1403/07/30
ریاضی اول
ترکاشوند، مولود
ابتدا مقدمات تفریق اموزش داده شد . با اشکال بازی تفریق انجام دادند .
سپس الگوی شطرنجی با ویترین تدریس شد .
کتاب کار تا صفحه ی 41 با هدف تثبیت یادگیری اهداف تم 5 کامل شد .
فارسی اول
ترکاشوند، مولود
نشانه اَ اول َ غیر اول با شعر و داستان تدریس شد . کلیدواژه ها و ترکیبات و جدول دوستی در دفتر مشق نوشته شد و تاکید شد .
درس 2فارسی درس ابر با هدف آشنایی با جایگاه هر کدام از نشانه ها ی اَ ابتدا تصویر خوانی و سپس کل خوانی شد .
رو خوانی درس ابر تمرین شود .
1) سوالات کاربرگ زیر وارد دفتر تلاش شود و توسط دانش اموز انجام شود. 2) صفحه ی 35 کتاب ریاضی ( با ابزار کار کن ) درست شود و در برگه ی a4 چسبانده شود و همراه دانش اموز باشد . لطفا اسم دانش اموز و موضوع حتما نوشته شود 3) سر مشق های دفتر مشق ابتدا توسط دانش آموز خوانده شود و سپس ادامه دهند .
کتاب ها ی فردا
1)دفتر مشق
2) کتاب کار علوم
همراه دانش اموز باشد .
1403/07/29
ریاضی اول
ترکاشوند، مولود
مرور تمرین های ،مفهوم تفریق و جمع ،
و شمارش به کمک چوب خط ها انجام شد .
کاربرگ وارد دفتر شود و حل شود .
کتاب های فردا
کتاب فارسی
دفتر مشق
فارسی اول
ترکاشوند، مولود
ابتدا دانش آموزان با جدول ترکیب آشنا شدند .
سپس ترکیب کردن ب غیر اخر با ا غیر اول را به همراه شعر یاد گرفتند .
و اولین ترکیب را نوشتند .و با آن کلمه ی بابا را ساختند.
سپس با کارت های نشانه هایی که امروز آورده بودند ،
کلمه سازی کردند ،
و کلمات را خواندند ودر دفتر مشق نوشتند .
و صدا های هر کلمه را به ترتیب از راست به چپ هر صدا را در خانه ی خود برند( مطابق تمرین کتاب نگارش)
برای ایجاد انگیزه ی کلمه ی بابا
دانش آموزان بر روی گیفت های خود کلمه ی بابا را نوشتند .
کتاب کار فارسی صفحات 44و 45و 46
با هدف تثبیت یادگیری انجام شد .
1)روخوانی درس آب و باران
2)کلمه سازی با کارت ها ی نشانه ها(حتما کارت ترکیب (با) را برای بچه ها آماده کرده و در کلمه سازی از آن استفاده کنند همانند کارت های قبلی )و روخوانی کلمات ساخته شده
3)ارمغان 4 انجام شود .
نگارش اول
ترکاشوند، مولود
کتاب نگارش صفحات 28و 29و 30
کامل شد .
بچه ها کلمات کتاب نگارش را به صورت گروهی رو خوانی کردند .
ندارند .
بازی استراتژیک
سادات، هلیا
هماهنگی چشم و د و چشم و پا
زمان واکنش
هماهنگی عصب و عضله
مهارت های جابجایی
مهارت های استواری
شطرنج
جعفر پور، کیمیا
مهره ی وزیر و شاه آموزش داده شد و تمرینات مربوطه انجام شد.
مهارت اجتماعی
غلامی، نازنین
خواندن کتاب (قصه خوانی ) با موضوع رفتارهای صحیح و غلط
1403/07/28
ریاضی اول
ترکاشوند، مولود
ابتدا شمارش به کمک چوب خط ها و نحوه ی کشیدن چوب خط ها مرور شد .
سپس تم 5ریاضی با هدف آشنایی با طبیعت و نحوه ی مراقبت از طبیعت و نحوه ی سوار و پیاده شدن از ماشین و آداب پیک نیک و تفریح و یاد آوری مفاهیم جهت ها چپ و راست و بالا و پایین و تناظر اعضای دو خانواده به عنوان دو دسته ی پنج تایی با تعداد سر نشینان ماشین ها .
و آشنایی با مفهوم جمع و مفهوم تفریق و داستان گویی برای هر تفریق ،تا پایان صفحه ی 33 کامل شد .
کاربرگ زیر در دفتر مشق نوشته شود و یا کپی گرفته شود .
علوم اول
ترکاشوند، مولود
آزمایش زیر آب و روی آب
در کلاس با هدف آشنایی با مفهوم شناور و عدم شناور بودن اجسام در آب
به صورت گروهی و آزمایش مستقیم با دسته بندی اجسام بر اساس سبکی و سنگینی و طبقه بندی اجسام به صورت اینکه روی آب یا زیر آب می مانند .
انجام شد .
تحقیق :
سوال از بزرگتر ها و در نهایت ارائه به کلاس
چرا کشتی ها و قایق ها روی آب شناور هستند و با اینکه سنگین هستند زیر آب نمی روند ؟
چه وسایلی اول روی آب می مانند بعد کم کم زیر آب می روند ؟
فارسی اول
ترکاشوند، مولود
ابتدا نشانه ی دو شکلی ب غیر آخر و ب آخر
با داستان به بچه ها معرفی شد .سپس به کمک شعر بچه ها با جایگاه نشانه آشنا شدند .و نحوه ی صحیح نوشتن نشانه را یاد گرفتند .سپس داستان چرخه ی آب برای بچه ها به صورت اجرای نمایش گفته شد .
و در دفتر مشق نشانه ی امروز را نوشتند و نوشتن کلمه آب را با کنار هم قرار دادن دو نشانه ی آ و ب یادگرفتند .
کتاب کار فارسی علوی تا پایان درس آب انجام شد .
1)نشانه ی آ ا و ب غیر اخر و ب اخر هر کدام را در کارت های رنگی کوچک مقوایی (پنج سانتی متر در پنج سانتی متر ) یعنی آ اول روی یک کارت ا غیر اول روی یک کارت دیگر هر نشانه روی یک کارت بنویسید ،این کار را هر روز که نشانه جدید یاد میگیریم انجام دهید که بچه ها با نشانه ها کلمه سازی کنند .
2)رو خوانی درس فارسی (درس آب و باران ) تمرین شود بچه ها در کلاس نحوه ی رو خوانی را یاد گرفته اند .
3)یک بار همانند سرمشق های کلاس دانش آموز خودش بنویسید .
برنامه ی فردا
1)کتاب فارسی
2)دفتر مشق
3)کتاب کار علوم
1403/07/25
ریاضی اول
ترکاشوند، مولود
ابتدا شمارش دسته ها به کمک چوب خط انجام شد .سپس نحوه ی کشیدین چوب خط ها از سمت چپ و رو به جلو تمرین شد .
دوصفحه ی پایانی تم 4 کتاب کار ریاضی علوی
انجام شود .
ارمغان شماره 3 انجام شود .
فارسی اول
ترکاشوند، مولود
تدریس نگاره 10
نوروز در خانه ما !
با هدف آشنایی با فصل بهار و آداب و رسوم عید نوروز و سفره هفت سین و علت گذاشتن هر کدام از سین ها و اشاره به سنت دید و بازدید عید نوروز و تبریک سال جدید و احترام به بزرگان فامیل انجام شد .
سپس کارت های پایان نگاره و شعر انار به همراه کلیپ با دانش آموزان خوانده شد .
امروز دانش آموزان اولین نشانه ی شهرک الفبا (آ اول ا غیر اول ) را به کمک تصاویر و اجرای نمایش مسابقه ای یاد گرفتند و با صدای آن و اسم های آن ها و جایگاهشان در کلمات آشنا شدند .
سپس درس 1 کتاب فارسی درس آب را تصویر خوانی کردند و نوشتن نشانه ی آ ا را تمرین کردند .
دانش آموزان در ارمغان شماره 3 (متن آن ) هر کجا آ اول را دیدند با مداد آبی دور آن خط بکشند و هر کجا ا غیر اول را دیدند با مداد قرمز دور آن خط بکشند .
نگارش اول
ترکاشوند، مولود
ابتدا دانش آموزان دو لوحه ی آخر صفحه ی 23 کتاب نگارش در دفتر مشق تمرین کردند .
سپس کتاب نگارش را کامل کردند .
و بعد از یادگیری نشا نه ی آ ا و نوشتن در دفتر مشق کتاب نگارش صفحات 25 و 26و 27 را کامل کردند .
چهار خط آ ا را مانند کار کلاسی در دفتر مشق انجام دهند .
سواد مالی
منصوریآریا، درسا
درس سوم ( نیاز و خواسته ) تدریس شد.
فعالیت در کلاس درس سوم صفحه 28 و 29 انجام شد.
انیمیشن مهارت های زندگی نیازهای بدن گذاشته شد.
قصه صوتی چی لازم دارم چی میخرم پخش شد.
معرفی کتاب: در سوپرمارکت ( وقتی درباره نیاز و خواسته یاد گرفتیم )
معرفی کتاب: چی لازم دارم چی میخرم
کتاب ها چک شد.
خواهشمند است فعالیت در منزل درس سوم صفحه 30 انجام شود.
لطفا در صورتی که کتاب سیمی یا منگنه نشده، حتما سیمی یا منگنه شود.
1403/07/24
ریاضی اول
ترکاشوند، مولود
ابتدا چوب خط و شمارش به کمک چوب خط و جهت کشیدن چوب خط در کلاس مرور و تکرار شد .
سپس ابزار خط کش با اشکال هندسی معرفی شد .و نحوه ی کار با خط کش و کشیدن اشکال هندسی مرتب با خط کش اشکال هندسی در کلاس تمرین شد .
مبحث انتقال مجدد تکرار و تمرین شد .با کمک انگشتان دست و گفتن عبارت ،برای مثال 3و 2 میشود 5 با بچه ها کار شد .
کتاب کار ریاضی تا پایان صفحه ی 31 با هدف تثبیت یادگیری و تمرین مجدد چوب خط ها و الگو های شطرنجی کامل شد .
مهارت محور و تلفیق با درس فارسی .
فارسی اول
ترکاشوند، مولود
کارت های نگاره 9
با هدف مرور مجدد و تکرار و تمرین و تثبیت یادگیری پرسیده شد .
کتاب کار فارسی تا پایان صفحه ی 39 با هدف تثبیت یادگیری لوحه ها و تلفیق ریاضی و فارسی انجام شد .
برنامه ی فردا چهار شنبه
دفتر مشق
جامدادی
نگارش اول
ترکاشوند، مولود
لوحه های صفحه ی 22و ابتدای 23
ابتدا با شعر و اشاره به نحوه ی صحیح نوشت و توجه به جهت فلش ها برای نوشتن تدریس شد .
ابتدا در دفتر مشق تمریق شد .
سپس کتاب نگارش تکمیل شد .
1)لوحه نویسی از لوحه های امروز هر کدام سه خط . 2) لطفا تکلیف مهارت محور ریاضی در دفتر مشق انجام شود . الف) پسر گلم به تعداد لیوان های میز شامتان با شابلون دایره بکش و به تعداد کل چوب خط کشیده شود . ب) پسر گلم به تعداد چنگال های میز شام مربع رسم شود و به تعداد کل چوب خط کشیده شود . پ) به تعداد پارچ در میز شام با شابلون مثلث کشیده شود و به تعداد کل چوب خط کشیده شود. ت) با شابلون 5 مستطیل کشیده شود و به تعداد مستطیل ها چوب خط بکش .
مهارت زندگی
احمدی زاده، فرزانه
با سلام و وقت بخیر
امروز در مورد گفت و گوی مودبانه و درخواست مودبانه نمایش عروسکی اجرا شد و دانش آموزان به صورت دونفره نمایش اجرا کردند .
عزیزان تکلیف ندارید .