1404/09/12
ریاضی اول
مدرس:
صبری، محبوبه
فعالیت:
خطی که شکل را به دو نیمه ی مساوی تقسیم می کند با دوران 180 درجه آموزش داده شد، مرور و تمرین جدول سودوکو با اهداف: حل مساله، راهبرد حدس و آزمایش، خواندن و نوشتن هم زمان انجام و صفحه ی 68 کتاب ریاضی حل شد.
کتاب کمک آموزشی ریاضی علوی، تم 10 کامل حل شد.
تمرین شمارش، عدد، چوب خط و چینه در کلاس بدون دیوار انجام شد.
تکلیف:
ندارد.
فارسی اول
مدرس:
صبری، محبوبه
فعالیت:
تکرار داستان نشانه ی ( اِ -ِ ه ه ) و مرور ترکیب ها و روان خوانی انجام شد.
تکلیف:
روان خوانی تمرین شود.
نگارش اول
مدرس:
صبری، محبوبه
فعالیت:
نگارش صفحه ی 63 کتاب حل شد.
تکلیف:
1- املا و جدول دوستی انجام شود.
2- برای ترکیب های ( بِ ، به ) و ( دِ ، ده ) و ( مِ ، مه ) و ( سِ ، سه ) و ( تِ ، ته ) و ( رِ ، ره ) و ( نِ ، نه ) و ( زِ ، زه ) ابتده کلمه نوشته و سپس جمله سازی انجام شود.
تمرینات کتاب کلمه کوچولو درس استخر نشانه ی ( اِ -ِ ه ه ) انجام شود.
1404/09/11
فارسی اول
مدرس:
صبری، محبوبه
فعالیت:
نشانه چهار شکلی ( اِ -ِ ه ه ) توسط داستان گویی آموزش داده شد.
متن درس کل خوانی و تصویرک ها بخش شد، جایگاه نشانه در کلمات مشخص شد.
نوشتار نشانه ( اِ -ِ ه ه ) و جدول ترکیب آموزش داده شد . سپس ترکیبات نشانه ( اِ -ِ ه ه ) تمرین شد . و کتاب نگارش صفحه ی 61 و 62 حل شد .
تکلیف:
1- درک مطلب صفحه ی 24 کتاب کلمه کوچولو انجام شود.
2- املا و جدول دوستی انجام شود.
3-با کلمات اِنسان، سِتاره و نامه جمله سازی انجام شود.
نگارش اول
مدرس:
صبری، محبوبه
فعالیت:
تمرینات صفحه ی 61 و 62 از کتاب نگارش تکمیل شد.
1404/09/10
ریاضی اول
مدرس:
صبری، محبوبه
فعالیت:
کتاب ریاضی صفحات 69 و 70 با اهداف انواع ترکیب های عدد 7 ، مقایسه ( تناظر یک به یک ) ، شمردن و دسته بندی تدریس و حل شد.
تکلیف:
ندارند.
1404/09/09
ریاضی اول
مدرس:
صبری، محبوبه
فعالیت:
تم 10 ریاضی با موضوع حیاط مدرسه و اهداف:
1-نمایش عددهای بزرگتر از 5 با انگشتان دست
2-ساختن عددهای بزرگتر از 5 به صورت ترکیب 5 و یک عدد دیگر
3-برقراری ارتباط بین نمایشهای مختلف یک عدد:
انگشتان، چوبخط، اشیای واقعی (دکمه، چینه، لوبیا...) آغاز شد و صفحات 65-66 و 67 حل شد.
تکلیف:
ندارد.
نگارش اول
مدرس:
صبری، محبوبه
فعالیت:
تمرینات کتاب کمک فارسی علوی صفحات 83 تا 85 حل و کامل شد.
تکلیف:
1-صفحه ی 86 از کتاب کمک فارسی علوی انجام شود.
2-املا تا نشانه ی ( ای ی ی ) تمرین شود.
3- با کلمات: ( رومیزی، سیب زَ مینی ) و ( می دوزَد، می سازَد ) جمله سازی انجام شود.
بازی استراتژیک
مدرس:
نژاد حسن، معصومه
فعالیت:
اهداف فعالیت موزیکوگرام
1. تقویت دقت شنیداری:
بچهها یاد میگیرن صداها، ریتمها و تغییرات موسیقی رو با گوش دادن دقیق تشخیص بدن.
2. هماهنگی چشم و دست و بدن:
با دنبال کردن علامتها و اجرای ریتمها، هماهنگی حرکتی بهتر میشه.
3. درک ریتم و ضرب:
کودک به شکل عملی مفهوم ضربهای کوتاه، بلند، تکرار و الگوهای ریتمی رو تجربه میکنه.
4. تقویت توجه و تمرکز:
چون باید همزمان به نشانه و موسیقی توجه کنن، تمرکز کودکان افزایش پیدا میکنه.
5. تخلیه انرژی و شادی در حرکت:
موسیقاگرام یک روش شادیآور برای بیان احساس و تخلیه انرژی مثبت با موسیقی است.
6. آشنایی با نمادها و تصویرسازی موسیقی:
کودکان یاد میگیرن چطور موسیقی را با شکلها و خطوط تصور کنند؛ نوعی خواندن و نوشتن سادهی موسیقی.
7. پرورش خلاقیت و ابتکار:
در ادامه بچهها حتی میتوانند موزیکوگرام مخصوص خودشان را بسازند.
تکلیف:
بازی ها به صورت کلاسی انجام می شود
1404/09/08
توضیح:
باسلام و احترام
باتوجه به برگزاری آموزش مجازی از روز سه شنبه تاکنون ، علیرغم پیگیری معلمین و مدرسه راجع به ارسال تکالیف در پرتال ، متاسفانه تعدادی از دانش آموزان در انجام این امر کوتاهی کردند که منجر به ثبت موارد انضباطی و آموزشی از طرف معلم و مدرسه شده است.
لطفا دانش آموزان مطابق برنامه اعلام شده توسط معلم، تکالیف را در پرتال ثبت نمایند.
باتشکر
دهنوی ، معاون آموزشی
فارسی اول
مدرس:
صبری، محبوبه
فعالیت:
کل خوانی متن درس سرباز انجام و تصویرک ها بخش و صداکشی و به جایگاه نشانه در کلمه اشاره شد.
روان خوانی کلمات نشانه ی ( ز ) از کتاب کلمه کوچولو توسط دانش آموزان انجام شد.
در تلفیق درس علوم و فارسی با توجه به اینکه دانش آموزان کلمه زنبور را یاد گرفتند به فواید این حشره مفید اشاره شد
و در درس دنیای گیاهان دانش آموزان با کمک بزرگتر خود می توانند رنگ گیاهی بسازند.
تکلیف:
مقداری کلم بنفش یا پوست بادمجان و زردچوبه را با آب در ظروف جداگانه جوشانده وقتی رنگ آن بدست آمد کاربرگ زنبور را رنگ آمیزی کرده و بعد به کلاس بیاورند.
نگارش اول
مدرس:
صبری، محبوبه
فعالیت:
نشانه ( ز ) توسط داستان گویی آموزش داده و نوشتار نشانه ز و جدول ترکیب آموزش داده شد . سپس ترکیبات و کلمات جدید درس نشانه ز معرفی شد . و کتاب نگارش صفحه ی 58 و59 و60 حل شد.
تکلیف:
جهت تلفیق فارسی ( نشانه زمثل زنبور ) و علوم ( دنیای گیاهان ) یکی از زنبور های کاربرگ به دلخواه انتخاب شود و توسط اولیا در برگه یa4 کشیده شود یا پرینت گرفته شود سپس توسط دانش آموز با رنگ گیاهی مثلا رنگ لبو یا زعفران یا رنگ خوراکی یا پوست بادمجان یا ....... با براش رنگ زده شود . از آبرنگ هم می توان کمک گرفت. و در روز حضوری همراه دانش آموز باشد .
کاربرگ ( می ) کاری تکمیل شود.
در صورت حضوری کتاب ها : کتاب کار فارسی علوی و کتاب ریاضی و دفتر تلاش و دفتر املای علوی همراه دانش آموز باشد .