1404/07/16
فارسی اول
مدرس:
صبری، محبوبه
فعالیت:
نگاره 7 تدریس شد.
دانش آموزان در مورد روستا و زندگی روستایی به تبادل نظر پرداختند.
در مورد حیوانات اهلی مزرعه و سبک زندگی روستایی نوع پوشش و اهمیت کار جمعی صحبت کردند .
مراحل پخت نان از مزرعه گندم تا نانوایی به صورت نمایش اجرا شد.
تصویرک های کتاب نام برده شد و کلمات هم آغاز و هم پایان دسته بندی شد.
تکلیف:
برنامه کلاسی شنبه:
کتاب فارسی روان خوانی
کتاب نگارش
کتاب ریاضی زنبوری
دفتر تلاش
1404/07/15
ریاضی اول
مدرس:
صبری، محبوبه
فعالیت:
ریاضی تم 3 با تمرین و مرور شمارش
الگو مربع شگفت انگیز به پایان رسید
در این تم جدول دوستی ریاضی با تاکید بر ردیف و ستون تمرین شد.
نگارش اول
مدرس:
صبری، محبوبه
فعالیت:
لوحه ی صفحه ی 15 و 16 و 21 کتاب نگارش با هدف رعایت زیر هم نویسی و یک اندازه نویسی تدریس و انجام شد .
تکلیف:
کتاب کار فارسی علوی صفحه ی 26 و 27 و 29 و34 و ارمغان شماره 1 تا روز شنبه حل شود و شنبه همراه دانش آموز باشد . فردا روز اردو می باشد و کیف بزرگ و کتاب و جا مدادی همراه دانش آموز نباشد . برای اردو فقط خوراکی کافی و بطری آب و دستمال مرطوب کوچک در کیف کوچک همراه داشته باشند .
سواد مالی
مدرس:
فتحی زاده، مبینا
فعالیت:
درس دوم پول توجیبی تدریس شد.فعالیت کلاسی حل شد.بچه ها در گروه پول کاغذی درست کردند.
تکلیف:
فعالیت منزل درس اول صفحات 14-15-16 حل شود.
فعالیت منزل درس دوم صفحه 22 انجام شود.
مهارت زندگی
مدرس:
پرکاری، لیلا
فعالیت:
کتاب ای حسنی چرا مسواک نمی زنی؟
حسنی تمیز است و پاک خوانده شد.
کاربرگ صفحه ی 9 انجام شد.
تکلیف:
آموزش نحوه ی درست مسواک زدن توسط دانش آموزان
1404/07/14
ریاضی اول
مدرس:
صبری، محبوبه
فعالیت:
الگویابی و شمارش مرور شد سپس صفحه ی 14 کتاب ریاضی حل شد . تم 3 کتاب ریاضی با موضوع آداب رفتن به مدرسه و احترام به قوانین تدریس شد. صفحه ی 16 و 17 و 19 با هدف : آشنایی با مقدمات جمع و اضافه و کم کردن و .... تدریس و انجام شد .
تکلیف:
قسمت( بشمار و بگو ) یعنی هر شکل با چند چوب کبریت درست شده است ؟ مربوطه به صفحه ی 18 کتاب ریاضی با طرح های متفاوت در سایز برگه ی a4 رنگی یا سفید درست شود و تا فردا یا 3 شنبه تحویل بنده داده شود . نام دانش آموز و اسم گروه بر روی آن ذکر شده باشد.
با تشکر .
نگارش اول
مدرس:
صبری، محبوبه
فعالیت:
لوحه ی صفحه ی 12 کشیدن خط مثل کاسه و لوحه ی صفحه ی 13 کشیدن خط مثل میدان و لوحه ی صفحه ی 14 ( ل ) با شعر تدریس و انجام شد ، با هدف دقت به زیر هم نویسی و یک اندازه نویسی آموزش داده شد .
تکلیف:
کتاب کار فارسی علوی صفحه ی 21 و 23و24 در منزل حل شود .
*لوحه های نوشته شده در دفتر تلاش* تکلیف آخر هفته است و امروز انجام نشود.
نامه ی دعوت نامه مشاوره فردی به همه ی دانش آموزان در پوشه دکمه دار تحویل داده شده است لطفا نامه را تا روز جلسه مربوطه داشته باشید . دانش آموزان غایب پرتال را چک کنند و کتاب های خود را حتماً تکمیل کنند .
هنر اول
مدرس:
رعیتی، سمانه
فعالیت:
سلام هنرمندان کلاس امروز اولین مرحله نقاشی را روی مقوا آغاز کرد با موضوع طرح دوسالانه هنر و ایده ها و طرح کشیده شده ازروی کاغذ به مقوا انتقال داده میشود
تکلیف:
لطفا در مورد آلودگی هوا همکاری لازم را با پسرای گلم انجام دهید و ایده و طرح ها مرتب روی کاغذ کشیده شود و با خود به کلاس بیاورند
رایانه
مدرس:
نیکزاد، علی
فعالیت:
دانش آموزان با استفاده از شکل های (shapes) paint در گروه های دو نفره ، نقاشی بادبادک صفحه 23 کتاب را کشیدند. آنها ابزار سطل رنگ ، شکل لوزی ، خط راست و خط منحنی و نحوه استفاده از این ابزارها را در نقاشی یاد گرفتند
تکلیف:
دانش آموزان گرامی لطفا نقاشی بادبادک را دوباره بکشید و آن را با استفاده از سطل رنگ ، رنگ آمیزی نمایید با تشکر
alinikzad0044@gmail.com
1404/07/13
ریاضی اول
مدرس:
صبری، محبوبه
فعالیت:
ریاضی
تم 2 تا صفحه 13 انجام شد. مربع شگفت انگیز با معرفی ردیف و ستون تمرین شد، دانش آموزان با ابزار و چینه مربع شگفت انگیز را تمرین کردند.
تکلیف:
صفحه13 کتاب ریاضی زنبوری کامل انجام شود.
دانش آموزان در قسمت شطرنجی فقط خانه های نقطه دار را رنگ کنند.
فارسی اول
مدرس:
صبری، محبوبه
فعالیت:
نگاره های قبلی مرور شد . نگاره 5 با موضوع کلاس ما چه خبر ! با هدف ایجاد موثر ارتباط بین دانش آموزان و آشنایی با قوانین کلاس و توانایی بخش کردن و شناخت صدای اول و آخر کلید واژه ها تدریس شد . شعرخوانی راه مدرسه و خدای مهربان را داشتیم.
تکلیف:
کلید واژه های هر 5 نگاره ( تصویرک ها ) بخش شود.
نگارش اول
مدرس:
صبری، محبوبه
فعالیت:
لوحه ی رسم خط خمیده صفحه ی 11 کتاب نگارش با هدف : توانایی تشخیص فاصله یک خط در میان برای نوشتن آموزش داده شد سپس انجام شد .
تکلیف:
سرمشق دفتر تلاش تکمیل شود.
کتاب ها : کتاب ریاضی و کتاب فارسی و کتاب نگارش و کتاب کار ریاضی علوی همراه دانش آموز باشد .
بازی استراتژیک
مدرس:
نژاد حسن، معصومه
فعالیت:
رشد مهارتهای ریتمیک و هماهنگی با موسیقی: حرکات جمعآوری کاپها بر اساس ضرب موسیقی انجام میشه و باعث درک ریتم میشه.
افزایش سرعت عمل و واکنش به صدا: تغییر ناگهانی ریتم یا توقف موسیقی باعث میشه بچهها سریع واکنش نشون بدن.
هماهنگی چشم و دست در جابهجایی کاپها: گرفتن و چیدن کاپها نیاز به دقت دیداری و هماهنگی دقیق با حرکت دست داره.
تمرین نوبتپذیری و رعایت قوانین: هر دانش آموز باید صبر کنه تا نوبتش برسه و قانون بازی رو رعایت کنه.
تقویت تعامل و همکاری اجتماعی: روبهروی هم ایستادن و رعایت نوبت باعث ایجاد ارتباط مثبت بین بچهها میشه.
پرورش حافظهی شنیداری-حرکتی: دانش آموز توالی حرکتها رو یاد میگیره و با موسیقی هماهنگ نگه میداره.
ایجاد نشاط، تخلیه انرژی و هیجان مثبت: بازی با موسیقی پرتحرک باعث شادی و انرژی در بچهها میشه.
بالا بردن اعتماد به نفس در جمع: موفقیت در اجرای بازی در حضور گروه باعث تقویت خودباوری بچه ها میشه.
تکلیف:
بازی ها به صورت کلاسی انجام می شود
مهارت اجتماعی
مدرس:
پرکاری، لیلا
فعالیت:
با سلام و احترام
کتاب داستان آداب معاشرت خوانده شد
کلمات جادویی لطفاً ، بفرمایید ، متشکرم ، سپاسگزارم و ممکنه کار شد
تمرین عملی توسط دانش آموزان
تکلیف:
در خانه ، مدرسه و محیط های از کلمات جادویی
استفاده کنند
1404/07/12
ریاضی اول
مدرس:
صبری، محبوبه
فعالیت:
تدریس تم 2 و صفحه آغازین شروع شد.تا صفحه 11 انجام شد.مفاهیم تناظر یک به یک، شمارش و الگو مرور و تمرین شد.
نگارش اول
مدرس:
صبری، محبوبه
فعالیت:
لوحه ی یه کاسه دو کاسه بعدش یه خط صافه صفحه ی 10 و لوحه ی ک صفحه ی 18 کتاب نگارش با رعایت زیر هم نویسی و رعایت فاصله گذاری تدریس و انجام شد .
تکلیف:
سرمشق دفتر تلاش حل شود.
کتاب ها :
کتاب نگارش و کتاب فارسی و کتاب ریاضی و و دفتر تلاش همراه دانش آموز باشد .