فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه فلکه اطلاعات تهران
کلاس: پرتقال

علوم اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: تمرین‌های درس یازدهم در کتاب‌کار علوم به اتمام رسید.

فارسی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: روان‌خوانی پاتخته‌ای نشانه‌ی ه انجام شد.
تکلیف: فعالیت روان‌خوانی هرشب به طور مستمر انجام شود. فایل روان‌خوانی پیشنهادی ارسال شد. والدین گرامی توجه بفرمایید که فردا حتما و حتما کتاب‌کار ریاضی و کتاب‌کار فارسی همراه پسرم باشد.

نگارش اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: جدول دوستی نشانه‌ی ه تدریس شد و سرمشق‌ها در کلاس انجام شد.
تکلیف: صفحه‌ی 183 و 184 در کتاب‌کار فارسی انجام شود. کتاب‌های فارسی و نگارش در کلاس می‌ماند فردا کتاب‌کار ریاضی و فارسی به مدرسه آورده شود. دیکته از نشانه‌ی "گ" گفته شد، دفترهای املا به پسرانم تحویل داده شد، فردا امضا شده به مدرسه ارسال شود.

قرآن اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: لوحه‌های شماره 16، 17 و 18 در کتاب قرآن روان‌خوانی شد.
تکلیف: سوره‌ی حمد حفظ شود.

رایانه

مدرس: فخاریان، یاسمن
فعالیت: در این جلسه آموزش نرم افزار paint با آموزش چگونگی پیش نمایش نقاشی، نحوه چاپ نقاشی و چگونگی نمایش نقاشی در پس زمینه لپ تاپ یا کامپیوتر به پایان رسید.
تکلیف: پروژه شماره شش یعنی صفحه 52 کتاب را انجام داده و تا تاریخ 20 بهمن هم خود نقاشی را در پرتال بخش رایانه داخل همین تکلیف ارسال کنید هم از صفحه کامپیوتر یا لپ تاپ خود پس از اینکه نقاشی را در پس زمینه قرار دادید عکس گرفته و همراه با نقاشی ارسال کنید یا در تاریخ 21 بهمن داخل فلش به معلم رایانه هر دو مورد را تحویل دهید. جلسه آینده آموزش اسکرچ جونیور به دانش آموزان شروع میشود. حتما نرم افزار اسکرچ جونیور را نصب کنید. دقت کنید که برای نصب و کار با نرم افزار اسکرچ جونیور نیازی نیست حتما لپ تاپ یا کامپیوتر داشته باشید و به راحتی میتوانید نرم افزار را بر روی گوشی موبایل یا تبلت خود نیز نصب کرده و با آن کار کنید.

شطرنج

مدرس: حاتمی، مریم
فعالیت: حرکت های مفید برای بالا آمدن سطح مهره های سفید جهت کسب امتیاز بیشتر در بازی را یاد گرفتیم.
تکلیف: تمرین صفحه 22 و 23 انجام شود. بازی انجام شود. کتاب آورده شود.

علوم اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: درس یازدهم با موضوع "دنیای سرد و گرم" تدریس شد. مباحث مورد بحث در این درس عبارت است از: مقایسه‌ی سرما و گرما و مقایسه‌ی لباس‌هایی که ما در فصل تابستان و زمستان می‌پوشیم، مقایسه‌ی جذب نور خورشید توسط لباس‌های تیره و روشن، تنوع آب‌و‌هوایی در ایران، وسایل گرمایشی و سرمایشی و موارد استفاده از گرما.

فارسی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: درس جدید "مهتاب" در کلاس روان‌خوانی شد.
تکلیف: فعالیت روان‌خوانی هرشب به طور مستمر انجام شود. دفتر املا به پسرانم تحویل داده شد، برای روز شنبه دفتر املا به صورت امضا شده همراه پسرم باشد.

نگارش اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: نشانه‌ی چهار شکلی "ه" تدریس شد. جایگاه نشانه در کلمه تعیین شد. (گفتارِ نشانه به این صورت است: ه غیر آخر مثل هندوانه، ه وسط مثل مهربان، ه آخر چسبان مثل بَه بَه، ه آخر تنها مثل کوه) جدول دوستی نشانه‌ی ه روز شنبه تدریس خواهد شد. تمرین‌های درس مهتاب در داخل کتاب نگارش درختی انجام شد. دیکته از نشانه‌ی "پ" گفته شد.
تکلیف: سوال 1، 2 و 3 درس مهتاب در کتاب‌کار علوی انجام شود. یک دیکته از نشانه‌ی "گ" نوشته شود. برای روز شنبه از نشانه‌ی "گ" دیکته خواهد شد. (متن از صفحه‌ی 141 کتا‌ب‌کار علوی) تکلیف روز پنجشنبه:.ارمغان هفتگی شماره‌ی هفده انجام شود.

هنر اول

مدرس: تقوایی، فاطمه
فعالیت: دانش آموزان نقاشی منظره را باتوجه به آموخته های خود بااستفاده از مداد رنگی نقاشی ورنگ آمیزی کردند.

مهارت اجتماعی

مدرس: دهقانی، نفیسه
فعالیت: دانش آموزان عزیز امروز اتیکت حریم شخصی را به وسیله نقاشی و پاورپوینت آموختند

ریاضی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: محور اعداد با هدف جمع و تفریق تدریس شد. پسرانم محور را بر روی تخته وایت‌بردی خود تمرین کردند.
تکلیف: صفحه‌ی 123 و 124 کتاب‌کار ریاضی انجام شود. بخش سرگرمی هر تم باید در اتمام بخش انجام شود.

فارسی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: پرسش روان‌خوانی به صورت پاتخته‌ای انجام شد. املا گفته شد. دفترهای املا به پسرانم تحویل داده شد، لطفا تسط والدین گرامی امضا شود و فردا همراه پسرانم باشد.
تکلیف: فعالیت روان‌خوانی هرشب به طور مستمر انجام شود. فایل روان‌خوانی پیشنهادی برای نشانه‌ی جدید ارسال شد.

نگارش اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: تمرین‌های کتاب‌کار علوی در کلاس انجام شد.
تکلیف: برای فردا دیکته از نشانه‌ی "پ" گفته خواهد شد، متن دیکته از صفحه‌ی 135 کتاب‌کار فارسی است. فردا نشانه‌ی جدید تدریس خواهد شد.

بازی استراتژیک

مدرس: کرمی، هما
فعالیت: بازیهای ریتمیک جهت تقویت سرعت عکس العمل و توجه و تمرکز و بازیهای ریتمیک بوسیله کاپ گیم انجام شد.

ریاضی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: جمع و تفریق به وسیله‌ی چوب‌خط و چینه تدریس شد. تفریق به روش ذهنی تدریس شد، در این مبحث نیازمند است که پسرانم شمارش معکوس تا عدد 30 را کاملا یاد گرفته باشند، لطفا این مورد در منزل تمرین شود. کاربرگ یکی‌ده‌تایی خانواده‌ی عدد 30 به پسرانم تحویل داده شد، مهلت انجام کاربرگ تا روز چهارشنبه می‌باشد.
تکلیف: صفحه‌ی 122 و 123 در کتاب‌کار ریاضی انجام شود.

فارسی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: فعالیت روان‌خوانی به صورت پاتخته‌ای پرسش شد.
تکلیف: فعالیت روان‌خوانی هرشب به طور مستمر انجام شود.

