1403/09/26
ریاضی اول
مدرس:
سادات حسینی، سمانه
فعالیت:
ریاضی مبحث تلفیقی بیشتر و کمتر با کلمات مرور شد و در دفتر تلاش نوشته شد .
سپس سودوکو 9 تایی و مبحث اندازه گیری اشاره شد و 82 و 83 و 84 حل شد .
تکلیف:
لطفا با واحد های یک اندازه مثل قاشق یا چنگال یا لیوان ' یک وسیله مثلا فرش یا میز یا سرامیک یا تخت یا ....... هر وسیله ی دیگر خانه را با واحد اندازه گیری مشخص اندازه گیری کنید .
فارسی اول
مدرس:
سادات حسینی، سمانه
فعالیت:
روان خوانی کلمات ترکیبی با ( ی ِ میانجی / -ِ ربط ) پرسیده و تاکید شد . بازی پیدا وپنهان ( ی ِ میانجی / -ِ ربط ) در کلاس انلاین انجام شد .
تکلیف:
متن صفحه ی 32 کتاب کلمه کوچولو خوانده شود سپس درک مطلب صفحه ی 33 حل شود .
نگارش اول
مدرس:
سادات حسینی، سمانه
فعالیت:
ی ِ میانجی با شعر و کد گذاری تدریس شد.
کلمات مربوطه به ی ِ میانجی در دفتر تلاش نوشته شد .
تشخیصی ( ی / ای ) تدریس و تاکید شد .
سپس کتاب کار فارسی علوی صفحه ی 97 انجام شد.
تکلیف:
1) کتاب کار فارسی علوی صفحه ی 98 انجام شود .
2) املا تا نشانه ی ( ی ) یه هر روشی که دوست داری تمرین و تکرار شود.
بازی استراتژیک
مدرس:
سادات، هلیا
فعالیت:
مهارت های جابجایی/
دقت/
سرعت عمل/
بکارگیری حافظه/
زمان واکنش/
مهارت دست ورزی
1403/09/25
ریاضی اول
مدرس:
سادات حسینی، سمانه
فعالیت:
صفحه آغازین تم 12 (ص78)
موضوع: رفتن به بوستان
تم شناختی: تنوع در بوستان
صفحه 79
اهداف:
* درک مفهوم مقایسه
* درک مفهوم کمتر - بیشتر
* تشخیص مجموعه با تعداد شکلهای کمتر
* تمرین نوشتن اعداد
صفحه 80
اهداف:
* آشنایی با نماد کمتر - بیشتر
* به کار گیری نماد کمتر - بیشتر در مقایسه اعداد
* خواندن یک عبارت نامساوی به دو صورت ( از راست به چپ و از چپ به راست )
صفحه 81
اهداف:
* درک کامل مفهوم عدد 9 و برقراری ارتباط با نمایشهای مختلف آن
* درک مفهوم ترکیبی عدد 9 و تبدیل آن به صورت ترکیبی از 5 و 4
* توانایی نوشتن صحیح نماد عدد 9
تدیس و انجام شد .
تکلیف:
لطفا صفحه هایی از تم 11 کتاب کار ریاضی علوی که تکمیل نشده است تکمیل شود .
فارسی اول
مدرس:
سادات حسینی، سمانه
فعالیت:
کلاس امروز ما با ورزش صبحگاهی شروع شد .
نشانه ( ی) و ساخت ترکیبات با نشانه ( ی) مرور شد .
درس دریا کتاب فارسی تدریس شد .
دانش اموزان تصویر خوانی کردند .
کل خوانی متن درس پرسیده شد .
اهنگ دریا پخش شد و سوالاتی در رابطه با اهداف درس ذکر شد.
دانش اموزان کلماتی که ( ترکیب ( ی ) دارند را تایپ کردند سپس کلمات دوستان خود را خواندند.
تکلیف:
متن درس کلمه کوچولو صفحه ی 31 خوانده شود .
نگارش اول
مدرس:
سادات حسینی، سمانه
فعالیت:
ساخت کلمه و جدول دوستی با نشانه ( ی ) مرور شد .
سپس ( ای پنهان ) تدریس شد مثال بیا. زیارت / و ....... در دفتر تلاش نوشته شد.
کلید واژه های مربوطه به ترکیبات در دفتر تلاش نوشته شد .
صرف فعل و تغییر فعل با توجه به شخص جمله و متن جمله تدریس شد و مثال در دفتر تلاش نوشته شد .
تکلیف:
1)لطفا با کلمات زیر هر نوع جمله ای که دوست دارید ساخته شود می توانید جملات سوالی یا خنده دار هم بنویسید .
زیارت / بیا / زیاد / بیایید / می آییم / دایی
2) کاربرگ زیر وارد دفتر املای علوی شود سپس توسط دانش اموز تکمیل شود .( در صورت تمایل می توانند رنگ بزنند)
1403/09/24
ریاضی اول
مدرس:
سادات حسینی، سمانه
فعالیت:
علامت کمتر و بیشتر و مساوی با طرح درس تلفیقی شمارش کلید واژه فارسی تدریس شد . و دانش اموزان نمونه ای از بیشتر و کمتر را در دفتر تلاش حل کردند .
کتاب کار ریاضی علوی صفحه ی 79 و 80 و 82 و 85 حل شد
تکلیف:
کتاب کار ریاضی علوی صفحه ی 81 و 78 انجام شود .
علوم اول
مدرس:
سادات حسینی، سمانه
فعالیت:
علوم درس 6 زمین خانه ی پر اب ما به طور کامل از کتاب علوم تدریس شد .
دانش اموزان با مشاغلی که مربوط به اب می باشد اشنا شدند و راه های الوده نکردن اب و صرفه جویی اشنا شدند .
سپس طبق طرح درس تلفیقی قایقی که ساختند را روی اب مثلا دریا شناور کردند .
تکلیف:
دانش اموزان با ایده ی خود بر روی برگه ی a4 چرخه ی اب را درست کنند و تا روز سه شنبه همراه داشته باشند.
فارسی اول
مدرس:
سادات حسینی، سمانه
فعالیت:
نشانه ( ی ) با کد 2 قلو ها تدریس شد .
ترکیبات نشانه (ی ) و ساخت کلمه در دفتر تلاش نوشته شد .
کتاب نگارش صفحه ی 67 و 68 انجام شد .
کتاب کار فارسی علوی صفحه ی 95 و 96 انجام شد .
طبق طرح درس تلفیقی فارسی - ریاضی - علوم ' ابتدا دانش اموزان کلماتی را روی کاغذ از نشانه( ی ) نوشتند سپس ان را تبدیل به قایق کردیم و تعداد کلمات را شمارش کردیم سپس با علامت مناسب ریاضی را بین ان ها قرار دادیم .
تکلیف:
1) لطفا کتاب کلمه کوچولو صفحه ی 31 ( 3 خط اول ) روان خوانی شود سپس از روی کلماتی که ترکیب( یا )دارند یکی نوشته شود .
2) املا تا نشانه ( ش ) تمرین و تکرار شود .
کتاب ها : کتاب کار فارسی علوی و دفتر تلاش و کتاب ریاضی و کتاب کار ریاضی علوی همراه دانش اموز باشد .
1403/09/20
ریاضی اول
مدرس:
سادات حسینی، سمانه
فعالیت:
ریاضی مبحث شمارش مرور شد .
سپس صفحه ی 76 و 77 حل شد .
تکلیف:
ندارند
فارسی اول
مدرس:
سادات حسینی، سمانه
فعالیت:
کلمات کلیدی نشانه ش مرور شد .
روان خوانی مرور شد .
ایجاد انگیزه نشانه ش داشتیم.
نشانه ش مجدد تمرین و تکرار شد و با شعر تدریس شد .
دانش اموزان جهت تثبیت نشانه ش با دستکش ترکیبات کلید واژه های جدید ساختند .
نگارش اول
مدرس:
سادات حسینی، سمانه
فعالیت:
تولد متولدین برگزار شد .
نوشتار نشانه شو ساخت کلمه مرور شد .
سپس کناب نگارش صفحه ی64 و 65 و 66 حل شد.کتاب کار فارسی علوی صفحه ی 91 و 92 و93 و94 حل شد .
تکلیف:
1 ) با کلمات زیر جمله خنده دار ساخته شود .
تراشِ تیز/ سوزن ِ دراز
2) کتاب کلمه کوچولو صفحه ی 29 روان خوانی شود سپس صفحه ی 30 حل شود.
تمامی کتاب ها تحویل داده شد
در صورت حضوری دفتر املای علوی و دفتر تلاش و کتاب کار ریاضی علوی همراه دانش اموز باشد .
1403/09/19
ریاضی اول
مدرس:
سادات حسینی، سمانه
فعالیت:
مبحث تساوی و الگو و دسته بندی مرور شود.
کتاب ریاضی صفحه ی 73 و 74 و 75 حل شد.
تکلیف:
ندارند .
علوم اول
مدرس:
سادات حسینی، سمانه
فعالیت:
فعالیت مجازی درس 6علوم زمین خانه ی پر آب ما به صورت تلفیق فارسی در زمینه ی آشنایی شکل مختلف اب ( جامد / مایع / گاز )
تدریس شد. در حین فعالیت و بحث و گفت و گو بر روی کلماتی که نشانه ش دارند مثل بشر و شمع و شکل و ...... تاکید شد .
چرخه ی اب و نحوه ی تغییر شکل اب اموزش داده شد .
کلیپ چرخه ی اب پخش شد .
تکلیف:
پسران گلم چرخه ی اب را برای خانواده به صورت شفاهی توضیح دهند .
فارسی اول
مدرس:
سادات حسینی، سمانه
فعالیت:
درس گوشِ شنوا صفحه ی 49 کتاب فارسی به صورت تلفیق علوم و تاکید به اعضای مختلف بدن و تثبیت نشانه ش مثل گوش چشم و ..... اموزش داده شد .
و صفحه ی 50 کتاب فارسی بررسی عملکرد دانش اموز در انجام فعالیت کلاسی با مشارکت تدریس شد .
بازی خلاق دیداری شنیداری جهت به خاطر سپردن کلید واژه های نشانه ش در کلاس انجام شد .
تکلیف:
1) سوال یک مدادی صفحه ی 64و65 و 66 کتاب نگارش انجام شود .
2) کتاب کلمه کوچولو صفحه ی 28 روان خوانی شود .
2) کاربرگ فارسی - هوش زیر وارد دفتر املای علوی شود سپس توسط دانش اموز حل شود.