فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه سردار جنگل تهران
کلاس: 101

ریاضی اول

مدرس: دراج، زینب
فعالیت: ریاضی تم 6 تا صفحه 40تدریس شد مفاهیم جمع و تفریق تمرین شد. شروع عدد نویسی و مفهوم عدد از 1 تا 5 انجام شد.
تکلیف: در دفتر مشق اعداد 1 تا 5 نوشته شود.

علوم اول

مدرس: دراج، زینب
فعالیت: کتاب کار علوم انجام شد مباحث سایه ها ؛مشاده دقیق و زیر آب روی آب مرور شد.

فارسی اول

مدرس: دراج، زینب
فعالیت: جشن آب برگزار شد . نشانه های آ؛ب معرفی و مرور شد. کلمات آب و ترکیب با دوباره تکرار شد. به دانش آموزان گیفت جشن آب هدیه شد.
تکلیف: در کتاب فارسی دانش آموزان در متن صفحات کتاب حروف آ ا ب د و ترکیب های آن را پیدا کنند.

نگارش اول

مدرس: دراج، زینب
فعالیت: نگارش نشانه د انجام شد. تشخیص نشانه در کلمه و کلمه سازی با آن تمرین شد.
تکلیف: ارمغان 5 و 6 انجام شود‌. جدول ترکیب تمرین شود‌

ریاضی اول

مدرس: دراج، زینب
فعالیت: کتاب کار ریاضی تم 5 انجام شد. مفاهیم پیش نیاز جمع و تفریق با چوب خط تمرین شد. در جمع تعداد زیاد می شود ولی در منها از انگشتان دست یا شکل ها کم می کنیم یا خط می زنیم. الگو های شطرنجی و خطی انجام شد. مربع شگفت انگیز و اشکال هندسی مرور شد.
تکلیف: مفاهیم شمارش و جمع و تفریق با استفاده از انگشت تمرین شود .

فارسی اول

مدرس: دراج، زینب
فعالیت: تدریس درس باد و نشانه د انجام شد. متن کتاب تصویر خوانی شده و به جایگاه نشانه در کلمات اشاره شد.
تکلیف: درس باد تصویر خوانی شده و تصویرک ها بخش شده نام هر بخش جداگانه و کامل گفته شود سپس تعداد صداها شمرده و بیان شود .

نگارش اول

مدرس: دراج، زینب
فعالیت: با تدریس نشانه د جدول دوستی تمرین شد . کلمات نشانه د نوشته شد.
تکلیف: جدول دوستی با نشانه هایی که تا الان آموزش داده شده تمرین شود. از کلمات سر مشق شده با صدای بلند بخواند و 1 بار بنویسد سپس جلو هر کلمه به اندازه صداها دایره کشیده هر صدا را در یک دایره بنویسد. با توجه به شروع املا از حروف و کلمات داده شده املا نوشته شود.

املا اول

مدرس: دراج، زینب
فعالیت: املا از نشانه های تدریس شده گفته شد.

سواد مالی

مدرس: منصوری‌آریا، درسا
فعالیت: درس چهارم ( نیاز مشترک ) تدریس شد. فعالیت در کلاس و فعالیت در منزل درس چهارم صفحه 36 و 37 و 38 انجام شد. انیمیشن ریرا قسمت همکاری گذاشته شد. قصه صوتی وقت خرید با مامان پخش شد. معرفی کتاب: وقت خرید با مامان کتاب ها چک شد.

مهارت زندگی

مدرس: احمدی زاده، فرزانه
فعالیت: فعالیت با سلام و وقت بخیر امروز در مورد رعایت نظم و ترتیب (قرار دادن وسایل جای خود ) با نمایش عروسکی آموزش داده شد .کتاب مهارت صفحات 12،13 انجام شد .
تکلیف: عزیزان تکلیف ندارید

ریاضی اول

مدرس: دراج، زینب
فعالیت: کتاب ریاضی صفحه 34 انجام شد. الگو های شطرنجی و تشخیص شکل تکرار شونده تمرین شد . مربع شگفت انگیز انجام شد.
تکلیف: صفحه 35 کتاب ریاضی انجام شود. دانش آموز شکل ها را با خط کش روی کاغذ رسم کند سپس گوشه و لبه ها را با مداد رنگی مشخص کند . و برش بزند.

فارسی اول

مدرس: دراج، زینب
فعالیت: جدول دوستی تمرین شد . سپس تمام کلمات و حروفی که تا الان آموزش داده شده را با املای پای تخته تمرین کردند. در دور بعدی خوانداری انجام شد کلمات پای تخته نوشته شد و با چراغ قوه کلمه مشخص شده را خواندند.
تکلیف: روخوانی از کلمات و نشانه هایی که تا امروز آموزش داده شده و در دفتر نوشته شده انجام شود.

نگارش اول

مدرس: دراج، زینب
فعالیت: کتاب نگارش صفحات 31 تا 33 انجام شد. نوشتن نشانه ها و ترتیب ها ،کلمات و جدا کردن صدای کلمات در کتاب تمرین شد. فردا چهارشنبه 2 آبان دفتر املای علوی همراه بچه ها باشد.
تکلیف: جدول دوستی کشیده شود. نشانه ها در جدول دوستی قرار داده شده و ترکیب شوند. فایل کاربرگ در دفتر مشق انجام شود.

قرآن اول

مدرس: دراج، زینب
فعالیت: جشن قرآن برگزار شد.

هنر اول

مدرس: رعیتی، سمانه
فعالیت: پسری هنرمندم امروز در مورد انگشتان دست و قلعه جادویی صحبت کردیم و مرحله به مرحله باهم پیش رفتیم

ریاضی اول

مدرس: دراج، زینب
فعالیت: تم 5 تا صفحه 33 انجام شد. مفاهیم پیش نیاز جمع و تفریق در این تم تمرین می شود . بدون اینکه از کلمه جمع و تفریق استفاده کنیم کتاب کار ریاضی صفحه سرگرمی با اشکال هندسی انجام شد.
تکلیف: شمارش شکل ها و وسایل در منزل انجام شود‌. دانش آموز عدد آن را (کمتر از 5 باشد) با انگشت نشان دهد سپس از او بخواهیم اگر 2 تا اضافه کنیم چند تا می شود؟ یا اگر 3 تا از آن ها بروند چند تا باقی می ماند؟

فارسی اول

مدرس: دراج، زینب
فعالیت: درس ابر و نشانه اَ َ تدریس شد‌.
تکلیف: دانش آموزان درس ابر را تصویر خوانی کرده و به صدای نشانه اَ در کلمات توجه کنند.

نگارش اول

مدرس: دراج، زینب
فعالیت: کتاب کار فارسی صفحات مربوط به نشانه اَ انجام شد.
تکلیف: در دفتر مشق جدول دوستی کامل شود. از کلمات و نشانه های سرمشق شده 1 بار نوشته شود همزمان با نوشتن خوانده شود. جلو هر کلمه به تعداد صداها دایره کشیده شده و هر صدا در یک دایره نوشته شود.

مهارت اجتماعی

مدرس: غلامی، نازنین
فعالیت: خواندن کتاب (قصه خوانی ) با موضوع رفتارهای صحیح و غلط

ریاضی اول

مدرس: دراج، زینب
فعالیت: مرور شمارش و چوب خط انجام شد.
تکلیف: فردا کتاب ریاضی و فارسی گل، کتاب کار فارسی همراه دانش آموزان باشد . دانش آموزان کلمات جدیدی که یاد گرفتند در دفتر مشق بنویسند سپس به اندازه صدا های هر کلمه برای آن چوب خط بکشند.

فارسی اول

مدرس: دراج، زینب
فعالیت: کتاب فارسی تدریس درس باران انجام شد‌. تصویر خوانی کلمات و توجه به شکل نشانه جدید و جایگاه آن در کلمه تمرین شد. به مناسبت یادگیری نوشتن کلمه ی زیبای بابا به دانش آموزان گیفت هدیه داده شد تا برای قدردانی از زحمات جبران نشدنی پدران گرامی .
تکلیف: دانش آموزان درس باران را تصویر خوانی کرده و به صدای نشانه ب در کلمات دقت کنند.

نگارش اول

مدرس: دراج، زینب
فعالیت: نگارش صفحات 28 تا 30 انجام شد. ابتدا دانش آموزان نوشتن نشانه ب را تمرین کرده و سپس با جدول دوستی و نحوه کار و کشیدن آن آشنا شدند؛روی تخته های تبلتی خود جدول دوستی کشیده و نشانه ها را داخل آن برده و باهم ترکیب کرده و کلمه ساختند. کلمات را نوشته ، بخش کرده و صدهای آن را جدا کردند. در ادامه با کارت های نشانه که در منزل درست کرده و به مدرسه آوردند به تمرین نشانه ها ،ترکیب و کلمه سازی پرداختند.
تکلیف: کتاب کار فارسی صفحات 44 تا 46 انجام شود. ارمغان 4 انجام شود. جدول ترکیب مهم ترین بخش از تمرین های فارسی می باشد که باید هر روز قبل از شروع تکالیف تمرین شود.دانش آموزان باید در دفتر یا روی تخته های تبلتی خود جدول دوستی را بکشند و تمرین کنند.(نحوه کشیدن جدول و ترکیب نشانه ها در کلاس تمرین شد)

بازی استراتژیک

مدرس: سادات، هلیا
فعالیت: هماهنگی چشم و د و چشم و پا زمان واکنش هماهنگی عصب و عضله مهارت های جابجایی مهارت های استواری

شطرنج

مدرس: جعفر پور، کیمیا
فعالیت: مهره ی وزیر و شاه آموزش داده شد و تمرینات مربوطه انجام شد.

آزمایشگاه

مدرس: دراج، زینب
فعالیت: درس علوم آزمایش زیر آب و روی آب انجام شد.
تکلیف: ندارند .
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: