فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه جنت آباد تهران
کلاس: پروفسور محمود حسابی

ریاضی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: امروز ریاضی تدریس تم 17 را آغاز کردیم و صفحه ی 114 کتاب با مفهوم جمع اعداد توسط تشخیص چوب خط 5تایی و تبدیل به عدد 10 وصفحه 115 با نوشتن حاصل جمع های چند تایی انجام شد. صفحه 116 پیدا کردن حاصل جمع و تفریق با هر روش حل شد . چند عبارت ریاضی ترکیبی در کلاس در دفتر تلاش حل شد عدد نویسی از 50 تا 99 در کلاس نوشته شد .
تکلیف: صفحه 117 کتاب ریاضی حل شود.حاصل جمع های زیر را انجام بده. ( در صورت تمایل جهت تمرین و تکرار بیشتر تکلیف زیر را انجام بده حتی می توانید با شکل حاصل را به دست بیاورید) 4+2+3= 3+5+1= 7+1+5= 5+5+5= 1+4+3+2=

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: نشانه و_ُ استثنا تمرین و تکرار شد . کلمات تشخیصی تمرین شد . صفحه 176 و درک مطلب 178 حل شد . صفحه 177 خوانده شد . ایجاد انگیزه نشانه و-_ُ داشتیم .
تکلیف: صفحه 171 و 177 روان خوانی شود . کتاب ها : کتاب ریاضی و کتاب کار ریاضی علوی و دفتر تلاش و دفتر املا علوی و کتاب نگارش جهت ملاحظه همراه دانش اموزان باشد .

املا اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: املا خورشیدی در کلاس در دفتر تلاش تمرین شد .
تکلیف: فردا املا تا نشانه ج خواهیم داشت متن صفحه 171 به خوبی تمرین شود . املا نویسی تا نشانه ج تکرار و تمرین شود . در صورت تمایل دفتر املا ایجاد انگیزه دلخواه داشته باشد .

هنر اول

مدرس: ایروانی، سارا
فعالیت: این جلسه دانش آموزان نقاشی انواع درختان را آموزش دیدند.
تکلیف: لطفا برای جلسه آینده دانش آموزان دفتر نقاشی و مدادرنگی و قیچی و چسب مایع یا ماتیکی همراه داشته باشند. ممنونم

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: تدریس نشانه اُ استثنا با داستان و کدگذاری انجام شد. درس خروس خوش آواز کلمات و روانخوانی خوانده شد. کلمات اُ استثنا باید با مرور فراوان برای دانش آموز تثبیت شود.
تکلیف: فایل کلمات اُ استثنا در پرتال بارگزاری شد لطفا پیرینت بگیر یا بنویس و روی دیوار اتاق بچسبانید تا هر روز چند بار با نگاه کردن و خواندن آنها تثبیت این کلمات در حافظه ی شما اتفاق بیفتد.

نگارش اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: اموزش نشانه اُ استثناء برای تدریس این درس باید به دانش آموزان بفهمانیم در کلماتی که اُ استثنا دارند در کلمه صدای (او ) دیده می شود ولی صدای اُ خوانده می شود. کلمات اُ استثنا بخش و صدا کشی نمی شوند. کلمات استثنا در دفتر تلاش نوشته شد و جمله سازی هندسی جهت تثبیت جملات به هم ریخته تمرین شد. کتاب نگارش 2 صفحه حل شد کتاب کار فارسی علوی صفحه 173 و 174 حل شد.
تکلیف: اگر دانش اموزی صفحه 175 کتاب کار فارسی علوی را حل نکرده است حل کند. کلمات استثنا چندین بار خوانده شود . کتاب ها : کتاب ریاضی ' کتاب کار ریاضی ' کتاب کار فارسی علوی و دفتر تلاش همراه دانش اموزان باشد.

سواد مالی

مدرس: منصوری‌آریا، درسا
فعالیت: درس چهاردهم (تخصص گرایی) تدریس شد. انیمیشن طنز (تخصص گرایی) گذاشته شد. در رابطه با تخصص گرایی و مزایای آن با بچه ها صحبت شد. معرفی کتاب داستان: تعمیرکاران کوچک شعر تعمیرکار را با بچه ها همخوانی کردیم. کتاب بچه ها چک شد.
تکلیف: خواهشمند است تکلیف درس چهاردهم صفحه 110 را انجام دهند. مهم ** با سلام و احترام خدمت اولیای محترم خواهشمند است دست سازه های سواد مالی را حتما روز چهارشنبه11 بهمن جهت شرکت در نمایشگاه ( که در روز پنج شنبه است ) تحویل مدرسه دهید. با سپاس دپارتمان سواد مالی

رایانه

مدرس: براتی، الناز
فعالیت: دانش آموزان در محیط اسکرچ جونیور ی بازی ساده طراحی کردند.

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: متن صفحه 172 کتاب کار فارسی علوی خوانده شد و درک مطلب صفحه 173 حل شد . بیدپا با هدف تقویت حافظه و ارتقا سواد خوانداری خوانده شد . متن روان خوانی صفحه 165 کتاب کار فارسی علوی پرسیده شد .
تکلیف: روز مرد بر تمامی پدران عزیز مبارک و به مناسبت روز مرد دانش اموزان تکلیفی ندارند. فقط روز شنبه دانش اموزان به عنوان میان وعده یک عدد موز همراه داشته باشند . کتاب ها : کتاب کار فارسی علوی و کتاب فارسی و کتاب نگارش و دفتر تلاش همراه دانش اموزان باشد .

املا اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: املا خوشه ای جهت تقویت دایره لغات و حافظه و شناخت و تثبیت هم اغاز و هم پایان نشانه ها و شناخت کلمات گفته شد .

قرآن اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: درس 3 قران با موضوع خانه ی ما تدریس شد . شعر خانه ی ما خوانده شد . سوره ی عصر تدریس شد. پیام قرانی ها تاکید شد . پیامد تصاویر خوانی ها با مشارکت بحث و گفت و گو شد .
تکلیف: ندارند

مهارت زندگی

مدرس: علوی، زهره
فعالیت: سلام و عرض ادب گفتگو در مورد کار گروهی و لزوم رعایت نوبت در فعالیت ها انجام شد.

هوش و ریاضی

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: چند جمع شانه ای حل شد . کتاب ریاضی و هوش با هدف شناخت قرینه و تقارن و تفریق صفحه 20 و 21 و 22 حل شد .

بازی دبستانی

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: بازی هدفمند شناخت اعداد با نی انجام شد . امروز بازی دبستانی بازی کانگورو با پسرهای گلم انجام دادیم با هدف توان عضلانی،قدرت عضلانی ،تعادل،نشاط انجام دادیم.

ریاضی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: جمع شانه ای مرور شد . بازی لیوان جادویی با هدف تثبیت یادگیری جمع شانه ای با لیوان به صورت مسابقه ای انجام شد .
تکلیف: عبارت های زیر به صورت شانه ای در دفتر تلاش انجام شود . برای حاصل شکل کشیده شود . 6+7= 8+9= 8+8=

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: امروز تدریس نشانه (ج) را داشتیم. درس 13 نارنج و برنج کتاب فارسی تدریس شد. کلمات خوانده شد . جایگاه نشانه به صورت شنیداری در کلمات تکرار شد.
تکلیف: متن درس کل خوانی شود .

نگارش اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: امروز نگارش نشانه جدید با کد گذاری آموزش داده شد. ترکیبات نشانه جدید نوشته شد و تکرار و تمرین شد. کتاب نگارش صفحه 87 و 88 حل شد کتاب کار فارسی علوی صفحه 167 و 168 و 169 و 170 انجام شد.

املا اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: املا خوشه ای مطابق صفحه 170 در دفتر تلاش تمرین و تکرار کردیم .
تکلیف: فردا املا خوشه ای تا نشانه ل خواهیم داشت . دفتر املا علوی جای 20 کلمه مطابق صفحه 170 کتاب کار فارسی علوی را داشته باشد . متن صفحه 165 کتاب کار فارسی علوی روان خوانی شود . کتاب ها : دفتر املا علوی . کتاب کار فارسی علوی / دفتر تلاش / کتاب ریاضی و هوش همراه دانش اموز باشد .

شطرنج

مدرس: یوسفی، ژاله
فعالیت: امروز ما مروری بر ایده آل های سفید داشتیم ،همانطور که اطلاع دارید، هدف از طرح اینکار آنست که بتوانیم یک طرح اولیه در بازی برای خودمان داشته باشیم. طرح شامل گرفتن مرکز ،گسترش دادن مهره ها ،بخصوص مهره های جناح شاه و سپس امنیت شاه ،که ما آنرا با قلعه رفتن مهیا می کنیم و سپس رفتن سراغ جناح وزیر و بیرون آوردن اسب و فیل و بعد وزیر را خارج کرده و رخ هارا در ستون های مرکزی قرار می دادیم. حالا پاسخ سیاه به ایده آل های سفید نیز باید درست و منطقی باشد ،یعنی وقتی سفید مرکز را گرفته ،سیاه نیز متقابلا باید مرکز را گرفته و اجازه پیشروی به نیرو های سفید را ندهد، حالا به همان ترتیب مهره ها را گسترش داده و امنیت شاه را برقرار کرده و حالا بعد از کامل شدن گسترش آغاز حمله کردن رقم می خورد. عزیرانمان باید بتوانند بعداز انجام حرکات درست و منطقی بعدا تدارک حمله را ببینند.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: