فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه سردار جنگل تهران
کلاس: 105

فارسی اول

مدرس: صبری، محبوبه
فعالیت: نگاره 7 تدریس شد. دانش آموزان در مورد روستا و زندگی روستایی به تبادل نظر پرداختند. در مورد حیوانات اهلی مزرعه و سبک زندگی روستایی نوع پوشش و اهمیت کار جمعی صحبت کردند . مراحل پخت نان از مزرعه گندم تا نانوایی به صورت نمایش اجرا شد. تصویرک های کتاب نام برده شد و کلمات هم آغاز و هم پایان دسته بندی شد.
تکلیف: برنامه کلاسی شنبه: کتاب فارسی روان خوانی کتاب نگارش کتاب ریاضی زنبوری دفتر تلاش

ریاضی اول

مدرس: صبری، محبوبه
فعالیت: ریاضی تم 3 با تمرین و مرور شمارش الگو مربع شگفت انگیز به پایان رسید در این تم جدول دوستی ریاضی با تاکید بر ردیف و ستون تمرین شد‌.

نگارش اول

مدرس: صبری، محبوبه
فعالیت: لوحه ی صفحه ی 15 و 16 و 21 کتاب نگارش با هدف رعایت زیر هم نویسی و یک اندازه نویسی تدریس و انجام شد .
تکلیف: کتاب کار فارسی علوی صفحه ی 26 و 27 و 29 و34 و ارمغان شماره 1 تا روز شنبه حل شود و شنبه همراه دانش آموز باشد . فردا روز اردو می باشد و کیف بزرگ و کتاب و جا مدادی همراه دانش آموز نباشد . برای اردو فقط خوراکی کافی و بطری آب و دستمال مرطوب کوچک در کیف کوچک همراه داشته باشند .

سواد مالی

مدرس: فتحی زاده، مبینا
فعالیت: درس دوم پول توجیبی تدریس شد.فعالیت کلاسی حل شد.بچه ها در گروه پول کاغذی درست کردند.
تکلیف: فعالیت منزل درس اول صفحات 14-15-16 حل شود. فعالیت منزل درس دوم صفحه 22 انجام شود.

مهارت زندگی

مدرس: پرکاری، لیلا
فعالیت: کتاب ای حسنی چرا مسواک نمی زنی؟ حسنی تمیز است و پاک خوانده شد. کاربرگ صفحه ی 9 انجام شد.
تکلیف: آموزش نحوه ی درست مسواک زدن توسط دانش آموزان

ریاضی اول

مدرس: صبری، محبوبه
فعالیت: الگویابی و شمارش مرور شد سپس صفحه ی 14 کتاب ریاضی حل شد . تم 3 کتاب ریاضی با موضوع آداب رفتن به مدرسه و احترام به قوانین تدریس شد. صفحه ی 16 و 17 و 19 با هدف : آشنایی با مقدمات جمع و اضافه و کم کردن و .... تدریس و انجام شد .
تکلیف: قسمت( بشمار و بگو ) یعنی هر شکل با چند چوب کبریت درست شده است ؟ مربوطه به صفحه ی 18 کتاب ریاضی با طرح های متفاوت در سایز برگه ی a4 رنگی یا سفید درست شود و تا فردا یا 3 شنبه تحویل بنده داده شود . نام دانش آموز و اسم گروه بر روی آن ذکر شده باشد. با تشکر .

نگارش اول

مدرس: صبری، محبوبه
فعالیت: لوحه ی صفحه ی 12 کشیدن خط مثل کاسه و لوحه ی صفحه ی 13 کشیدن خط مثل میدان و لوحه ی صفحه ی 14 ( ل ) با شعر تدریس و انجام شد ، با هدف دقت به زیر هم نویسی و یک اندازه نویسی آموزش داده شد .
تکلیف: کتاب کار فارسی علوی صفحه ی 21 و 23و24 در منزل حل شود . *لوحه های نوشته شده در دفتر تلاش* تکلیف آخر هفته است و امروز انجام نشود. نامه ی دعوت نامه مشاوره فردی به همه ی دانش آموزان در پوشه دکمه دار تحویل داده شده است لطفا نامه را تا روز جلسه مربوطه داشته باشید . دانش آموزان غایب پرتال را چک کنند و کتاب های خود را حتماً تکمیل کنند .

هنر اول

مدرس: رعیتی، سمانه
فعالیت: سلام هنرمندان کلاس امروز اولین مرحله نقاشی را روی مقوا آغاز کرد با موضوع طرح دوسالانه هنر و ایده ها و طرح کشیده شده ازروی کاغذ به مقوا انتقال داده می‌شود
تکلیف: لطفا در مورد آلودگی هوا همکاری لازم را با پسرای گلم انجام دهید و ایده و طرح ها مرتب روی کاغذ کشیده شود و با خود به کلاس بیاورند

رایانه

مدرس: نیکزاد، علی
فعالیت: دانش آموزان با استفاده از شکل های (shapes) paint در گروه های دو نفره ، نقاشی بادبادک صفحه 23 کتاب را کشیدند. آنها ابزار سطل رنگ ، شکل لوزی ، خط راست و خط منحنی و نحوه استفاده از این ابزارها را در نقاشی یاد گرفتند
تکلیف: دانش آموزان گرامی لطفا نقاشی بادبادک را دوباره بکشید و آن را با استفاده از سطل رنگ ، رنگ آمیزی نمایید با تشکر alinikzad0044@gmail.com

ریاضی اول

مدرس: صبری، محبوبه
فعالیت: ریاضی تم 2 تا صفحه 13 انجام شد. مربع شگفت انگیز با معرفی ردیف و ستون تمرین شد، دانش آموزان با ابزار و چینه مربع شگفت انگیز را تمرین کردند.
تکلیف: صفحه13 کتاب ریاضی زنبوری کامل انجام شود. دانش آموزان در قسمت شطرنجی فقط خانه های نقطه دار را رنگ کنند.

فارسی اول

مدرس: صبری، محبوبه
فعالیت: نگاره های قبلی مرور شد . نگاره 5 با موضوع کلاس ما چه خبر ! با هدف ایجاد موثر ارتباط بین دانش آموزان و آشنایی با قوانین کلاس و توانایی بخش کردن و شناخت صدای اول و آخر کلید واژه ها تدریس شد . شعرخوانی راه مدرسه و خدای مهربان را داشتیم.
تکلیف: کلید واژه های هر 5 نگاره ( تصویرک ها ) بخش شود.

نگارش اول

مدرس: صبری، محبوبه
فعالیت: لوحه ی رسم خط خمیده صفحه ی 11 کتاب نگارش با هدف : توانایی تشخیص فاصله یک خط در میان برای نوشتن آموزش داده شد سپس انجام شد .
تکلیف: سرمشق دفتر تلاش تکمیل شود. کتاب ها : کتاب ریاضی و کتاب فارسی و کتاب نگارش و کتاب کار ریاضی علوی همراه دانش آموز باشد .

بازی استراتژیک

مدرس: نژاد حسن، معصومه
فعالیت: رشد مهارت‌های ریتمیک و هماهنگی با موسیقی: حرکات جمع‌آوری کاپ‌ها بر اساس ضرب موسیقی انجام میشه و باعث درک ریتم میشه. افزایش سرعت عمل و واکنش به صدا: تغییر ناگهانی ریتم یا توقف موسیقی باعث میشه بچه‌ها سریع واکنش نشون بدن. هماهنگی چشم و دست در جابه‌جایی کاپ‌ها: گرفتن و چیدن کاپ‌ها نیاز به دقت دیداری و هماهنگی دقیق با حرکت دست داره. تمرین نوبت‌پذیری و رعایت قوانین: هر دانش آموز باید صبر کنه تا نوبتش برسه و قانون بازی رو رعایت کنه. تقویت تعامل و همکاری اجتماعی: رو‌به‌روی هم ایستادن و رعایت نوبت باعث ایجاد ارتباط مثبت بین بچه‌ها میشه. پرورش حافظه‌ی شنیداری-حرکتی: دانش آموز توالی حرکت‌ها رو یاد می‌گیره و با موسیقی هماهنگ نگه می‌داره. ایجاد نشاط، تخلیه انرژی و هیجان مثبت: بازی با موسیقی پرتحرک باعث شادی و انرژی در بچه‌ها میشه. بالا بردن اعتماد به نفس در جمع: موفقیت در اجرای بازی در حضور گروه باعث تقویت خودباوری بچه ها میشه.
تکلیف: بازی ها به صورت کلاسی انجام می شود

مهارت اجتماعی

مدرس: پرکاری، لیلا
فعالیت: با سلام و احترام کتاب داستان آداب معاشرت خوانده شد کلمات جادویی لطفاً ، بفرمایید ، متشکرم ، سپاسگزارم و ممکنه کار شد تمرین عملی توسط دانش آموزان
تکلیف: در خانه ، مدرسه و محیط های از کلمات جادویی استفاده کنند

ریاضی اول

مدرس: صبری، محبوبه
فعالیت: تدریس تم 2 و صفحه آغازین شروع شد.تا صفحه 11 انجام شد.مفاهیم تناظر یک به یک، شمارش و الگو مرور و تمرین شد.

نگارش اول

مدرس: صبری، محبوبه
فعالیت: لوحه ی یه کاسه دو کاسه بعدش یه خط صافه صفحه ی 10 و لوحه ی ک صفحه ی 18 کتاب نگارش با رعایت زیر هم نویسی و رعایت فاصله گذاری تدریس و انجام شد .
تکلیف: سرمشق دفتر تلاش حل شود. کتاب ها : کتاب نگارش و کتاب فارسی و کتاب ریاضی و و دفتر تلاش همراه دانش آموز باشد .
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: