1403/07/07
ریاضی چهارم
پوروالا، طناز
صفحه ی 9 کتاب ریاضی جهت آشنایی با روش های مختلف الگویابی برای حل یک مسئله، با کمک و هم فکری و پاسخگویی دانش آموزان تدریس شد.
صفحه ی 8 و 9 کتاب کار ریاضی حل شود.
علوم چهارم
پوروالا، طناز
طرح سنجش تشخیصی از کل کتاب علوم کلاس سوم انجام شد.
فارسی چهارم
پوروالا، طناز
از صفحه ی 12 کتاب فارسی رونویسی شود ،کلمات جمع رنگی نوشته شود. نمودار کلمات مربوط به رنگ، درخت، آب کشیده شود.یک صفحه املا از صفحات 10 تا 12 درس اول نوشته شود.
هدیههای آسمان چهارم
پوروالا، طناز
ابتدا در مورد نیازهای نوزاد تا انسان بزرگسال صحبت شد،سپس از دانش آموزان پرسش شد که خداوند چطور در هر مرحله به این نیازها پاسخ داده است. بخش های مختلف درس اول با همراهی دانش آموزان مورد بحث قرار گرفت و به سوالات متن کتاب پاسخ داده شد.
برای جلسه ی بعد ،درس اول پرسش می شود.
سواد مالی
منصوریآریا، درسا
جلسه آشنایی با بچه ها انجام شد و درباره قوانین کلاس با آن ها صحبت شد.
محتوای کنفرانس دانش آموزان به همراه زمان ارائه به دانش آموزان اعلام شد.
مهارت زندگی
احمدی زاده، فرزانه
با سلام و عرض تبریک به مناسبت شروع سال تحصیلی جدید:
امروز آشنایی با دانش آموزان عزیز را داشتیم و در مورد استرس و نشانه های آن صحبت کردیم و چند دانش آموز به صورت داوطلبی نشانه های استرس خود را تعریف کردند .
تکلیف ندارید
1403/07/04
ریاضی چهارم
پوروالا، طناز
در ادامه ی مبحث الگوها جهت پیوستگی مطالب، صفحه ی 8 کتاب ریاضی تدریس شد. جدول ضرب با بازی گروهی مرور شد.
جدول ضرب 5،6،7 مرور شود. دانش آموزانی که دست ورزی الگوی مثلثی را کامل انجام ندادند، برای شنبه تکمیل شده و آورده شود.
فارسی چهارم
پوروالا، طناز
کلمات هم معنی و کلمات جمع درس اول داده شد. روان خوانی درس ستایش و آفریدگار زیبایی از دانش آموزان انجام شد.درست و نادرست، درک مطلب و واژه آموزی درس اول تدریس شد.
صفحه ی 11 از کتاب فارسی رونویسی شود و کلمات جمع در متن این صفحه با رنگ دیگری نوشته شود.
کلمات هم معنی و جمع درس اول تمرین شود.
رباتیک
امیری، عاطفه
سلام و عرض ادب خدمت اولیای عزیز ، در این جلسه مباحثی در رابطه با علم رباتیک و خصوصیات ربات ها به دانش آموزان ارائه شد و عکس تعدادی از ربات ها به همراه کارایی آن ها به دانش آموزان نشان داده شد . روز خوش
برای جلسه آینده لطفا راجع به دو روبات تحقیق کنید که چه نوع سنسورها و عملکردی دارد و در کلاس خود برای دوستانتان توضیح دهید.
آزمایشگاه
پوروالا، طناز
اولین جلسه از آشنایی دانش آموزان با وسایل آزمایشگاهی برگزار شد. ضمن معرفی هر وسیله ،کاربرد آنها آموزش داده شد.
برای جلسه ی بعد، دانش آموزان شکل هر وسیله را که امروز با آن آشنا شدند در بخش علوم دفتر کلاسور خود کشیده و کاربرد آن را توضیح دهند.
1403/07/03
ریاضی چهارم
پوروالا، طناز
جدول ضرب با یک بازی گروهی و جذاب تمرین شد.دست ورزی الگوی مثلثی مرتبط با صفحه ی 2 کتاب ریاضی در کلاس انجام شد.
تکلیف: برای فردا، جدول ضرب 2 و 3و 4 مرور شود.
فارسی چهارم
پوروالا، طناز
ابتدا در مورد نعمت های خداوند و به خصوص چهارفصل سال در کلاس ،دانش آموزان صحبت کردند سپس، درس اول فارسی تدریس شد. بندهای درس،کلمات هم معنی،متضاد، هم خانواده و جمع به کمک خود دانش آموزان مشخص شد.از روی درس روان خوانی شد.
تکلیف: از روی صفحه ی 10 یک بار نوشته شود و نقطه های کلمات با رنگ دیگری گذاشته شود. دانش آموز از فصل مورد علاقه ی خود روی کاغذ A4 نقاشی کند. روان خوانی درس اول و ستایش تمرین شود.
مطالعات اجتماعی چهارم
پوروالا، طناز
فعالیت صفحه ی 4 مطالعات اجتماعی توسط دانش آموزان پاسخ داده شد و در کلاس مورد بحث قرار گرفت.
تکلیف: برای جلسه ی بعد، بر روی یک برگه ی A4، کارهایی که خود دانش آموز انجام می دهد و همسایه را اذیت می کند و نیز کارهایی که همسایه انجام می دهد و باعث آزار دانش آموز می شود ، نوشته شود و برای رفع هر کدام یک راه حل مناسب ارائه شود.
هنر چهارم
رعیتی، سمانه
عرض سلام و ادب خدمت پسرای گلم ،امروز اولین جلسه و معارفه در کلاس ،و باهم کاردستی فانوس به مناسبت روز آتش نشان درست کردیم
لطفا از جلسه آینده ،چسب. قیچی ومدادرنگی ودفتر نقاشی ،همراه پسرای گلم باشد ،سپاسگزارم
1403/07/02
ریاضی چهارم
پوروالا، طناز
ابتدا الگوهایی که در کلاس درس و نیز طبیعت و محیط زندگی ما وجود دارد و تصاویر مربوط به ابتدای فصل اول کتاب ریاضی برای دانش آموزان توضیح داده شد. الگوهای عددی و هندسی و کاهشی و افزایشی بودن الگوها بیان شد. صفحه ی 2 و 3 کتاب ریاضی تدریس شد. تکلیف: الگوی صفحه ی 2 کتاب ریاضی در دفتر نوشته و با هر کدام از روش های ذکر شده در کتاب مجدد به سوال پاسخ داده شود. برای فردا جهت دست ورزی ریاضی،یک مقوا A4، تعداد 60 عدد لوبیا یا نخود یا دایره های کوچک مقوایی هم اندازه آورده شود.
فارسی چهارم
پوروالا، طناز
ابتدا در مورد ستایش و حمد خداوند و جلوه های آفرینش و احساس وجود خدا در دل و آفریده های خدا صحبت شد. دانش آموزان آفریده ها و نعمت های خدا را نام بردند.داستانی در مورد حضور خدا در همه جا برای دانش آموزان تعریف شد،سپس شعر ستایش تدریس شد. جمع خوانی شعر انجام شد. معنی شعر، تعریف بیت و مصراع بیان شد.ردیف و قافیه تدریس شد و دانش آموزان برای هر بیت ردیف و قافیه را مشخص کردند.
تکلیف: 5 جمله در مورد خدا و نعمت های خداوند نوشته شود. یک بار از روی درس ستایش نوشته و ردیف و قافیه هر بیت مشخص شود.
زیبانویسی
الهی، شیما
ارزیابی خط انجام شد.شعرفارسی روی تخته باخط خوش نوشته شد.
شعرفارسی مجدد دردفترزیبانویسی باخط خوش نوشته شود.دفترمشق برای زیبانویسی همراه داشته باشند.
مهارت اجتماعی
غلامی، نازنین
آشنایی با دانش آموزان
مرور مطالب سال گذشته درس اتیکت
1403/07/01
مطالعات اجتماعی چهارم
پوروالا، طناز
درس اول مطالعات اجتماعی تدریس شد.ابتدا به صورت پرسش و پاسخ ،دانش آموزان با مفهوم محله و همسایه آشنا شدند. هر کدام نام محله و خیابان های اصلی محل زندگی خود را نام بردند. حقوق همسایگان و نیز موارد نیکی به همسایگان به کمک خود دانش آموزان آموزش داده شد.فعالیت صفحه ی 3 توسط دانش آموزان پاسخ داده شد و در مواردی که نیاز بود تصحیح شد.
برای روز سه شنبه ، فعالیت صفحه ی 4 انجام شود ،پاسخ ها در کلاس مورد بحث قرار می گیرد.
قرآن چهارم
پوروالا، طناز
در ابتدا،دانش آموزان دسته جمعی آیت الکرسی را تلاوت نمودند سپس، به صورت فردی هر دانش آموز سوره ی کوتاهی که حفظ بود برای دوستانش خواند. جلسه ی اول قرآن از درس اول صفحات 1 تا 3 کتاب، با هدف مرور و یادآوری حروف ناخوانا و نیز آشنایی با خط قرآن تدریس و به صورت جمع و فردی تکرار و تمرین شد.
رایانه
نیکزاد، علی
آموزش مبانی اولیه کامپیوتر و توصیف وسایل جانبی کامپیوتر و نقش این وسایل به عنوان ورودی و خروجی ، تعریف کامپیوتر و آشنا کردن دانش آموزان با cpu