1402/11/08
ریاضی اول
سادات حسینی، سمانه
امروز ریاضی تدریس تم 17 را آغاز کردیم و صفحه ی 114 کتاب با مفهوم جمع اعداد توسط تشخیص چوب خط 5تایی و تبدیل به عدد 10 وصفحه 115 با نوشتن حاصل جمع های چند تایی انجام شد.
صفحه 116 پیدا کردن حاصل جمع و تفریق با هر روش حل شد .
چند عبارت ریاضی ترکیبی در کلاس در دفتر تلاش حل شد
عدد نویسی از 50 تا 99 در کلاس نوشته شد .
صفحه 117 کتاب ریاضی حل شود.حاصل جمع های زیر را انجام بده.
( در صورت تمایل جهت تمرین و تکرار بیشتر تکلیف زیر را انجام بده حتی می توانید با شکل حاصل را به دست بیاورید)
4+2+3=
3+5+1=
7+1+5=
5+5+5=
1+4+3+2=
فارسی اول
سادات حسینی، سمانه
نشانه و_ُ استثنا تمرین و تکرار شد .
کلمات تشخیصی تمرین شد .
صفحه 176 و درک مطلب 178 حل شد .
صفحه 177 خوانده شد .
ایجاد انگیزه نشانه و-_ُ داشتیم .
صفحه 171 و 177 روان خوانی شود .
کتاب ها : کتاب ریاضی و کتاب کار ریاضی علوی و دفتر تلاش و دفتر املا علوی و کتاب نگارش جهت ملاحظه همراه دانش اموزان باشد .
املا اول
سادات حسینی، سمانه
املا خورشیدی در کلاس در دفتر تلاش تمرین شد .
فردا املا تا نشانه ج خواهیم داشت
متن صفحه 171 به خوبی تمرین شود .
املا نویسی تا نشانه ج تکرار و تمرین شود .
در صورت تمایل دفتر املا ایجاد انگیزه دلخواه داشته باشد .
هنر اول
ایروانی، سارا
این جلسه دانش آموزان نقاشی انواع درختان را آموزش دیدند.
لطفا برای جلسه آینده دانش آموزان دفتر نقاشی و مدادرنگی و قیچی و چسب مایع یا ماتیکی همراه داشته باشند.
ممنونم
1402/11/07
فارسی اول
سادات حسینی، سمانه
تدریس نشانه اُ استثنا با داستان و کدگذاری انجام شد. درس خروس خوش آواز کلمات و روانخوانی خوانده شد. کلمات اُ استثنا باید با مرور فراوان برای دانش آموز تثبیت شود.
فایل کلمات اُ استثنا در پرتال بارگزاری شد لطفا پیرینت بگیر یا بنویس و روی دیوار اتاق بچسبانید تا هر روز چند بار با نگاه کردن و خواندن آنها تثبیت این کلمات در حافظه ی شما اتفاق بیفتد.
نگارش اول
سادات حسینی، سمانه
اموزش نشانه اُ استثناء
برای تدریس این درس باید به دانش آموزان بفهمانیم در کلماتی که اُ استثنا دارند در کلمه صدای (او ) دیده می شود ولی صدای اُ خوانده می شود.
کلمات اُ استثنا بخش و صدا کشی نمی شوند.
کلمات استثنا در دفتر تلاش نوشته شد و جمله سازی هندسی جهت تثبیت جملات به هم ریخته تمرین شد.
کتاب نگارش 2 صفحه حل شد
کتاب کار فارسی علوی صفحه 173 و 174 حل شد.
اگر دانش اموزی صفحه 175 کتاب کار فارسی علوی را حل نکرده است حل کند.
کلمات استثنا چندین بار خوانده شود .
کتاب ها : کتاب ریاضی ' کتاب کار ریاضی ' کتاب کار فارسی علوی و دفتر تلاش همراه دانش اموزان باشد.
سواد مالی
منصوریآریا، درسا
درس چهاردهم (تخصص گرایی) تدریس شد.
انیمیشن طنز (تخصص گرایی) گذاشته شد.
در رابطه با تخصص گرایی و مزایای آن با بچه ها صحبت شد.
معرفی کتاب داستان: تعمیرکاران کوچک
شعر تعمیرکار را با بچه ها همخوانی کردیم.
کتاب بچه ها چک شد.
خواهشمند است تکلیف درس چهاردهم صفحه 110 را انجام دهند.
مهم **
با سلام و احترام خدمت اولیای محترم
خواهشمند است دست سازه های سواد مالی را حتما روز چهارشنبه11 بهمن جهت شرکت در نمایشگاه ( که در روز پنج شنبه است ) تحویل مدرسه دهید.
با سپاس
دپارتمان سواد مالی
رایانه
براتی، الناز
دانش آموزان در محیط اسکرچ جونیور ی بازی ساده طراحی کردند.
1402/11/05
1402/11/04
فارسی اول
سادات حسینی، سمانه
متن صفحه 172 کتاب کار فارسی علوی خوانده شد و درک مطلب صفحه 173 حل شد .
بیدپا با هدف تقویت حافظه و ارتقا سواد خوانداری خوانده شد .
متن روان خوانی صفحه 165 کتاب کار فارسی علوی پرسیده شد .
روز مرد بر تمامی پدران عزیز مبارک و به مناسبت روز مرد دانش اموزان تکلیفی ندارند.
فقط روز شنبه دانش اموزان به عنوان میان وعده یک عدد موز همراه داشته باشند .
کتاب ها : کتاب کار فارسی علوی و کتاب فارسی و کتاب نگارش و دفتر تلاش همراه دانش اموزان باشد .
املا اول
سادات حسینی، سمانه
املا خوشه ای جهت تقویت دایره لغات و حافظه و شناخت و تثبیت هم اغاز و هم پایان نشانه ها و شناخت کلمات گفته شد .
قرآن اول
سادات حسینی، سمانه
درس 3 قران با موضوع خانه ی ما تدریس شد .
شعر خانه ی ما خوانده شد .
سوره ی عصر تدریس شد.
پیام قرانی ها تاکید شد .
پیامد تصاویر خوانی ها با مشارکت بحث و گفت و گو شد .
ندارند
مهارت زندگی
علوی، زهره
سلام و عرض ادب گفتگو در مورد کار گروهی و لزوم رعایت نوبت در فعالیت ها انجام شد.
هوش و ریاضی
سادات حسینی، سمانه
چند جمع شانه ای حل شد .
کتاب ریاضی و هوش با هدف شناخت قرینه و تقارن و تفریق صفحه 20 و 21 و 22 حل شد .
بازی دبستانی
سادات حسینی، سمانه
بازی هدفمند شناخت اعداد با نی انجام شد .
امروز بازی دبستانی بازی کانگورو با پسرهای گلم انجام دادیم با هدف توان عضلانی،قدرت عضلانی ،تعادل،نشاط انجام دادیم.
1402/11/03
ریاضی اول
سادات حسینی، سمانه
جمع شانه ای مرور شد .
بازی لیوان جادویی با هدف تثبیت یادگیری جمع شانه ای با لیوان به صورت مسابقه ای انجام شد .
عبارت های زیر به صورت شانه ای در دفتر تلاش انجام شود .
برای حاصل شکل کشیده شود .
6+7=
8+9=
8+8=
فارسی اول
سادات حسینی، سمانه
امروز تدریس نشانه (ج) را داشتیم.
درس 13 نارنج و برنج کتاب فارسی تدریس شد.
کلمات خوانده شد .
جایگاه نشانه به صورت شنیداری در کلمات تکرار شد.
متن درس کل خوانی شود .
نگارش اول
سادات حسینی، سمانه
امروز نگارش نشانه جدید با کد گذاری آموزش داده شد.
ترکیبات نشانه جدید نوشته شد و تکرار و تمرین شد.
کتاب نگارش صفحه 87 و 88 حل شد
کتاب کار فارسی علوی صفحه 167 و 168 و 169 و 170 انجام شد.
املا اول
سادات حسینی، سمانه
املا خوشه ای مطابق صفحه 170 در دفتر تلاش تمرین و تکرار کردیم .
فردا املا خوشه ای تا نشانه ل خواهیم داشت .
دفتر املا علوی جای 20 کلمه مطابق صفحه 170 کتاب کار فارسی علوی را داشته باشد .
متن صفحه 165 کتاب کار فارسی علوی روان خوانی شود .
کتاب ها : دفتر املا علوی . کتاب کار فارسی علوی / دفتر تلاش / کتاب ریاضی و هوش همراه دانش اموز باشد .
شطرنج
یوسفی، ژاله
امروز ما مروری بر ایده آل های سفید داشتیم ،همانطور که اطلاع دارید، هدف از طرح اینکار آنست که بتوانیم یک طرح اولیه در بازی برای خودمان داشته باشیم. طرح شامل گرفتن مرکز ،گسترش دادن مهره ها ،بخصوص مهره های جناح شاه و سپس امنیت شاه ،که ما آنرا با قلعه رفتن مهیا می کنیم و سپس رفتن سراغ جناح وزیر و بیرون آوردن اسب و فیل و بعد وزیر را خارج کرده و رخ هارا در ستون های مرکزی قرار می دادیم. حالا پاسخ سیاه به ایده آل های سفید نیز باید درست و منطقی باشد ،یعنی وقتی سفید مرکز را گرفته ،سیاه نیز متقابلا باید مرکز را گرفته و اجازه پیشروی به نیرو های سفید را ندهد، حالا به همان ترتیب مهره ها
را گسترش داده و امنیت شاه را برقرار کرده و حالا بعد از کامل شدن گسترش آغاز حمله کردن رقم می خورد. عزیرانمان باید بتوانند بعداز انجام حرکات درست و منطقی بعدا تدارک حمله را ببینند.