1404/07/30
ریاضی اول
مدرس:
علی نژاد فندری، مریم
فعالیت:
لبه (ضلع) و دستورزی و همچنین صفحهی آغازین تم (6) آموزش داده شد.
علوم اول
مدرس:
علی نژاد فندری، مریم
فعالیت:
دانش آموزان در مورد جانوران و محل زندگی و غذای آنها با یکدیگر گفتگو کردند و همچنین فعالیت کتاب کار نیز انجام گردید.
فارسی اول
مدرس:
علی نژاد فندری، مریم
فعالیت:
فعالیت ببین و بگو ، گوش کن و بگو ، به دوستانت بگو بازی صدای کشیده ( آ )و جشن آب انجام پذیرفت.
نگارش اول
مدرس:
علی نژاد فندری، مریم
فعالیت:
فعالیت نوشتاری نشانه ی ( ب) در کتاب نگارش انجام شد.
تکلیف:
لطفا عزیزای دلم کتاب نگارش صفحه ی
( 30)انجام گردد، فقط از هر کدام سه تا زیر هم نویسی و تمیز انجام شود.
ارمغان هفته ی دوم و سوم انجام گردد.
لطفا برگه های ارمغان نکنید،( جدا نکنید) همون طوری با کتاب بیاورند و ببرند.
سپاس از همکاری شما
شطرنج
مدرس:
رحمت پیشه، امیر حسین
فعالیت:
حرکت فیل در کلاس آموزش داده شد.
1404/07/29
ریاضی اول
مدرس:
علی نژاد فندری، مریم
فعالیت:
دانش آموزان با کمک انگشتان دست فقط مفهوم تفریق را دریافتند.مثلا دست سمت چپ چندتا انگشتم باز می باشد؟ دست سمت راست چندتا ؟ به تعداد انگشت دست راست انگشت دست چپ را ببندم چندتا برایم باقی می ماند؟
و الگوی خطی نیز آموزش داده شد.
تکلیف:
لطفا بازی با انگشتان یک دست (فقط تا 5) تکرار و تمرین شود. مثال "5 تا انگشت دست چپ باز , دوتا انگشت دست راست. به تعداد انگشت دست راست که دوتاست بسته بشه چندتا می ماند؟
4تا انگشت دست چپ باز ، سه تا انگشت دست راست، سه تا انگشت دست چپ ببندم چند تا می ماند؟"
فارسی اول
مدرس:
علی نژاد فندری، مریم
فعالیت:
تدریس و آموزش نشانهی (ب) صورت گرفت. "ب غیر آخِر، ب آخِر"
کلید واژههای درس نیز بخش و صدای اول آخِر آن نیز تمرین شد. کلید واژههای درس "آب ، باد، باران"
تکلیف:
ب، وقتی با (ا غیر اول) دوست بشه چی میشه؟ (با) میشه و (با) میشه.
لطفا در منزل نیز کلید واژه ها بخش کردن و صدای اول و آخِر تمرین گردد.
نگارش اول
مدرس:
علی نژاد فندری، مریم
فعالیت:
نگارش نشانهی (ب) آموزش داده شد و نوشتن (ب غیر آخِر، ب آخِر، با ، آب ، بابا) تمرین شد.
تکلیف:
لطفا با نظارت والدین عزیز ، عزیزای دلم صفحه ی 43 کتاب کار فارسی را انجام بدهند.
رایانه
مدرس:
کشت کار سهی، یاسمن
فعالیت:
با آیکن ها ،نوار وظیفه و شیوه ی صحیح روشن خاموش کردن رایانه آشنا شدیم.
1404/07/28
ریاضی اول
مدرس:
علی نژاد فندری، مریم
فعالیت:
مفهوم جمع آموزش دادهشد. (کار با چوب خط) کتاب کار ریاضی انجام شد.
علوم اول
مدرس:
علی نژاد فندری، مریم
فعالیت:
با پایان یافتن فصل سوم ( سالم باش، شاداب باش و انجام هرم غذایی) ، فصل چهارم ( جانوران ) آغاز گشته و در مورد جانوران( حرکت ، غذا و مکان زندگی آنها) در کلاس گفتگو کردیم.کتاب کار علوم نیز انجام شد.
فارسی اول
مدرس:
علی نژاد فندری، مریم
فعالیت:
درس نشانه ی اول ( آ اول ) و ( ا غیر اول) با فعالیت و دست ورزی تکرار و تمرین شد.
نگارش اول
مدرس:
علی نژاد فندری، مریم
فعالیت:
درس (آ) در کتاب نگارش نوشته و تکمیل شد .
تکلیف:
لطفا با نظارت شما اولیای گرامی، عزیزای دلم صفحات 42-41 کتاب کار فارسی انجام دهند.با سپاس
سواد مالی
مدرس:
فدوی، شیما
فعالیت:
درس 4 (نیاز مشترک) تدریس شد و درباره نیازهای مشترک و همکاری با یکدیگر برای تأمین آنها گفتگو شد.
در راستای این محتوا، ویدئو آموزشی پخش شد. فعالیت کلاسی درس با مشارکت دانشآموزان انجام شد.
کتاب داستان "وقت خرید با مامان" معرفی شد.
تکلیف:
پسران عزیزم، برای جلسه بعد، فعالیت منزل درس چهارم (صفحه 38 کتاب) را با دقت و کامل انجام دهید. پیشنهاد میشود؛ قصه صوتی «وقت خرید با مامان» را گوش بدهید یا کتاب را بخوانید.
1404/07/27
ریاضی اول
مدرس:
علی نژاد فندری، مریم
فعالیت:
با چینه آشنا شدند و همچنین یاد گرفتند جدول شگفت انگیز را علاوه بر ستون و ردیف ، به صورت پنجرهای هم میتوان انجام داد و صفحهی آغازین تم (5) "آداب مسافرت" نیز آموزش داده شد.
فارسی اول
مدرس:
علی نژاد فندری، مریم
فعالیت:
شعر انار خواندهشد و خواندن و نوشتن نشانه ی (آ) تدریس شد.
آغاز خواندن به همراه نوشتن بر شما و پسر گلم مبارک.
نگارش اول
مدرس:
علی نژاد فندری، مریم
فعالیت:
شکل صحیح نوشتن اولین حرف الفبا (آ) آموزش دادهشد.
آغاز خواندن به همراه نوشتن خدمت شما و پسر توانمندم مبارک.
هنر اول
مدرس:
خداوردی، ندا
فعالیت:
نقاشی نمایشگاه دوسالانه تکمیل و کاردستی انجام شد.
تکلیف:
طرح خود را تکمیلتر کرده و هفتهی آینده بیاورید.
مهارت اجتماعی
مدرس:
مواسات، سمانه
فعالیت:
در این هفته جملات «ببخشید»، «عذر میخواهم» و «معذرت میخواهم» با حرکات نمایشی به کودکان آموزش داده شد.
1. کجا اشتباه کردم؟ (اشاره به سر)
2. دوستم چه حسی دارد؟ (اشاره به قلب)
3. الان چی بگم؟ (اشاره به زبان)
4. دفعه بعد چه کنم؟ (اشاره به سر)
تکلیف:
در این هفته حتما عذرخواهی کردن بابت کار اشتباه از خود، والدین، دوستان یا نزدیکان خود را تمرین کنید و برای جلسه ی بعد در کلاس اجرا کنید.
برای هرجلسه در کلاس اتیکت حتما ( یک دفتر نقاشی) همراه داشته باشید .
1404/07/26
ریاضی اول
مدرس:
علی نژاد فندری، مریم
فعالیت:
تم (4) "آموزش چوب خط, شمارش انگشتان دو دست باهم، مفهوم جمع" به عزیزای دل آموزش داده شد.
علوم اول
مدرس:
علی نژاد فندری، مریم
فعالیت:
ارزشیابی فصل سوم انجام شد. آموزش فصل چهارم که در مورد جانوران بود، (صفحهی آغازین) با صحبت و گفتگو در مورد جانوران همراه بود (گفتگوی فعال) تدریس انجام گردید.
فارسی اول
مدرس:
علی نژاد فندری، مریم
فعالیت:
نگارهی (10) "نوروز در خانه ی ما" با هدف آشنایی با جشن و آیین باستانی نوروز تدریس و در مورد آن صحبت و گفتگو شد. کلید واژههای درس را بخش کردن و همچنین صدای اول و آخر کلید واژهها، ببین و بگو گوش کن و بگو نیز انجام شد.
تکلیف:
لطفا بخش کردن و صدای اول و آخِر کلید واژه های درس "سنجد، سیب، قرآن، سبزه، سیر، سکه ، سرکه، سمنوگ تمرین گردد. با سپاس
نگارش اول
مدرس:
علی نژاد فندری، مریم
فعالیت:
آموزش لوحه ی پایانی ( ح ) و همچنین مقدمه ی برای شروع نشانه "آ" با آموزش علامت موج دریا که روز آتی با عنوان کلاه ( آ اول ) می شناسند ،آموزش داده شد.
تکلیف:
لطفا در منزل لوحهی پایانی و موج دریا (کلاه آ اول)، با عزیزای دل تمرین گردد. باسپاس
مهارت زندگی
مدرس:
اصغری، هدی
فعالیت:
فیلم آموزشی نحوه درست مسواک زدن و استفاده از نخ دندان نمایش داده شد.
انیمیشن آموزشی با این مفهوم که برای یادگرفتن هر مهارتی ( مثل بستن بند کفش ، دوچرخه سواری) نیاز به تمرین و تکرار داریم و اگر دفعات اول یاد نگرفتیم و اشتباه کردیم مشکلی نیست و ناامید نشویم مجددا تمرین کنیم، نمایش داده شد.
تکلیف:
والدین محترم با توجه به اینکه در پایه های بالاتر شاهد این هستم که بعضی از دانش آموزان نمی توانند بند کفششان را ببندند حتما به فرزندتان آموزش دهید.
بستن بند کفش در منزل آموزش داده شود و هرشب تمرین شود، برای هفته آینده 2 یا 3 نفر از دانش آموزان که کفش بندی دارند انتخاب میشوند و یکبار در کلاس باید بند کفش شان را باز کنند و ببندند.
بازی استراتژیک
مدرس:
رضا کاظمی، فاطمه
فعالیت:
بازی جهت تقویت هماهنگی چشم و دست، جابجایی، هماهنگی عصب عضله و هماهنگی گروهی انجام شد.