فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه سردار جنگل تهران
کلاس: 103

ریاضی اول

مدرس: دراج، زینب
فعالیت: شمارش عدد مرور و تمرین شد. دانش آموزان شکل و نماد هر عدد را مشاهده و با انگشتان دست نشان دادند.تاکید بر دریافت مفهوم عدد بر مبنای 5 می باشد مثلا عدد 8 را به صورت 5 و3 نشان داده و بیان کنند.در ادامه کاربرگ عدد انجام شد.

علوم اول

مدرس: دراج، زینب
فعالیت: در مورد حیوانات اهلی و وحشی بحث و گفتگو کردیم سپس دانش اموزان حیوانات مورد علاقه ی خود را نام بردند. پاورپوینت جانواران اهلی و وحشی را تماشا کرده و در آخر کاردستی اریگامی سگ را درست کردند.
تکلیف: دانش آموزان در مورد حیوان مورد علاقه ی خود اطلاعات جمع آوری کرده و با نقاشی یا چسباندن تصویر حیوان مورد نظر ویژگی ها و نحوه زندگی آن حیوان را به ذهن سپرده و به کلاس ارائه دهد.

ریاضی اول

مدرس: دراج، زینب
فعالیت: معرفی مفهوم و نماد عدد انجام شد. دانش اموزان با مفهوم شمارش و شکل کلی عدد آشنا شدند. از 1تا 9 ترتیب عدد را شماره و هر عدد را با انگشتان دست نشان دادند. مثال دانش آموز باید عدد 9 را با انگشت به صورت 5 و4 بشناسد و نشان دهد.

فارسی اول

مدرس: دراج، زینب
فعالیت: دفترچه های صدای هم پایان و هم آغاز که دانش اموزان درست کردند را با هم بررسی و همه ی نقاشی های بچه ها را با تاکید بر صدای آخر مشاهده کردند.

ریاضی اول

مدرس: دراج، زینب
فعالیت: مفهوم ردیف و ستون برای دانش آموزان توضیح داده شد. با ابراز دانش آموزان جدول دوستی در ریاضی را پر کردند.

فارسی اول

مدرس: دراج، زینب
فعالیت: فارسی کلمات هم پایان با دانش آموزان تمرین شد مفهوم صدای پایین کلمه برای دانش اموز توضیح داده شد و با فلش کارت ها به صورت بازی کلمات هم پایان را پیدا کرده و صدای آخر کلمه را بیان کردند .
تکلیف: دانش آموزان یک دفترچه ی 4 برگی درست کنند و با نقاشی یا چسباندن برچسب یا شکل های مختلف کلماتی که صدای آخر آن ها مثل هم هست را به یکدیگر وصل کنند.

هنر اول

مدرس: رعیتی، سمانه
فعالیت: سلام هنرمندان کلاس امروز بانمک نیم دایره یه نقاشی خیلی خوشگل کشیدیم .
تکلیف: لطفا برای جلسه آینده نقاشی کامل شده و همراه خودبیاورند. برای جلسه آینده قیچی ،چسب ،مدادرنگی ،آبرنگ و چند عدد برگ ،دفتر نقاشی

ریاضی اول

مدرس: دراج، زینب
فعالیت: مفهوم تناظر با هدف : شناخت مفهوم تناظر یک‌به یک و افزایش دقت و تمرکز و هماهنگی بین چشم و دست و افزایش مهارت های ذهنی اموزش داده شد . سپس دانش اموزان به صورت گروهی اشکال مختلف را با رعایت تناظر بهم ربط دادند و به روی کاغذ چسباندند .

فارسی اول

مدرس: دراج، زینب
فعالیت: بخش کردن کلمات و هم اغاز مرور شد سپس دانش اموزان کاربرگ مربوطه به هم اغاز را جهت تثبیت صدای اول انجام دادند.
تکلیف: کلمات زیر بخش شود سپس در دفتر نقاشی با صدای اول این کلمات یک نقاشی دلخواه کشیده شود . مثلا : کلمه ی (مداد ) صدای اول ( م ) است یک نقاشی کشیده شود که صدای اول ان (م ) باشد مثلا موز بکشد . کلمات : سبد / بادکنک / آب
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: