1404/07/16
علوم دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
درس دوم علوم هوای سالم و آب سالم ابتدا توسط دانش آموزان تصویر خوانی و رو خوانی درس انجام شد .سپس نمایش آب سالم و ناسالم در کلاس با هدف شناخت آب ناسالم و راه های آلودگی و آب و هوا اجرا شد و دانش آموزان کتاب کار علوم صفحات 18 و 19 را انجام دادند و در متن کتاب موارد مهم را خط کشیدند .
تکلیف:
دانش آموزان هر کدام نگهبان آب شدند .
فارسی دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
ابتدا روان خوانی درس دوم پرسیده شد .و مجدد واژه سازی مرور و تکرار شد .و کتاب فارسی تا پایان صفحه ی 12 تدریس شد .
تکلیف:
1)دیکته شب از جملات درس دوم نوشته شود .
(طرز صحیح گفتن دیکته از راه دور و به صورت جمله خوانی )
2)ارمغان شماره ی 2 کامل شود .
3)صفحه ی 18 کتاب کار فارسی در منزل انجام شود .
برنامه ی شنبه
1)کتاب فارسی
2)کتاب نگارش
3)کتاب ریاضی
4)کتاب کار فارسی
املا دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
املای پایانی از درس اول و کلمات مهم درس اول در دفتر دیکته ی علوی گفته شد .
تکلیف:
ندارند .
قرآن دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
لوحه خوانی کتاب قران تا صفحه ی 10 مرور و تمرین شد .
تکلیف:
ندارند .
1404/07/15
ریاضی دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
ارزشیابی گونیا از درس ریاضی برگزار شد .
کتاب کار ریاضی با هدف تثبیت یادگیری تا پایان درس دوم انجام شد .
تکلیف:
تکلیف آخر هفته برای ریاضی
پسرم فعالیت عملکردی صفحه ی 21 کتاب کار ریاضی را با پدر و یا مادر انجام بده
فارسی دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
روان خوانی بادکنکی از درس دوم با هدف تقویت توجه و تمرکز پایدار در کلاس انجام شد .
واژه سازی درس دوم تدریس شد و دانش آموزان معنی واژه های جدید را یاد گرفتند .
دعوت نامه های انفرادی روی دفتر تلاش همه دانش آموزان چسبانده شد اولیای گرامی لطفا در تاریخ و ساعت ملاقات دقت فرمایید و راس ساعت تشریف بیاورید حضور یکی از اولیا الزامی می باشد .
تکلیف:
1)معنی کلمات زیر را در دفتر بنویس.
با دقت:
با سلیقه؛
با حوصله؛
با سواد:
2)با هفت تا از کلمات دشوار درس دوم جمله بساز.
برنامه ی فردا
دفتر تلاش
کتاب نگارش (دانش آموزانی که همراه دارند)
کتاب کار علوم(در صورتی که منزل هست)
دفتر دیکته ی علوی
نگارش دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
کتاب نگارش تا پایان صفحه ی 22 با هدف تثبیت یادگیری انجام شد .
تکلیف:
دانش آموزانی که کامل نکردند همراه آورده اند .تکمیل کنند و فردا به کلاس تحویل دهند .
رایانه
مدرس:
نیکزاد، علی
فعالیت:
دانش آموزان به ابزار bold کردن متن ، چیدمان متن از راست به چپ یا از چپ به راست (left to right ، right to left ) ، رنگ متن ، تغییر سایز فونت و نحوه تغییر فونت در سربرگ home آشنا شدند و در گروه های دو نفره از دانش آموزان خواسته شد یک متن را در مورد خود و همگروهیشان تایپ نمایند و این ابزار ها را روی متن اعمال کنند
تکلیف:
دانش آموزان گرامی لطفا متن های زیر را در نرم افزار ورد تایپ کنید ***دانش ما کُره ای است که هرچه گسترش می یابد، به همان نسبت درمی یابیم که کدام چیزها را نمی دانیم.*** *** خوشبخت کسی است که به یکی از این دو چیز دسترسی دارد: کتابهای خوب و دوستانی که اهل کتاب باشند *** متن اول : رنگ آبی ، فونت B nazanin ، سایز فونت 18 ، متن بولد شود ، چیدمان متن از چپ متن دوم : رنگ سبز ، فونت B Tir ، سایز 26 ، چیدمان از راست ( لطفا تمرین کنید ) با تشکر Alinikzad0044@gmail.com
بازی استراتژیک
مدرس:
نژاد حسن، معصومه
فعالیت:
اهمیت و مزایای بازی این هفته
تقویت دقت و تمرکز شنیداری (گوش دادن به توقف موسیقی و نام رنگها)
رشد مهارتهای ریتمیک (حرکت هماهنگ با ضرب موسیقی)
افزایش سرعت واکنش (واکنش سریع به توقف موسیقی و تغییر جای رنگها)
تقویت مهارتهای تشخیص رنگ و حافظه دیداری
ایجاد هماهنگی حرکتی و تعادل بدن (چرخیدن دور حلقه و پریدن داخل آن)
پرورش مهارتهای اجتماعی و تعامل گروهی (رعایت نوبت، جایگزینی سریع با دیگران)
تقویت انعطافپذیری ذهنی (تغییر جهت و جایگاه بر اساس دستور معلم)
افزایش نشاط، هیجان و تخلیه انرژی مثبت
بالا بردن اعتماد به نفس در واکنش سریع و درست در جمع
تکلیف:
بازی ها به صورت کلاسی انجام می شود
1404/07/14
فارسی دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
ابتدا هم معنی و مخالف های جعبه ی کلمات درس اول پرسیده شد.
سپس روان خوانی درس دوم از کل کلاس پرسش شد .
و جعبه ی کلمات درس دوم در کتاب کار فارسی انجام شد .
باتوجه به اینکه روز چهار شنبه اردو داریم دانش آموزان در روز اردو کارت پول و یا پول نقد همراه نداشته باشند چون خریدی انجام نمی شود .
تکلیف:
1)رو نویسی پنج خط اول درس مسجد محله ی ما در دفتر تلاش انجام شود و کلماتی که نشانه ی م دارند با رنگ قرمز نوشته شود .
2)جعبه ی کلمات درس دوم حفظ شود .فردا پرسش داریم
برنامه ی فردا
1)کتاب فارسی
2)کتاب کار فارسی
3)کتاب کار ریاضی(در صورتی که منزل هست)
نگارش دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
صفحه ی اول کتاب نگارش از درس دوم در کلاس انجام شد .
تکلیف:
ندارند.
هنر دوم
مدرس:
رعیتی، سمانه
فعالیت:
سلام هنرمندان خلاق کلاس ،موضوع طرح دوسالانه هنر ،زباله ها در پارک ،حیوانات در سطل زباله و زباله های تفکیک شده ،پسرهای عزیزم ایده و طرح های جالبی ارائه دادن و بعد روی مقوا نقاشی کشیده میشود
تکلیف:
لطفا همکاری لازم را با پسرای عزیزم انجام دهید ،ایده ها و طرح را مرتب روی کاغذ کشیده و با خود به کلای بیاورند
دست ورزی
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
کاربرگ پازل وضو در کلاس ابتدا رنگ آمیزی شد سپس دانش آموزان به ترتیب انجام مراحل پازل را کنار هم چیده و چسب زدند .
تکلیف:
ندارند .
1404/07/13
فارسی دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
ابتدا هم معنی و مخالف کلمات درس اول از دانش آموزان پرسیده شد . با توجه به اینکه از روز قبل گفته شده که پرسیده می شود چند نفر آماده نبودند .فردا مجدد از همه ی دانش آموزان پرسیده می شود .
