فاز دوم سنجش سلامت جاماندگان

رده: خبر
زمان:

فاز دوم سنجش سلامت جاماندگان

فاز دوم سنجش سلامت جاماندگان

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور برنامه‌های این سازمان اعم از سنجش سلامت، ثبت نام دانش‌آموزان استثنایی و همینطور برنامه‌های تابستان امسال را تشریح کرد. حمید طریفی حسینی در نشستی خبری با اشاره به سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان گفت: از بهمن ماه سال گذشته سنجش بدو ورود نوآموزانی که امسال به مدرسه می‌روند را شروع کردیم. وی با اشاره به اعلام پایان مرحله اول سنجش گفت: وقتی به بالای 90 درصد پوشش سنجش نوآموزان هدف می‌رسیم، بعد از آن فرایند به نحو دیگری دنبال می‌شود. بدین صورت که کارهای 10 درصد باقی مانده را باید در ساز و کاری فوری و جدی‌تر دنبال کنیم. طریفی حسینی افزود: کار سنجش یک میلیون و 442 هزار نفر از گروه هدف که حدود یک میلیون و 600 هزار نفر است، انجام شده است. 150 هزار نفر جمعیت باقی مانده‌اند که شرایطی فراهم می‌کنیم و در فاز دوم سنجش برای جاماندگان، از 28 خرداد تا 10 تیرماه سامانه را باز کردیم و اطلاع رسانی می‌کنیم.

آموزش مهارت به دانش‌آموزان در قاب تلویزیون از اول تیرماه

آموزش مهارت به دانش‌آموزان در قاب تلویزیون از اول تیرماه

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش با اشاره به طرح تابستانه مهارت‌آموزی گفت: برنامه‌های آموزش مهارت از اول تیرماه از طریق شبکه آموزش پخش خواهد شد. وی درباره طرح تابستانی مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان اظهار کرد: طرح مهارت‌آموزی برای دانش‌آموزان دوره اول متوسطه در تابستان امسال با محوریت شبکه آموزش برگزار می‌شود. همچنین وی افزود: برنامه‌های ضبط شده از اول تیر ماه از طریق شبکه آموزش پخش خواهد شد و تلاش می‌کنیم با آموزش بیش از 30 مهارت متنوع در گام اول بتوانیم به کشف استعداد، توانایی و علایق دانش‌آموزان کمک کنیم، برای سال تحصیلی آینده نیز در صورت موفق بودن، اثربخشی و کارآیی، آموزش مهارت‌های این طرح ادامه خواهد یافت. مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مهارت‌های ساده در زمینه صنعت، خدمات، هنر و کشاورزی را در آموزش‌های تابستانی مهارت ارائه خواهیم کرد، بیان کرد: هوش مصنوعی و آموزش کدنویسی از سایر مهارت‌هایی است که در طول تابستان ارائه می‌شود و امیدواریم موفق شویم تفکر الگوریتمی را در دانش‌آموزان ایجاد کنیم، در ضمن بعداز آزمون از مفاهیم آموزش داده شده، مدرک رسمی و معتبر به دانش‌آموزان داده خواهد شد.

اعلام جزئیات ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه‌های هفتم و دهم

اعلام جزئیات ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه‌های هفتم و دهم

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش از آغاز ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه هفتم از ابتدای تیر خبر داد و گفت: دانش‌آموزان پایه دهم بر اساس کارنامه و نهایی شدن برگه‌های هدایت تحصیلی خود می‌توانند از تیر در رشته مورد علاقه خود ثبت‌نام کنند. محمدمهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ثبت‌نام دانش‌آموزان میان پایه طبق قوانین بر اساس عملکرد آنها و در صورت کسب حد نصاب قبولی به صورت سیستمی انجام می‌شود تا اقدام لازم از سوی اولیای دانش‌آموزان و ثبت حضوری صورت گیرد. وی اضافه کرد: پیش‌ثبت‌نام دانش‌آموزان مدارس شاهد در پایه هفتم از 21 خرداد آغاز شده و تا 10 تیر ادامه دارد و دانش‌آموزان پایه دهم مدارس شاهد نیز برای پیش‌ثبت‌نام و دریافت کد رهگیری می‌توانند از اول تا 10 تیر اقدام کنند. کاظمی درباره نقش مشاوره های تحصیلی در انتخاب رشته نسبت به سال‌های گذشته، گفت: با کمبود نیروی مشاور در مدارس مواجه هستیم البته پیگیری‌هایی از سوی وزارت آموزش و پرورش و همراهی‌هایی از سازمان اداره استخدامی انجام شده تا مجوزهایی را برای جذب نیروی مشاوره و تربیتی دریافت کنیم.

در صورت اختلاف بین نمرات مصححین برگه‌های امتحان نهایی؛ کدام نمره ملاک عمل است؟

در صورت اختلاف بین نمرات مصححین برگه‌های امتحان نهایی؛ کدام نمره ملاک عمل است؟

به گفته معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش، در صورتی که سه مصحح برگه امتحان نهایی، سه «نمره» متفاوت را برای دانش‌آموزی درج کنند، میانگین نمرات مد نظر قرار می‌گیرد. محمد مهدی کاظمی درباره نحوه تصحیح برگه‌های امتحان نهایی اظهار کرد: تصحیح برگه‌ها به صورت الکترونیکی انجام می‌شود. بعد از انجام آزمون، همه پاسخ برگ‌ها اسکن می‌شوند و دو مصحح هم هر برگه‌ای را تصحیح می‌کنند.. به گفته وی، اگر اختلاف نمره‌ای که دو مصحح در برگه‌ها درج می‌کنند بیش از یک نمره باشد، مصحح سوم برگه را تصحیح می‌کند و نهایتا نمره نهایی اعلام می‌شود. معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه در صورتی که سه مصحح سه نمره متفاوت را برای دانش‌آموزی درج کنند، ملاک کدام نمره است؟ اظهار کرد: میانگین نمرات را مد نظر قرار می‌دهند، اما طبیعتا در شرایطی که اختلاف بین مصحح اول و دوم وجود دارد، ملاک، نمره مصحح سوم است. اگر اختلاف نمره دو مصحح نیز کمتر از یک نمره باشد، طبیعتا نمره بالاتر را ملاک قرار می‌دهند.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: