1403/09/04
ریاضی اول
مدرس:
دراج، زینب
فعالیت:
تم 10 کتاب ریاضی تدریس و تمرین شد.
شمارش عدد و عدد نویسی 6 و7 همراه با انگشت و چوب خط انجام شد.
در کتاب ریاضی کلاس اول مبنای شمارش عدد 5 و 10 می باشد با توجه به آموزش های این تم و تمرین ها دانش آموز باید بعد از درک مفهوم عدد 6 آن را به صورت 5و 1 و بعد از آشنایی با مفهوم و نماد عدد 7 آن را به صورت 5و2 نشان دهد.
تمرین قرینه سازی به صورت عینی با طلق انجام شد تا دانش آموز کاملا با مفهوم شکل قرینه آشنا شود.
تکلیف:
عدد نویسی از صفر تا 7 و کشیدن چوب خط برای هر عدد.
برنامه کلاسی فردا:
دفتر املای علوی
دفتر مشق
کتاب قرآن
کتاب علوم آموزش و پرورش
علوم اول
مدرس:
دراج، زینب
فعالیت:
کاربرگ زنبور به دانش آموزان داده شد .
با مواد گیاهی در منزل رنگ درست کرده و زنبور خود را رنگ آمیزی کند.
تکلیف:
با مواد زیر یا هر آنچه در منزل موجود هست رنگ خوراکی بسازید:
مقداری:
پوست بادمجان
کلم بنفش
زردچوبه
و ....
در آب ریخته وچند دقیقه بجوشانید. وقتی رنگ داد زنبور را رنگ بزن.
نگارش اول
مدرس:
دراج، زینب
فعالیت:
نگارش صفحات نشانه ز همراه با روخوانی کلمات و جمله سازی انجام شد.
تکلیف:
کتاب کار فارسی صفحات 85 و 86 انجام شود.
کتاب کلمه های کوچولو صفحات 23و 24 انجام شودبه عنوان تمرین رو خوانی و املا انجام شود.
بازی استراتژیک
مدرس:
سادات، هلیا
فعالیت:
هماهنگی گروهی
سرعت عمل و سرعت عکس العمل
هماهنگی چشم و دست
تقویت عضلات درشت
تقویت مهارت شنیداری
1403/09/03
فارسی اول
مدرس:
دراج، زینب
فعالیت:
تدریس درس سرباز
روخوانی متن درس و تصویرک ها
جدول ترکیب برای نشانه جدید کشیده و تمرین شد.
کلمات درس جدید نوشته شد.
کتاب کار فارسی صفحات 83 و84 در کلاس انجام شد.
املای خلاق ماری با بچه ها در کلاس بدون دیوار انجام شد
دانش آموزان در حیاط مدرسه روی کاربرگ شکل مار کلمه نوشتند و به منظور تقویت عضلات مار را برش داده و بازی کردند.
تکلیف:
روخوانی درس سرباز در کتاب فارسی گل
جدول ترکیب تمام حروف تا نشانه ز انجام شود.
از کلمه های درس جدید روخوانی و 1بار نوشته شود.
صفحه 22 از کتاب کلمه های کوچولو خوانده و 3 خط املا نوشته شود.
برنامه کلاسی فردا:
کتاب نگارش
کتاب ریاضی زنبوری
دفتر مشق
1403/08/30
ریاضی اول
مدرس:
دراج، زینب
فعالیت:
کتاب کار ریاضی تم 9 مرور و تمرین شد.
مباحث ؛شمارش عدد تا 5
الگوی شطرنجی
سودوکو با عدد
تقارن شکلی و شطرنجی
دانش آموزان با ابزار شکل های قرینه را به هم مربوط کردند.
تکلیف:
عدد نویسی به ترتیب از صفر تا 5 روی خط زمینه و با تاکید از چپ به راست نوشته شود.
دانش آموزان در دفتر مشق اشکال هندسی به کمک خط کش رسم کرده سپس برای آن خط قرینه بکشند تا شکل به دو قسمت مثل هم تقسیم شود.
گاهی بعضی از شکل ها قرینه ندارند و دانش آموز باید به این نکته توجه داشته باشد.
فارسی اول
مدرس:
دراج، زینب
فعالیت:
در دفتر مشق تمام حروف از ابتدا تا مبحث تدریس شده نوشته شد.
جدول ترکیب کشیده شد حروف و صداهای کشیده باهم ترکیب شده و نوشته شد.
از روی جدول ترکیب 2 بار با صدای بلند و برای سرگرمی و شادی بچه ها با لحن های مختلف خوانده شد.
سپس برای تمام ترکیب ها 1 کلمه پیدا کرده و نوشته شد
به صورت شفاهی برای بعضی از کلمه ها جمله سازی انجام شد.
تکلیف:
1) متن کتاب صفحه ی 18 تا 20 کلمه های کوچولو خوانده شود.
2)سوالات زیر وارد دفتر مشق شود.
_: جملات زیر مرتب شود.
آباد -ایران -است
دارو -بر می دارد - را-بیمار
ابری-بود - آسمان-در-ساری
تَب -دارد-ساسان
سارا -دارد-دوست-بستنی
_) با کلمات زیر جمله ساخته و نوشته شود.
می بارد/ بر می دارد / می بوسم / می بندد .
_) بخش دوم کلمات زیر را بنویس .
ایران/ بینی / بستنی/بیماری/ساری/اَمین
_)به تعداد صداهای هر کلمه دایره کشیده و هر صدا را در دایره بنویس
روسَری/ایرانی /آنان/آمَدَند
_) از جدول ترکیب 10 ترکیب را انتخاب و برای آن یک کلمه بنویس .
برنامه کلاسی شنبه کتاب فارسی (گل) کتاب کار فارسی علوی و دفتر مشق
سواد مالی
مدرس:
منصوریآریا، درسا
فعالیت:
درس هشتم ( دستگاه کارتخوان ) تدریس شد.
فعالیت در کلاس درس هشتم صفحه 65 انجام شد.
فعالیت در منزل درس هشتم صفحه 66 انجام شد.
در رابطه با جزییات کارت بانکی آموزش داده شد.
انیمیشن تهدیدات دستگاه کارتخوان گذاشته شد.
کتاب ها چک شد.
مهارت زندگی
مدرس:
احمدی زاده، فرزانه
فعالیت:
با سلام و وقت بخیر
امروز در مورد شست و شوی دست و صورت و مراحل بعد از بیداری آموزش داشتیم . صفحه 18 کتاب مهارت انجام شد.
تکلیف:
عزیزان لطفا جلسه بعدی مسواک و خمیر دندان همراه دانش آموزان عزیزم باشد .
1403/08/29
علوم اول
مدرس:
دراج، زینب
فعالیت:
کتاب کار علوم همراه با مرور و تبادل اطلاعات در مورد گیاهان انجام شد.
در مورد انواع درختان و دانه ها ی روغنی
فواید گیاهان و درختان
اجزا گیاه و عوامل موثر در رشد صحبت شد.
دانش آموزان فیلم آموزشی در مرود گیاهان را تماشا کردند و به اهمیت وجود گیاه و درخت پی بردند.
به نوع آب و هوا در رشد گیاهان دقت کردند.
ریشه های خوراکی را مشاهده و به عنوان آزمایش یک عدد پیاز در یک لیوان آب گذاشتیم تا تغییرات آن را در روزهای بعد مشاهده کنند.
فارسی اول
مدرس:
دراج، زینب
فعالیت:
در دفتر مشق جمله سازی با ترکیب "می"تمرین شد.
این ترکیب با عنوان "می" کاری معرفی می شود.
که در آخر جمله نوشته شده و انجام دادن کاری را شامل می شود در ارتباط با این موضوع دانش آموزان یک فیلم تماشا کرده و سپس اسلاید تصاویر مختلف با این عبارت را دیده و با انجام دادن آن کار "می"کاری را تکرار کردند .
مثال:بابا ماشین می راند.
مادر من را می بوسد.
باران می بارد.
خورشید در آسمان می تابد.
سپس جمله سازی و تغییر کلمات تمرین شد.
مثال:
من آمدم
او آمد
ما آمدیم
آنان آمدند .
تکلیف:
دانش آموزان می توانند جمله های مختلفی با
" می" کاری بسازند و انجام دادن آن کار را نمایش داده و "می" را با تاکید ادا کنند.
در تمرین بعدی با عروسک ها یا حیوانات خود جمله سازی زیر را تمرین کند( به صورت شفاهی )
مثال:
من با اَمین آمدم
او با امین آمد
ما با امین آمدیم
آنان با امین آمدند
........بود
........بودم
.........بودیم
........بودند.
نگارش اول
مدرس:
دراج، زینب
فعالیت:
به منظور تقویت حافظه شنیداری دانش آموزان
از مجموعه گنجینه داستانی صوتی برای دانش آموزان پخش شد
در ادامه از همان داستان پرسش هایی از دانش آموزان پرسیده شد.
تکلیف:
در دفتر مشق جدول ترکیب تمام حروف تمرین شود.
جمله سازی با کلمات :
می بارد
می بندد
می بوسد
به آخر کلمات زیر ابتدا ی اضافه شود سپس نوشته شود.
سیم
دوست
بیمار
بستر
بیدار
دیدن
ایران
ابر
در صورت انجام دادن کاربرگ برای هر شکل از نشانه کلمه بنویسد.
برنامه کلاسی فردا
کتاب کار ریاضی
دفتر مشق
رایانه
مدرس:
نیکزاد، علی
فعالیت:
دانش آموزان نحوه کشیدن آسمان شب و خانه و درخت کاج و ماه و ستاره را در کلاس یاد گرفتند
تکلیف:
دانش آموزان گرامی لطفا نقاشی که امروز یاد گرفتید را با کمک والدین در محیط paint بکشید با تشکر
هوش و ریاضی
مدرس:
دراج، زینب
فعالیت:
کتاب چهارگوش تا صفحه 11 انجام شد.
1403/08/28
فارسی اول
مدرس:
دراج، زینب
فعالیت:
حروف درس ایران تمرین شد و دانش آموزان برای هر شکل از نشانه کلمه پیدا کردند و نوشتند.
دانش آموزان روخوانی کلمات را انجام دادند به این صورت که کلمه های روی کاغذ رنگی به شکل ماهی نوشته شد دانش آموزان کلمات را خوانده و به شکل ای مورد نظر مربوط می کردند.
تکلیف:
با توجه به املای امروز به عنوان تشویق دانش آموزانی که املای بدون اشتباه نوشتند تکلیف ندارند و فقط ارمغان 12 انجام بدهند.
دانش آموزانی که نیاز به تمرین بیشتر دارند:
جدول ترکیب تمام حروف را 1بار بخوانند
برای هر ترکیب 1 کلمه پیدا کرده و بنویسند
ارمغان12.
برای درس علوم فردا لطفا هر دانش آموز 1 نوع ریشه ی خوراکی یا ساقه خوراکی که در منزل موجود هست به کلاس بیاورد. یک مورد کافی است
موارد شامل :هویج ،پیاز،سیر،لبو،شلغم
ساقه خوراکی :کرفس
برگ خوراکی :کلم ،کاهو ،برگ دلمه
هر کدام که موجود داشتید
املا اول
مدرس:
دراج، زینب
فعالیت:
املای کلاسی گفته شد.
تکلیف:
برنامه کلاسی فردا
دفتر مشق
مواد مورد نیاز درس علوم
کتاب چهارگوش
کتاب کار علوم
مهارت اجتماعی
مدرس:
غلامی، نازنین
فعالیت:
آموزش اتیکت غذاخوری، تماشای فیلم رفتار مناسب و نامناسب سر میز غذاخوری