درس دوم از کتاب فارسی مسجد محله ی ما به صورت تلفیق با درس پنجم هدیه ها تدریس شد .ابتدا درس دوم توسط اموزگار رو خوانی شد و دانش آموزان با هدف تکرار و تمرین در کلاس رو خوانی کردند و کلمات جدید و مهم املایی درس دوم خط کشیده شد .
کتاب کار فارسی تا پایان درس یک کامل شد .
تکلیف:
1)روان خوانی درس دوم تمرین شود .
2)از هر کدام از کلمات مهم املایی درس دوم ،دو بار با خطی زیبا و مرتب در دفتر تلاش بنویس.
برنامه ی فردا
1)دفتر دیکته
2)کتاب کار فارسی
3)کتاب هدیه ها
4)کتاب نگارش
هدیههای آسمان دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
درس پنجم هدیه ها مراحل وضو گرفتن به صورت تلفیق با درس دوم فارسی تدریس شد . کلیپ مراحل وضو گرفتن در کلاس پخش شد دانش آموزان مراحل وضو گرفتن را به صورت عملی نشان دادندو کتاب هدیه ها درس پنجم کامل شد .
تکلیف:
1)انجام فعالیت صفحه ی 29در منزل
امشب با بزرگتر خود وضو بگیر و جدول صفحه ی سی را کامل کن .فردا کتاب هدیه ها همراه دانش آموزان باشد .
قرآن دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
امروز بخش خوانی لوحه های صفحه ی هشت تا ده کتاب قرآن در کلاس تمرین شد .
تکلیف:
ندارند .
متن ادبی دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
گنجینه ی شماره ی یک زنبور تلاشگر با هدف تقویت روان خوانی و درک مطلب در کلاس انجام شد
تکلیف:
ندارند .
1404/07/12
ریاضی دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
ابتدا مفهوم عدد و رقم و عدد نویسی مجدد تکرار و تمرین شد سپس درس دوم ریاضی (حل مسئله ) با هدف یادآوری انجام حل مسئله به روش های مختلف مثل شکل و چوب خط و محور و .... تا پایان صفحه ی 10 کتاب ریاضی کامل شد .
کتاب کار ریاضی تا پایان صفحه ی 18 با هدف تثبیت یادگیری در کلاس انجام شد .
تکلیف:
1)کاربرگ زیر در دفتر تلاش وارد شود و یا کپی گرفته شود .
علوم دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
ابتدا مفاهیم اصلی درس اول علوم جهت تکرار وتمرین ویاد آوری مرور و تکرار شد .
سپس ارزشیابی گونیا از درس علوم با هدف ارزیابی دانش اموزان از مفاهیم سال گذشته برگزار شد .
تکلیف:
ندارند .
دانش آموزانی که هنوز یادداشت برداری را تحویل نداده اند حتما به کلاس ارائه دهند .
فارسی دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
روان خوانی درس کتابخانه کلاس ما پرسیده شد .
سپس بازی کلمه نویسی با هدف تقویت حافظه ی دیداری انجام شد .
تکلیف:
1)کاربرگ زیر در دفتر تلاش وارد شود .
2)جعبه ی کلمات درس یک از کتاب کار فارسی مطالعه شود فردا پرسش کلاسی داریم .
برنامه ی فردا
1)کتاب کار فارسی
2)دفتر تلاش
3)کتاب فارسی
4)کتاب کار ریاضی (در صورتی که منزل هست)
مهارت زندگی
مدرس:
پرکاری، لیلا
فعالیت:
با سلام و احترام
درس اول کامل تدریس شد
کتاب شلخته خوانده شد
کاربرگ مربوط به درس اول انجام شد.
تکلیف:
اتاق خود را مرتب کرده سپس آن را نقاشی کرده و شنبه ی آینده با خود به مدرسه بیاورند.
سپاس از لطف و همراهی شما والدین گرامی