1404/07/09
علوم دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
کتاب کار علوم با هدف تثبیت یادگیری و تکرار و تمرین تا پایان درس اول انجام شد .
تکلیف:
با پدر و یا مادر خود به بوستان برو و در آن جا از مشاهدات دقیق خود یادداشت برداری کن و در کلاس برای دوستان خود بخوان (در یک برگه a4 خط دار توسط دانش آموز نوشته شود ).
دانش آموزانی که کتاب نداشتند حتما کامل کرده و شنبه تحویل دهند .
فارسی دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
بازی تشخیصی الف مقصوره به صورت کلاس بدون دیوار با هدف یادگیری و تشخیص بهتر کلمات آن انجام شد .دانش آموزان با کلمات آن آشنا شدند .
تکلیف:
1)ارمغان شماره 1 کامل شود و شنبه به کلاس بیاورند .
2)روان خوانی درس کتاب خانه ی کلاس ما انجام شود .
برنامه ی شنبه
1)کتاب فارسی
2)دفتر تلاش
3)کتاب ریاضی( جهت اطلاع پسرانی که هنوز به کلاس تحویل نداده اند.)
4)کتاب کار ریاضی (جهت اطلاع پسرانی که به کلاس تحویل نداده اند )
املا دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
دیکته از درس اول در دفتر دیکته علوی گفته شد اولیا حتما بازخورد داده و دفاتر دیکته شنبه به کلاس تحویل داده شود .
تکلیف:
با توجه به موارد خواسته شده در دفتر دیکته تکرار و تمرین شود .(در دفتر تلاش )
قرآن دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
الف مقصوره و کلمات عربی آن به دانش آموزان به صورت تلفیق با درس فارسی تدریس شد و بازی گلدان کلمات به صورت کلاس بدون دیوار انجام شد .
تکلیف:
ندارند.
سواد مالی
مدرس:
فتحی زاده، مبینا
فعالیت:
درس پول تا صفحه 11تدریس شد.
تکلیف:
صفحات 10 و 11 به خوبی تکرار وتمرین شود.
«کتاب سواد مالی در پایان هفته و پایان جلسه درسی در اختیار دانشآموزان قرار خواهد گرفت»
هوش و ریاضی
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
کتاب هوش به دانش آموزان معرفی شد دو صفحه اول هفته ی اموزشی اول در کلاس با مشارکت فعال دانش آموزان انجام شد .
تکلیف:
ندارند .
مهارت اجتماعی
مدرس:
پرکاری، لیلا
فعالیت:
با سلام و احترام
آداب معاشرت آموزش داده شد.
کلمات جادویی لطفاً ، سپاس ، سپاسگزارم، متشکرم و بفرمایید و... گفته شد.
با استفاده از شکلات کلمات جادویی کار شد.
تکلیف:
در کلاس و خانه و هر محیط اجتماعی از این کلمات جادویی استفاده کنند.
1404/07/08
توضیح:
ساعات ملاقات حضوری و تماس تلفنی اولیا با معلم در طول سال تحصیلی :
توجه داشته باشید ملاقات حضوری صرفا با هماهنگی قبلی از طریق خانم جدیری مقدور خواهد بود .
زمان تماس تلفنی : سه شنبه ها ساعت 14:05-13:25
زمان ملاقات حضوری ( با هماهنگی قبلی ) : یکشنبه ها ساعت 13:20-12:35
ریاضی دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
ابتدا چند نمونه سوال به صورت آزمونک روی تخته نوشته شد سپس دانش آموزان سوالات را وارد دفتر کرده و به آن ها پاسخ دادند .
دفاتر تصحیح شد و با توجه به اشکالات دانش آموزان تکالیف انفرادی در دفاتر داده شده برای فردا انجام دهند .
تکلیف:
با توجه به تکلیفی که در دفتر خواسته شده تمرین کنند .
فارسی دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
امروز به مناسبت روز آتش نشان دانش آموزان در مدرسه میزبان آقای آتش نشان بودند و با شغل و لباس و... و اهمیت این شغل آشنا شدند .
دانش آموزان بازی کامل کردن جملات با هدف درک هماهنگی ابتدا و انتهای جمله را در کلاس به کمک ابزار بستنی های خوش مزه انجام دادند .
رضایت نامه های اردو ها تحویل داده شد حتما فردا امضا شده تحویل کلاس دهند .
تکلیف:
1)تمرین روان خوانی درس کتاب خانه ی کلاس ما انجام شود .
2)دیکته ی شب از کلمات دشوار درس اول گفته شود .فردا دیکته ی دری اول داریم .
برنامه ی فردا
1)دفتر دیکته ی علوی
2)کتاب فارسی
3)دفتر تلاش
4)کتاب هوش و ریاضی
نگارش دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
کتاب نگارش تا پایان درس یک با هدف مرور و تمرین و تثبیت یادگیری در کلاس انجام سد .
تکلیف:
ندارند .
قرآن دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
درس اول قرآن با هدف مرور و تکرار مفاهیم پایه گذشته و ترکیب خوانی و آشنایی ابتدایی با الف مقصوره تدریس شد .
تکلیف:
ندارند .
رایانه
مدرس:
نیکزاد، علی
فعالیت:
دانش آموزان با نحوه تغییر زبان آشنا شدند آنها اسم 3 نفر از دوستان خودشان را در محیط ورد نوشتند و هر اسم را چپ چین راست چین و وسط چین کردند
تکلیف:
دانش آموزان گرامی لطفا اسم سه نفر از دوستان خود را در محیط ورد وارد کنید و اسم اول را وسط چین سپس اینتر را بزنید اسم دوم را راست چین و دوباره اینتر را بزنید و اسم نفر سوم را وسط چین کنید با تشکر
alinikzad0044@gmail.com
بازی استراتژیک
مدرس:
نژاد حسن، معصومه
فعالیت:
رشد مهارتهای ریتمیک و هماهنگی با موسیقی: حرکات جمعآوری کاپها بر اساس ضرب موسیقی انجام میشه و باعث درک ریتم میشه.
افزایش سرعت عمل و واکنش به صدا: تغییر ناگهانی ریتم یا توقف موسیقی باعث میشه بچهها سریع واکنش نشون بدن.
هماهنگی چشم و دست در جابهجایی کاپها: گرفتن و چیدن کاپها نیاز به دقت دیداری و هماهنگی دقیق با حرکت دست داره.
تمرین نوبتپذیری و رعایت قوانین: هر دانش آموز باید صبر کنه تا نوبتش برسه و قانون بازی رو رعایت کنه.
تقویت تعامل و همکاری اجتماعی: روبهروی هم ایستادن و رعایت نوبت باعث ایجاد ارتباط مثبت بین بچهها میشه.
پرورش حافظهی شنیداری-حرکتی: دانش آموز توالی حرکتها رو یاد میگیره و با موسیقی هماهنگ نگه میداره.
ایجاد نشاط، تخلیه انرژی و هیجان مثبت: بازی با موسیقی پرتحرک باعث شادی و انرژی در بچهها میشه.
بالا بردن اعتماد به نفس در جمع: موفقیت در اجرای بازی در حضور گروه باعث تقویت خودباوری بچه ها میشه.
تکلیف:
بازی ها به صورت کلاسی انجام می شود
1404/07/07
فارسی دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
ابتدا روان خوانی درس کتاب خانه ی کلاس ما از دانش آموزان پرسیده شد .هنوز چند نفر در روان خوانی مشکل داشتند حتما تکرار و تمرین کنند .
شعر یار مهربان با پخش کلیپ آن و با جمع خوانی بچه ها تدریس شد .
کتاب کار فارسی تا پایان سوال 6 صفحه 12
با هدف تثبیت یادگیری و یادگیری کلمات هم معنی و مخالف انجام شد .دونفر کتاب کار فارسی نداشتند در منزل بود حتما انجام دهند فردا بیاورند .
تکلیف:
1)دیکته از هشت خط دوم درس کتاب خانه ی کلاس ما در دفتر تلاش با خطی زیبا نوشته شود .
2)شعر یار مهربان با خطی زیبا در دفتر مشق نوشته شود تکلیف اختیاری می باشد .و دانش آموزان شعر را حفظ کنند تا شنبه مهلت دارند .
برنامه ی فردا
1)کتاب کار فارسی (دونفر امروز در منزل بود و نداشتن حتما کار های کلاسی را انجام داده و فردا بیاورند )
2)کتاب کار علوم
3)کتاب فارسی
4)کتاب نگارش(چند نفر هنوز به کلاس تحویل نداده اند حتما فردا بیاورند )
5)دفتر دیکته علوی
نگارش دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
کتاب نگارش تا پایان صفحه ی 16 با هدف تکرار و تمرین و تقویت حافظه ی دیدی و تثبیت یادگیری انجام شد .
تکلیف:
ندارند .
هنر دوم
مدرس:
رعیتی، سمانه
فعالیت:
سلام عزیزای دل ،امروز در مورد طرح دو سالانه هنر با موضوع :زباله،
سطل های تفکیک زباله،حیوانات در زباله،پارک آلوده و کثیف.....و،دلستان سطل زباله مهربان را گوش دادن و شروع کرده به کشیدن ایده های زیبا.
تکلیف:
از امروز تا جلسه آینده پسرای گلم تایم دارن در مورد این موضوع نقاشی های خودرا کامل کنند و هفته آینده به کلاس بیاورند لطفا دفتر نقاشی همراه خودبیاورند و در این پروژه همکاری لازم را انجام دهند،ممنونم
1404/07/06
ریاضی دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
ابتدا مفاهیم عدد و رقم و عدد سازی با کارت و رقم مرور و تکرار شد .
سپس کتاب کار ریاضی تا پایان درس 1 ریاضی با هدف تثبیت یادگیری انجام شد .
تکلیف:
1)غایبین کتاب را کامل کنند و به کلاس تحویل دهند .
علوم دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
درس اول از کتاب علوم با هدف یادگیری یادداشت برداری برای بیان دقیق مشاهدات تدریس شد .
ابتدا دو عدد توپ با جنس مختلف به دانش آموزان داده شد و خواسته شد هر آنچه می بینند در دفتر تلاش خود یادداشت کنند و یا نقاشی بکشند با هدف بیان دقیق مشاهدات سپس نوشته های خود را در کلاس خواندند.
تکلیف:
ندارند .
فارسی دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
ابتدا دانش آموزان از روی درس اول فارسی در دفتر تلاش رو نویسی کردند .
و با واژه های جدید جمله سازی کردند.
اولیای عزیز لطفا ظرف غذای فلاسکی و مناسب برای بچه ها تهیه کنید امروز دوتا از ظرف غذا ها اصلا باز نمی شد و با کمک خدمه مدرسه باز شدند تا بچه ها غذا بخورند .
کتاب های علوم و هدیه و قرآن و کتاب نگارش و کتاب ریاضی و کتاب کار ریاضی و کار فارسی در کلاس نگه داشته شده است .
دانش آموزانی که هنوز به کلاس تحویل نداده اند حتما فردا بیاورند .
تکلیف:
1)دیکته شب از هشت خط اول درس کتاب خانه ی کلاس ما در دفتر تلاش نوشته شود .
2)با اشتباهات دیکته خود جمله سازی کنند.
برنامه ی فردا
1)دفتر تلاش
2)کتاب فارسی
3)کتاب نگارش( جهت اطلاع دانش آموزانی که هنوز تحویل نداده اند )
4)کتاب ریاضی (جهت اطلاع دانش آموزانی که هنوز به کلاس تحویل نداده اند )
5)تحویل کتاب های علوم و قران و هدیه به کلاس
هدیههای آسمان دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
درس اول کتاب هدیه ها به صورت مشارکت فعال دانش آموزان و بحث و گفت و گو تدریس شد .
تکلیف:
ندارند .
1404/07/05
ریاضی دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
ابتدا عدد سازی و دسته بندی اشکال به کمک ابزار مرور و تکرار شد .
سپس فعالیت صفحه ی پنج کتاب با کمک ابزار و به صورت گروهی انجام شد بچه ها تعداد رقم های اعداد را یاد گرفتند و توانستند با کارت ها اعداد دو رقمی بسازند .
و کتاب ریاضی تا پایان تمرین صفحه ی 7کتاب ریاضی با هدف یاد گیری عدد سازی با کارت اعداد و رقم تدریس شد .
تکلیف:
سوالات زیر در دفتر وارد شود .
الف)با رقم های 3و7 چند عدد دو رقمی می توان نوشت ؟اعداد را بنویس.
ب)با کارت 2و7 چند عدد دو رقمی می توان نوشت ؟
پ)برای عدد 37 شکل بکش و در جدول یکی و دهتایی وارد کن؟
ج)رقم دهگان عدد 78 چه عددی است؟
فارسی دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
ابتدا شعر بهترین سرآغاز از دانش آموزانی که حفظ کرده بودند پرسیده شد .
سپس روان خوانی درس و کلمات هم معنی از دانش آموزان پرسیده شدو
درس اول فارسی درس کتابخانه ی کلاس ما با هدف آشنایی دانش آموزان با تشکیل کتابخانه ی کلاس و امانت داری و انجام هم فکری گروهی و...با مشارکت فعال دانش آموزان تدریس شد .
زیر کلمات مهم خط کشیدند و تا پایان قسمت بیاموز و بگو انجام شد .
و در دفتر واژه سازی کردند.
تکلیف:
1)از روی کلمات مهم درس کتابخانه ی کلاس ما دوبار در دفتر تلاش با دقت و مرتب بنویس.
2)روان خوانی درس کتابخانه ی کلاس ما تمرین شود.
3)هر کدام از دانش آموزان یک کتاب داستان مناسب رده سنی برای کتاب خانه ی کلاسی بیاورند .
برنامه فردا
1)کتاب فارسی
2)کتاب کار ریاضی
3)علوم
4)کتاب کار علوم
کتاب های نگارش و ریاضی و کتاب کار فارسی در کلاس نگه داشته شد .
مهارت زندگی
مدرس:
پرکاری، لیلا
فعالیت:
با سلام
درست کردن اوریگامی موشک
دقت در نحوه ی جمع کردن وسایل
تدریس درس اول و معرفی سفیر نظامت
صفحه ی اول درس اول خوانده شد.
زیبانویسی
مدرس:
امیری، زهرا
فعالیت:
آموزش الف و ب
انجام تمرینات های کتاب زیبا نویسی
تکلیف:
اجراء قواعد دو حرف ( الف و ب ) زیبانویس در تکالیف درسی