فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه فلکه اطلاعات تهران
کلاس: پرتقال

ریاضی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: نماد جمع (+) تدریس شد. عبارت‌خوانیِ نماد جمع آموزش داده شد. 3+4=7 (3 به‌اضافه 4 مساوی‌ست با 7) تمرین مربوط به نماد جمع در کتاب ریاضی انجام شد (صفحه‌ی86)
تکلیف: فایل ارسال شده داخل دفتر مشق نوشته شود.

فارسی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: درسِ "گوشِ شنوا"‌روان‌خوانی شد و پسرانم کارآگاه شدند و نشانه‌ی جدید را در درس جدید دستگیر کردند.
تکلیف: درس گوش شنوا در منزل روان‌خوانی شود، فردا پرسش خواهد شد. فایلِ روان‌خوانیِ کلمات درس اِ ارسال شد.

نگارش اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: نشانه ی دو شکلی "ش" تدریس شد. (ش غیرآخر و ش آخر) جایگاه نشانه و جدول دوستی نشانه‌ی جدید آموزش داده شد. صفحه‌ی 64 کتاب نگارش در کلاس انجام شد. سرمشق کلمات "ش" در دفتر مشق نوشته شد.
تکلیف: صفحه‌ی 101 و 102 کتاب‌کار فارسی (علوی) انجام شود. فایل جدول بخش و صداکشی و جدول دوستی ارسال شد، داخل دفترمشق انجام شود‌.

بازی استراتژیک

مدرس: کرمی، هما
فعالیت: نرمش موزیکال و بازی ترکیبی ریتمیک بوسیله کاپ گیم و بادی پرکاشن و بازی ریتمیک بوسیله بادی پرکاشن انجام شد.

ریاضی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: جمع به روش ذهنی در کلاس به طور شفاهی مرور و انجام شد. مقدمات و پیش‌زمینه‌ی ورود به تمِ جدید (سیزدهم) در کلاس توضیح داده شد.
تکلیف: صفحه‌ی 88 و 89 کتاب‌کار انجام شود.

فارسی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: فعالیت روان‌خوانیِ کلمه‌ای بر روی تخته‌سیاه انجام شد.
تکلیف: روان‌خوانی صفحه‌ی 99 کتاب‌کار تمرین شود

نگارش اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: " ِ " دوستی با کارت بازی تدریس شد و سرمشق‌ها در کلاس، داخل دفتر مشق نوشته شد. تمرینات و سرمشق های مربوط به نشانه‌ی اِ و " ِ " دوستی در کتاب نگارش به اتمام رسید. صفحه‌ی 97 و 98 کتاب‌کار علوی در کلاس انجام شد. کتاب‌های نگارش در کلاس می‌ماند. فردا نشانه‌ی جدید تدریس خواهد شد، لطفا از غیبت بی‌مورد پرهیز گردد. از آقای رادین صفری که بازی خلاقانه‌ی کلماتِ نشانه‌های چهار شکلی "اِ" و "ای" را درست کردند و به کلاس آورند تشکر کرده و یادآوری می‌شود دانش‌آموزانی که بازی‌های خلاقانه به کلاس بیاورند، کارت امتیاز دریافت خواهند کرد.
تکلیف: سرمشق‌های "ِ " ربط که در کلاس انجام شده مجددا در دقتر مشق نوشته شود. صفحه‌ی 100 کتاب کار علوی در منزل انجام شود و کتاب‌کار روز سه‌شنبه جهت بررسی همراه دانش‌آموزان باشد. برای دانش‌آموزانی که مایل هستند تمرینات بیشتری انجام دهند، کاربرگ "ِ " دوستی ارسال شد.

ورزش اول

مدرس: داورزنی، حمید
فعالیت: نرمش. کلاس ژیمناستیک.آشنایی با پیست و تجهیزات مورد نیاز کلاس ژیمناستیک.آموزش غلت جلو

ریاضی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: تمرینات باقی مانده از تم دوازدهم در کلاس انجام شد.
تکلیف: صفحه‌ی 88 در کتاب‌کار ریاضی انجام شود.

فارسی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: انجام فعالیت روان‌خوانیِ کلمه‌ای بر روی تخته.
تکلیف: فایل روان‌خوانی ارسال شد، تمرین شود.

نگارش اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: "ای" مستقل با روش قصه گویی تدریس شد. (ای مستقل فقط و فقط با "ه آخر تنها و ه آخر چسبان" دوست است، و با اِ اول و غیراول دشمن سرسخت هستند.) سرمشق کلمات "ای" مستقل به همراه روان‌خوانی آموزش داده شد.
تکلیف: فایل ارسال شده در دفتر انجام شود. رضایت‌نامه‌های اردوی روز چهارشنبه به دانش‌آموزان تحویل داده شد، حتما و حتما به همراه امضا و اثر انگشت به مدرسه ارسال شود. مهم: برای روز دوشنبه کتاب‌کار فارسی علوی همراه پسرانم باشد.

سواد مالی

مدرس: ربیعی، پریسا
فعالیت: درس8(دستگاه کارتخوان) با ارائه فیلم کمک آموزشی تدریس شد. مباحث مطرح شده عبارتند از:آشنایی با دستگاه کارتخوان و قوانین استفاده از آن،خرید ایمن،جایگزین شدن کارت های بانکی به جای پول نقد و اسکناس،جلوگیری از شیوع آلودگی و ویروس و ... فعالیت کلاسی صفحه 65 با کمک دانش آموزان انجام شد.
تکلیف: فعالیت منزل صفحه 66 انجام شود.

مهارت زندگی

مدرس: دهقانی، نفیسه
فعالیت: دانش آموزان عزیز امروز آموختند برای رسیدن به موفقیت نیاز به تلاش و کوشش دارند و برای تثبیت آموزش باهم اریگامی ساختیم.
تکلیف: کتاب مهارت های زندگی تا جلسه ی آینده به دانش آموزان تحویل داده شد و تکلیف هایی که غیبت داشتند در منزل انجام شود .لطفا هفته ی آینده همراه خود بیاورند.

علوم اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: تمرینات فصل "زمین خانه‌ی پرآب ما" در کتاب‌کار علوم انجام شد‌.

فارسی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: روان‌خوانی در کلاس تمرین شد.
تکلیف: روان‌خوانی درس اِ پرسش خواهد شد.

نگارش اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: نشانه‌ی اِ در کلاس مرور شد. نشانه‌های ه آخر تنها و ه آخر چسبان تدریس شد. سرمشق‌های نشانه‌های جدید در کلاس و در دفتر مشق نوشته شد. سرمشق‌های کتاب نگارش در کلاس انجام شد. آقای رهام سلطان‌محمدی ایجاد انگیزه‌ی نشانه‌ی "ز" که در زمان تعطیلی مدارس تدریس شده بود، برای هم‌کلاسی های خود موز، سرمدادی زرد و نشانک‌های "ز" هدیه دادند، از ایشان و خانواده محترم کمال تشکر را داریم.
تکلیف: فایل جدول تشخیصی نشانه‌ی " اِ " ارسال شد، انجام شود‌. صفحه‌ی 95 و 96 کتاب کار علوی انجام شود‌.

املا اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: برای فردا از نشانه‌ی "ن" گفته خواهد شد. فایل پیشنهادی دیکته ارسال شد.

قرآن اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: سوره‌ی عصر در کلاس مجددا روان‌خوانی شد.

رایانه

مدرس: فخاریان، یاسمن
فعالیت: در این جلسه چگونگی انتخاب بخشی از نقاشی یا تصویر یا کل آن، چگونگی چرخش بخشی از نقاشی یا تصویر یا کل آن و مفهوم بزرگ یا کوچک کردن نقاشی یا تصویر در نرم افزار نقاشی آموزش داده شد.

شطرنج

مدرس: حاتمی، مریم
فعالیت: کیش و مات و راه های رفع کیش را یاد گرفتیم .
تکلیف: کتاب آبی پررنگ با صفحات بیشتر:صفحه 12 تمرین گرفتن رخ سفید انجام شود. کتاب آبی کم رنگ با صفحات کمتر: تا آخر صفحه 6 حرکت فیل انجام شود . بازی انجام شود کتاب آورده شود .

ریاضی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: تمرینات مربوط به نماد کمتر و بیشتر در کتاب درسی و کتاب‌کار انجام شد.
تکلیف: صفحه‌ی 86 و 90 در کتاب‌کار انجام شود.

فارسی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: روان‌خوانی در کتاب‌کار علوی پرسش شد. .
تکلیف: فعالیت روان‌خوانی هرشب به طور مستمر انجام شود

نگارش اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: نشانه‌ی " ِ " غیراول تدریس شد. سرمشق‌های نشانه‌ی جدید در دفترمشق نوشته شد. فعالیت جمله‌سازی در کلاس مجازی انجام شد.
تکلیف: فعالیت‌هایی که در کلاس مجازی انجام شد، مجددا تکرار شود. ( سرمشق‌ها و جمله‌سازی‌ها) جدول بخش و صداکشی برای کلمه‌های: زمستان، تابِستان، دبستان انجام شود. تکلیف روز پنجشنبه: ارمغان شماره 11 انجام شود. کاربرگ مروری ارسال شد. انجام دادن کاربرگِ ارسالی اختیاری‌ست، پسرانی که فعالیت‌های اختیاری را انجام می‌دهند، یک کارت امتیاز 15 امتیازی به ایشان تعلق خواهد گرفت. جدول دوستی در دفتر مشق نوشته شود (فقط ترکیباتِ نشانه‌ی " ِ " غیر اول)

هنر اول

مدرس: تقوایی، فاطمه
فعالیت: پخش انیمیشن پونی کوچولو، صحبت در مورد تصاویر موجود در فیلم و توجه به جزئیات ( با هدف تقویت حافظه ی دیداری) و نقاشی اسب
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: