فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه سردار جنگل تهران
کلاس: 104

ریاضی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: شمارش دسته و جمع اعداد و مفهوم تساوی و قرینه مرور شد سپس کتاب کار ریاضی علوی صفحه ی 78 و 79 و 80 و 81 حل شد .
تکلیف: ندارند

علوم اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: درس ششم زمین خانه ی پر آب ما مرور شد نمایش چرخه ی اب اجرا شد .سپس کتاب کار علوم علوی صفحه ی 64 و 65 و66 و 67 و 68 و 69 حل شد .
تکلیف: لطفا چرخه ی آب در سایز a4 درست شود یا نقاشی شود شنبه همراه دانش اموز باشد .

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: نشانه ز / ای / اِ مرور شد . ایجاد انگیزه نشانه ز را داشتیم . دانش اموزان از نشانه اِ کلمات مختلف حدس زدند و در دفتر تلاش نوشتند .
تکلیف: 1) صفحه ی 29 کتاب کلمه کوچولو مطالعه شود و صفحه ی 30 تکمیل شود . 2 )ارمغان شماره ی 13 انجام شود . 3) کاربرگ زیر جهت تمرین و تکرار ارسال شده است . کتاب ها : کتاب نگارش و کتاب فارسی و کتاب کلمه کوچولو و دفتر تلاش همراه دانش اموز باشد .

املا اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: املای مروری از نشانه اِ گفته شد .
تکلیف: دانش اموزانی که غلط املایی دارند لطفا از روی غلط املایی بنویسند .

سواد مالی

مدرس: فتحی زاده، مبینا
فعالیت: تکرار و تمرین انجام شد،درس 10 تدریس شد.فعالیت کلاسی حل و چک شد.
تکلیف: فعالیت کلاسی درس 10 به خوبی انجام شود.

ریاضی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: مسابقه ی اقای ریاضی برگزار شد . ریاضی علامت مساوی و بزرگتر و کوچکتر تدریس شد و بزرگ نمایی و شمارش و جمع مرور شد . سپس کتاب ریاضی صفحه ی 73 و 74 و 75 و 76 حل شد .
تکلیف: ندارند

نگارش اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: گنجینه شماره ی 5 با هدف تقویت سواد خوانداری و شنیداری انجام شد . صدا اموزی نشانه ش و ترکیبات و جمله سازی و ساخت کلمه مرور شد سپس کتاب کار فارسی علوی صفحه ی 91 و 92 و 93 و 94 حل شد . رو نویسی از درس ش در دفتر تلاش نوشته شد .
تکلیف: 1) از روی کتاب کلمه کوچولو صفحه ی 26 املا تمرین شود فردا املا خواهیم داشت . 2) دانش اموزان با ترکیبات زیر هر چقد می توانید کلمه حدس بزنید و در دفتر تلاش بنویسید . 3) 5 جمله سازی به دلخواه که -ِ ربط داشته باشد در دفتر تلاش انجام شود . ترکیبات : شه / ده/ مه / شَ / مو/ شو/ تو/ دِ / زَ 4) برای شنبه قسمت دوم کتاب کار فارسی علوی از نشانه اُ همراه دانش اموز باشد. کتاب ها : کتاب کار ریاضی علوی و کتاب کار علوم علوی و دفتر تلاش و دفتر املای علوی همراه دانش اموز باشد .

املا اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: املای مروری تشخیصی ( ی/ ای ) با تبلت و ماژیک در کلاس گفته شد .

هنر اول

مدرس: رعیتی، سمانه
فعالیت: سلام گل پسرای گل کلاس امروز آموزش اشکال هندسی را با هم تمرین کردیم و یه دایناسور زیبا کشیدیم

علوم اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: درس 6 زمین خانه ی پر آب ما با اهداف : استفاده ی آب و چرخه ی آب و استفاده آب و روی آب و زیرآب تدریس شد.
تکلیف: ندارند

نگارش اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: نشانه ش مرور شد . خلاقیت نشانه ش با نقطه گذاری های متفاوت بررسی شد و جمله سازی مرور شد . صفحه ی 64 و 65 و 66 کتاب نگارش حل شد .
تکلیف: 1)کاربرگ زیر جهت تمرین و تکرار در دفتر تلاش انجام شود . 2)املا از نشانه ( ای / اِ ) نوشته شود . 3) صفحه ی 29 کتاب کلمه کوچولو روان خوانی شود . کتاب ها : کتاب کار فارسی علوی و کتاب کلمه کوچولو و کتاب ریاضی و دفتر تلاش همراه دانش اموز باشد .

املا اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: املای خلاق حدس کلمات جهت مرور نشانه اِ و ای داشتیم دانش اموزان کلمه ساختند .
تکلیف: لطفا دانش اموزانی که در کلاس فرصت نکردند تکمیل کنند .

هنر اول

مدرس: رعیتی، سمانه
فعالیت: سلام هنرمندان کلاس امروز باهم کاردستی مناسبتی تمرین کردیم

مهارت زندگی

مدرس: پرکاری، لیلا
فعالیت: دماسنج احساسات مرور شد. کاربرگ مربوط به آن انجام شد. درس نهم این فکر مال کدام طبقه است؟ تکرار شد. صفحه 40 و 41 انجام شد.
تکلیف: رفتارهای دوستانه را تشخیص داده و به خاطر آن از دیگران تشکر کنند.

رایانه

مدرس: نیکزاد، علی
فعالیت: دانش آموزان در این جلسه با ابزار های مختلف نرم افزار paint (منحنی ، fill و اشکال هندسی ) نقاشی خانه ، درخت و دریاچه را کشیدند .
تکلیف: دانش آموزان گرامی لطفا نقاشی که در سایت کشیدید را دوباره بکشید ( نمونه نقاشی در قالب یک فایل pdf در سایت بارگذاری شده است ) با تشکر alinikzad0044@gmail.com
فعالیت: با سلام و احترام ضمن عرض تشکر بابت حضور منظم و کامل دانش آموزان در کلاس های مجازی و انجام و ارسال به موقع تکالیف، به اطلاع میرسانیم ، روز پنجشنبه 20 آذر ماه، کلاس های رفع اشکال درس پایه و زبان انگلیسی جهت بهبود کیفیت آموزش و آماده سازی جهت ارزشیابی نیمسال اول، به صورت حضوری برگزار خواهد شد.خواهشمندیم کلیه دانش آموزان در این روز در مدرسه حضورداشته باشند. شروع و پایان کلاس ها: پایه اول تا ششم: 8:30 تا 12:15
توضیح: با توجه به اعلام برگزاری کلاسهای رفع اشکال در روز پنجشبه 20 آذرماه ، ذکر نکات زیر ضروری بنظر میرسد. با توجه به اینکه کلاسهای مجازی با کیفیت بالا و حضور کامل دانش آموزان و تحت نظارت مدرسه ، برگزار گردیده است ، دغدغه آموزشی زیادی در این رابطه وجود ندارد. از سوی دیگر طبق تجربیات سالهای گذشته و پیش بینی آموزشهای مجازی، طرح درس مجموعه علوی به نحوی تدوین گردیده که در آذرماه نگرانی همکاران کمتر باشد. * طبق آمار حضور و غیاب دانش آموزان که روزانه توسط معاونین انضباطی پیگیری میشود ، بطور میانگین بالای 95 درصد دانش آموزان در کلاسها حضور فعال دارند که موجب بهبود کیفیت آموزشی شده است. لذا به اطلاع میرسانیم در نظر گرفتن روز پنجشنبه جهت رفع اشکال توسط مدیریت مدرسه به منظور برطرف کردن اشکالات احتمالی و آماده شدن دانش آموزان جهت ارزشیابی نیمسال اول می باشد. بدون شک مدرسه متوجه مشکلات خانواده ها بوده و انتظار یک روز تعطیل برای فرزندانمان را درک میکند. قطعا این انتظار از طرف همکاران نیز وجود دارد که می بایست در روزغیرکاری (روز مادر) در مدرسه حاضر باشند ، با اینحال مدیریت برگزاری این کلاسها را ضروری دانسته است. خواهشمندیم ، اولیا گرامی ، طبق روال، همراهی لازم را به عمل آورده و با حضور در این کلاسها در بهبود کیفیت آموزشی فرزندانمان کمک نمایند.

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: ورزش صبحگاهی در کلاس جهت تثبیت نشانه ش مثل ورزش و سرحال شدن دانش اموزان انجام شد . نشانه ش با کد گذاری شمع و شیرینی تدریس شد . صدا اموزی و اوا شناسی نشانه ش با تصویرک و کلید واژه های مربوطه تاکید شد . سپس درس گوش شنوا صفحه ی 49 و ببین و بگو صفحه ی 50 تدریس شد . متن درس کل خوانی شد .
تکلیف: متن درس گوش شنوا کل خوانی شود.

نگارش اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: نشانه ( چهارشکلی اِ -ِ ه )و (ای مستقل) و (- ِ ربط ) مرور شد. نوشتار نشانه ش غیر اخر و اخر تاکید شد . ترکیبات نشانه ش گفته شد و در دفتر تلاش نوشته شد سپس کتاب نگارش صفحه ی 64 و سوال 2 مدادی صفحه ی 65 حل شد .
تکلیف: 1)کتاب کلمه کوچولو صفحه ی روان خوانی شود سپس درک مطلب صفحه ی حل شود . 2) نشانه ش را بزرگ روی برگه ی a4 بکش سپس نقطه ها را مثل 3 شیرینی یا مثلثی شکل یا با چسباندن دکمه یا حبوبات یا سکه پلاستیکی یا ..... بچسبانید ( نمونه در کاربرگ پایین نمایش داده شده است ) واولین روز حضوری لطفا تحویل دهید .

املا اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: املای تایپی خلاقیت کلمه رنگی و شناخت و‌تاکید صدا ها و بخش ها طبق رنگ مربوطه کلمات رنگی در کلاس توسط دانش اموزان تایپ و انجام شد .
تکلیف: فردا املای حدس کلمات با نشانه ی چهار شکلی (اِ )وچهار شکلی (ای )را خواهیم داشت لطفا دانش اموزان کلمه سازی با نشانه چهارشکلی اِ و چهار شکلی (ی/ ای )را بلد باشند . مثلا : اِ مثل : اِداره - اِمام -اِنسان ی مثل : ایرانی - سینی - آبادی و ............

بازی استراتژیک

مدرس: نژاد حسن، معصومه
فعالیت: تقویت هماهنگی چشم-دست-پا افزایش تمرکز همزمان روی چند محرک (ریتم موسیقی، حرکت، شمارش) پرورش مهارت دنبال‌کردن الگوی حرکتی تقویت حس ریتم و دقت شنیداری بهبود کنترل بدن و تعادل از طریق فیگورهای تعادلی افزایش سرعت واکنش به تغییرات موسیقی تقویت حافظه حرکتی (به خاطر سپردن توالی ضربات و حرکات) بهبود مهارت شمارش و آشنایی با الگوهای عددی تقویت هماهنگی حرکتی دوطرفه (استفاده همزمان از هر دو دست و پا) ایجاد تعامل، همکاری و نشاط گروهی بین کودکان کمک به تخلیه انرژی و کاهش تنش و بی‌قراری افزایش اعتمادبه‌نفس با اجرای موفق فیگورها تقویت مهارت گوش‌دادن فعال
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: