1403/08/09
ریاضی اول
دراج، زینب
کتاب ریاضی تم 6 به پایان رسید.
کتاب کار ریاضی تم 6 انجام شد.
آشنایی مفاهیم پیش نیاز جمع و تفریق در این تم مطرح شد.
شمارش تا عدد 5 و درک مفهوم عددتمرین شد.
به مفهوم قرینه اشاره شد.
دانش آموزان مفاهیم زیاد و کم کردن از شکل ها را با استفاده از انگشت تمرین کنند.(تا عدد 5)
مثال:
5 شکلات روی زمین بچیند از او بپرسیم اگر 3 تا رو به دوستت بدهی چندتای دیگر برای خودت باقی می ماند ؟با انگشت عدد 5 یعنی تعداد کل را نشان داده و 3 تا ببندد و بگوید چند تا باقی می ماند
دانش آموز باید درک کند برای کم کردن ابتدا باید کل مجموعه را در نظر بگیرد .
علوم اول
دراج، زینب
کتاب کار علوم درس : سلام به من نگاه کن
انجام شد.
دانش آموزان با مرور حواس پنجگانه به اهمیت نگهداری از خود و استفاده خوب از حواس خود در محیط پیرامون پی بردند.
فارسی اول
دراج، زینب
با ابزار دست ساز بستنی خواندنی دانش آموزان ترکیب ها را رو خوانی کردند.
در کتاب کلمه های کوچولو دانش آموز یک صفحه را انتخاب و روخوانی آن را انجام دهد.
نگارش اول
دراج، زینب
نگارش نشانه س انجام شد.
خواندن همراه با نوشتن مورد تاکید است.
جدول ترکیب تمرین شود.
برای هر ترکیب 1 کلمه ساخته شود.
برای هر کلمه ای که ساخته شد 1 جمله نوشته شود.
ارمغان 7 انجام شود.
املا نوشته شود.
برنامه روز شنبه : فارسی ریاضی دفتر مشق
سواد مالی
منصوریآریا، درسا
درس پنجم ( پس انداز ) تدریس شد.
فعالیت در کلاس درس پنجم صفحه 44 انجام شد.
جمع بندی 5 درس صفحه 46 انجام شد.
انیمیشن شعر پس انداز گذاشته شد.
قصه صوتی چه روزی قلکم را بشکنم ؟ پخش شد.
معرفی کتاب: چه روزی قلکم را بشکنم؟
کتاب ها چک شد.
ساخت کاردستی (قلک با استفاده از مواد دور ریختنی)جهت انجام فعالیت درس پنجم و استفاده از آن در نمایشگاه دست سازه های دانش آموزان
در صورت برگزاری نمایشگاه تاریخ آن اعلام میشود.
مهارت زندگی
احمدی زاده، فرزانه
با سلام وقت بخیر
امروز در مورد تغذیه سالم (خوراکی های مقوی و غیر مقوی ) آموزش داشتیم / صفحات 14،15 انجام شد.
عزیزان تکلیف ندارید
1403/08/08
ریاضی اول
دراج، زینب
دانش آموزان شمارش و مفاهیم چپ وراست را در تلفیق با درس فارسی تمرین کردند.
برنامه کلاسی فردا چهارشنبه 9 ابان:
کتاب کار علوم
کتاب نگارش
دفتر مشق
فارسی اول
دراج، زینب
درس کلاس نشانه س تدریس شد.
جدول ترکیب از ابتدای حروف تدریس شده تا امروز تمرین شد.
کلمه های درس جدید نوشته شد.
تصویر خوانی کتاب فارسی انجام شد.
به شکل نشانه و جایگاه آن در کلمه دقت شد.
کتاب کار فارسی 59 و60 انجام شد.
در دفتر مشق :
جدول ترکیب تمرین شود
از کلمه هایی که امروز در کلاس نوشته شده 1 بار خوانده و نوشته شود.
کتاب کار فارسی صفحات 61 و 62 انجام شود.
روخوانی متن نشانه س در کتاب کلمه های کوچولو انجام شود.
آزمایشگاه
دراج، زینب
درس علوم
سلام به من نگاه کن
مربوط به حواس پنجگانه در آزمایشگاه با وسایل و خوراکی ها انجام شد.
دانش آموزان با استفاده از حواس خود و دقت به محیط پیرامون خود را درک کردند.
1403/08/07
ریاضی اول
دراج، زینب
در کلاس بدون دیوار مرور اعداد ،شمارش و چوب خط را انجام دادند.
با ابزار چوب خط و چینه اشکال هندسی درست کردند و گوشه ها و لبه ها را مشخص کردند.
دانش آموزان
با خط کش شابلون چند مدل الگو در دفتر مشق بکشند.
دانش آموزان با شمارش اسباب و وسایل منزل یا اتاق خود به تعداد و شمارش بپردازند.
مفهوم شمارش تا عدد 5 تمرین شده است .
فارسی اول
دراج، زینب
در گروه های خود با کارت های نشانه و ترکیب ها دانش آموزان کلمه ساخته و نوشتند .
دانش آموزان جمله سازی تمرین کرده و علامت نگارشی نقطه معرفی شد.
کتاب کلمه های کوچولو تا صفحه 6 آموزش داده شده است.
دانش آموزان روخوانی صفحه 5 و 6 را انجام بدهند.
از همین کتاب برای تمرین املا استفاده شود.
برنامه کلاسی سه شنبه 8 مهر
فارسی گل
دفتر مشق
کتاب کار فارسی
نگارش اول
دراج، زینب
کتاب نگارش صفحات نشانه م انجام شد.
دانش آموزان با خواندن کلمات و ترکیب ها در کتاب نگارش با دقت و توجه در زیبا نویسی کتاب را انجام دادند.
جدول ترکیب تمرین شده و ترکیب ها با صدای بلند خوانده شود.
کتاب کار فارسی صفحات مربوط به نشانه م
انجام شود .
رایانه
نیکزاد، علی
دانش آموزان با نرم افزار paint نقاشی کشیدند و با انواع ابزار این نرم افزار کار کردند
دانش آموزان گرامی لطفا در خانه با والدین خود با نرم افزار paint یک نقاشی بکشید و عکس آن را برای معلم پایه خود بفرستید
مهارت اجتماعی
غلامی، نازنین
آموزش طرز صحیح نشستن
بچهها با رعایت اتیکت، پشت میز تحریر یا روی یک صندلی معمولی بشینند و عکس خود را بفرستید.
1403/08/06
ریاضی اول
دراج، زینب
شمارش ترتیب و توالی عدد.
مرور شکل عدد از 1 تا 5
در دفتر مشق
اعداد 1 تا 5 از سمت چپ نوشته شود و برای هر عدد با خط کش شابلون به تعداد آن شکل و چوب خط کشیده شود
.
فارسی اول
دراج، زینب
تدریس درس مدرسه و نشانه م انجام شد.
با قصه خوانی نشانه م معرفی شد.
و با بارش فکر کلماتی که نشانه م داشتند را پیدا کردند .دوستانی که در اسم نشانه م داشتند نام بردند.
سپس درس مدرسه تصویر خوانی شد و به شکل نشانه م در کلمات توجه شد.
سپس به دانش آموزان حروف کاغذی داده شد تا با حروف ترکیب ها و کلماتی که یاد گرفتند را ساختند.
دانش آموزان روخوانی و تصویر خوانی کتاب فارسی درس مدرسه را انجام دهند.
به شکل نشانه م در کلمات توجه کرده و ترکیب های آن را در درس پیدا کنند.
نگارش اول
دراج، زینب
کتاب کار فارسی نشانه م 2 صفحه انجام شد
جدول ترکیب نشانه م تمرین شد.
ترکیب های نشانه م خوانده و نوشته شد.
با ترکیب ها کلمه ساخته و در دفتر مشق نوشتند.
طبق تمرین امروز در کلاس در دفتر مشق
ابتدا جدول دوستی کامل شود.ترکیب ها با صدای بلند خوانده شده و از هر ترکیب 1 بار نوشته شود.
کلمات درس جدید :از هر کلمه 1 بار خوانده و نوشته شود کلمات 2 و 3 بخشی در جدول بخش و صداکشی برده و تمرین شود.
کاربرگ انجام شود .
بازی استراتژیک
سادات، هلیا
مهارت های استواری
مهارت های جابجایی
مهارت های دستکاری
شطرنج
جعفر پور، کیمیا
مهره ی اسب آموزش داده شد
و معماهای مربوط به آن حل شد.
نحوه حرکت تمامی مهره ها مرور شد.
1403/08/05
ریاضی اول
دراج، زینب
ریاضی تم 6 تا صفحه 40تدریس شد
مفاهیم جمع و تفریق تمرین شد.
شروع عدد نویسی و مفهوم عدد از 1 تا 5 انجام شد.
در دفتر مشق اعداد 1 تا 5 نوشته شود.
علوم اول
دراج، زینب
کتاب کار علوم انجام شد
مباحث سایه ها ؛مشاده دقیق و زیر آب روی آب مرور شد.
فارسی اول
دراج، زینب
جشن آب برگزار شد .
نشانه های آ؛ب معرفی و مرور شد.
کلمات آب و ترکیب با دوباره تکرار شد.
به دانش آموزان گیفت جشن آب هدیه شد.
در کتاب فارسی دانش آموزان در متن صفحات کتاب
حروف آ ا ب د و ترکیب های آن را پیدا کنند.
نگارش اول
دراج، زینب
نگارش نشانه د انجام شد.
تشخیص نشانه در کلمه و کلمه سازی با آن تمرین شد.
ارمغان 5 و 6 انجام شود.
جدول ترکیب تمرین شود