نگارش اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: کلمات و جملات ُ استثنا به فنجان فعالیت کلاسی در دفتر مشق نوشته شد. فعالیت املا خورشیدی به صورت پاتخته‌ای انجام شد.
تکلیف: صفحه‌ی 177 و 178 در کتاب‌کار فارسی انجام شود. کتاب‌کار فارسی فردا حتما همراه پسرم باشد. فردا به آوردن کتاب نگارش(درختی) نیازی نیست. فردا از نشانه‌ی "و" املا گفته می‌شود. (و مثل ورزش) کلمات دیکته‌ی فردا از متن کتاب نگارش و روان‌خوانی کتاب‌کار خواهد بود. فایل فعالیت کلاسی امروز برای دانش‌آموزان غایب ارسال شد.

ورزش اول

مدرس: داورزنی، حمید
فعالیت: نرمش و بازی گروهی
عوارض مصرف زیاد نمک

عوارض مصرف زیاد نمک

رده: پرورشی
توضیح: در صورتی که نمک به مقدار مناسب مصرف شود و کلیه ها هم سالم بوده و عملکرد خوبی داشته باشند نمک مورد نیاز بدن تامین می شود، اما در صورت تداوم مصرف زیاد نمک و مواد شور و یا اختلال در کارکرد کلیه ها یا یکی از سیستم های مربوط به دفع،نمک اضافی موجب تجمع آب در بدن شده و ایجاد ورم در تمام و یا قسمت هایی از بدن می شود. مصرف زیاد نمک و غذاهای شور از عوامل موثر بر افزایش فشار خون و بروز بیماری های قلبی - عروقی به ویژه در افرادی که سابقه این بیماری ها را در خود یا خانواده دارند، می شود. طبق تحقیقات مشخص شده است که دریافت زیاد نمک علاوه بر افزایش فشار خون، اثرات مضر دیگری نظیر سکته قلبی، پوکی استخوان، سرطان معده، آسم و .. نیز بر سلامت دارند مصرف نمک ید دار در حد توصیه شده برای تمام افراد جامعه ضروری بوده و با هیچگونه عارضه همراه نیست. مصرف متعارف نمک ید دار با کم کاری یا پر کاری تیروئید همراه نیست. صفورا دائمی - مربی بهداشت دبستان علوی

ریاضی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: جمع‌های چندتایی به وسیله‌ی ابزار آموزشی ابتدا تفهیم و سپس تدریس شد. صفحه‌ی 114 و 115 کتاب ریاضی(زنبوری) در کلاس انجام شد.
تکلیف: صفحه‌ی 120 و 121 کتاب‌کار ریاضی انجام شود.

فارسی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: روان‌خوانی درسِ "خروسِ خوش‌آواز" در کلاس انجام شد. سپس پسرانم کلماتی که ُ استثنا دارند را از متن کتاب پیدا کردند.
تکلیف: روان‌خوانی درس جدید پرسش خواهد شد.

نگارش اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: نشانه‌ی ُ استثنا تدریس شد. کلمات مربوط به این نشانه بر روی تخته نوشته شد و پسرانم با نحوه‌ی نگارش و خواندار این نشانه آشنا شدند. صفحه‌ی 89 و 90 کتاب نگارش در کلاس انجام شد. کتاب نگارش پسرانم در کلاس می‌ماند. دیکته از نشانه‌ی "ک" گفته شد.
تکلیف: صفحه‌ی 174 و 175 کتاب‌کار انجام شود.

سواد مالی

مدرس: ربیعی، پریسا
فعالیت: درس13(کارآفرینی)با ارائه فیلم کمک آموزشی تدریس شد. مباحث مطرح شده عبارتند از:آشنایی با معنا و مفهوم کارآفرینی و بررسی ویژگی کارآفرینان موفق. تکالیف دانش آموزان بررسی شد.فعالیت منزل صفحه 103 با مشورت دانش آموزان انجام شد.تکالیف بررسی شد.
تکلیف: فعالیت منزل صفحه 104 انجام شود.

مهارت زندگی

مدرس: دهقانی، نفیسه
فعالیت: دانش آموزان عزیز امروز مهارت ارتباط موثر اجازه گرفتن از دیگران برای استفاده از وسایلشان را آموختند و نقاشی آن را ترسیم کردند.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: