1404/07/23
فارسی دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
امروز به مناسبت روز جهانی غذا دانش آموزان صبحانه سلامت خوردند.
دانش آموزان با هدف تقویت جمله سازی با ده کلمه در کلاس در تایم مشخص جمله سازی کردند.
تکلیف:
1)ارمغان سه انجام شود .
2)تمرین سوالات درس یک و دوم علوم از کتاب کار علوم .
برنامه ی شنبه
1)کتاب فارسی
2)دفتر تلاش
3)کتاب نگارش (در صورتی که منزل هست)
4)کتاب کار علوم
5)دفتر دیکته علوی
املا دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
امروز دانش آموزان از درس دوم کتاب فارسی درس مسجد محله ی ما در دفتر دیکته ی علوی دیکته نوشتند .
اولیای گرامی حتما بازخورد داده شود .
تکلیف:
1)انجام تکلیف های شخصی که در دفاتر دیکته به هر دانش آموز داده شده.
سواد مالی
مدرس:
فتحی زاده، مبینا
فعالیت:
درس پول کامل تدریس شد.فعالیت کلاسی انجام شد.
تکلیف:
فعالیت منزل صفحه 16 انجام شود.
هوش و ریاضی
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
کتاب هوش و ریاضی تا پایان هفته ی سوم آموزشی با هدف تقویت هوش کلامی،هوش فضایی.دقت و تمرکز و... انجام شد .
تکلیف:
همه ی دانش آموزان کتاب را باید تحویل کلاس دهند اگر دانش اموزی هنوز تحویل نداده شنبه به کلاس تحویل دهد .
مهارت اجتماعی
مدرس:
پرکاری، لیلا
فعالیت:
حریم شخصی تدریس شد.
کتاب داستان بدن من مال خودمه و آیا تو هم راز داری خوانده شد.
تکلیف:
حریم شخصی خود و دیگران را بشناسند و به آن حریم احترام بگذارند
آزمایشگاه
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
امروز دانش آموزان با وسایل ساده در آزمایشگاه دستگاه تصفیه آب ساختند و مراحل تصفیه ی آب را به صورت عینی درک کردند و نام بردند .
تکلیف:
کتاب کار های علوم تحویل داده شد .سوالات درس یک و دو با دانش آموزان تمرین شود شنبه پرسش گروهی داریم
1404/07/22
ریاضی دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
ابتدا تمامی مفاهیم فصل اول تکرار و مرور شد.سپس کتاب کار ریاضی تا پایان فصل اول با هدف تثبیت یادگیری با انجام سوالات توسط دانش آموز انجام شد .بازی هپ در کلاس انجام شد .
تکلیف:
کتاب کار ریاضی امروز به دانش آموزان تحویل داده شد جهت ارائه بازخورد اولیا ،حتما چک شود اگر سوالی کامل نبود و یا نیاز به اصلاح داشت کامل کنند و فردا به کلاس تحویل دهند .
فارسی دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
ابتدا معنی واژه سازی ها مرور و تکرار شد .سپس دانش آموزان از درس مسجد محله ی ما با خطی زیبا رو نویسی انجام دادند .با هدف تکرار و تمرین و آمادگی برای دیکته ی فردا .
بازی مچ کردن صدای آخر یک کلمه با صدای اول کلمه ی دیگر در کلاس انجام شد .
تکلیف:
1)ارائه ی بازخورد اولیا به کتاب کار ریاضی و کامل کردن قسمت هایی که نیاز به تکمیل شدن دارند .
2)کاربرگ زیر در دفتر وارد شود .
برنامه ی فردا
1)کتاب کار ریاضی
2)کتاب فارسی و دفتر تلاش
قرآن دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
کتاب قرآن صفحات 11و 12 تدریس شد و سوره فلق در کلاس تمرین شد .
تکلیف:
دانش آموزان در پایه دوم به علت یادگیری نماز دو رکعتی سوره های حمد و توحید را حفظ می کنند حتما با دانش آموزان از تمرین کنید .
دانش آموزان کتاب قرآن را تحویل کلاس دهند
رایانه
مدرس:
نیکزاد، علی
فعالیت:
تکلیف هفته قبل دوباره در کلاس آموزش داده شد سپس در درس جدید دانش آموزان با نحوه ایتالیک (italic )کردن متن ، underline ( خط کشیدن زیر متن) undo and redo ( هنگام اشتباه در تایپ یا دادن دستور با زدن این گزینه ها اشتباه را میتوان اصلاح کرد) increase کردن متن ( افزایش اندازه متن ) decrease کردن متن ( کاهش اندازه متن ) آشنا شدند
تکلیف:
دانش آموزان گرامی لطفا متن " اینکه بعضی ها به موفقیت های بزرگی دست پیدا می کنند، اثبات کننده این است که دیگران هم می توانند به آنها دست پیدا کنند" را تایپ کنید زیر کلمه موفقیت فقط خط بکشید رنگ آن آبی ، آن را ایتالیک نمایید و اندازه آن را 25 و اندازه بقیه من 20 باشد ( متن حتما وسط چین باشد ) با تشکر حتما تمرین کنید alinikzad0044@gmail.com
بازی استراتژیک
مدرس:
نژاد حسن، معصومه
فعالیت:
این بازی تقویت درک ریتم و شمارش موسیقایی کودک با اجرای الگوهای «1-2-3-4» و «1-2 / 1-2-3» مفهوم ضرب، الگو و تغییر ریتم را بهصورت شنیداری و حرکتی تجربه میکند.
هماهنگی شنیداری - حرکتی همزمانی حرکات دست با ریتم موسیقی باعث هماهنگی دقیق بین گوش و بدن میشود.
افزایش تمرکز و توجه شنیداری گوش دادن به تغییرات ریتم و تشخیص نام رنگها باعث دقت و تمرکز بیشتر کودک میشود.
پرورش حافظهی ریتمیک و توالی حرکات کودک توالی حرکات و ریتمها را به خاطر میسپارد و به شکل منظم تکرار میکند.
تقویت مهارتهای گروهی و اجتماعی همکاری در گروهها، رعایت نوبت و تعویض جای رنگها حس تعامل و نظم اجتماعی را افزایش میدهد.
رشد مهارتهای حرکتی ظریف و درشت زدن چوبکها، حرکت در حلقهها و حفظ تعادل موجب تقویت عضلات کوچک و بزرگ بدن میشود.
افزایش انعطاف ذهنی و واکنش سریع تغییر ناگهانی ریتم یا فراخوان رنگ تمرینی برای تصمیمگیری سریع و انعطاف ذهنی کودک است.
ایجاد نشاط، هیجان و تخلیهی انرژی سالم حرکت و موسیقی شاد باعث نشاط، انرژی مثبت و تخلیهی هیجانات کودکان میشود.
تقویت اعتماد به نفس و جسارت حرکتی اجرای درست حرکات در جمع باعث افزایش خودباوری و احساس موفقیت میگردد.
تکلیف:
بازی ها به صورت کلاسی انجام می شود
1404/07/21
علوم دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
کتاب کار علوم با هدف تکرار و مرور مفاهیم اصلی درس دوم مثل آلودگی آب و الودگی هوا و مراحل تصفیه آب تا پایان درس دوم تکمیل شد .
تکلیف:
ندارند،
کتاب کار دو نفر از دانش آموزان به علت غیبیت هفته ی پیش تحویل داده شده کامل کنند و فردا به کلاس تحویل دهند
فارسی دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
متن شعر همگانی به تمامی دانش آموزان تحویل داده شد همه به مرور با پخش روزانه سرود حفظ می کنند .
روان خوانی درس دوم مسجد محله ما مجدد از دانش آموزان پرسیده شد .
تکلیف:
1)از درس دو کتاب فارسی (مسجد محله ی ما ) کلمات یک نقطه و دو نقطه و سه نقطه را با دقت و با خطی زیبا در دفتر تلاش بنویس .
2)با پنج تا از کلمات مهم درس دوم جمله سازی کن .
برنامه ی فردا
1)کتاب فارسی
2)دفتر تلاش
3)کتاب کار ریاضی (دانش آموزانی که تحویل کلاس ندادند)
4)کتاب هوش و ریاضی(دانش آموزانی که تحویل نداده اند تا پایان صفحه ی 7 تکمیل کرده و فردا به کلاس تحویل دهند)
5)دفتر دیکته علوی بعد از ارائه بازخورد توسط اولیا فردا همراه دانش آموز باشد
املا دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
امروز دانش آموزان دیکته ی خلاق نامرئی از کلمات مهم درس یک و درس دو در دفتر دیکته ی علوی نوشتند .
تکلیف:
1)تکالیف داده شده در دفتر دیکته علوی انجام شود و فردا دفتر دیکته ها به کلاس تحویل داده شود .
هنر دوم
مدرس:
رعیتی، سمانه
فعالیت:
سلام هنرمندان کلاس امروز طرح های اتودی خودرا به کلاس آوردند بعد از تحویل گرفتن مقوا طرح را روی مقوا کشیدن.
تکلیف:
لطفا دفتر نقاشی همراه خودبیاورید.اولیا عزیزم لطفا در مورد آلودگی هوا همکاری لازم را با پسرهای گلم انجام دهید .
هوش و ریاضی
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
کتاب هوش و ریاضی تا پایان صفحه ی هفت در کلاس با مشارکت دانش آموزان کامل شد .
تکلیف:
دو نفر از دانش آموزان کتاب هوش و ریاضی را هنوز به کلاس تحویل نداده اند حتما تا پایان صفحه ی هفت کامل کرده و فردا به کلاس تحویل دهند .
1404/07/20
علوم دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
درس دوم علوم تا پایان تدریس شد مجدد مراحل تصفیه آب در کلاس تکرار و تمرین شد و کلیپ تصفیه ی آب در کلاس پخش شد .
تکلیف:
ندارند.
فارسی دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
شعر هفته؛
تا رنج تحمل نکنی گنج نبینی
تا شب نرود صبح پدیدار نباشد
.ابتدا جعبه ی کلمات درس دوم از همه ی دانش آموزان به صورت گروهی پرسیده شد .
سپس درس چغند پر برکت در کلاس روان خوانی شد و درک مطلب آن به صورت شفاهی با مشارکت دانش آموزان انجام شد .
جدول تشخیصی صدای (و) در دفتر تلاش توسط دانش آموزان نوشته شد .
تکلیف:
1)از روی سه خط اول درس یک و سه خط اول درس دوم رو نویسی کن و نقطه ی کلمات را با رنگ قرمز بگذار.
2)روان خوانی بخوان و بیندیش چغندر پر برکت را تمرین کن .
3)فردا املای خلاق از کلمات مهم درس یک و دو داریم
برنامه ی فردا
1)دفتر تلاش
2)کتاب فارسی
نگارش دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
کتاب نگارش تا پایان درس دوم با هدف مرور و تکرار و تمرین تا پایان درس دوم انجام شد .
تکلیف:
ندارند.
هدیههای آسمان دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
درس 14 هدیه ها درس دعای باران به صورت تلفیقی با درس دوم علوم مراحل تصفیه ی آب تدریس شد .
متن درس رو خوانی شد و درک مطلب های آن انجام شد . دانش آموزان مراحل تصفیه ی آب را نام بردند .و آب را به عنوان نعمتی از نعمت های خدا شناختند .
تکلیف:
1) از دانش آموزان بخواهید داستان دعای باران را در منزل تعریف کنند نام شخصیت های داستان را برای شما بگویند.
1404/07/19
ریاضی دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
ابتدا نحوه ی شمارش اشکال مجدد مرور شد .سپس کتاب ریاضی تا پایان صفحه ی 15 در کلاس با مشارکت فعال دانش آموزان تدریس شد .
تکلیف:
الگوی عددی 2تا 2تا را تا عدد 30 ادامه دهید . الگوی عددی 4تا4تا را تا عدد 40 ادامه دهید . الگوی عددی 5تا 5تا از عدد 60 تا صفر رو به عقب برگردید و بنویسید .
فارسی دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
ویس با دقت گوش داده شود .
ابتدا روان خوانی درس دوم کتاب فارسی پرسیده شد .سپس واژه سازی و موارد مهم درس دوم مرور و تکرار شد .کتاب کار فارسی تا پایان درس دوم با هدف تثبیت یادگیری در کلاس انجام شد .
از این پس ارمغان ها پس از تصحیح و ارائه بازخورد به دانش آموزان داده می شود به منزل بیاورند جهت مشاهده ی بازخورد و مطلع شدن از ایرادات در منزل و همچنین داشتن نمونه سوال جهت تکرار و تمرین در منزل طبق شماره ها ارمغان های تصحیح شده نگه داری شود و نیازی نیست همراه دانش آموزان در کیف باشد در منزل بماند و آخر سال از دانش آموزان گرفته می شود برای گذاشتن در پوشه کار .
تکلیف:
1)دیکته ی شب از پنج خط درس دوم در دفتر تلاش نوشته شود .
2)در دیکته پنج تا از کلمات هم معنی و مخالف هم گفته شود و دانش آموزان هم معنی و یا مخالف کلمات را بنویسند .
3)جعبه ی کلمات درس دوم فردا پرسیده می شود .
برنامه ی فردا
1)کتاب فارسی
2)دفتر تلاش
3)کتاب کار فارسی فردا نیاز نیست پس در کیف دانش آموزان نباشد جهت تکرار و تمرین جعبه ی کلمات داده شده .
املا دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
دفاتر دیکته به دانش آموزان تحویل داده شد حتما اولیا باز خورد داده و فردا بیاورند .
تکلیف:
دفتر دیکته ها در کیف دانش آموزان باشد
مهارت زندگی
مدرس:
پرکاری، لیلا
فعالیت:
با سلام و احترام
کلیپ مربوط به غذای سالم و ناسالم نشان داده شد.
شعر مربوط به شیر خوانده شد.
درس اول تدریس شد و صفحه ی اول کاربرگ مربوط به آن انجام شد.
تکلیف:
همراه با خانواده یک بازی خانوادگی را طراحی کرده و انجام دهند.
نقاشی مربوط به این بازی را کشیده و هفته ی بعد شنبه به مدرسه بیاورند.
با تشکر از لطف و همراهی شما بزرگواران
زیبانویسی
مدرس:
امیری، زهرا
فعالیت:
درس سوم کتاب زیبا نویسی
و تمرینهای کتاب در کلاس انجام شد ...
کلاس همراه بود با موسیقی و شعر خوانی
تکلیف:
برای جلسه آینده درس یک و دوم و سوم کامل تکمیل شود و تمامی دانش آموزان کتاب زیبا نویسی همراه داشته باشند.
چک می شود .
آوردن برگه خوشنویسی شده یک بیت شعر دلخواه با حاشیه نقاشی شده برای دانش آموزانی که فراموش کرده بودند .
شطرنج
مدرس:
احمدی، امیر
فعالیت:
با عرض سلام و وقت بخیر خدمت اولیای گرامی. در این جلسه و جلسات گذشته درس های سال پیش رو دوره کردیم و سطح تمرین ها رو پیچیده تر کردم تا بچه ها برای درس های آینده آمادگی کامل رو داشته باشن