1404/09/09
ریاضی اول
مدرس:
سادات حسینی، سمانه
فعالیت:
عدد نویسی و جمع و تقارن و شمارش مرور شد .
دانش اموزان خط تقارن اشکال را کشیدند .
سپس کتاب ریاضی صفحه ی 66 و 67 حل شد .
تکلیف:
ندارند
فارسی اول
مدرس:
سادات حسینی، سمانه
فعالیت:
روان خوانی از کتاب کلمه کوچولو پرسیده شد .
متن درس صفحه ی 20 کتاب کلمه کوچولو خوانده شد سپس درک مطلب صفحه ی 21حل شد .
تکلیف:
متن صفحه ی 22کتاب کلمه کوچولو روان خوانی شود .
نگارش اول
مدرس:
سادات حسینی، سمانه
فعالیت:
جورچین کلمات با تاکید نشانه ز انجام شد .
و کلمات را کشف کردند سپس جمله سازی انجام شد .
سپس کتاب کار فارسی علوی صفحه ی 83 و 84 حل شد
تکلیف:
صفحه ی 85 کتاب کار فارسی علوی حل شود .
املا تا (نشانه ای )تمرین و تکرار شود فردا املا خواهیم داشت .
بازی استراتژیک
مدرس:
نژاد حسن، معصومه
فعالیت:
اهداف فعالیت موزیکوگرام
1. تقویت دقت شنیداری:
بچهها یاد میگیرن صداها، ریتمها و تغییرات موسیقی رو با گوش دادن دقیق تشخیص بدن.
2. هماهنگی چشم و دست و بدن:
با دنبال کردن علامتها و اجرای ریتمها، هماهنگی حرکتی بهتر میشه.
3. درک ریتم و ضرب:
کودک به شکل عملی مفهوم ضربهای کوتاه، بلند، تکرار و الگوهای ریتمی رو تجربه میکنه.
4. تقویت توجه و تمرکز:
چون باید همزمان به نشانه و موسیقی توجه کنن، تمرکز کودکان افزایش پیدا میکنه.
5. تخلیه انرژی و شادی در حرکت:
موسیقاگرام یک روش شادیآور برای بیان احساس و تخلیه انرژی مثبت با موسیقی است.
6. آشنایی با نمادها و تصویرسازی موسیقی:
کودکان یاد میگیرن چطور موسیقی را با شکلها و خطوط تصور کنند؛ نوعی خواندن و نوشتن سادهی موسیقی.
7. پرورش خلاقیت و ابتکار:
در ادامه بچهها حتی میتوانند موزیکوگرام مخصوص خودشان را بسازند.
تکلیف:
بازی ها به صورت کلاسی انجام می شود
1404/09/08
توضیح:
باسلام و احترام
باتوجه به برگزاری آموزش مجازی از روز سه شنبه تاکنون ، علیرغم پیگیری معلمین و مدرسه راجع به ارسال تکالیف در پرتال ، متاسفانه تعدادی از دانش آموزان در انجام این امر کوتاهی کردند که منجر به ثبت موارد انضباطی و آموزشی از طرف معلم و مدرسه شده است.
لطفا دانش آموزان مطابق برنامه اعلام شده توسط معلم، تکالیف را در پرتال ثبت نمایند.
باتشکر
دهنوی ، معاون آموزشی
ریاضی اول
مدرس:
سادات حسینی، سمانه
فعالیت:
تم 10 ریاضی با موضوع بازی در حیاط با اهداف : آشنایی با بازی های گروهی و دسته جمعی ونکات مربوط به قوانین حیاط و شناخت الگو و شمارش و تقارن و ....... تدریس شد
سپس مقدمات جمع انتقال با چینه اموزش داده شد و صفحه ی 65 کتاب ریاضی حل شد .
تکلیف:
ندارند .
فارسی اول
مدرس:
سادات حسینی، سمانه
فعالیت:
نشانه ز با کدگذاری زنبور و داستان و شعر تدریس شد.
درس سرباز صفحه ی45 کتاب فارسی تصویر خوانی و متن درس کل خوانی شد . روان خوانی پرسیده شد .
تکلیف:
متن صفحه ی 22 کتاب کلمه کوچولو روان خوانی شود .
نگارش اول
مدرس:
سادات حسینی، سمانه
فعالیت:
نوشتار نشانه ز و جدول ترکیب اموزش داده شد . سپس ترکیبات نشانه ز در دفتر تلاش نوشته شد .
و کتاب نگارش صفحه ی 58 و59 و60 حل شد .
تکلیف:
جهت تلفیق فارسی ( نشانه زمثل زنبور ) و
علوم ( دنیای گیاهان ) یکی از زنبور های کاربرگ به دلخواه انتخاب شود و توسط اولیا
در برگه یa4 کشیده شود یا پرینت گرفته شود سپس توسط دانش اموز با رنگ گیاهی مثلا رنگ لبو یا زعفران یا رنگ خوراکی یا پوست بادمجان یا زردچوبه یا کلم بنفش که جوشانده شده و رنگ ان به دست امده
با براش رنگ زده شود . از آبرنگهممی توان کمک گرفت .
و در روز حضوری همراه دانش اموز باشد .
در صورت حضوری کتاب ها : کتاب کار فارسی علوی و کتاب ریاضی ودفتر تلاش و دفتر املای علوی همراه دانش اموز باشد .
1404/09/05
ریاضی اول
مدرس:
سادات حسینی، سمانه
فعالیت:
شمارش مقداری با هشت پا و نوشتن عدد مربوطه انجام شد . الگوی تکرار شونده و توالی اعداد مرور شد سپس کتاب کار ریاضی علوی صفحه ی 68 حل شد .
تکلیف:
کتاب کار ریاضی علوی صفحه ی 67 حل شود .
فارسی اول
مدرس:
سادات حسینی، سمانه
فعالیت:
روان خوانی پرسیده شد .
مبحث( می کاری ) مرور شد سپس جمله سازی با می کاری انجام شد و به تعداد کلمات جمله ها چوب خط رسم شد .
تکلیف:
کلمات صفحه ی 19 کتاب کلمه کوچولو روان خوانی شود .
نگارش اول
مدرس:
سادات حسینی، سمانه
فعالیت:
بازی تلفیقی فارسی - ریاضی با هدف : نوشتن کلید واژه ها و شمارش نقطه ها و جمع نقطه ها و تثبیت مقدمات جمع انتقالی در کلاس انجام شد و دانش اموزان کلمات را در دفتر تلاش نوشتند . سپس کتاب کار فارسی علوی صفحه ی 82 حل شد .
تکلیف:
1) املای خلاق جدول سودوکو تا نشانه ن در کاربرگ زیر وارد دفتر املای علوی شود سپس توسط دانش اموز تکمیل شود .
2) ارمغان هفته شماره ی 12 حل شود .
کتاب ها : دفتر تلاش و کتاب کلمه کوچولو و دفتر املای علوی جهت ملاحظه کردن همراه دانش اموز باشد .
سواد مالی
مدرس:
فتحی زاده، مبینا
فعالیت:
پرسش و پاسخ انجام شد.درس دستگاه کارتخوان تدریس شد. فعالیت کلاسی حل شد.
تکلیف:
فعالیت منزل صفحه 66 به خوبی حل شود.
1404/09/04
ریاضی اول
مدرس:
سادات حسینی، سمانه
فعالیت:
مسابقه ی آقای ریاضی برگزار شد .
تم 9 صفحه ی 63 تصویر خوانی عروسکی شد .
شمارش و مفهوم جمع مرور شد سپس کتاب کار ریاضی علوی صفحه ی 64 حل شد
تکلیف:
کتاب کار ریاضی علوی صفحه ی 65 و 66 حل شود .
فارسی اول
مدرس:
سادات حسینی، سمانه
فعالیت:
نشانه( ای / ی ) و جدول دوستی و ترکیبات مرور وتاکید شد .
روان خوانی عروسکی صفحه ی 19 کتاب کلمه کوچولو با صدا های مختلف پرسیده شد .
تکلیف:
صفحه ی 19 کتاب کلمه کوچولو روان خوانی شود و ترکیبات جدول دوستی ( ای / ی ) خوانده شود .
نگارش اول
مدرس:
سادات حسینی، سمانه
فعالیت:
( می ) کاری با شعر و تصویرک آموزش داده شد .
سپس کلید واژه های (می ) کاری در دفتر تلاش نوشته شد.
پسوند ( ی ) در کلمات و ساخت کلمه ی جدید با ( ی ) تاکید شد مثلا : ایران / ایرانی
سپس کتاب کار فارسی علوی صفحه ی 81 حل شد .
تکلیف:
1)کاربرگ زیر با موضوع املای خلاق جمله سازی تصویری وارد دفتر املای علوی شود سپس توسط دانش اموز تکمیل شود .
2) املا تا نشانه ن تمرین وتکرار شود . فردا املای نشانه ن خواهیم داشت .
لطفا تکالیف در پرتال بارگذاری شود. تشکر
1404/09/02
ریاضی اول
مدرس:
سادات حسینی، سمانه
فعالیت:
تم 9 با موضوع کلاس داری و اداب و احترام به علم و دانش تدریس شد . عدد نویسی مرور شد .
تقارن مرور شد.
جمع و تفریق مرور شد .
تکلیف:
ندارند
فارسی اول
مدرس:
سادات حسینی، سمانه
فعالیت:
ایجاد انگیزه نشانه ( ای / ی ) داشتیم .
نشانه ( ای )مرور شد.
ترکیبات پرسیده شد .
بازی خلاق مجری گری در تلویزیون جهت تثبیت نشانه انجام شد .
تکلیف:
کتاب کلمه کوچولو صفحه ی 19 روان خوانی شود.
نگارش اول
مدرس:
سادات حسینی، سمانه
فعالیت:
صدای اول و اخر کلمات تاکید شد .
کتاب کار فارسی علوی صفحه ی 79 و 80 حل شد .
جدول دوستی مرور شد .
تکلیف:
1)تمام کتاب ها بررسی شد لطفا کتاب نگارش صفحه به صفحه مشاهده شود و سوال یا صفحه ای حل نشده باقی نماند .
2) جدول دوستی مطابق صفحه ی 80 کتاب کار فارسی علوی در دفتر تلاش نوشته و کامل شود سپس برای هر ترکیب یک کلمه نوشته شود .
مثلا : بی مثل : آبی
لطفا عکس تکالیف با کیفیت در پرتال در قسمت مربوطه بارگذاری شود .
بازی استراتژیک
مدرس:
نژاد حسن، معصومه
فعالیت:
1.رشد مهارتهای حرکتی پایه:
درجا
جابهجایی از حلقهای به حلقه دیگر
گرفتن و انداختن یک شیء
به قدرت، چابکی و تعادل کمک میکند.
2. تقویت مهارتهای حرکتی ظریف و درشت:
گرفتن
کنترل نیرو هنگام کشیدن
هماهنگی دو طرف بدن
3. بهبود هماهنگی شنیداری-حرکتی
4. جهتیابی و سازماندهی فضایی:
حرکت به سمت حلقه سمت راست یعنی:
راست و چپ را بشناسد
جهت را سریع تشخیص دهد
برخورد و بینظمی ایجاد نکند
5. رشد تمرکز، توجه و حافظه کاری
6. افزایش سرعت واکنش و تصمیمگیری
7. تقویت همکاری اجتماعی و نوبتپذیری
8. افزایش اعتمادبهنفس:
توانایی
موفقیت
مشارکت
تکلیف:
بازی ها به صورت کلاسی انجام می شود
مهارت اجتماعی
مدرس:
پرکاری، لیلا
فعالیت:
چگونه یک شنونده ی خوب باشید تدریس شد.
نقاشی مربوط به آن کشیده شد.
تکلیف:
در منزل در مورد ویژگی های یک شنونده ی خوب صحبت کنید.