فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه سردار جنگل تهران
کلاس: 104

علوم اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: علوم درس 1 به صورت تلفیق درس باران فارسی تدریس شد . مبحث سایه و مشاهده مرور و زیر و روی اب تدریس شد .

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: درس اب پرسیده شد . درس باران با هدف شناخت چگونگی تشکیل باران و چرخه ی اب تدریس شد . متن درس ها کل خوانی شد . نشانه ب غیر اخر و ب اخر تدریس شد . شعر انار و نگاره 10 تدریس شد . دانش اموزان جهت تثبیت نشانه ب روی بادکنک نشانه ها را نوشتند . نمایش چرخه ی اب توسط دانش اموزان اجرا شد .
تکلیف: نشانه ی آ ا و ب غیر اخر و ب اخر هر کدام را در کارت های رنگی کوچک مقوایی (پنج سانتی متر در پنج سانتی متر ) یعنی آ اول روی یک کارت ا غیر اول روی یک کارت دیگر هر نشانه روی یک کارت بنویسید ،این کار را هر روز که نشانه جدید یاد میگیریم انجام دهید که بچه ها با نشانه ها کلمه سازی کنند .

نگارش اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: نوشتار نشانه ب تدریس شد. نشانه آ ا مرور شد . کتاب نگارش صفحه ی 25 تا 27 حل شد . کتاب کار فارسی علوی صفحه ی 41 تا 43 حل شد .
تکلیف: 1)متن درس 1 ( اب و باران ) کل خوانی شود . انگشت زیر کلمه باشد . 2)لطفا سوالات زیر در دفتر تلاش نوشته شود . الف) کلمات زیر نوشته شود و نشانه ب غیر اخر با رنگ سبز و‌نشانه ب اخر با رنگ ابی مشخص شود . کلمات : بادبادک .جوراب / باد / سیب/ باران / ابر / سبد ب) یک نقاشی کوچک با ب غیر اخر بکشید . یک نقاشی کوچک با ب اخر بکشید . پ) مطابق کاربرگ سوال ریاضی زیر در دفتر تلاش حل شود . کتاب ها : کتاب نگارش و کتاب کار علوم علوی و کتاب ریاضی همراه دانش اموز باشد .

آزمایشگاه

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: به ازمایشگاه رفتیم و ازمایش زیر اب روی اب را انجام دادیم .

ریاضی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: چوب خط و انتقال و الگوی شطرنجی و گوشه و لبه مرور شد. سپس کتاب کار ریاضی علوی صفحه 29 تا 33 حل شد .

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: نشانه آ با شعر و داستان تدریس شد. ایجاد انگیزه نشانه آ را داشتیم . درس 1 کتاب فارسی با اهداف : صرفه جویی در مصرف اب و تاکید بر کلید واژه ها و تصویرک ها تدریس شد. تصویرک های صفحه ی کتاب فارسی کل خوانی شد . دانش اموزانی که اول اسم ان ها (آ )یا اخر و وسط اسم ان ها ( ا) است مشخص و تاکید شد .
تکلیف: لطفا خط اول و خط دوم درس آب کتاب فارسی کل خوانی شود. تصویرک های درس اب بخش شود .

نگارش اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: نوشتار نشانه آ اول و ا غیر اول تدریس شد . چند خط در دفتر تلاش نوشته شد .
تکلیف: ارمغان شماره 3 حل شود . لطفا سوالات زیر در دفتر تلاش انجام شود . 1) کلمات آسمان / دریا / آبی / نان/ آهو/ آب . توسط والدین نوشته شود سپس دانش اموزان دور نشانه ی (آ اول )را با (مداد آبی )و دور نشانه (ا غیر اول )را با (مداد سیاه )خط بکشند . 2)جواب سوالات را با چوب خط بده . الف) هر دست چند انگشت دارد؟ ب) هر ماشین چند تایر دارد؟ تایر یدکی را حساب کنید. پ) هر انسان چند چشم دارد؟ ج) به تعداد بخش هر کلمه چند چوب خط می کشی ؟ آب / آبی / دریا د) هر انسان چند بینی دارد.؟ 3) یک خط سرمشق آ ( اول ) و ا ( غیر اول ) در دفتر تلاش نوشته شود. لطفا کتاب کار های ریاضی و فارسی علوی چک شود اگر دانش اموزی غایب بوده یا کامل نکرده است تکمیل کند . کتاب ها : کتاب نگارش و کتاب کار فارسی علوی و دفتر تلاش و کتاب فارسی همراه دانش اموز باشد .

سواد مالی

مدرس: منصوری‌آریا، درسا
فعالیت: درس سوم ( نیاز و خواسته ) تدریس شد. فعالیت در کلاس درس سوم صفحه 28 و 29 انجام شد. انیمیشن مهارت های زندگی نیازهای بدن گذاشته شد. قصه صوتی چی لازم دارم چی میخرم پخش شد. معرفی کتاب: در سوپرمارکت ( وقتی درباره نیاز و خواسته یاد گرفتیم ) معرفی کتاب: چی لازم دارم چی میخرم کتاب ها چک شد.
تکلیف: خواهشمند است فعالیت در منزل درس سوم صفحه 30 انجام شود. لطفا در صورتی که کتاب سیمی یا منگنه نشده، حتما سیمی یا منگنه شود.

مهارت زندگی

مدرس: احمدی زاده، فرزانه
فعالیت: باسلام و وقت بخیر امروز در مورد مبحث گفت و گوی مودبانه آموزش داشتیم و دانش آموزان در این مورد نمایش دونفره اجرا کردند .
تکلیف: عزیزان تکلیف ندارید

ریاضی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: بازی تمرکزی الگویابی رنگی در کلاس انجام شد . دانش اموزان گوشه و لبه را در کلاس پیدا کردندو تعداد ان ها را با چوب خط نمایش دادند. کار با ابزار خط کش مرور و تمرین شد . کار با ابزار انجام شد . سپس دانش اموزان با خط کش اشنا شدند و صفحه ی 26 و 28 کتاب ریاضی حل شد . تدریس تم 4به پایان رسید .

نگارش اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: اموزش تمامی لوحه ها به پایان رسید . کتاب نگارش صفحه ی 23 انجام شد . کتاب کار فارسی علوی صفحه ی 37 تا 40 انجام شد.
تکلیف: 1)لطفا پسران گلم مداد رنگی که صدای اول ان آ است را انتخاب کنند . سپس سرمشق دفتر تلاش را با ان رنگ بنویسند. 2) تعداد خط های سر مشق دفتر تلاش را بشمارند و به ان تعداد چوب خط بکشند . 3) با خط کش کلاس اولی اشکال مربع و دایره و مستطیل و مثلث و 5 ضلعی رو بکشند سپس تعداد گوشه ها و تعداد لبه های اشکال را با چوب خط نشان دهند. کتاب کار فارسی علوی تحویل داده شد. تا پایان لوحه ها در کلاس انجام شده است لطفا بررسی شود صفحه ای توسط دانش اموز جا نمانده باشد . کتاب ها : کتاب فارسی و دفتر تلاش همراه دانش اموز باشد.

رایانه

مدرس: نیکزاد، علی
فعالیت: دانش آموزان در تاریخ 24 مهر : با نحوه کشیدن یک هلیکوپتر با استفاده از اشکال هندسی موجود در نرم افزار paint آشنا شدن و رنگ آمیزی هر شکل را یاد گرفتن همچنین با نحوه وارد کردن عکس در محیط paint آشنا شدن
تکلیف: دانش آموزان عزیز لطفا به همراه والدین خود تصویری که امروز یاد گرفتید در محیط paint بکشید با تشکر

ریاضی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: چوب خط با کد گذاری تدریس شد . انتقال مرور شد .کتاب ریاضی صفحه ی24 و 25 و 27 انجام شد.

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: نگاره ی 9 با اهداف : -آشنایی با قرآن و مسجد -دقت و توجه و علاقهمندی به رعایت نظم و ترتیب و بهداشت در مسجد -آشنایی با موذن ،امام جماعت و وسایل موجود در مسجد -آشنایی با نحوه وضو گرفتن -توانایی تلفظ کلمات درس نظیر قرآن ،مسجد و ... تدریس شد. سپس به حیاط رفتیم و دانش اموزان به صورت منظم نمایش نماز خواندن و وضو گرفتن را اجرا کردند.
تکلیف: تصویرک ها بخش شود و صدای اول و اخر تاکید شود. با کلید واژه های (نگاره 9 )مسجد ' قرآن ' جا نماز ' پرده ' پنجره جمله ی شفاهی ساخته شود .

نگارش اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: لوحه ی صفحه ی 21 و 22 کتاب نگارش با شعر و داستان تدریس شد . چند خط سرمشق در دفتر تلاش نوشته شد ، شعر خوانی سبز و سبز انجام شد .
تکلیف: 1)سرمشق دفتر تلاش نوشته شود. 2) لطفا تکلیف مهارت محور ریاضی در دفتر تلاش انجام شود . الف) پسر گلم به تعداد لیوان های میز شام با شابلون دایره بکش و به تعداد کل چوب خط کشیده شود . ب) پسر گلم به تعداد چنگال های میز شام مربع رسم شود و به تعداد کل چوب خط کشیده شود . پ) به تعداد پارچ در میز شام با شابلون مثلث کشیده شود و به تعداد کل چوب خط کشیده شود. ت) با شابلون 5 مستطیل کشیده شود و به تعداد مستطیل ها چوب خط بکش . کتاب ها : کتاب نگارش و کتاب ریاضی و دفتر تلاش همراه دانش اموز باشد .

بازی استراتژیک

مدرس: سادات، هلیا
فعالیت: تقویت عضلات ریز تقویت عضلات درشت تقویت مهارت های جابجایی

مهارت اجتماعی

مدرس: غلامی، نازنین
فعالیت: کشیدن نقاشی رفتار صحیح و غلط دانش آموزان

ریاضی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: تم 4 کتاب ریاضی با موضوع رفتن به مهمانی با اهداف مهارت های استقبال و پذیرایی از مهمان و مهارت رفتار با کوچک تر ها و بزرگ تر ها یاداوری موقعیت مکانی و اشکال هندسی و ..... تدریس شد . صفحه ی 23 اشنایی با گوشه و لبه و مرور الگویابی تدریس شد.
تکلیف: فردا حتما تمامی دانش اموزان خط کش کلاس اولی همراه داشته باشند .

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: شعر خوانی در کلاس انجام شد . نمایش تلفیقی درس فارسی ریاضی با موضوع اداب مهمانی و تقویت مهارت اجتماعی با عروسک ها برگزار شد .

نگارش اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: لوحه ( م ) با شعر تدریس شد . چند خط لوحه در دفتر تلاش تمرین شد . کتاب نگارش صفحه ی 19 حل شد. هم اغاز و هم پایان و بخش مرور شد . سپس کتاب کار فارسی علوی صفحه ی 35 حل شد .
تکلیف: 1) سرمشق ( م ) نوشته شود . 2) پایین سرمشق با خط کش کلاس اولی ها یک مربع و مستطیل و دایره و مثلث کشیده شود سپس توسط دانش اموزان گوشه ها با رنگ قرمز و لبه ها با رنگ ابی مشخص شود . 3) ارمغان شماره 2 حل شود . لطفا بر روی ارمغان رنگ گروه دانش اموز نوشته شود . دعوت نامه های مشاوره فردی تحویل دانش اموز داده شد کتاب ها : کتاب ریاضی و کتاب نگارش و فارسی و دفتر تلاش همراه دانش اموز باشد .

هنر اول

مدرس: رعیتی، سمانه
فعالیت: پسرای هنرمندم سلام امروز داستان شاپرک و گوش دادیم و بعد باهم مراحل کار رو کشیدیم و رنگ آمیزی کردیم ،پسرای گلم در رنگ کردن یه کوچولو بیشتر دقت کن ،دوستون دارم
تکلیف: عزیزای دل دفتر نقاشی فراموش نشود.

شطرنج

مدرس: جعفر پور، کیمیا
فعالیت: مهره ی فیل آموزش داده شد. پازل ها و معماهای مربوط به آن با تمام دانش آموزان کار شد.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: