فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه سردار جنگل تهران
کلاس: 103

ریاضی اول

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: جدول سودو کو مجدد تدریس شد . ردیف و ستون و قوانین جدول سودوکو که نباید در ردیف و ستون رنگ یا شکل تکراری وجود داشته باشد گفته شد . و دانش آموزان با بیان قوانین وحاضر غایب کردن رنگ ها جدول سو دو کو انجام دادند . و ابتدای صفحه 10بیان تعداد دسته ها بدون شمارش اشکال داخل دسته و فقط با نگاه کردن از دانش آموزان پرسیده شد .
تکلیف: دو نمونه الگو رنگی در دفتر مشق نوشته شود .و از بچه ها بخواهید نشان دهند چه چیزی تکرار میشود و الگو را ادامه دهند .

فارسی اول

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: کتاب کار فارسی اول تا پایان صفحه ی 15 لوحه نویسی و مرور نگاره ها انجام شد.
تکلیف: کتاب های فردا سه شنبه 7/10 کتاب فارسی کتاب ریاضی کتاب کار ریاضی دفتر مشق و جامدادی (که هر روز باید در کیف دانش آموز باشد )

نگارش اول

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: ابتدا لوحه ی صفحه 8 کتاب نگارش با شعر (جونمی جون سرسره مشقاتو یادت نره صاف بکشی سر سره بچه زمین می خوره کمی خمیده اش کن ) تدریس شد . سپس نحوه ی صحیح نوشتن لوحه آموزش داده شد . لطفا به زیر هم نویسی و فاصله ی چشمی و طرز صحیح نوشتن لوحه توجه شود .
تکلیف: 4خط از لوحه امروز در دفتر مشق نوشته شود . سپس با لوحه نقاشی بکش و رنگ آمیزی کن .

هنر اول

مدرس: رعیتی، سمانه
فعالیت: سلام پسرای هنرمندم امروز کلاس کاردستی و خلاقیت بود به مناسب روز سالمند پسرای عزیزم امروز باهم یه کاردستی خیلی خوشگل ساده را تمرین کردیم ،دوستون دارم فسقلی ها
تکلیف: لطفا دفتر نقاشی و چند صفحه کادر کشیده شود امروز 6 نفر از پسرای گلم بدون دفتر بودن ،سپاسگزارم

رایانه

مدرس: نیکزاد، علی
فعالیت: آموزش مقدماتی نرم افزار Paint و آشنایی با ابزار های eraser و brushes از بخش tools ، کشیدن اشکال مختلف از بخش shapes و رنگ کردن اشکال از بخش colors
تکلیف: دانش آموزان گرامی لطفا با کمک والدین اشکال مربع ، دایره ، مستطیل و مثلث را با به کارگیری نرم افزار paint کشیده و هر کدام را به دلخواه رنگ آمیزی کنید

ریاضی اول

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: صفحه ی نخست تم 2 به صورت تصویر خوانی و الگو یابی تدریس شد . سپس صفحه 9کتاب ریاضی و قوانین جدول سودو کو با ابزار اشکال هندسی رنگی آموزش داده شد .
تکلیف: دوتا جدول سودو کو 3در 3 به صورت رنگی (سه رنگ را انتخاب کرده مثل زرد و سبز و آبی و برای بچه ها جدول سه در سه کشیده سه تا خانه را به انتخاب خود خالی بگذارید و از دانش آموز بخواهید جدول را کامل کند )و یا تصویرک (مثل ماه و توپ و ستاره و ...)

فارسی اول

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: نگاره 3 یک و دو و سه ، راه مدرسه تدریس شد . سپس دانش آموزان هر انچه در تصویر دیدند را بیان کردند . سپس کارت ها تمرین شد صدای اول صدای اخر و بخش کردن و هم آغاز و هم پایان برای هر کارت گفته شد . و در نهایت دانش آموزان کاردستی چراغ راهنمایی را درست کردند و با قوانین راهنمایی و رانندگی آشنا شدند .
تکلیف: کارت های هر سه نگاره تمرین شود .

نگارش اول

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: لوحه شماره 6 با شعر و نحوه ی نوشتن تدریس شد . سپس کتاب نگارش تا انتهای صفحه ی 7در کلاس کامل شد .
تکلیف: چهار خط از لوحه در دفتر مشق بنویسند . و سپس با لوحه یک نقاشی زیبا بکشند و رنگ بزنند .

بازی استراتژیک

مدرس: سادات، هلیا
فعالیت: وارم آپ درگیری آگاهی فضایی بکار گیری عضلات ریز و درشت مهارت دست ورزی

شطرنج

مدرس: جعفر پور، کیمیا
فعالیت: آشنایی کامل با مهره ی پیاده یا سرباز و نوع حرکت آن بازی با پیاده ها

مهارت اجتماعی

مدرس: غلامی، نازنین
فعالیت: آموزش کلمات ارتباطی ، لطفا، بفرمایید،متشکرم، سپاس و استفاده کردن از این کلمات
تکلیف: دانش آموزان چند درخواستی که از والدین یا نزدیکان خود دارند را با لطفا بگویند، صدای خود را ضبط کنند و بفرستند.

علوم اول

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: دانش آموزان به مناسبت روز آتش نشان برای عرض تبریک و آشنایی با شغل اتش نشانی به ایستگاه اتش نشانی رفتند .

فارسی اول

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: امروز طرح کتاب خانه ی کلاس ما اجرا شد . دانش آموزی که در برد تشویقی بیشترین امتیاز را کسب کرده بود . خلاصه ای از کتاب قصه ای که روز چهارشنبه به عنوان تشویقی از کتاب خانه ی کلاسی دریافت کرده بود، برای دانش آموزان بیان کرد . و دانش اموزان هر آنچه در داستان بود را نقاشی کردند .
تکلیف: ندارند .

نگارش اول

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: امروز دانش آموزان ابتدا با شعر لوحه جدید را یاد گرفتند. سپس نحوه ی نوشتن لوحه را یاد گرفتند و قوانین خط زمینه مجدد مرور شد . چهار خط از لوحه در دفتر مشق نوشته شد .
تکلیف: چهار خط از لوحه جدید در دفتر مشق . و نقاشی و رنگ امیزی با لوحه .

استعداد فضایی اول

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: امروز دانش آموزان با خمیر بازی لوحه های خوانده شده را با هدف ایجاد انگیزه و تقویت هوش فضایی و تقویت عضلات دست درست کردند و در کنار هم لذت بردند.

ریاضی اول

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: دانش آموزان امروز به کمک ابزار چینه و چوب خط الگو های منظم ساختند . نحوه کار با ابزار ( خط کش) را یاد گرفتند . و به کمک خط کش دسته های مساوی را به هم وصل کردند . تم 1 کتاب درسی به پایان رسید .
تکلیف: دانش اموزان با هر ابزار و وسایلی که در منزل هست ( قاشق و چنگال - لیوان - اسباب بازی ) الگو های منظم بسازند .

فارسی اول

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: نگاره 1و نگاره 2 مرور شد کارت های هر دو نگاره پرسیده شد . صدای اول و صدای آخر هر کدام هم آغاز و هم پایان برای هر کدام از دانش آموزان پرسیده شد
تکلیف: تکرار و تمرین کارت تصاویر نگاره ها

نگارش اول

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: دانش آموزان ابتدا با دست ورزی خمیر بازی لوحه را به همراه شعر یاد گرفتند . سپس در دفتر مشق تمرین کردند ودر نهایت کتاب نگارش را تا پایان صفحه 5کامل کردند .
تکلیف: 4خط از لوحه ی امروز در دفتر مشق تکلیف داده شده . و مرور از لوحه های اموخته شده ،از هر کدام دوخط در دفتر مشق نوشته شود .

سواد مالی

مدرس: منصوری‌آریا، درسا
فعالیت: جلسه آشنایی با بچه ها انجام شد و درباره قوانین کلاس با آن ها صحبت شد.

ریاضی اول

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: ابتدا دانش آموزان با مفهوم دسته بندی کردن و نحوه ی دسته بندی کردن اشنا شدن و با وسایل جامدادی دسته های یکی، دوتایی ،سه تایی ، چهار تایی ، و پنج تایی درست کردند و کتاب ریاضی تا پایان صفحه ی 4 کامل شد .
تکلیف: دانش آموزان با وسایل بازی خود دسته های یکی تا پنج تایی درست کنند .

فارسی اول

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: ابتدا مرور کارت های نگاره 1انجام شد . سپس نگاره 2 بچه ها آماده !تدریس شد . بچه ها در مورد انچه در تصویر می بینند،برای هم کلاسی های خود صحبت کردند . در مورد مدرسه رفتن لوازمی که برای مدرسه رفتن نیاز هست و..... بچه ها صحبت کردند . کارت های انتهای نگاره با بچه ها کار شد . (صدای اول و آخر هر کارت و بخش کردن کارت ها )
تکلیف: تمرین صدای اول و آخر و بخش کردن کارت های نگاره یک و دو به خاطر سپاری نوشته هر کارت بدون اینکه تصویر کارت را ببینند .تکرار و تمرین شود

نگارش اول

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: ابتدا دانش آموزان نقاشی های خود را مچاله کردند و تبدیل به توپ کردند و سپس مسابقه پرتاب توپ در تور به صورت گروهی طبق گروه های هام سیستم انجام شد . با هدف تقویت عضلات ریز و درشت دست و تقویت به همکاری گروهی و تشویق هم کلاسی هایی که توانستند برنده شوند . سپس لوحه 2و لوحه 3 را با شعر یاد گرفتند و در دفتر مشق تمرین کردند و کتاب نگارش خود را تا صفحه 4 کامل کردند .
تکلیف: برای هر کدام از لوحه ها 4خط سرمشق در دفتر داده شد . لطفا به نحوه صحیح نوشتن لوحه ها (توجه به جهت فلش ) و فاصله ی چشمی و تمیز نویسی دقت شود

مهارت زندگی

مدرس: احمدی زاده، فرزانه
فعالیت: با سلام و عرض تبریک به مناسبت سال تحصیلی جدید : امروز آشنایی با دانش آموزان را داشتیم و آموزش سلام کردن با نمایش عروسکی انجام شد
تکلیف: تکلیف ندارند
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: