1404/09/20
1404/09/19
علوم اول
مدرس:
دراج، زینب
فعالیت:
درس زمین خانه ی پر آب ما از کتاب علوم تدریس شد
چرخه آب در طبیعت مشاهده و توضیح داده شد
اشکال مختلف آب در طبیعت شامل آب چشمه ها دریا ها بخار آب و برف معرفی شد اهمیت آب در زندگی جانداران و نحوه درست استفاده از آن صحبت شد
کتاب کار علوم علوی تا پایان درس آب انجام شد
تکلیف:
چرخه ی آب در طبیعت روی ورق آ4 به صورت کاردستی انجام شده و به کلاس فرستاده شود
املا اول
مدرس:
دراج، زینب
فعالیت:
املا در دفتر املای علوی نوشته شد
با دقت به املای فرزند میزان تسلط او در نوشتن و جای پاک کردن و اشتباهات او مشخص است
تکلیف:
املای امروز دوباره در دفتر مشق با دقت و تمرکز نوشته شود
چنانچه اشتباهات دوباره تکرار شد در دفتر مشق با آن کلمات جمله سازی شود
مهارت زندگی
مدرس:
پرکاری، لیلا
فعالیت:
درس هشتم دماسنج احساسات مرور شد.
کاربرگ آن انجام شد
درس نهم دوره شد.
کاربرگ آن انجام شد
تکلیف:
احساسات خود و میزان آن را بشناسند.
رفتارهای مناسب و نامناسب را دسته بندی کنند.
1404/09/18
ریاضی اول
مدرس:
دراج، زینب
فعالیت:
مفاهیم عدد و نماد عدد علامت مساوی و شمارش عدد با ابزار تمرین و دست ورزی شد
کتاب کار ریاضی علوی تا پایان تم 11 با مرور مفاهیم عدد جمع تقارن شطرنجی تا پایان انجام شد
فارسی اول
مدرس:
دراج، زینب
فعالیت:
کتاب کار فارسی علوی تا پایان درس گوش شنوا انجام شد
مرتب کردن کلمات درهم ریخته جمله سازی و کلمات ِربط تمرین شد
تکلیف:
مثل تمرین های صفحه 93 کتاب کار فارسی قسمت جمله سازی در دفتر مشق تمرین شود
به کلمه های داده شده 1 کلمه دیگر اضافه کن هر دو را به هم ربط بده و جمله بساز
ماشین _سیب _دانش آموز _زنبور _سرباز
برنامه کلاسی چهارشنبه
کتاب کار علوم علوی
دفتر املای علوی
دفتر مشق
سواد مالی
مدرس:
فتحی زاده، مبینا
فعالیت:
درس 10 تدریس شد.فعالیت کلاسی حل شد.
تکلیف:
فعالیت منزل درس 10 به خوبی حل شود.
1404/09/17
ریاضی اول
مدرس:
دراج، زینب
فعالیت:
کتاب ریاضی زنبوری تم 11 با معرفی صفحه آغازین و اشاره به نکات ریاضی تدریس شد
شمارش عدد و پیش نیاز مفهوم جمع تمرین شد
نماد مساوی یا برابر به بچه ها معرفی و با چند مثال تمرین شد مفهوم و نماد عدد 8 تمرین شد
تکلیف:
دانش آموز از 1 تا 8 را به ترتیب در یک ستون بنویسد و در مقابل آن برای هر عدد چوب خط بکشد
با استفاده از شکل های خطکش چند تمرین برای علامت مساوی انجام دهد
مثلا 3 دایره بکشد زیر آن عدد 3 را نوشته و مساوی را بگذارد و آن طرف مساوی را کامل کند
فارسی اول
مدرس:
دراج، زینب
فعالیت:
جدول ترکیب با حروف آموزش داده شده دوباره تمرین و جمع خوانی شد
4 شکل نشانه اِ مرور و جایگاه هر نشانه در کلمه تمرین شد
با چند مثال مفهوم ِ دوستی یا ربط دوباره تکرار و تمرین شد
کلاس بدون دیوار با بازی تلفیقی فارسی و ریاضی تشکیل شد
روی چوب بستنی شکل های متقارن کشیده شده و در پشت آن کلمه نوشته شد
دانش آموزان با پرتاب تاس با توجه به عدد شمارش کرده به هر چوب بستنی رسیدند دوست مقابل باید قرینه آن شکل را در چوب بستنی های دیگر پیدا کرده و باهم قرینه را کامل کند سپس دو چوب بستنی را برگردانده و کلمه پشت آن را می توانند دو کلمه را به هم ربط داده و به گروه خود انتقال میدهند و در گروه با آن دو کلمه جمله سازی می شود
تکلیف:
کتاب کلمه های کوچولو تا پایان درس گوش شنوا کامل شود
کاربرگ ارسال شده در دفتر مشق انجام شود
برنامه کلاسی فردا
کتاب کار فارسی علوی
کتاب کار ریاضی علوی
دفتر مشق
نگارش اول
مدرس:
دراج، زینب
فعالیت:
نگارش درس گوش شنوا همراه با روخوانی کلمات و جمله ها جمله سازی برای تصویر و جمله سازی با رعایت قوائد آن انجام شد
رایانه
مدرس:
نیکزاد، علی
فعالیت:
دانش آموزان در این جلسه با ابزار های مختلف نرم افزار paint (منحنی ، fill و اشکال هندسی ) نقاشی خانه ، درخت و دریاچه را کشیدند .
تکلیف:
دانش آموزان گرامی لطفا نقاشی که در سایت کشیدید را دوباره بکشید ( نمونه نقاشی در قالب یک فایل pdf در سایت بارگذاری شده است ) با تشکر
alinikzad0044@gmail.com
1404/09/16
فعالیت:
با سلام و احترام
ضمن عرض تشکر بابت حضور منظم و کامل دانش آموزان در کلاس های مجازی و انجام و ارسال به موقع تکالیف، به اطلاع میرسانیم ، روز پنجشنبه 20 آذر ماه، کلاس های رفع اشکال درس پایه و زبان انگلیسی جهت بهبود کیفیت آموزش و آماده سازی جهت ارزشیابی نیمسال اول، به صورت حضوری برگزار خواهد شد.خواهشمندیم کلیه دانش آموزان در این روز در مدرسه حضورداشته باشند.
شروع و پایان کلاس ها:
پایه اول تا ششم: 8:30 تا 12:15
توضیح:
با توجه به اعلام برگزاری کلاسهای رفع اشکال در روز پنجشبه 20 آذرماه ، ذکر نکات زیر ضروری بنظر میرسد.
با توجه به اینکه کلاسهای مجازی با کیفیت بالا و حضور کامل دانش آموزان و تحت نظارت مدرسه ، برگزار گردیده است ، دغدغه آموزشی زیادی در این رابطه وجود ندارد.
از سوی دیگر طبق تجربیات سالهای گذشته و پیش بینی آموزشهای مجازی، طرح درس مجموعه علوی به نحوی تدوین گردیده که در آذرماه نگرانی همکاران کمتر باشد.
* طبق آمار حضور و غیاب دانش آموزان که روزانه توسط معاونین انضباطی پیگیری میشود ، بطور میانگین بالای 95 درصد دانش آموزان در کلاسها حضور فعال دارند که موجب بهبود کیفیت آموزشی شده است.
لذا به اطلاع میرسانیم در نظر گرفتن روز پنجشنبه جهت رفع اشکال توسط مدیریت مدرسه به منظور برطرف کردن اشکالات احتمالی و آماده شدن دانش آموزان جهت ارزشیابی نیمسال اول می باشد.
بدون شک مدرسه متوجه مشکلات خانواده ها بوده و انتظار یک روز تعطیل برای فرزندانمان را درک میکند.
قطعا این انتظار از طرف همکاران نیز وجود دارد که می بایست در روزغیرکاری (روز مادر) در مدرسه حاضر باشند ، با اینحال مدیریت برگزاری این کلاسها را ضروری دانسته است.
خواهشمندیم ، اولیا گرامی ، طبق روال، همراهی لازم را به عمل آورده و با حضور در این کلاسها در بهبود کیفیت آموزشی فرزندانمان کمک نمایند.
فارسی اول
مدرس:
دراج، زینب
فعالیت:
تدریس درس گوش شنوا با داستان انجام شد
فلش کارت هایی که نشانه ش در آن مشترک بود نمایش داده شد و دانش آموزان به نشانه ش در کلمات توجه کردند
سپس متن درس روخوانی و به جایگاه نشانه در کلمه اشاره شد
جدول ترکیب تمرین و با ترکیب های جدید کلمه نوشته شد.
تکلیف:
جدول ترکیب تمرین شود
صفحه 28 کتاب کلمه های کوچولو روخوانی شود از کلمات درس جدید 1 بار نوشته شود
با توجه به تعداد بالای کلمات می توانید حدودا 15 کلمه انتخاب کنید تا دانش آموز بنویسد و ترجیح بر این است که از کلمه های آسان نباشد کلمه های سخت تر مثل شیشه ریشه و امثال این انتخاب و تمرین بشه که دانش آموز آماده تر باشد
کتاب کار فارسی علوی صفحه 91و 92 انجام شود
برنامه کلاسی دوشنبه
کتاب نگارش
کتاب ریاضی زنبوری
دفتر مشق
دست ورزی
مدرس:
دراج، زینب
فعالیت:
به عنوان سرگرمی و تنوع در فضای کلاس و همچنین دست ورزی برش با قیچی و همچنین نشانه ش که یاد گرفتند
دانش آموزان موش درست کردند
در تلفیق با ریاضی و مفهوم تقارن آن را تا زده و بدن موش را کامل کردند
بازی استراتژیک
مدرس:
نژاد حسن، معصومه
فعالیت:
تقویت هماهنگی چشم-دست-پا
افزایش تمرکز همزمان روی چند محرک (ریتم موسیقی، حرکت، شمارش)
پرورش مهارت دنبالکردن الگوی حرکتی
تقویت حس ریتم و دقت شنیداری
بهبود کنترل بدن و تعادل از طریق فیگورهای تعادلی
افزایش سرعت واکنش به تغییرات موسیقی
تقویت حافظه حرکتی (به خاطر سپردن توالی ضربات و حرکات)
بهبود مهارت شمارش و آشنایی با الگوهای عددی
تقویت هماهنگی حرکتی دوطرفه (استفاده همزمان از هر دو دست و پا)
ایجاد تعامل، همکاری و نشاط گروهی بین کودکان
کمک به تخلیه انرژی و کاهش تنش و بیقراری
افزایش اعتمادبهنفس با اجرای موفق فیگورها
تقویت مهارت گوشدادن فعال