فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه منیریه تهران
کلاس: مریخ 3

ریاضی دوم

مدرس: فرامرزی، زهرا
فعالیت: به دلیل سنجش فارسی فعالیتی صورت نگرفت.
تکلیف: صفحه‌ی 56 کتاب کار سوال‌های 2و4 ، صفحه 57 سوال 5 و 6 و 8 را حل کنید.

فارسی دوم

مدرس: فرامرزی، زهرا
فعالیت: دیکته تخته‌ای در کلاس انجام، مخالف و هم معنی درس چهارم کار شد.
تکلیف: از کلمات دارای ارزش املایی درس چهار، چهار بار بنویسید. صفحه‌ی29 کتاب کار را حل کنید. هم‌معنی و مخالف‌های درس اول تا چهارم را کار کنید، فردا پرسیده خواهد شد.

نگارش دوم

مدرس: فرامرزی، زهرا
فعالیت: صفحه‌ی 31 و 32 سوالات 2 و 4 حل شد.

رایانه

مدرس: بابایی، ندا
فعالیت: در برنامه ورد حاشیه گذاری صفحه تدریس شد.
فعالیت: «اطلاعیه ثبت‌نام مسابقات بین‌المللی کانگورو» عزیزانی که تمایل به ثبت‌نام در این مسابقه را دارند؛ برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام، به سایت www.mathkangaroo مراجعه نمایند. پوستر مربوط به این مسابقه، به عنوان کاربرگ در بخش هوش و ریاضی قرار داده شده‌است.

ریاضی دوم

مدرس: فرامرزی، زهرا
تکلیف: سوالات کار‌برگ را در دفتر نوشته و حل کنید.

علوم دوم

مدرس: فرامرزی، زهرا
فعالیت: تدریس درس چهارم در کلاس انجام شد.

فارسی دوم

مدرس: فرامرزی، زهرا
فعالیت: دیکته از درس اول ،دوم و سوم گفته‌شد. تدریس حکایت راه سلامتی و ایجاد انگیزه برای درس چهارم انجام شد.
تکلیف: از جملات درس سوم یک دیکته بنویسید. کلمات هم معنی و مخالف درس چهارم را پیدا، در دفترتان نوشته و با هرکدام یک جمله بسازید.

قرآن دوم

مدرس: فرامرزی، زهرا
فعالیت: صفحه 14 و 15 تدریس شد.

ورزش دوم

مدرس: قاضی طباطبایی، سید حسین
فعالیت: فعالیت‌های امروز زنگ ورزش: گرم کردن بدن، انجام فعالیت‌های کششی، تقسیم دانش‌آموزان به گروه‌های دو نفره و انجام حرکات جنبشی کار با توپ و نگهداری از آن در شرایط دریبل هندبالی، سرد کردن.

سواد مالی

مدرس: خان بابایی، مریم
فعالیت: عرض سلام و ادب و احترام خدمت اولیای گرامی، در این جلسه درباره " بانک" به صورت اجمالی به بحث و گفت و گو پرداختیم. پسران عزیزم درباره تجاربی که درباره بانک و مراحل رفتن به بانک داشتند؛ گفتگو کرده و در کلاس درباره بانک نقاشی کشیدند.
تکلیف: فعالیت کتاب، در پرتال بارگذاری شد. لطفا توجه داشته باشید که در یک دفتر نقاشی ساده، که برای "سواد مالی" اختصاص داده شده است، انجام شود.

هوش و ریاضی

مدرس: فرامرزی، زهرا
فعالیت: یادآوری جلسه دانش‌افزایی دبستان. جهت دریافت اطلاعات بیشتر لطفا به پرتال دانش‌آموز در روز چهارشنبه مورخ 11 آبان ماه، مراجعه نمایید. با تشکر

ریاضی دوم

مدرس: فرامرزی، زهرا
فعالیت: تدریس ساعت انجام و در کلاس با ساعت‌های آموزشی کار شد.
تکلیف: - کار‌برگ ساعت را در دفتر بنویسید. - با مقوا یک ساعت زیبا بسازید. صفحه‌های 55 و 56 کتاب کار سوال یک را در منزل حل کنید.

فارسی دوم

مدرس: فرامرزی، زهرا
فعالیت: به دلیل برگزاری سنجش علوم فعالیتی صورت نگرفت.
تکلیف: - یک دیکته 6خطی از درس خرس کوچولو بنویسید. - کلمات سخت املایی درس خرس کوچولو را پیدا و با هرکدام یک جمله بامزه بسازید. - یک نقاب خرگوش به سلیقه خود درست کنید و روز یکشنبه با خود همراه داشته باشید. (سه نمونه ماسک برای الگو با عنوان کاربرگ در اختیارتان قرار داده‌شده‌است.)

نگارش دوم

مدرس: فرامرزی، زهرا
فعالیت: صفحه 29 و 30 در کلاس تکمیل شد.

هدیه‌های آسمان دوم

مدرس: فرامرزی، زهرا
فعالیت: تدریس درس چهارم در کلاس انجام شد.
فعالیت: با سلام. به اطلاع می‌رساند؛ اولین جلسه دانش‌افزایی مشترک دبستان با موضوع «مهارت‌های فرزندپروری موثر» به صورت مجازی، روز یک‌شنبه 15 آبان، ساعت 10:30 تا 11:30 در پرتال دانش‌آموزان برگزار خواهد‌شد. لطفا برای حضور به موقع برنامه‌ریزی دقیقی داشته‌باشید. پوستر این جلسه با عنوان کاربرگ در بخش مهارت‌های زندگی قرار داده‌شده‌است.

ریاضی دوم

مدرس: فرامرزی، زهرا
فعالیت: ادامه تدریس ساعت انجام ، مرور فصل اول انجام و صفحه 27 کامل شد‌.
تکلیف: پیک ارمغان را در منزل حل کنید.

فارسی دوم

مدرس: فرامرزی، زهرا
فعالیت: روان خوانی درس خرس کوچولو در کلاس کار شد.
تکلیف: جدول غلط های دفتر املا در منزل تکمیل شده و با امضای اولیا شنبه با خود به همراه داشته باشید.

نگارش دوم

مدرس: فرامرزی، زهرا
فعالیت: صفحه 27 و 28 در کلاس کار شد.
تکلیف: پیک ارمغان را در منزل حل کنید

مهارت زندگی

مدرس: قاضی نژاد، نیکو

هوش و ریاضی

مدرس: فرامرزی، زهرا
فعالیت: صفحه 10 و 11 در کلاس حل شد.

ریاضی دوم

مدرس: فرامرزی، زهرا
فعالیت: تدریس مقدمه ساعت و بازی و ریاضی، با کمک دارت برای تمرین تقریب زدن؛ در کلاس انجام شد.
تکلیف: - سوالات را در دفتر بنویسید و پاسخ دهید. - یک عدد دو رقمی بنویسید که یکان 5 و 1 و دهگان سه تا بیشتر باشد. - اعداد 79، 59، 32، 56 و 43 به ترتیب به چه عددی نزدیک هستند؟ آن ها را به عدد و حروف بنویسید و در جدول ارزش مکانی نشان دهید. - از عدد 6 ، 5 تا 5تا رو به جلو بشمارید( تا 7 عدد). - یک ساعت چند دقیقه است؟ - با کارت 7 و 9 عدد دو رقمی بسازید. - اعداد دو رقمی با یکان 7و 3 و دهگان 3 و 6 را بنویسید.

فارسی دوم

مدرس: فرامرزی، زهرا
فعالیت: روان‌خوانی درس سوم در کلاس انجام و هم معنی و مخالف‌های درس کار شد.
تکلیف: از روی نیمه‌ی دوم درس سوم رو نویسی کنید. یک دیکته از کلمات سخت املایی درس اول و دوم و سوم بنویسید.

نگارش دوم

مدرس: فرامرزی، زهرا
فعالیت: دیکته بدو بدو در کلاس بدون دیوار انجام شد. (دانش‌آموزان در حیاط در جایی دور از دفتر خود در کنار آموزگار می‌ایستند. آموزگار کلمه‌ای از درس را گفته و دانش‌آموزان به سمت دفتر خود می‌دوند و کلمه را در دفتر یادداشت می‌کنند.)

مهارت زندگی

مدرس: قاضی نژاد، نیکو
فعالیت: سلام خدمت اولیای گرامی. صفحات دوازده، سیزده، چهارده و پانزده کتاب مهارت‌های زندگی با موضوع همدلی (آسیب نرساندن به دیگران) تدریس شد و دانش‌آموزان به بحث کلاسی پرداختند.

بازی استراتژیک

مدرس: بیک وردی، بهار
فعالیت: درود بر شما والدین محترم و دانش آموزان عزیز، امروز روی بازی هفته گذشته دو حرکت دیگر اضافه کردیم؛ تا قدرت بدنی و هیجان بازی برای فرزندانمان بالاتر رود و با آهنگ wallerman حرکت 4 تایی با سرعت بالا همراه چوبک و حرکات بدن تمرین و اجرا کردیم.

مهارت اجتماعی

مدرس: مقاره عابد، مهشاد
فعالیت: در این جلسه آموزشی ابتدا در مورد مکالمات دانش‌آموزان در منزل با کلمات جادویی «لطفا، بفرمایید، متشکرم و خواهش می‌کنم»؛ که جلسه قبل آموزش داده شده بود صحبت شد. سپس با معرفی شخصیتی به نام میس اتیکت و در قالب داستان در مورد عذرخواهی کردن صحبت شد. مراحل عذرخواهی با ریتم و حرکات معرفی شد: 1- کجا اشتباه کردم؟ (با اشاره به سر یعنی فکر کردن به اشتباه) 2- او چه حسی دارد؟ (با اشاره به قلب یعنی فکر کردن به احساس طرف مقابل) 3- به او چه بگویم؟ (با اشاره به زبان یعنی فکر کردن به کلمات: معذرت می‌خواهم، عذرخواهی می‌کنم، ببخشید) 4-دفعه بعدی چیکار کنم؟ (با اشاره به سر یعنی فکر کردن به آینده) سپس چندین سناریو مطرح شد و از دانش‌آموزان خواسته‌شد مراحل عذرخواهی را در این موقعیت طبق آنچه تدریس شد انجام دهند.
تکلیف: والدین سناریو زیر را در قالب داستان برای دانش‌آموز بخوانند و از او بخواهند مراحل عذرخواهی را در خانه برای اولیا بگوید و اولیا بازخورد خود را در پرتال مرقوم بفرمایند. سناریو : "بابام گفت سفره ی غذا رو بچینم. ولی من اونقدر مشغول بازی با تبلت بودم که آخر خودش سفره رو چید". مراحل عذرخواهی با ریتم و حرکات که جلسه قبل تدریس شده: 1- کجا اشتباه کردم؟ (با اشاره به سر یعنی فکر کردن به اشتباه) 2- او چه حسی دارد؟ (با اشاره به قلب یعنی فکر کردن به احساس طرف مقابل) 3- به او چه بگویم؟ (با اشاره به زبان یعنی فکر کردن به کلمات: معذرت می‌خواهم، عذرخواهی می‌کنم، ببخشید) 4-دفعه بعدی چیکار کنم؟ (با اشاره به سر یعنی فکر کردن به آینده)
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: