فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه سردار جنگل تهران
کلاس: 104
فعالیت: با سلام و احترام ضمن عرض تشکر بابت حضور منظم و کامل دانش آموزان در کلاس های مجازی و انجام و ارسال به موقع تکالیف، به اطلاع میرسانیم ، روز پنجشنبه 20 آذر ماه، کلاس های رفع اشکال درس پایه و زبان انگلیسی جهت بهبود کیفیت آموزش و آماده سازی جهت ارزشیابی نیمسال اول، به صورت حضوری برگزار خواهد شد.خواهشمندیم کلیه دانش آموزان در این روز در مدرسه حضورداشته باشند. شروع و پایان کلاس ها: پایه اول تا ششم: 8:30 تا 12:15
توضیح: با توجه به اعلام برگزاری کلاسهای رفع اشکال در روز پنجشبه 20 آذرماه ، ذکر نکات زیر ضروری بنظر میرسد. با توجه به اینکه کلاسهای مجازی با کیفیت بالا و حضور کامل دانش آموزان و تحت نظارت مدرسه ، برگزار گردیده است ، دغدغه آموزشی زیادی در این رابطه وجود ندارد. از سوی دیگر طبق تجربیات سالهای گذشته و پیش بینی آموزشهای مجازی، طرح درس مجموعه علوی به نحوی تدوین گردیده که در آذرماه نگرانی همکاران کمتر باشد. * طبق آمار حضور و غیاب دانش آموزان که روزانه توسط معاونین انضباطی پیگیری میشود ، بطور میانگین بالای 95 درصد دانش آموزان در کلاسها حضور فعال دارند که موجب بهبود کیفیت آموزشی شده است. لذا به اطلاع میرسانیم در نظر گرفتن روز پنجشنبه جهت رفع اشکال توسط مدیریت مدرسه به منظور برطرف کردن اشکالات احتمالی و آماده شدن دانش آموزان جهت ارزشیابی نیمسال اول می باشد. بدون شک مدرسه متوجه مشکلات خانواده ها بوده و انتظار یک روز تعطیل برای فرزندانمان را درک میکند. قطعا این انتظار از طرف همکاران نیز وجود دارد که می بایست در روزغیرکاری (روز مادر) در مدرسه حاضر باشند ، با اینحال مدیریت برگزاری این کلاسها را ضروری دانسته است. خواهشمندیم ، اولیا گرامی ، طبق روال، همراهی لازم را به عمل آورده و با حضور در این کلاسها در بهبود کیفیت آموزشی فرزندانمان کمک نمایند.

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: ورزش صبحگاهی در کلاس جهت تثبیت نشانه ش مثل ورزش و سرحال شدن دانش اموزان انجام شد . نشانه ش با کد گذاری شمع و شیرینی تدریس شد . صدا اموزی و اوا شناسی نشانه ش با تصویرک و کلید واژه های مربوطه تاکید شد . سپس درس گوش شنوا صفحه ی 49 و ببین و بگو صفحه ی 50 تدریس شد . متن درس کل خوانی شد .
تکلیف: متن درس گوش شنوا کل خوانی شود.

نگارش اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: نشانه ( چهارشکلی اِ -ِ ه )و (ای مستقل) و (- ِ ربط ) مرور شد. نوشتار نشانه ش غیر اخر و اخر تاکید شد . ترکیبات نشانه ش گفته شد و در دفتر تلاش نوشته شد سپس کتاب نگارش صفحه ی 64 و سوال 2 مدادی صفحه ی 65 حل شد .
تکلیف: 1)کتاب کلمه کوچولو صفحه ی روان خوانی شود سپس درک مطلب صفحه ی حل شود . 2) نشانه ش را بزرگ روی برگه ی a4 بکش سپس نقطه ها را مثل 3 شیرینی یا مثلثی شکل یا با چسباندن دکمه یا حبوبات یا سکه پلاستیکی یا ..... بچسبانید ( نمونه در کاربرگ پایین نمایش داده شده است ) واولین روز حضوری لطفا تحویل دهید .

املا اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: املای تایپی خلاقیت کلمه رنگی و شناخت و‌تاکید صدا ها و بخش ها طبق رنگ مربوطه کلمات رنگی در کلاس توسط دانش اموزان تایپ و انجام شد .
تکلیف: فردا املای حدس کلمات با نشانه ی چهار شکلی (اِ )وچهار شکلی (ای )را خواهیم داشت لطفا دانش اموزان کلمه سازی با نشانه چهارشکلی اِ و چهار شکلی (ی/ ای )را بلد باشند . مثلا : اِ مثل : اِداره - اِمام -اِنسان ی مثل : ایرانی - سینی - آبادی و ............

بازی استراتژیک

مدرس: نژاد حسن، معصومه
فعالیت: تقویت هماهنگی چشم-دست-پا افزایش تمرکز همزمان روی چند محرک (ریتم موسیقی، حرکت، شمارش) پرورش مهارت دنبال‌کردن الگوی حرکتی تقویت حس ریتم و دقت شنیداری بهبود کنترل بدن و تعادل از طریق فیگورهای تعادلی افزایش سرعت واکنش به تغییرات موسیقی تقویت حافظه حرکتی (به خاطر سپردن توالی ضربات و حرکات) بهبود مهارت شمارش و آشنایی با الگوهای عددی تقویت هماهنگی حرکتی دوطرفه (استفاده همزمان از هر دو دست و پا) ایجاد تعامل، همکاری و نشاط گروهی بین کودکان کمک به تخلیه انرژی و کاهش تنش و بی‌قراری افزایش اعتمادبه‌نفس با اجرای موفق فیگورها تقویت مهارت گوش‌دادن فعال

ریاضی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: ریاضی تم 11 با موضوع خارج شدن از مدرسه و نکات مربوطه هنگام خروج و زنگ اراستگی تدریس شد . بازی تعادلی در کلاس انلاین انجام شد . تقارن و شمارش و جمع و تساوی و الگو و جهت مرور شد . سپس صفحه ی 72 کتاب ریاضی حل شد .
تکلیف: ندارند

نگارش اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: ورزش صبحگاهی انجام شد . ترکیب تصویری با -ِ ربط و کلمات جهت تثبیت انجام شد و در دفتر تلاش نوشته شد . تشخیصی ( ای / ی ) آموزش داده شد و در دفتر تلاش نوشته شد . سپس کتاب کار فارسی علوی صفحه ی 90 حل شد .
تکلیف: 1) متن صفحه ی 26 کلمه کوچولو خوانده شود . 2) کاربرگ زیر جهت تمرین و تکرار در دفتر تلاش نوشته شود . 3) املا تا نشانه اِ به روش دلخواه تمرین و تکرار شود .

املا اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: املای زنبوری کلمات جهت تثبیت نشانه ژ گفته شد .
تکلیف: ندارند

ریاضی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: تقارن و سودوکو و شمارش مرور شد . سپس کتاب کار ریاضی علوی صفحه ی 74 و 75 حل شد .
تکلیف: ندارند. لطفا دانش اموزانی که تمایل به شرکت در مسابقه سودوکو درون کلاسی دارند برای شنبه امادگی داشته باشند.

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: نشانه اِ مرور شد . - ِ ربط تدریس شد مفهوم اِ ربط به دانش آموزان با استفاده از شعر توضیح داده شد اِ ربط به معنای پیوند و اتصال بین کلمات، جملات و عبارات است و نقش مهمی در ایجاد جمله های صحیح دارد. مثلا : دست ِ راست / مدادِ امیر مثال های مشابه در دفتر تلاش با ( - ِ ربط ) نوشته شد .
تکلیف: کتاب کار کلمه کوچولو صفحه ی 25 روان خوانی شود.

نگارش اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: جمله سازی و ترکیبات نشانه اِ مرور شد . بازی خلاق تمرکز با ماژیک و چشم بسته انجام شد . سپس کتاب کار فارسی علوی صفحه ی 87 و 88 و 89 حل شد ،
تکلیف: 1)کاربرگ زیر وارد دفتر تلاش شود سپس توسط دانش اموز کامل شود و - ِ ربط با مداد قرمز نوشته شود . 2) شنبه املای زنبوری از نشانه ز خواهیم داشت لطفا تمرین و تکرار شود و دفتر املای علوی مطابق کاربرگ ارسالی املای زنبوری جای 18 کلمه خالی داشته باشد . 3) تمام کتاب ها چک شد لطفا دانش اموزانی که کتاب ها را تکمیل نکرده اند حتما تکمیل کنند . 4) ارمغان 12 قسمت -ِ تکمیل شود و شنبه همراه دانش اموز باشد . کتاب ها : کتاب کلمه کوچولو و دفتر املای علوی و دفتر تلاش و کتاب کار علوم علوی و کتاب کار فارسی علوی همراه دانش اموز باشد .

سواد مالی

مدرس: فتحی زاده، مبینا
فعالیت: درس 9 دستگاه عابر بانک تدریس شد.فعالیت کلاسی انجام‌شد.
تکلیف: لازم به ذکر است که فعالیت منزل صفحه 74 با موضوع «ساخت عابر بانک» کاملاً اختیاری می‌باشد و انجام آن صرفاً جهت تقویت یادگیری و خلاقیت دانش‌آموز توصیه می‌گردد. با سپاس فراوان از همکاری ارزشمند شما.

ریاضی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: بازی خلاق تثبیت جهت ها با موزیک انجام شد . مبحث انتقال و جمع اشکال و شمارش بیشتر از 5 مرور شد سپس کتاب کار ریاضی علوی صفحه ی 71 حل شد.
تکلیف: عدد نویسی 6 و سوالات 3 و 4 و 5 کتاب کار ریاضی علوی حل شود .

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: ورزش صبحگاهی در کلاس آنلاین انجام شد . روان خوانی پرسیده شد . نشانه چهار شکلی اِ با کد گذاری و داستان تدریس شد . صدا آموزی نشانه اِ با تصویرک ها تاکید شد . درس 7 با موضوع استخر با مشارکت دانش اموزان تصویر خوانی و متن درس کل خوانی شد . ببین و بگو صفحه ی 49 و شعر ای ایران صفحه ی 50 تدریس شد.
تکلیف: حفظ شعر ای ایران صفحه ی 50 کتاب فارسی اختیاری و امتیازی است .

نگارش اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: جایگاه نشانه اِ در جدول دوستی معرفی شد و ترکیبات اموزش داده شد سپس با ترکیبات کلمه ساخته شد و در دفتر تلاش نوشته شد . کتاب نگارش صفحه ی 61 و 62 انجام شد .
تکلیف: 1) سوال یک مدادی صفحه ی 61 و 62 کتاب نگارش تکمیل شود . 2) درک مطلب صفحه ی 24 کتاب کلمه کوچولو انجام شود . 3) کلید واژه های کار در کلاس نوشته شده در دفتر تلاش مطالعه شود . مثلا : به مثل تابه مثلا : سه مثل ماسه و ...................

املا اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: املای مروری به صورت کیبوردی با هدف : شناخت نام کشورمان و شناخت شهر های ایران در کلاس انلاین انجام شد . مثلا : رودبار / آبادان / آستارا و‌.......
تکلیف: ندارند

هنر اول

مدرس: رعیتی، سمانه
فعالیت: سلام پسرای گل کلاس امروز آموزش متریک را با هم تمرین کردیم

ریاضی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: مبحث سودوکو و تقارن و اعداد و شمارش و الگو مرور شد مقدمات کم تر و بیشتر اموزش داده شد سپس کتاب ریاضی صفحه ی 67 و 68 و 69 و 70حل شد .
تکلیف: ندارند.

نگارش اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: ورزش صبحگاهی و بازی استوپ رقص در کلاس انلاین انجام شد . جمله ی مرتب کردنی هندسی از نشانه ز انجام شد و در دفتر تلاش نوشته شد . کتاب کار فارسی علوی صفحه ی 86 حل و رفع اشکال شد .
تکلیف: پاسخ کاربرگ زیر جهت تمرین و تکرار در دفتر تلاش نوشته شود.

املا اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: املای تصویری نشانه ( ای ) به صورت جمله سازی در دفتر املای علوی گفته شد .
تکلیف: لطفا در دفتر املای علوی یک نقشه ایران کشیده شود و داخل نقشه 2 جمله ی زیبا در مورد ایران نوشته شود ( رنگ زدن نقشه اختیاری است )

هنر اول

مدرس: رعیتی، سمانه
فعالیت: سلام فسقلی های کلاس امروز در مورد نقاشی با اشکال هندسی صحبت کردیم داستان گوش دادیم و مرحله به مرحله کشیدیم نقاشی .

رایانه

مدرس: نیکزاد، علی
فعالیت: دانش آموزان با نحوه کشیدن آدم برفی در نرم افزار paint آشنا شدند آنها کاربرد رنگ دوم را یاد گرفتند
تکلیف: دانش آموزان گرامی لطفا نقاشی که در کلاس یاد گرفتید را در محیط paint بکشید نقاشی در پرتال بارگذاری شده است
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: