1403/07/10
ریاضی چهارم
پوروالا، طناز
صفحات 10 و 11 کتاب کار ریاضی توضیح و رفع اشکال شد.
علوم چهارم
پوروالا، طناز
بخشی از تدریس درس اول علوم،در کلاس بدون دیوار ، همراه با بازی با بادکنک های رنگی، با هدف پاسخ به تأثیر رنگ ها بر جذب گرما انجام شد.
گزارش آزمایشی که امروز انجام شد با توجه به مراحل کار دانشمندان، در برگه ی کلاسور نوشته شود. فردا هر دانش آموزی حباب ساز دارد با خود بیاورد(اختیاری) نقاشی وسایل آزمایشگاهی که در جلسه ی قبل توضیح داده شد و نوشتن کاربرد آنها برای فردا آورده شود. فردا کتاب علوم همراه دانش آموزان باشد.
فارسی چهارم
پوروالا، طناز
دانش آموزان جملات طنز و خنده دار که از کلمات درس اول نوشته بودند برای دوستان خود خواندند.
فردا کتاب های فارسی و نگارش همراه دانش آموزان باشد.
املا چهارم
پوروالا، طناز
در یک بازی جالب و به کمک هنر پانتومیم با تلفیقی از هنر و فارسی ، املای کلمات دارای ارزش املایی درس اول تمرین شد، هر دانش آموز یک کلمه را به طور تصادفی از پاکت درآورده و با پانتومیم برای دوستانش اجرا می کرد ،سایر دانش آموزان کلمه ی درست را حدس می زدند و می نوشتند. در پایان بازی ،در یک زمان مشخص به دانش آموزان فرصت داده شد با این کلمات جمله بسازند.
املای درس اول تمرین شود. ادامه جمله سازی مربوط به املای امروز کامل شود.
1403/07/09
ریاضی چهارم
پوروالا، طناز
دانش آموزان سوالات 4 تا 6 از صفحه ی 10 کتاب کار ریاضی را ابتدا خودشان در کلاس حل کردند سپس توضیح داده و رفع اشکال شد.
صفحه ی 10 کتاب کار ریاضی تکمیل و صفحه ی 11 نیز کامل حل شود.
فارسی چهارم
پوروالا، طناز
آزمون سنجش تشخیصی از کل کتاب فارسی سوم انجام شد. کلمه های دارای ارزش املایی درس اول مشخص شد. شعر خبر داغ تدریس شد و دانش آموزان به صورت جمعی و فردی روان خوانی آن را انجام دادند. در آخر پسران هنرمند، به صورت نمایش جذاب با همکاری هم شعر را اجرا کردند.
از روی کلمه های دارای ارزش املایی یک بار نوشته شود. به دلخواه با 10 کلمه از آنها ، جملات طنز و خنده دار نوشته شود.
تا هفته ی آینده، پسران عزیزم فرصت دارند شعر خبر داغ را حفظ کنند.
مطالعات اجتماعی چهارم
پوروالا، طناز
درس دوم با هدف معرفی محله، اماکن عمومی ، خدماتی، مسکونی ،تفریحی و غیره با همراهی و مشارکت دانش آموزان تا پایان صفحه ی 6 تدریس شد.
برای جلسه ی بعد، از درس اول ،5 سوال توسط دانش آموز طرح شود و سوال و پاسخ در برگه ی کلاسور نوشته شود.
کاربرگ 1 در کتاب پاسخ داده شود.
زیبانویسی
الهی، شیما
حرف الف متصل ومنفصل تدریس وتمرین سد.شعرفارسی تمرین شد.
ماژیک ضدآب وپارچه یالباس همراه داشته باشند.کلمات وجملات درس جدیدنوشته شود.
مهارت اجتماعی
غلامی، نازنین
تماشای ویدئو رفتار صحیح و غلط
آشنایی با کلمات جادویی (متشکرم،خواهش میکنم،بفرمایید و .........)
به کار بردن و استفاده از کلمات جادویی در این هفته
1403/07/08
ریاضی چهارم
پوروالا، طناز
ابتدا صفحه ی 10 کتاب ریاضی توسط دانش آموزان مطالعه، توضیح داده و حل شد سپس، توضیحات تکمیلی ارائه شد.
صفحات 8 و 9 کتاب کار ریاضی کامل توضیح داده و رفع اشکال شد.
تمرین صفحه ی 11 کتاب ریاضی حل شود.
الگوی صفحه ی 9 کتاب ریاضی به روش میثم حل شود.
روی الگوی صفحه ی 10 کتاب ریاضی فکر شود و یک راه حل به جز روش های کتاب ارائه شود.
فارسی چهارم
پوروالا، طناز
از صفحه ی 13 کتاب فارسی رونویسی شود.با کلمه های قشر،تصویر،جلا، صنوبر، گفت و گو ،گودال، انتخاب، مهاجر، خودنمایی جمله ی زیبا بنویسند.
مطالعات اجتماعی چهارم
پوروالا، طناز
درس اول پرسش و مرور شد.
فردا کتاب اجتماعی و کتاب کار اجتماعی آورده شود. فعالیت خواسته شده در مورد کارهایی که دانش آموز انجام می دهد و همسایه ها اذیت می شوند و برعکس ،بر روی برگه ی A4 نوشته شود و فردا آخرین فرصت برای ارائه است.
قرآن چهارم
پوروالا، طناز
جلسه ی دوم از درس اول تدریس شد. دانش آموزان پس از تکرار آیات، هر کدام فردی یک خط را روان خوانی کردند. کار در کلاس صفحه ی 6 پاسخ داده شد.
جلسه ی بعد، روان خوانی صفحات 1 تا 6 پرسش می شود.
رایانه
نیکزاد، علی
تعریف کامپیوتر و وسایل جانبی آن و توضیح مقدماتی در خصوص کد نویسی و الگوریتم و چگونگی ساختن یک برنامه
بازی استراتژیک
سادات، هلیا
بازی گروهی به همراه چالش های گروهی و با هدف هماهنگی دو نیم کره و افزایش سرعت و اعتماد بنفس
1403/07/07
ریاضی چهارم
پوروالا، طناز
صفحه ی 9 کتاب ریاضی جهت آشنایی با روش های مختلف الگویابی برای حل یک مسئله، با کمک و هم فکری و پاسخگویی دانش آموزان تدریس شد.
صفحه ی 8 و 9 کتاب کار ریاضی حل شود.
علوم چهارم
پوروالا، طناز
طرح سنجش تشخیصی از کل کتاب علوم کلاس سوم انجام شد.
فارسی چهارم
پوروالا، طناز
از صفحه ی 12 کتاب فارسی رونویسی شود ،کلمات جمع رنگی نوشته شود. نمودار کلمات مربوط به رنگ، درخت، آب کشیده شود.یک صفحه املا از صفحات 10 تا 12 درس اول نوشته شود.
هدیههای آسمان چهارم
پوروالا، طناز
ابتدا در مورد نیازهای نوزاد تا انسان بزرگسال صحبت شد،سپس از دانش آموزان پرسش شد که خداوند چطور در هر مرحله به این نیازها پاسخ داده است. بخش های مختلف درس اول با همراهی دانش آموزان مورد بحث قرار گرفت و به سوالات متن کتاب پاسخ داده شد.
برای جلسه ی بعد ،درس اول پرسش می شود.
سواد مالی
منصوریآریا، درسا
جلسه آشنایی با بچه ها انجام شد و درباره قوانین کلاس با آن ها صحبت شد.
محتوای کنفرانس دانش آموزان به همراه زمان ارائه به دانش آموزان اعلام شد.
مهارت زندگی
احمدی زاده، فرزانه
با سلام و عرض تبریک به مناسبت شروع سال تحصیلی جدید:
امروز آشنایی با دانش آموزان عزیز را داشتیم و در مورد استرس و نشانه های آن صحبت کردیم و چند دانش آموز به صورت داوطلبی نشانه های استرس خود را تعریف کردند .
تکلیف ندارید
1403/07/04
ریاضی چهارم
پوروالا، طناز
در ادامه ی مبحث الگوها جهت پیوستگی مطالب، صفحه ی 8 کتاب ریاضی تدریس شد. جدول ضرب با بازی گروهی مرور شد.
جدول ضرب 5،6،7 مرور شود. دانش آموزانی که دست ورزی الگوی مثلثی را کامل انجام ندادند، برای شنبه تکمیل شده و آورده شود.
فارسی چهارم
پوروالا، طناز
کلمات هم معنی و کلمات جمع درس اول داده شد. روان خوانی درس ستایش و آفریدگار زیبایی از دانش آموزان انجام شد.درست و نادرست، درک مطلب و واژه آموزی درس اول تدریس شد.
صفحه ی 11 از کتاب فارسی رونویسی شود و کلمات جمع در متن این صفحه با رنگ دیگری نوشته شود.
کلمات هم معنی و جمع درس اول تمرین شود.
رباتیک
امیری، عاطفه
سلام و عرض ادب خدمت اولیای عزیز ، در این جلسه مباحثی در رابطه با علم رباتیک و خصوصیات ربات ها به دانش آموزان ارائه شد و عکس تعدادی از ربات ها به همراه کارایی آن ها به دانش آموزان نشان داده شد . روز خوش
برای جلسه آینده لطفا راجع به دو روبات تحقیق کنید که چه نوع سنسورها و عملکردی دارد و در کلاس خود برای دوستانتان توضیح دهید.
آزمایشگاه
پوروالا، طناز
اولین جلسه از آشنایی دانش آموزان با وسایل آزمایشگاهی برگزار شد. ضمن معرفی هر وسیله ،کاربرد آنها آموزش داده شد.
برای جلسه ی بعد، دانش آموزان شکل هر وسیله را که امروز با آن آشنا شدند در بخش علوم دفتر کلاسور خود کشیده و کاربرد آن را توضیح دهند.