فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه سردار جنگل تهران
کلاس: 102

علوم دوم

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: کتاب کار علوم با هدف تثبیت یادگیری و تکرار و تمرین تا پایان درس اول انجام شد .
تکلیف: با پدر و یا مادر خود به بوستان برو و در آن جا از مشاهدات دقیق خود یادداشت برداری کن و در کلاس برای دوستان خود بخوان (در یک برگه a4 خط دار توسط دانش آموز نوشته شود ). دانش آموزانی که کتاب نداشتند حتما کامل کرده و شنبه تحویل دهند .

فارسی دوم

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: بازی تشخیصی الف مقصوره به صورت کلاس بدون دیوار با هدف یادگیری و تشخیص بهتر کلمات آن انجام شد .دانش آموزان با کلمات آن آشنا شدند .
تکلیف: 1)ارمغان شماره 1 کامل شود و شنبه به کلاس بیاورند . 2)روان خوانی درس کتاب خانه ی کلاس ما انجام شود . برنامه ی شنبه 1)کتاب فارسی 2)دفتر تلاش 3)کتاب ریاضی( جهت اطلاع پسرانی که هنوز به کلاس تحویل نداده اند.) 4)کتاب کار ریاضی (جهت اطلاع پسرانی که به کلاس تحویل نداده اند )

املا دوم

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: دیکته از درس اول در دفتر دیکته علوی گفته شد اولیا حتما بازخورد داده و دفاتر دیکته شنبه به کلاس تحویل داده شود .
تکلیف: با توجه به موارد خواسته شده در دفتر دیکته تکرار و تمرین شود .(در دفتر تلاش )

قرآن دوم

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: الف مقصوره و کلمات عربی آن به دانش آموزان به صورت تلفیق با درس فارسی تدریس شد و بازی گلدان کلمات به صورت کلاس بدون دیوار انجام شد .
تکلیف: ندارند.

سواد مالی

مدرس: فتحی زاده، مبینا
فعالیت: درس پول تا صفحه 11تدریس شد.
تکلیف: صفحات 10 و 11 به خوبی تکرار و‌تمرین شود. «کتاب سواد مالی در پایان هفته و پایان جلسه درسی در اختیار دانش‌آموزان قرار خواهد گرفت»

هوش و ریاضی

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: کتاب هوش به دانش آموزان معرفی شد دو صفحه اول هفته ی اموزشی اول در کلاس با مشارکت فعال دانش آموزان انجام شد .
تکلیف: ندارند .

مهارت اجتماعی

مدرس: پرکاری، لیلا
فعالیت: با سلام و احترام آداب معاشرت آموزش داده شد. کلمات جادویی لطفاً ، سپاس ، سپاسگزارم، متشکرم و بفرمایید و... گفته شد. با استفاده از شکلات کلمات جادویی کار شد.
تکلیف: در کلاس و خانه و هر محیط اجتماعی از این کلمات جادویی استفاده کنند.
توضیح: ساعات ملاقات حضوری و تماس تلفنی اولیا با معلم در طول سال تحصیلی : توجه داشته باشید ملاقات حضوری صرفا با هماهنگی قبلی از طریق خانم جدیری مقدور خواهد بود . زمان تماس تلفنی : سه شنبه ها ساعت 14:05-13:25 زمان ملاقات حضوری ( با هماهنگی قبلی ) : یکشنبه ها ساعت 13:20-12:35

ریاضی دوم

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: ابتدا چند نمونه سوال به صورت آزمونک روی تخته نوشته شد سپس دانش آموزان سوالات را وارد دفتر کرده و به آن ها پاسخ دادند . دفاتر تصحیح شد و با توجه به اشکالات دانش آموزان تکالیف انفرادی در دفاتر داده شده برای فردا انجام دهند .
تکلیف: با توجه به تکلیفی که در دفتر خواسته شده تمرین کنند .

فارسی دوم

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: امروز به مناسبت روز آتش نشان دانش آموزان در مدرسه میزبان آقای آتش نشان بودند و با شغل و لباس و... و اهمیت این شغل آشنا شدند . دانش آموزان بازی کامل کردن جملات با هدف درک هماهنگی ابتدا و انتهای جمله را در کلاس به کمک ابزار بستنی های خوش مزه انجام دادند . رضایت نامه های اردو ها تحویل داده شد حتما فردا امضا شده تحویل کلاس دهند .
تکلیف: 1)تمرین روان خوانی درس کتاب خانه ی کلاس ما انجام شود . 2)دیکته ی شب از کلمات دشوار درس اول گفته شود .فردا دیکته ی دری اول داریم . برنامه ی فردا 1)دفتر دیکته ی علوی 2)کتاب فارسی 3)دفتر تلاش 4)کتاب هوش و ریاضی

نگارش دوم

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: کتاب نگارش تا پایان درس یک با هدف مرور و تمرین و تثبیت یادگیری در کلاس انجام سد .
تکلیف: ندارند .

قرآن دوم

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: درس اول قرآن با هدف مرور و تکرار مفاهیم پایه گذشته و ترکیب خوانی و آشنایی ابتدایی با الف مقصوره تدریس شد .
تکلیف: ندارند .

رایانه

مدرس: نیکزاد، علی
فعالیت: دانش آموزان با نحوه تغییر زبان آشنا شدند آنها اسم 3 نفر از دوستان خودشان را در محیط ورد نوشتند و هر اسم را چپ چین راست چین و وسط چین کردند
تکلیف: دانش آموزان گرامی لطفا اسم سه نفر از دوستان خود را در محیط ورد وارد کنید و اسم اول را وسط چین سپس اینتر را بزنید اسم دوم را راست چین و دوباره اینتر را بزنید و اسم نفر سوم را وسط چین کنید با تشکر alinikzad0044@gmail.com

بازی استراتژیک

مدرس: نژاد حسن، معصومه
فعالیت: رشد مهارت‌های ریتمیک و هماهنگی با موسیقی: حرکات جمع‌آوری کاپ‌ها بر اساس ضرب موسیقی انجام میشه و باعث درک ریتم میشه. افزایش سرعت عمل و واکنش به صدا: تغییر ناگهانی ریتم یا توقف موسیقی باعث میشه بچه‌ها سریع واکنش نشون بدن. هماهنگی چشم و دست در جابه‌جایی کاپ‌ها: گرفتن و چیدن کاپ‌ها نیاز به دقت دیداری و هماهنگی دقیق با حرکت دست داره. تمرین نوبت‌پذیری و رعایت قوانین: هر دانش آموز باید صبر کنه تا نوبتش برسه و قانون بازی رو رعایت کنه. تقویت تعامل و همکاری اجتماعی: رو‌به‌روی هم ایستادن و رعایت نوبت باعث ایجاد ارتباط مثبت بین بچه‌ها میشه. پرورش حافظه‌ی شنیداری-حرکتی: دانش آموز توالی حرکت‌ها رو یاد می‌گیره و با موسیقی هماهنگ نگه می‌داره. ایجاد نشاط، تخلیه انرژی و هیجان مثبت: بازی با موسیقی پرتحرک باعث شادی و انرژی در بچه‌ها میشه. بالا بردن اعتماد به نفس در جمع: موفقیت در اجرای بازی در حضور گروه باعث تقویت خودباوری بچه ها میشه.
تکلیف: بازی ها به صورت کلاسی انجام می شود

فارسی دوم

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: ابتدا روان خوانی درس کتاب خانه ی کلاس ما از دانش آموزان پرسیده شد .هنوز چند نفر در روان خوانی مشکل داشتند حتما تکرار و تمرین کنند . شعر یار مهربان با پخش کلیپ آن و با جمع خوانی بچه ها تدریس شد . کتاب کار فارسی تا پایان سوال 6 صفحه 12 با هدف تثبیت یادگیری و یادگیری کلمات هم معنی و مخالف انجام شد .دونفر کتاب کار فارسی نداشتند در منزل بود حتما انجام دهند فردا بیاورند .
تکلیف: 1)دیکته از هشت خط دوم درس کتاب خانه ی کلاس ما در دفتر تلاش با خطی زیبا نوشته شود . 2)شعر یار مهربان با خطی زیبا در دفتر مشق نوشته شود تکلیف اختیاری می باشد .و دانش آموزان شعر را حفظ کنند تا شنبه مهلت دارند . برنامه ی فردا 1)کتاب کار فارسی (دونفر امروز در منزل بود و نداشتن حتما کار های کلاسی را انجام داده و فردا بیاورند ) 2)کتاب کار علوم 3)کتاب فارسی 4)کتاب نگارش(چند نفر هنوز به کلاس تحویل نداده اند حتما فردا بیاورند ) 5)دفتر دیکته علوی

نگارش دوم

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: کتاب نگارش تا پایان صفحه ی 16 با هدف تکرار و تمرین و تقویت حافظه ی دیدی و تثبیت یادگیری انجام شد .
تکلیف: ندارند .

هنر دوم

مدرس: رعیتی، سمانه
فعالیت: سلام عزیزای دل ،امروز در مورد طرح دو سالانه هنر با موضوع :زباله، سطل های تفکیک زباله،حیوانات در زباله،پارک آلوده و کثیف.....و،دلستان سطل زباله مهربان را گوش دادن و شروع کرده به کشیدن ایده های زیبا.
تکلیف: از امروز تا جلسه آینده پسرای گلم تایم دارن در مورد این موضوع نقاشی های خودرا کامل کنند و هفته آینده به کلاس بیاورند لطفا دفتر نقاشی همراه خودبیاورند و در این پروژه همکاری لازم را انجام دهند،ممنونم

ریاضی دوم

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: ابتدا مفاهیم عدد و رقم و عدد سازی با کارت و رقم مرور و تکرار شد . سپس کتاب کار ریاضی تا پایان درس 1 ریاضی با هدف تثبیت یادگیری انجام شد .
تکلیف: 1)غایبین کتاب را کامل کنند و به کلاس تحویل دهند .

علوم دوم

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: درس اول از کتاب علوم با هدف یادگیری یادداشت برداری برای بیان دقیق مشاهدات تدریس شد . ابتدا دو عدد توپ با جنس مختلف به دانش آموزان داده شد و خواسته شد هر آنچه می بینند در دفتر تلاش خود یادداشت کنند و یا نقاشی بکشند با هدف بیان دقیق مشاهدات سپس نوشته های خود را در کلاس خواندند.
تکلیف: ندارند .

فارسی دوم

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: ابتدا دانش آموزان از روی درس اول فارسی در دفتر تلاش رو نویسی کردند . و با واژه های جدید جمله سازی کردند. اولیای عزیز لطفا ظرف غذای فلاسکی و مناسب برای بچه ها تهیه کنید امروز دوتا از ظرف غذا ها اصلا باز نمی شد و با کمک خدمه مدرسه باز شدند تا بچه ها غذا بخورند . کتاب های علوم و هدیه و قرآن و کتاب نگارش و کتاب ریاضی و کتاب کار ریاضی و کار فارسی در کلاس نگه داشته شده است . دانش آموزانی که هنوز به کلاس تحویل نداده اند حتما فردا بیاورند .
تکلیف: 1)دیکته شب از هشت خط اول درس کتاب خانه ی کلاس ما در دفتر تلاش نوشته شود . 2)با اشتباهات دیکته خود جمله سازی کنند. برنامه ی فردا 1)دفتر تلاش 2)کتاب فارسی 3)کتاب نگارش( جهت اطلاع دانش آموزانی که هنوز تحویل نداده اند ) 4)کتاب ریاضی (جهت اطلاع دانش آموزانی که هنوز به کلاس تحویل نداده اند ) 5)تحویل کتاب های علوم و قران و هدیه به کلاس

هدیه‌های آسمان دوم

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: درس اول کتاب هدیه ها به صورت مشارکت فعال دانش آموزان و بحث و گفت و گو تدریس شد .
تکلیف: ندارند .

ریاضی دوم

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: ابتدا عدد سازی و دسته بندی اشکال به کمک ابزار مرور و تکرار شد . سپس فعالیت صفحه ی پنج کتاب با کمک ابزار و به صورت گروهی انجام شد بچه ها تعداد رقم های اعداد را یاد گرفتند و توانستند با کارت ها اعداد دو رقمی بسازند . و کتاب ریاضی تا پایان تمرین صفحه ی 7کتاب ریاضی با هدف یاد گیری عدد سازی با کارت اعداد و رقم تدریس شد .
تکلیف: سوالات زیر در دفتر وارد شود . الف)با رقم های 3و7 چند عدد دو رقمی می توان نوشت ؟اعداد را بنویس. ب)با کارت 2و7 چند عدد دو رقمی می توان نوشت ؟ پ)برای عدد 37 شکل بکش و در جدول یکی و دهتایی وارد کن؟ ج)رقم دهگان عدد 78 چه عددی است؟

فارسی دوم

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: ابتدا شعر بهترین سرآغاز از دانش آموزانی که حفظ کرده بودند پرسیده شد . سپس روان خوانی درس و کلمات هم معنی از دانش آموزان پرسیده شدو درس اول فارسی درس کتابخانه ی کلاس ما با هدف آشنایی دانش آموزان با تشکیل کتابخانه ی کلاس و امانت داری و انجام هم فکری گروهی و...با مشارکت فعال دانش آموزان تدریس شد . زیر کلمات مهم خط کشیدند و تا پایان قسمت بیاموز و بگو انجام شد . و در دفتر واژه سازی کردند.
تکلیف: 1)از روی کلمات مهم درس کتابخانه ی کلاس ما دوبار در دفتر تلاش با دقت و مرتب بنویس. 2)روان خوانی درس کتابخانه ی کلاس ما تمرین شود. 3)هر کدام از دانش آموزان یک کتاب داستان مناسب رده سنی برای کتاب خانه ی کلاسی بیاورند . برنامه فردا 1)کتاب فارسی 2)کتاب کار ریاضی 3)علوم 4)کتاب کار علوم کتاب های نگارش و ریاضی و کتاب کار فارسی در کلاس نگه داشته شد .

مهارت زندگی

مدرس: پرکاری، لیلا
فعالیت: با سلام درست کردن اوریگامی موشک دقت در نحوه ی جمع کردن وسایل تدریس درس اول و معرفی سفیر نظامت صفحه ی اول درس اول خوانده شد.

زیبانویسی

مدرس: امیری، زهرا
فعالیت: آموزش الف و ب انجام تمرینات های کتاب زیبا نویسی
تکلیف: اجراء قواعد دو حرف ( الف و ب ) زیبانویس در تکالیف درسی
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: