1404/08/03
ریاضی ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
مقایسه اعداد کسری و راهبرد حل مسئله به کمک شکل از کتاب درسی تدریس شد و تمرین صفحه 38 از کتاب درسی حل شد.
تکلیف:
فعالیت کلاسی صفحه 50 از کتاب کار حل شود و برای سنجش کلاسی ضرب و تقسیم کسرها آماده باشید.
علوم ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
درس 4 پرسیده شد و مرور انجام شد و از کتاب درسی تدریس شد و به سوالات متن درس 4 پاسخ داده شد.
تکلیف:
درس 4 از هر دو کتاب مطالعه شود و حتما کتاب کار را همراه خود به مدرسه بیاورید.
فارسی ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
پرسش کلاسی انجام شد و درس 5 روخوانی شد و لغات املایی گفته شد و جعبه کلمات درس 5 کامل شد.
تکلیف:
جعبه کلمات درس 5 کامل مطالعه شود.
املا ششم
مدرس:
آیینه، الهه
تکلیف:
از لغات دشوار درس 5 از هر کدام سه بار در دفتر مشق نوشته شود و حتما فردا دفتر مشق را همراه خود به مدرسه بیاورید.
هنر ششم
مدرس:
فقیه، فرناز
فعالیت:
تمرین گرم کردن و نرمش دست داشتند و تمرین تنفس آگاهی داشتند (در حین تمرین، آهنگِ آرام بی کلام پخش شد).
هدف از این دو تمرین: تمرکز و خلاقیت دانش آموزان بود.
خطوط آزاد روی کاغذ کشیدند و از بین خطوط اشکال مختلف پیدا کردند.
در مورد نمایشگاه نقاشی نکاتی که حین نقاشی لازم است توجه کنند هم صحبت شد.
بازی استراتژیک
مدرس:
یوسفی، آوا
فعالیت:
بازی اول :
دانش آموزان 2 به 2 دست های خود را گرفته و با ریتم موزیک میچرخند و با گفتن حرکت های مختلف معلم خود حرکات را انجاممیدهند مثلا:
دست راست بالا ، پای چپ بالا و ...
اهداف موسیقایی (ریتمیک)
1.تقویت حس ریتم
بچهها باید حرکاتشان را با ضرب و ریتم موسیقی هماهنگ کنند. این باعث رشد درک درونی از «پالس» و «تایمینگ» میشود.
2.گوش دادن فعال
آنها یاد میگیرند با دقت به موسیقی و دستور معلم گوش دهند تا به موقع واکنش نشان دهند.
3.هماهنگی حرکت و موسیقی
ترکیب شنیدن و انجام دادن باعث تثبیت ارتباط بین حس شنوایی و حرکت میشود.
بازی 2 :
حلقه ها را به صورت دایره چیده و هر دانش آموز داخل حلقه ایستاده و شماره گذاری میشوند و عددهای فرد کد 1 و اددهای زوج کد زوج میشوند و دانش آموزان با گفتن کد 1 توسط معلم خود میچرخند به دور حلقه و کد 2 همزمان با گروه خود داخل حلقه میاند با ریتم 1 2 3 4 و 5 6 7 هم دست های خود را بالا برده و با چوبک ضرب میزنند و با ریتم بعدی موزیک همه داخل حلقه خود با ریتم 1 2 ، 123 با عقب جلو کردن پای خود و ضرب چوبک بازی را ادامه میدهند.
اهداف حرکتی و بدنی
1.هماهنگی بین حرکات بدن و ریتم
استفاده از دست، پا، چرخش و چوبک همزمان هماهنگی چندبخشی بدن را تقویت میکند.
2.تقویت تعادل و کنترل حرکات
داخل و بیرون رفتن از حلقه، چرخش و ضرب نیاز به کنترل بدن دارد.
3.توسعه مهارتهای حرکتی ظریف و درشت
چوبکزدن (حرکت ظریف) و چرخیدن و جهش (حرکت درشت) در کنار هم به رشد جامع حرکتی کمک میکند.
ریاضی به زبان انگلیسی
مدرس:
جعفری، مریم
فعالیت:
با سلام و احترام
در جلسه ی امروز، صفحه ی 15 کتاب درسی مورد بازبینی قرار گرفت و صفحه ی 16 تدریس شد. مبحث تدریس شده در صفحه ی 16، پیرامونِ اعداد صحیح متضاد (opposite integers) و موقعیتِ آنها بر روی محور اعداد بود.
تکلیف:
از دانشآموزان گرامی تقاضا میشود صفحات 7 تا 16 کتاب درسی را جهتِ مرور و پرسش و پاسخِ جلسه ی آینده مطالعه فرمایند.
با سپاس از توجه و همکاری شما
مهارت اجتماعی
مدرس:
مصطفوی النوری، سیده سروناز
فعالیت:
موضوع کلاس مدیریت زمان خواب بود . درباره مشکلاتی که بی نظمی در خواب و کم خوابی ایجاد می کنند صحبت کردیم . یک فیلم درباره مشکلات خواب و انواع آن در کلاس پخش شد .
1404/07/30
1404/07/29
علوم ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
بخش اول درس مرور شد و پرسش کلاسی انجام شد و مبحث لایه های زمین کامل از کتاب کار تدریس شد.
تکلیف:
درس 4 تا پایان هسته درونی کامل از کتاب کار مطالعه شود.
فارسی ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
پرسش کلاسی انجام شد و به سوالات کتاب کار توسط دانش آموزان پاسخ داده شد و جواب ها بررسی شد.
انشا و نگارش ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
به سوالات کتاب نگارش درس 3 کامل پاسخ داده شد.
مطالعات اجتماعی ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
پرسش کلاسی انجام شد و به سوالات کتاب کار توسط دانش آموزان پاسخ داده شد و جواب ها بررسی شد.
تکلیف:
درس 5 کامل مطالعه شود.
هدیههای آسمان ششم
مدرس:
آیینه، الهه
تکلیف:
درس 1 تا 4 کامل مطالعه شود.
مهارت زندگی
مدرس:
اسماعیلی، نرگس
فعالیت:
در این جلسه با توجه به چالش های گروه های دوستی دانش آموزان و نیاز به ایجاد آگاهی در رابطه با دوستی سالم و مناسب و نگرانی و دغدغه ی زیاد دانش آموزان پایه ی ششم در تعاملاتشان با همکلاسی ها، در این رابطه بحث و گفتگوی کلاسی داشتیم.
ریاضی به زبان انگلیسی
مدرس:
جعفری، مریم
فعالیت:
با سلام و احترام
در جلسه ی امروز صفحه ی 15 کتاب ریاضی تدریس شد. در این صفحه دانش آموزان با بُردار، اعداد صحیحِ مثبت و منفی و همچنین نحوه ی خواندنِ درجاتِ سلسیوس و فارنهایت رویِ دماسنج آشنا شدند.
آزمایشگاه
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
آزمایش مربوط به چگالی انجام شد و دانش آموزان با مفهوم چگالی کامل آشنا شدند.
1404/07/28
ریاضی ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
صفحه 45،46 از کتاب کار توسط دانش آموزان حل شد و جواب ها بررسی شد.
تکلیف:
تمرین های صفحه 47 و 48 از کتاب کار حل شود.
علوم ششم
مدرس:
آیینه، الهه
تکلیف:
درس 4 تا سر طبقه بندی زمین بر اساس حالت لایه ها از کتاب کار مطالعه شود.
فارسی ششم
مدرس:
آیینه، الهه
تکلیف:
درس داستان من و شما کامل از کتاب درسی و جعبه کلمات درس 4 از کتاب کار مطالعه شود.
انشا و نگارش ششم
مدرس:
آیینه، الهه
تکلیف:
کتاب نگارش را همراه خود به مدرسه بیاورید.
مطالعات اجتماعی ششم
مدرس:
آیینه، الهه
تکلیف:
عوامل موثر در کشاورزی از کتاب درسی مطالعه شود و حتما کتاب کار را همراه خود به مدرسه بیاورید.
رباتیک
مدرس:
امیری، عاطفه
فعالیت:
با سلام خدمت اولیای عزیز
در این جلسه دانش آموزان طبق گروه بندی ها نشستند و کیت های رباتیک تحویل داده شد.ساخت قاب عکس را شروع کردیم .
زیبانویسی
مدرس:
بایی لاشکی، زینب
فعالیت:
صفحات 16و17 حرف ر تدریس شد
تکلیف:
صفحات 16و17 تمرین وتکمیل شود
هوش و استعداد تحلیلی
مدرس:
آیینه، الهه
تکلیف:
جلسه 4 و 5 هوش به صورت گروهی حل شد و جواب ها بررسی شد.
1404/07/27
ریاضی ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
تقسیم کسرها به روش معکوس کردن از کتاب درسی تدریس شد و به سوالات صفحه 34 و 35 کتاب درسی پاسخ داده شد و جواب ها بررسی شد.
تکلیف:
فعالیت کلاسی صفحه 45،46 از کتاب کار حل شود.
علوم ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
روش های شناسایی لایه های زمین مرور شد و پرسش کلاسی انجام شد و مبحث طبقه بندی زمین بر اساس ترکیبات شیمیایی و جنس لایه ها از کتاب کار تدریس شد.
تکلیف:
درس 4 تا سر طبقه بندی زمین بر اساس حالت لایه ها از کتاب کار تا روز سه شنبه مطالعه شود.
فارسی ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
به سوالات درک مطلب پاسخ داده شد و واژه آموزی صفحه 35 از کتاب درسی تدریس شد و دانش آموزان با واژه جمع آشنا شدند و حکایت علم و عمل روخوانی شد و لغات مهم املایی گفته شد و معنی شعر و متن گفته شد.
تکلیف:
درس داستان من و شما کامل از کتاب درسی و جعبه کلمات درس 4 از کتاب کار تا روز سه شنبه مطالعه شود.
املا ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
املا سودوکو گفته شد و شعر حفظی و معنی کلمات پرسیده شد و تصحیح آن انجام شد.
مطالعات اجتماعی ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
عوامل موثر در کشاورزی از کتاب درسی تدریس شد و به سوالات کتاب پاسخ داده شد.
تکلیف:
تا روز سه شنبه درس 5 مطالعه شود.
قرآن ششم
مدرس:
رضایی، طاهره
فعالیت:
با سلام. درس قران ازص 15 تا 19 تدریس گردید
تکلیف:
دانش اموزان عزیز ص17 روخوانی گردد وص20 حل شود.
علوم به زبان انگلیسی
مدرس:
جعفری، مریم
فعالیت:
با سلام و احترام
در جلسه ی امروز درس علوم، ابتدا به تمرین و مرور هجی کردن کلمات کلیدی و جدیدِ دروس گذشته پرداختیم. سپس، به منظور تثبیت و تعمیق یادگیری، کاربرگی در اختیار دانشآموزان قرار گرفت که آن را به صورت انفرادی تکمیل نمودند. در ادامه، پاسخ های کاربرگ به صورت گروهی مورد بررسی قرار گرفت.