فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه فلکه اطلاعات تهران
کلاس: سیب

ریاضی اول

مدرس: قربانی، عاطفه
فعالیت: ابتدا تکرار مباحث قبل ( سمت راست و چپ، جهت ها، اشکال هندسی) انجام شد. آموزش امروز آشنایی با اعداد 1تا10 بود، برای ایجاد انگیزه شعر اعداد را با حرکات بدن تلفیق کردیم و خواندیم. برای تثبیت بیشتر بازی تاس اعداد و چوب خط را انجام دادیم، دربازی یک نفر تاس را می انداخت و عددی که نمایش داده می شد را برای بقیه می گفت و همه به تعداد عدد گفته شده چوب خط رنگی بر می داشتند.

فارسی اول

مدرس: قربانی، عاطفه
فعالیت: ابتدا تکرار مباحث جلسات گذشته ( طرز صحیح مداد گرفتن ، خط زمینه ، بخش کردن کلمات) انجام شد. سپس تصاویری که صدای اولشان مثل هم تلفظ می شد ( هم از طریق انیمیشن و هم فلش کارت ها) نمایش داده شد، صدای اول را باصدای بلندتر تلفظ کردیم ،بعد باردوم با بچه ها تکرار شد و دراین مرحله اشاره به هم آغاز بودن کلمات و شبیه بودن صدای اول تصاویر شد. برای تثبیت بیشتر هر گروه یک بستنی با تصاویرهم آغاز درست کردند.
تکلیف: اولیای گرامی 1_برگه های رضایت نامه ی اردو را امضا و اثرانگشت بزنید و فردا همراه بچه ها باشد. 2_برگه ناقصی مدارک مدرسه به بعضی از دانش آموزان داده شده لطفا پیگیری بفرمایید

هنر اول

مدرس: طبیعت شناس، الهام
فعالیت: ساخت کاردستی ربات انجام شد.ابتدا ربات دلخواه کشیده شد سپس با کاغذ رنگی اجزای مختلف آن ساخته شد.

ورزش اول

مدرس: داورزنی، حمید
فعالیت: نرمش.بازی فوتبال

پرتال هوش

مدرس: قربانی، عاطفه
فعالیت: برای ایجاد انگیزه و آشنایی بچه ها با مفهوم الگو شعر خوانده شد، سپس روی تابلو چند نمونه الگو برای دانش آموزان نمایش داده شد و راجع به نمونه ها با بچه ها صحبت کردیم ،مرحله ی بعد نمونه الگو ها که به صورت کارت تهیه شده بود به همراه جدول الگو و مقواهای رنگی در اختیار بچه ها قرار گرفت و هر دانش آموز الگویی که مقابل خود داشت را روی جدول نمایش داد و در آخر بچه ها جدول الگو را همانند نمونه رنگ آمیزی کردند و داخل دفتر چسبانده شد. هدف الگویابی تقویت حافظه دیداری و دقت و تمرکز و هماهنگی چشم و دست می باشد.
تکلیف: لطفا برگه های سلامت دانش آموزانی که تحویل نداده اندتا یکشنبه هفته آینده همراه بچه ها باشد.

ریاضی اول

مدرس: قربانی، عاطفه
فعالیت: ابتدا مفهوم چپ و راست و جهت های مختلف را به صورت شعر مرور کردیم، سپس اشکال هندسی همراه با شعر و انیمیشن معرفی شد و با کمک ابزار آموزشی نی، چوب بستنی و شکل های هندسی گردی، سه گوش و چهارگوش بچه ها به صورت فردی اشکال را درست کردند، سپس به صورت گروهی با کمک با توجه به خلاقیت خودشان کاردستی ساختند.
تکلیف: به اطلاع اولیای عزیز می رساند روز چهارشنبه مدرسه طبق روال دایر بوده و فعالیت های آموزشی طبق برنامه ی روز سه شنبه، انجام خواهد شد.

فارسی اول

مدرس: قربانی، عاطفه
فعالیت: ابتدا مرور آموزش های گذشته انجام شد ( 1-تمرین مداد گرفتن 2-پرسش و پاسخ راجع به خط زمینه ) ، سپس روی میزها با کمک چسب رنگی و مداد رنگی بازی هدفمند انجام دادیم به این صورت که عرض میز را چسب رنگی کشیدم به عنوان خط زمینه ،سپس بالای خط ،روی خط و پایین خط تمرین شد. همچنین بخش کردن کلمات آموزش داده شد که هدف آن بیشتر تقویت حافظه شنیداری و تلفظ صحیح کلمات می باشد. با معرفی یک دوست به عنوان ربات بازی شروع شده و کلمات تلفظ می شد. امروز فقط کلمات یک بخشی و دوبخشی تمرین تکرار شد ویک بازی هدفمند برای تثبیت یادگیری انجام دادیم از هر گروه یه نفر نماینده شد ،کلمات یک بخشی دست ها بالا می رفت ،کلمات دوبخشی دست ها روی شانه ها قرار می گرفت

هنر اول

مدرس: طبیعت شناس، الهام
فعالیت: ساخت آدمک با کاغذ رنگی، مشکی و به سبک کلاژ انجام شد. ابتدا روی پس زمینه مشکی تصویر آدمک مورد نظر کشیده شد سپس با کاغذ رنگی اجزای صورت آدمک به صورت کلاژ ساخته شد.در انتها قسمت های باقیمانده آدمک با مداد رنگی رنگ شد.

ورزش اول

مدرس: داورزنی، حمید
فعالیت: نرمش.بازی توپ بال.بازی استپ مجسمه.بازی پرش بادکنکی.

پرتال هوش

مدرس: قربانی، عاطفه
فعالیت: الگوی آدمک: ابتدا مقوای سفیدی که به صورت دایره برش خورده بود را در اختیار دانش آموزان گذاشتم ، سپس به دلخواه پسرهای عزیزم صورتک را نقاشی کردند بعد چوب کبریت ها و الگوهای آدمک راروی میز گذاشتم و بعد از توضیحات کامل ،بچه ها با کمک چوب کبریت ها و صورتک های خود الگوی مورد نظر خود را درست کردند ودر آخر یک بازی هدفمند (پانتومیم) با الگوها انجام شد. توضیح بازی هدفمند پانتومیم از بین الگوها یکی انتخاب شده و از دانش آموز خواسته شد آن را با پانتومیم نشان دهد.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: