و 123 حل شد. کتاب کار فارسی علوی صفحه 239 و 240 حل شد .
تکلیف: صفحه ی 241 کتاب کار فارسی را حل شود . املا از نشانه ( ح حلزون )و ( ه دو چشم )نوشته شود . کتاب ها : کتاب کار فارسی علوی و کتاب ریاضی و کتاب کار ریاضی علوی و دفتر تلاش همراه دانش اموزان باشد.

سواد مالی

مدرس: منصوری‌آریا، درسا
فعالیت: درس نوزدهم (مالیات) تدریس شد. انیمیشن طنز مالیات برای نوسازی مدارس گذاشته شد. انیمیشن مهارت زندگی (اموال عمومی) گذاشته شد. معرفی کتاب داستان : اسباب بازی و مالیات
تکلیف: خواهشمند است تکلیف درس نوزدهم صفحه 144 را انجام دهند.

رایانه

مدرس: براتی، الناز
فعالیت: یادگیری الگوریتم ها با استفاده از بلوک های حرکتی برای تمرین می توانید به لینک زیر مراجعه کنید: https://studio.code.org/s/course1/lessons/14/levels/1

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: ضمن عرض تبریک سال نو مباحث فارسی و روان خوانی و ریاضی تکرار تمرین و مرور شد .

شطرنج

مدرس: یوسفی، ژاله
فعالیت: با عرض سلام . امیدوارم که تعطیلات را به خوبی و سلامتی پشت سر گذاشته باشید. امروز ما بخاطر وقفه ای که داشتیم ،تمامی قوانین آموزش داده شده را مرور کردیم ،تا عزیزانمان با حضور ذهن بهتری آماده دریافت مطالب جدید باشند.در ضمن چند نمونه ،مات یک حرکتی و همچنین چگونگی درست گسترش مهره ها را با عزیرانمان تمرین کردیم. لطفادر منزل با بچه ها شطرنج بازی کرده و تمرین نمایید. سپاسگزارم.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: