1404/07/15
ریاضی پنجم
مدرس:
بهادری، بهناز
فعالیت:
درود ،روزتان زیبا
امروز تمرین صفحه 9 روی تخته حل شد.
علوم پنجم
مدرس:
بهادری، بهناز
فعالیت:
درود
درس دوم تا آخر صفحه 11 تدریس شد.
تکلیف:
برای فردا همهی دانش آموزان یک بادبادک با خلاقیت در اندازه A4 با کاغذ رنگی درست کنند.
30 کلمه ی ارزش املایی دار از درس اول و دوم علوم (تا صفحه 12) در دفتر مشق بنویسید.
فارسی پنجم
مدرس:
بهادری، بهناز
فعالیت:
درود
*امروز املای خلاق موریانه ای داشتیم.
*شعر رقص باد به صورت موریانه ای و کتبی پرسیده شد.
* شعر فضل خدا تدریس شد.
درست و نادرست ، درک مطلب تا شماره 2 ،معنی شعر ، قالب مثنوی و قصیده توضیح داده شد.
تکلیف:
یک بار با خط زیبا از متن شعر فضل خدا بنویسید .
روانخوانی شعر تمرین شود.
اولیای گرامی لطفاً دفتر املای دختران گلم را رویت و امضا بفرمایید.
هنر پنجم
مدرس:
فقیه، فرناز
فعالیت:
با موضوع: هدر رفت آب و با تمرکز بر دوسالانه هنر،برای (نمایشگاه نقاشی) اتود زدند و طرحشان را روی کاغذ کشیدند. فعالیت ها: 1.طوفان فکری و ایده پردازی با اتود زدن2.داستان قطره ناراحت تعریف شد 3. درباره هدر رفت آب و ارزش آب صحبت شد4. طراحی با مداد و مداد رنگی انجام شد.
تکلیف:
جلسه بعد برای کارگاه هنر، مقوای A4 اشتنباخ همراه بیاورید،گواش،آبرنگ، قلمو، لیوان کاغذی و بشقاب کاغذی بیاورید.
مهارت زندگی
مدرس:
اسماعیلی، نرگس
فعالیت:
موضوع: مدیریت استرس، آشنایی با تله های فکری
در این جلسه به کمک یک بازی حرکتی در حیاط مدرسه دو تله ی فکری مهم، بنام های فاجعه انگاری و تعمیم به دانش آموزان عزیز آموزش داده شد.
دانش آموزان از بین تله های فکری نوشته شده چند مورد را انتخاب میکردند، و فکر زیربنایی آن تله ی فکری را اصلاح و با یک فکر درست جایگزین میکردند.
دانش آموزی برنده ی بازی درنظر گرفته میشد که بتواند در مدت زمان مشخص شده پنج تله ی فکری را اصلاح کند.
تکلیف:
دانش آموزان عزیزم لطفا صفحه ی 10 و 11 کتاب را تکمیل کنید.
برای یادگیری بهتر از پدر و مادرتان درباره ی تله های فکری آن ها سوال کنید و یا همین بازی را در خانه به همراه اعضای خانواده انجام بدهید.
ریاضی به زبان انگلیسی
مدرس:
اسدبیگی، سعیده
فعالیت:
امروز فعالیت های صفحه 9 کتاب در کلاس تکمیل شد.
برای تثبیت اعداد بزرگ بازی بینگو کارت در کلاس انجام شد.
تکلیف:
برای روز شنبه دو سوال اخر کتاب انجام شود.
1404/07/14
ریاضی پنجم
مدرس:
بهادری، بهناز
فعالیت:
درود
روز خوش
امروز فعالیت و کار در کلاس صفحه 8 روی تخته حل شد.
تکلیف:
دختران گلم
تمرین صفحه 9 را با مداد و با دقت حل کنید.
فارسی پنجم
مدرس:
بهادری، بهناز
فعالیت:
درود
سنجش گونیا (فارسی) برگزار شد.
تکلیف:
فردا املا داریم.
50 کلمه ارزش دار از ستایش ، تماشاخانه و رقص باد بنویسید .
حتما با خودکار نوشته شود و زیبا نویسی رعایت شود.
چنانچه دفتر املاک در منزل است ، فردا حتما با خود بیاورید.
سپاس
ورزش پنجم
مدرس:
یوسفی، زهره
فعالیت:
گرم کردن با توپ
مرور آموزش جلسه قبل
آموزش پاس سینه با پای ثابت و پای در حال حرکت
تمرین سرود المپیاد ورزشی
رباتیک
مدرس:
امیری، عاطفه
فعالیت:
با سلام خدمت اولیای عزیز
در این جلسه مفهوم فلوچارت و نحوه ی فلوچارت نویسی را آموزش دادیم و بعد الگوریتم چراغ چشمک زن در حالت های مختلف را نوشتیم
.
علوم به زبان انگلیسی
مدرس:
اسدبیگی، سعیده
فعالیت:
امروز مبحث carbohydrates به دانش اموزان عزیز تدریس شد.
تکلیف:
برای روز چهار شنبه جملات هایلایت شده بخش carbohydrates صفحه 8 در دفتر نوشته شود و مطالعه شود.
1404/07/13
ریاضی پنجم
مدرس:
بهادری، بهناز
فعالیت:
درود و عرض ادب
امروز صفحه 7 کتاب ریاضی تا آخر تکمیل شد.
فارسی پنجم
مدرس:
بهادری، بهناز
فعالیت:
درود
شعر رقص باد از همه ی دانش آموزان پرسیده شد.
تکلیف:
یک بار با خط خوانا و با خودکار از متن شعر رقص باد در دفتر بنویسید.
معنی شعر رقص باد در برگه نوشته شود و در کتاب چسبانده شود.(طبق روشی که در کلاس توضیح دادم)
یک صفحه کامل املای شب از ستایش ، درس تماشاخانه و شعر رقص باد نوشته شود.
* اولیای گرامی حتما املای دختران گلم را صحیح و امضا بفرمایید.
نگارش پنجم
مدرس:
بهادری، بهناز
فعالیت:
درود
امروز نگارش درس تماشاخانه به همراهی بچه ها تصحیح و تکرار شد.
مطالعات اجتماعی پنجم
مدرس:
بهادری، بهناز
فعالیت:
درود
امروز درس اول همراه با بازی از دانش آموزان پرسیده شد.
درس دوم تا آخر صفحه ی 8 تدریس شد.
قرآن پنجم
مدرس:
رضایی، طاهره
فعالیت:
با سلام. ص 1 و2 تدریس گردید
تکلیف:
تمرین چهارم ص 2 اتصلات انجام گردد. ص2 روخوانی تمرین گردد
زیبانویسی
مدرس:
بایی لاشکی، زینب
فعالیت:
تدریس صفحه 8و9
آموزش حرف ب انجام شد.
تکلیف:
تمرین وتکمیل صفحه 8و9 صورت گیرد.
رایانه
مدرس:
طاهری، سیده مونا
فعالیت:
آموزش ساخت جی میل و قوانین ساخت آن تدریس شد.
تکلیف:
ساخت جی میل و به همراه داشتن در جلسه آینده صورت گیرد.
1404/07/12
ریاضی پنجم
مدرس:
بهادری، بهناز
فعالیت:
درود
روزگار به کام
* سنجش گونیا ،درس علوم برگزار شد.
* تدریس درس میلیارد داشتیم .
* صفحات 6 و 7 تا سر کار در کلاس کامل شد.
تکلیف:
دختران گلم
صفحات 16 , 17 و 18 کتاب کار ریاضی تا سر سوالات پیشرفته حل کنید.
علوم پنجم
مدرس:
بهادری، بهناز
فعالیت:
درود
پیش آموزش درس دوم علوم ، همراه با تفریح و تجربه
در محیطی دوستانه و صمیمی دانش آموزان با غذاهای پخته شده و خام و تفاوت آنها آشنا شدند.
فارسی پنجم
مدرس:
بهادری، بهناز
فعالیت:
درود
کتاب کار تا آخر صفحه 15 تکمیل شد.
تکلیف:
فردا کتاب نگارش همراه داشته باشید.
شعر رقص باد رسیده می شود.
مطالعات اجتماعی پنجم
مدرس:
بهادری، بهناز
تکلیف:
* صفحه 9 و 10 کتاب کار مطالعات کامل شود
* فردا درس اول مطالعات پرسیده می شود.
هدیههای آسمان پنجم
مدرس:
بهادری، بهناز
فعالیت:
تدریس درس اول کامل شد.(صفحه آخر)
درس دوم تا آخر صفحه 15 تدریس شد
ریاضی به زبان انگلیسی
مدرس:
اسدبیگی، سعیده
فعالیت:
امروز تدریس number word form تکمیل شد و همچنین روخوانی صفحه 8 و هایلایت مطالب مهم انجام شد.
تکلیف:
دانش اموزانی که کاربرگ خود را تکمیل نکرده اند برای روز سه شنبه حتما تکمیل کنند.
مهارت اجتماعی
مدرس:
مصطفوی النوری، سیده سروناز
فعالیت:
مرور کلمات جادویی ، توضیح تئوری سوسک و پاسخ و واکنش. هر دو مورد مرور درس سالهای گذشته است .
تکلیف:
1_ یک موقعیت مناسب برای استفاده هر یک از کلمات زیر یادداشت کنید : لطفاً _ ببخشید _ بفرمایید _ سپاس. 2_ تئوری سوسک را برای خانواده توضیح دهید.
1404/07/09
ریاضی پنجم
مدرس:
بهادری، بهناز
فعالیت:
درود
روز خوش
ارمغان 2 بخش ریاضی در کلاس حل شد.
تکلیف:
ارمغان 2 کامل شود
علوم پنجم
مدرس:
بهادری، بهناز
فعالیت:
تمرین صفحات 12 و13 تا آخر پاسخ داده شد.
تکلیف:
شنبه صبحانه سالم داریم.
لطفا هر دانش آموز یک تخم مرغ آب پز را با خلاقیت خود تزیین کرده و همراه بیاورد.
به دلخواه خود یک وعده صبحانه سالم همراه دانش آموز باشد.
فارسی پنجم
مدرس:
بهادری، بهناز
فعالیت:
امروز گنجینه ی 1 تکمیل شد.
تکلیف:
برای یکشنبه شعر رقص باد حفظ شود.
نگارش تماشاخانه برای شنبه کامل شود.
هدیههای آسمان پنجم
مدرس:
بهادری، بهناز
تکلیف:
شنبه درس اول پرسیده می شود
سواد مالی
مدرس:
کرمانشاهی، پریسا
فعالیت:
سلام و احترام خدمت اولیای گرامی
امروز درس اول تدریس گردید. متن درس با دانشآموزان خوانده شد، تمرینهای کلاسی حل گردید و همچنین فیلمی دربارهی «اختراع اسکناس» و «ده اسکناس برتر جهان» برای دانشآموزان نمایش داده شد
تکلیف:
با سلام و احترام خدمت اولیای گرامی
تمرینهای مربوط به منزل جهت انجام دانشآموزان مشخص گردید. همچنین کتاب «سفر پول» معرفی شد و فایل PDF آن در گروه قرار داده شد.
بازی استراتژیک
مدرس:
یوسفی، آوا
فعالیت:
بازی 1 :
تکمیل کننده بازی هفته پیش ( پیشرفته )
دو دانش آموز رو به روی هم ایستاده و رو به روی آن ها تعدادی کاپ گیم چیده شده است . اول هر دو نفر با ریتم اول موزیک در جا میزنند و وقتی ریتم عوض شد یک نفر از آن ها کاپ گیم ها رو دونه دونه جمع کرده و به دوستش میدهد و دوستش هم تا صدای سوت قطار را نشنیده باید دونه دونه کاپ گیم ها را سر جای خود بگذارد و برگردد .
رشد مهارتهای ریتمیک و هماهنگی با موسیقی: حرکات جمعآوری کاپها بر اساس ضرب موسیقی انجام میشه و باعث درک ریتم میشود.
افزایش سرعت عمل و واکنش به صدا: تغییر ناگهانی ریتم یا توقف موسیقی باعث میشه بچهها سریع واکنش نشون بدهند.
هماهنگی چشم و دست در جابهجایی کاپها: گرفتن و چیدن کاپها نیاز به دقت دیداری و هماهنگی دقیق با حرکت دست دارد.
تمرین نوبتپذیری و رعایت قوانین: هر دانش آموز باید صبر کنه تا نوبتش برسه و قانون بازی رو رعایت کند.
تقویت تعامل و همکاری اجتماعی: روبهروی هم ایستادن و رعایت نوبت باعث ایجاد ارتباط مثبت بین بچهها میشود.
پرورش حافظهی شنیداری-حرکتی: دانش آموز توالی حرکتها رو یاد میگیره و با موسیقی هماهنگ نگه میدارد.
ایجاد نشاط، تخلیه انرژی و هیجان مثبت: بازی با موسیقی پرتحرک باعث شادی و انرژی در بچهها میشود.
بالا بردن اعتماد به نفس در جمع: موفقیت در اجرای بازی در حضور گروه باعث تقویت خودباوری بچه ها میشود.
بازی 2 تکمیل کننده بازی دوم هفته اول ( پیشرفته )
دانش آموز ها دو به دو رو به روی هم در حلقه خود ایستاده و با ریتم موزیک 1 2 3 4 ، 4 قدم به جلو می آیند و با ضرب دست ( شماره 4 ) مجدد تا 4 شمارده و سر جای خود میروند ( داخل حلقه ) و یک ضرب دست میزنند .
و هر موقع معلم خود گفت دو نفر آخر سریعا میدوند و همه یک حلقه جا به جا میشوند و نفرات آخر در حلقه ی اول قرار میگیرند.
1.تقویت ریتم و هماهنگی حرکتی
بچهها یاد میگیرند با شمارش "1 2 3 4" حرکت بدن و ضرب دست رو هماهنگ کنن. این باعث افزایش دقت شنیداری و هماهنگی حرکات با موسیقی میشود.
2.تمرکز و دقت شنیداری
چون باید به دستور معلم ("دو نفر آخر!") گوش بدن و سریع واکنش نشون بدهند، تمرکز و توجه لحظهای بچهها تقویت میشود.
3.کار گروهی و هماهنگی اجتماعی
حرکت در حلقه، ایستادن رو به رو و جابهجاییها حس همکاری و هماهنگی گروهی رو در بچهها بالا میبرد.
4.چابکی
علوم به زبان انگلیسی
مدرس:
اسدبیگی، سعیده
فعالیت:
امروز مبحث fiber به دانش اموزان عزیز تدریس شد.
تکلیف:
برای روز دوشنبه قسمت مربوط به fiber در دفتر نوشته شود و جملات هایلایت شده مطالعه شود.