فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه فلکه اطلاعات تهران
کلاس: پرتقال

ریاضی اول

مدرس: حاجی یخچالی، مریم
فعالیت: کتاب ریاضی( زنبوری) تم 10در کلاس تکمیل شد.
تکلیف: ارمغان 10 حل شود و شنبه در پوشه ی دکمه دار و دفتر مشق و کتاب درختی کلاس بیاورند.

فارسی اول

مدرس: حاجی یخچالی، مریم
فعالیت: کتاب کار فارسی علوی در کلاس انجام شد، روانخوانی با کتاب کلمه های کوچولو به صورت گروهی پرسش انجام شد.
تکلیف: کتاب درختی نشانه ی (ز) درمنزل تکمیل شود. ترکیب خوانی با بانک کلمات خیلی تمرین شود، دفتر املا تحویل دانش آموزان داده شد املاهای خلاق (بارانی و سُسی) در دفتر وارد شود.

هنر اول

مدرس: طبیعت شناس، الهام
فعالیت: آشنایی با مشاهیر هنری جهان (داوینچی) و طراحی اثر معروف وی انجام شد.

سواد مالی

مدرس: ربیعی، پریسا
فعالیت: درس7(خدمات بانک ها) با ارائه ویدیو آموزشی تدریس شد. مباحث مطرح شده عبارتند از:آشنایی با معنا و مفهوم وام،بررسی انواع خدمات بانک ها،شناخت مزایای دریافت وام از بانک و لزوم بازپرداخت آن. فعالیت کلاسی صفحه 59 با مشورت دادنش آموزان انجام شد. تکالیف بررسی شد.
تکلیف: فعالیت منزل صفحه 60 انجام شود.

ریاضی اول

مدرس: حاجی یخچالی، مریم
فعالیت: شمارش اعداد و مفهوم انتقال با چینه و چوب خط با مشارکت دانش آموزان صورت گرفت.
تکلیف: گل پسرانم با چینه و چوب خط مفهوم اعداد 5و6و7 را تمرین داشته باشند. کتاب کار ریاضی علوی تم 10 در منزل تکمیل شود.

علوم اول

مدرس: حاجی یخچالی، مریم
فعالیت: دانه های جوانه زده شده در کلاس مشاهده شد و کاشته شده.
تکلیف: گل پسرانم نقاشی گیاهان انجام دهند و در کاور گذاشته شود.

فارسی اول

مدرس: حاجی یخچالی، مریم
فعالیت: تدریس نشانه ی (ز) با شعر و فایل آموزشی بارگذاری شد، تدریس ترکیب با فایل صورت گرفت، پیدا کردن نشانه ی( ز) درکتاب گلی و در کندو انداختن، روانخوانی با فایل کلمات جدید و کتاب کلمه های کوچولو صورت گرفت.
تکلیف: کتاب کلمه های کوچولو درک مطلب صفحه ی 24 تکمیل شود. کلیپ فارسی (ز) حتماً گل پسرانم مشاهده کنند. جدول ترکیب نشانه های که تدریس شده در دفتر مشق کشیده شود و گل پسرانم بخوانند و بنویسند. (تکالیف تاساعت 21 حتماً حتماً در پرتال ارسال شود)

نگارش اول

مدرس: حاجی یخچالی، مریم
فعالیت: نشانه ی (ز) وارد شهرک الفبا شد. صدا و جایگاه نشانه تدریس شد و جدول ترکیب تدریس شد وروی برد آموزشی نوشته شد.
تکلیف: فردا گل پسرانم کتاب درختی نگارش و کتاب کار فارسی علوی و دفتر مشق جامدادی و مداد رنگی همراشان باشد.

رایانه

مدرس: فخاریان، یاسمن
فعالیت: در این جلسه درس جلسه گذشته یعنی نحوه رسم اشکال هندسی در نرم افزار نقاشی به همراه نحوه رنگ آمیزی آن ها مرور شد.
تکلیف: پسرهای عزیزم یک نقاشی با موضوع دلخواه با اشکال هندسی کشیده و تصویر آن را داخل پرتال، بخش رایانه، داخل همین تکلیف ارسال کنید. انجام این تکلیف الزامی و مهلت ارسال آن تا روز دوشنبه تاریخ 17 آذر می باشد

ریاضی اول

مدرس: حاجی یخچالی، مریم
فعالیت: مفهوم عدد 7 با اجرای شعر و ابزار دست ساز و فایل تصویری آموزش داده شد. کتاب کار علوی صفحه ی 73 در کلاس آنلاین با مشارکت دانش آموزان انجام شد.
تکلیف: کلیپ روانخوانی با داستان حتماً مشاهده شود.

فارسی اول

مدرس: حاجی یخچالی، مریم
فعالیت: روانخوانی، جمله سازی تکرار و تمرین شد.
تکلیف: تکالیف بارگذاری شده است، لطفاً در دفتر مشق نوشته شود.

املا اول

مدرس: حاجی یخچالی، مریم
فعالیت: املای خلاق سُسی نشانه ی (ن) ترکیب و کلمات در کلاس آنلاین صورت گرفت و جمله سازی با کلمات نشانه ی (ن) در دفتر انجام شد. (هدف: هماهنگی بین چشم و دست)
تکلیف: گل پسرانم ترکیب خوانی تمرین شود، بانک کلمات و ترکیب ها کامل شود. (فردا نشانه ی (ز) تدریس خواهد شد) (گل پسرانم کاردستی زنبور با خمیر بازی ،اسلایم یا هر وسیله ی دیگری که دارند آماده کنند)

بازی استراتژیک

مدرس: جهانگیری، بهاره
فعالیت: اهداف فعالیت موزیکاگرام 1. تقویت دقت شنیداری: بچه‌ها یاد می‌گیرن صداها، ریتم‌ها و تغییرات موسیقی رو با گوش دادن دقیق تشخیص بدن. 2. هماهنگی چشم و دست و بدن: با دنبال کردن علامت‌ها و اجرای ریتم‌ها، هماهنگی حرکتی بهتر می‌شه. 3. درک ریتم و ضرب: کودک به شکل عملی مفهوم ضرب‌های کوتاه، بلند، تکرار و الگوهای ریتمی رو تجربه می‌کنه. 4. تقویت توجه و تمرکز: چون باید هم‌زمان به نشانه و موسیقی توجه کنن، تمرکز کودکان افزایش پیدا می‌کنه. 5. تخلیه انرژی و شادی در حرکت: موسیقاگرام یک روش شادی‌آور برای بیان احساس و تخلیه انرژی مثبت با موسیقی است. 6. آشنایی با نمادها و تصویرسازی موسیقی: کودکان یاد می‌گیرن چطور موسیقی را با شکل‌ها و خطوط تصور کنند؛ نوعی خواندن و نوشتن ساده‌ی موسیقی. 7. پرورش خلاقیت و ابتکار: در ادامه بچه‌ها حتی می‌توانند موسیقاگرام مخصوص خودشان را بسازند.
تکلیف: 1-لطفابرای جلسه اینده باموزیک دلخواه یک طراحی ریتموگیم انجام بدهید. 2-باموزیکی که درسایت اپلود میشودیک طراحی موزیکوگرام انجام بدهید.

ریاضی اول

مدرس: حاجی یخچالی، مریم
فعالیت: تدریس مبحث انتقال با اجرای نمایش دستی و بارگذاری فایل آموزشی در کلاس با مشارکت دانش آموزان انجام شد و کتاب کار ریاضی علوی صفحه ی 72در کلاس انجام شد.
تکلیف: فردا کتاب روانخوانی کلمه های کوچولو ، دفتر مشق ، کتاب ریاضی علوی، تخته آموزشی و ماژیک همراه گل پسرانم باشد.

فارسی اول

مدرس: حاجی یخچالی، مریم
فعالیت: روانخوانی کتاب کلمه های کوچولو در کلاس با مشارکت دانش آموزان انجام شد و فعالیت عملکردی در کلاس حل شد.
تکلیف: گل پسرانم کتاب کار فارسی علوی درس ایران کامل در منزل حل شود.

نگارش اول

مدرس: حاجی یخچالی، مریم
فعالیت: فعالیت عملکردی تمرین دری ی آخر کلمه سازی و جمله سازی درکلاس با مشارکت دانش آموزان انجام شد
تکلیف: فردا املای سُسی خواهیم داشت از نشانه ی (ن) سفره یکبار مصرف، خلال دندان، سینی، قلمو... فراموش نشود.

رایانه

مدرس: فخاریان، یاسمن
فعالیت: در این جلسه نحوه رسم اشکال هندسی در نرم افزار نقاشی به همراه نحوه رنگ آمیزی آن ها آموزش داده شد. فیلم آموزش آن نیز داخل سایت آپلود شده است.
تکلیف: پسرهای عزیزم یک نقاشی با موضوع دلخواه با اشکال هندسی کشبده و تصویر آن را داخل پرتال، بخش رایانه، داخل همین تکلیف ارسال کنید. انجام این تکلیف الزامی و مهلت ارسال آن تا روز سه شنبه تاریخ 11 آذر می باشد

ریاضی اول

مدرس: حاجی یخچالی، مریم
فعالیت: انتقال اعداد با انگشتان دست(دست ورزی با چینه و چوب خط) انجام شد. کتاب ریاضی علوی صفحه ی71 درکلاس آنلاین حل شد.
تکلیف: فردا دفتر مشق و کتاب کلمه های کوچولو و تخته ی وایت برد کلبه ی دوستی(آموزشی) همراه گل پسرانم باشد.

فارسی اول

مدرس: حاجی یخچالی، مریم
فعالیت: تدریس می کاری با اجرای شعر و بازی (هرکسی کار خودش، بار خودش) و نمایش فلش کارت کلمات درس جدیدبا مشارکت دانش آموزان روانخوانی انجام شد.
تکلیف: کتاب کار فارسی علوی صفحات 79و 80و81 حل شود. (تکالیف با حجم کم تاساعت 21 ارسال شود)

نگارش اول

مدرس: حاجی یخچالی، مریم
فعالیت: فایل کلمات بهم ریخته در کلاس آنلاین با مشارکت دانش آموزان انجام شد و روی تخته آموزشی جمله ها نوشته شد و تفاوت نوشتاری کلمات می کاری و می اسمی گفته شد.
تکلیف: فایل ها و کلیپ ها بارگذاری شد حتماً دیده شود روانخوانی درس ای تمرین شود.

مهارت زندگی

مدرس: دهقانی، نفیسه
فعالیت: دانش آموزان عزیز امروز در کلاس آنلاین مهارت کنترل خشم و شناخت احساس خشم را به وسیله ی کارتون و بحث و مشارکت کلاسی آموختند.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: