فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان دخترانه آریاشهر تهران
کلاس: رز 1

ریاضی اول

مدرس: شفیقیان، مریم
فعالیت: خانواده 40تدریس شد.بصورت 4بسته ده تایی و صفر یکی داخل جدول اعداد گذاشته شد از جدول خارج و بصورت عدد نوشته شد. تا عدد 49همین کار انجام شد. مثال: 42می شود 4بسته دهتایی و 4یکی کاربرگ خانواده 40حل شد.
تکلیف: دخترم از عدد1 تا49به ترتیب در دفترت بنویس.چند جمع و تفریق هم به روش شکل مانند نمونه زیر بنویس. نمونه ای تکلیف منتخب جهت ایده در زیر گذاشته شده.

فارسی اول

مدرس: شفیقیان، مریم
فعالیت: امروز تدریس نشانه 4شکلی ه را داشتیم. معلم با خرگوشی در دست وارد کلاس میشود و شعر خرگوش را میخواند و در مورد غذای خرگوش که هویج است با بچه ها صحبت میکند و در مورد فواید این میوه و همچنین آب هویج با دانش آموزان صحبت میکنند. داستان نشانه ه و ورود این نشانه به شهرک الفبا گفته میشود. این نشانه خیلی شبیه ا هست ولی صدای ه ه ه دارد. ترکیبات و کلمه سازی با نشانه انجام شد. روانخوانی درس مهتاب را داشتیم. از پک ایجاد انگیزه النا جان و خانواده محترمشان ممنونیم. در هفته پیش رو جشن اسم دختران گل هانا و رها را خواهیم داشت. شنبه تدریس نشانه چ را خواهیم داشت.
تکلیف: دخترم جدول ترکیب نشانه ه را بکش و برای هر ترکیب چند کلمه بنویس.

ورزش اول

مدرس: امینی، سارا
فعالیت: تدریس از روی کتاب کار بازی کلاسی بازی فکری

رایانه

مدرس: فلاحی، یاسمن
فعالیت: آموزش اسکرچ جونیور / ساخت پس زمینه دلخواه/ساخت کاراکتر دلخواه/ نحوه حذف کاراکتر/ کدنویسی پروژه دلخواه با استفاده از بلوک های حرکت و رویداد و پایان/ نحوه اجرا برنامه /نحوه توقف برنامه

ریاضی اول

مدرس: شفیقیان، مریم
فعالیت: تم 17ریاضی تا ص119 تدریس شد که درباره جمع و تفریق با شکل، تقارن، جدول سودوکو 9تایی، اندازه گیری و محور بود. محور با داستان پرش خرگوش کوچولو رو به جلو (جمع) و به عقب (تفریق) بود. اگه عبارت جمع داشته باشیم خرگوش کوچولو به سمت جلو می رود و اگر عبارت تفریق یا منها باشد خرگوش به عقب برمیگردد تا هویج را برداشته و بخورد.
تکلیف: کتاب کار ریاضی علوی را تا ص125 حل کن گلم.

علوم اول

مدرس: شفیقیان، مریم
فعالیت: کار با گل آخر هفته انجام میشود.

فارسی اول

مدرس: شفیقیان، مریم
فعالیت: کلمات استثنا هم خوانی شد. جشن اسم روشان عزیز را داشتیم مبارک باشد و نامدار باشند.
تکلیف: دیکته از کلمات استثنا از فایل زیر

مهارت زندگی

مدرس: صنیعی، عطیه
فعالیت: مهارت امروز کمک به خدمه در مدرسه بود . همه ما باید سعی کنیم اشغال هایمان را روی زمین نریزیم و اگر روی زمین ریخته شد، با همکاری هم جمع کنیم تا کار خدمه را زیاد نکنیم

بازی استراتژیک

مدرس: شهرستانکی، نسیم
فعالیت: باعرض سلام خدمت عزیزان گزارش کلاس ریتم و گیم 7بهمن خدمت حضورتان گردد. *وارم آپ *بازی بادی پرکاشن کاپ گیم مهارت حرکتی دستکاری 1)جهت ها 2)هماهنگی گروهی 3)سرعت عمل 5(تمیز شنیداری 6(مهارت حرکتی پایه 7(حرکات صفحات بدن

ریاضی به زبان انگلیسی

مدرس: علیزاده، نیلوفر
فعالیت: صفحه 25 تدریس و حل شد

شطرنج

مدرس: یوسفی، ژاله
فعالیت: امروز ما دور دوم مسابقات داخلی خود را برگزار کرده و روی اشکالات آنها در شروع بازی کار شد.دوستان گرامی لطفا در منزل با عزیزانمان شطرنج بازی کرده و از آنها بخواهید درسهای داده شده را به شما منتقل نماید ،اینگونه بچه ها بیشتر سعی می کنند مطالب در ذهنشان باقی مانده تا موقع انتقال مشکل نداشته باشند.ممنون از همراهیتان
تکلیف: دوستان گرامی ما پنج شنبه همراه با دادن کارنامه یک نمایشگاه برای شطرنج برگزار می شود،لطفا دخترای گلمان هر ایده و نظری در رابطه با برگزاری هر چه بهتر نمایشگاه در ذهن دارند اجرایی کرده و با درج نام خود روی آن جلوه بهتری به نمایشگاه ارائه نمایند. زمان حضور ساعت10/30 روز پنجشنبه 12 بهمن ماه می باشد. والدین گرامی هر صحبتی در مورد شطرنج دارند .من در خدمت هستم. ممنون از همراهیتان

علوم اول

مدرس: شفیقیان، مریم
فعالیت: امروز تدریس درس خاک را داشتیم. ما میدانیم که بیشتر کره زمین را آب پوشانده یعنی 70درصد و بقیه که قسمت کمی میباشد را خاک تشکیل میدهد که در خاک سنگ هم وجود دارد. سه نوع خاک داریم. خاک رس، ماسه و باغچه، خاک رس آب را به خود میکشد. خاک ماسه آب را سریعتر از خود عبور میدهد چون دانه های درشتی دارد که آب سریعتر از آن عبور میکند. بزرگترین بنای خاکی جهان ارگ بم است. از خاک ظروف سفالی درست میکنند. کتاب کار درس خاک حل شد.
تکلیف: دخترم برای شنبه گل رس همراهت باشد اگه قبلا تهیه نکردی تا دست ورزی داشته باشیم وکاردستی درست کنیم.

فارسی اول

مدرس: شفیقیان، مریم
فعالیت: امروز جشن اسم لیانای عزیز را داشتیم. مبارک باشد و نامدار باشند. کتاب کار فارسی علوی تا ص175حل شد. کلمات ا استثنا را با تبلت جادویی تمرین کردیم. یک شنبه تدریس نشانه داریم.
تکلیف: دختر گلم کتاب کار فارسی علوی را تا ص178 حل کن. ص177را بخوان و کلمات استثنا را هایلایت کن شنبه میپرسم. ارمغان شماره 18را حل کن. هرشب کلمات استثنا را بخوان و بنویس. روز پدر مبارک.

املا اول

مدرس: شفیقیان، مریم
فعالیت: املا از نشانه ق گفته شد. لطفا دفترها نظارت و امضا شود. با اشکالاتت جمله بساز گلم.

علوم به زبان انگلیسی

مدرس: علیزاده، نیلوفر
فعالیت: صفحه 24 کتاب تدریس شدند

ریاضی اول

مدرس: شفیقیان، مریم
فعالیت: اعداد از1تا39مرور و در جدول یکی و دهتایی قرار داده شد و از جدول خارج و به حروف نوشته شد. اعداد خانواده30تدریس و آموزش داده شد و کاربرگ مربوطه در کلاس حل شد.
تکلیف: دخترم از عدد0تا39به ترتیب در دفترت بنویس.کتاب کار ریاضی علوی را تا ص121 حل کن.

فارسی اول

مدرس: شفیقیان، مریم
فعالیت: امروز تدریس ا استثنا را داشتیم.آهنگ خورشید خانم پخش شد. ایجاد انگیزه با داستان نشانه بود خلاصه موضوع اینکه او مریض بود سرما خورده بود صداش درنمیومد و تو شهرک الفبا مهمونی بود ناقلا رفت پیشش گفت ناراحت نباش اشکالی نداره بیا بریم مهمونی من تو جیبت میمونم شما فقط دهانت باز کن من حرف میزنم این شد که بقیه کلمات با ا استثنا وارد شهرک الفبا شدند. مثل موز. خودکار. خورشید. خوش مزه و.... کلماتی که با استثنا میان بخش و صداکشی نمیشن و جدول ترکیب ندارند. روخوانی درس خروس خوش آواز را انجام دادیم و کلمات کلید نمایش و همخوانی شدند. از پک ایجاد انگیزه رستا جان و خانواده محترمشان ممنونم. همچنین از دیانای عزیز جهت تهیه خودکار.
تکلیف: دختر گلم داخل کاربرگی که دوستت تهیه کرده کلمات استثنا را بنویس و روی کمدت بچسبان و هر روز بخوان و بنویس تا ملکه ذهنت شود. یا از فایل زیر ایده بگیر. درس خروس خوش آواز از فارسی را بخوان و یک دیکته بنویس. متشکرم

نگارش اول

مدرس: شفیقیان، مریم
فعالیت: نگارش ص89 و90تمرین و حل شد.

مهارت اجتماعی

مدرس: علی پور، فائزه
فعالیت: باسلام امروز درباره ی مبحث اولیه حریم شخصی در کلاس صحبت شد و کار کلاسی انجام شد .

ریاضی اول

مدرس: شفیقیان، مریم
فعالیت: امروز آموزش تم 17را شروع کردیم که در مورد جمع چندتایی با چوب خط بود که بصورت عملی کار با ابزار چوب بستنی به شکل گروهی در کلاس انجام شد. مبحث جمع چندتایی با رنگ کردن اشکال هم تدریس شد.
تکلیف: کتاب کار ریاضی علوی را تا ص 118حل کن گلم.

فارسی اول

مدرس: شفیقیان، مریم
فعالیت: امروز تمرین روخوانی از کتاب کار انجام شد از همه دانش آموزان پرسش شد. دانش آموزانی که نیاز به تمرین بیشتر دارند در دفترشان نوشته شده.جشن اسم آلای عزیز مبارک باشد و نامدار باشند. فردا تدریس ا استثنا را داریم.
تکلیف: دخترم یک دیکته 10خطی از درس ج کتاب دیکته شب بنویس و روخوانی هم انجام بده

املا اول

مدرس: شفیقیان، مریم
فعالیت: املا تا نشانه خ گفته شد. لطفا دفترها نظارت و امضا شود. از اشکالاتت جمله بساز گلم.
تکلیف: دخترم لطفا دستمال برای کلاس یادت نره

هنر اول

مدرس: جدیمند، لیلا
فعالیت: درست کردن کارت تبریک پیراهن برای روز پدر

سواد مالی

مدرس: صفایی، الهام
فعالیت: درس کسب و کار خانگی داده شد تمرین حل شد
تکلیف: بچه ها کار دستی خود را برای نمایشگاه به مدرسه بیاورند

هوش و ریاضی

مدرس: شفیقیان، مریم
فعالیت: دو صفحه از کتاب ریاضی و هوش در کلاس حل شد.

علوم به زبان انگلیسی

مدرس: علیزاده، نیلوفر
فعالیت: صفحه 23 کتاب قسمت های مختلف گیاه تدریس شد
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: