1403/09/14
فعالیت:
با سلام و احترام خدمت والدین گرامی و دانش آموزان کوشا و فعالِ هفته ملی علوم. امیدواریم با انجام فعالیت ها و آزمایشات متنوع در حیطه های مختلف (مهارتی، علمی ، پژوهشی و خلاقیتی) توام با تنوع های آزمایشات متعدد در اردوی علمی نهایت لذت و دانش را کسب کرده باشید. لینک فعالیت های مختلف گروه های هاوسیستمی دانش آموزان عزیز در هفته ملی علوم توسط معلمین محترم بارگذاری شده است لطفاً مشاهده بفرمایید. با آرزوی موفقیت های روز افزون برای شما دختران عزیزم - کیهان معاون آموزشی
*تقویم آموزشی از شنبه تاریخ 1403/09/17 تا چهارشنبه 1403/09/21
*فارسی:
- شنبه 1403/09/11 : آموزش ("ای" مستقل )
- سه شنبه 1403/09/20: آموزش ( نشانه ی "ش")
*ریاضی:
- آموزش تم 11.
*علوم :
- آموزش فصل ششم (زمین،خانه ی پر آب ما).
ریاضی اول
خدمتی، نفیسه
لینک کلیپ جذاب فعالیت های گروه های آبی،سبز،زرد و قرمز در هفته ی ملی علوم، در همین قسمت خدمتتان ارسال می شود. لطفا لینک زیر را کپی( Copy) نمایید و سپس داخل اپلیکیشن گوگل خود جای گذاری ( Past) نموده و از تماشای کلیپ فرزندتان لذت ببرید.
https://www.aparat.com/v/jqk36p5
علوم اول
خدمتی، نفیسه
قابل توجه اولیای عزیز؛ طبق قراری که از هفته ی پیش گذاشته بودیم و هم چنین مسئولیتی که تعیین شد، دخترانم ریشه ی رشد کرده ی پیاز خود را تا روز یکشنبه 11 /9/ 1403 به کلاس بیاورند.لطفاً به زمانبندی که داخل پرتال اعلام میگردد دقت کافی داشته باشید. سپاسگزارم از دانش آموزان منظم و مسئولیت پذیری که پیازهای خود را به کلاس آورده اند.
فارسی اول
خدمتی، نفیسه
فعالیت های آموزشی امروز: - تمرین و تکرار روزهای هفته همراه شمردن با انگشتان دست. - تمرین و تکرار فصل های سال. - تمرین و تکرار 6 ماه اول سال و تاکید بر 31 روزه بودن شش ماه اول سال. - تمرین و تکرار 6 ماه دوم سال و تاکید بر 30 روز بودن آن. - روخوانی جدول الفبا و تاکید بر ویژگی های نجات دهنده ها. - روخوانی از روی جدول دوستی. - تمرین و تکرار صدا، نام ها و جایگاه های نشانه ی " آ ا تا اِ ". - تمرین روان خوانی از درس ( آ ا) تا ( اِ) از روی کتاب کلمه های کوچولو. - انجام بازی ( ِ دوستی) و تمرین کارت بازی.
چند نکته ی مهم و ضروری ( لطفا با دقت این موارد رامطالعه بفرمایید.): 1- دانش آموزان می بایست حتما، حتما در هنگام نوشتن بخوانند و بنویسند. 2- دخترانم هر روز باید درس آخری که داده شده، از روی کتاب کلمه های کوچولو تمرین کنند. 3- هر روز حتما یک ربع تا نیم ساعت با دخترانم کارت بازی انجام شود. 4- ارمغان هفته ی شماره ی 11 به دانش آموزان داده شد. کامل با خطی خوش انجام شود و روز شنبه 1403/09/17 با خود به مدرسه بیاورند. 5- روز شنبه 1403/09/17 ، فصلها، روزهای هفته و ماههای سال از دانش آموزان پرسیده خواهد شد، لطفا تمرین و تکرار کافی شود.
نگارش اول
خدمتی، نفیسه
کتاب کار فارسی علوی، به دخترانم تحویل داده شد. لطفا روند آموزشی دخترم را مورد بررسی دقیق قرار دهید و در صفحه ی 87 ، امضا، نامتان و تاریخ را درج بفرمایید
املا اول
خدمتی، نفیسه
قابل توجه اولیای عزیز و همراه ما روز شنبه 1403/09/17 به دلبندانم املا گفته خواهد شد. دفاتر املای دانش آموزان در منزل است، اگر اولیایی مایل است، می تواند، دفتر دخترم را تزیین نماید. روز شنبه حتما دفتر املا به مدرسه آورده شود .( تزیین دفتر املا کاملاً اختیاری و دل به خواه است و اجباری در این کار نیست.)
املا از نشانه های " آ - ب - اَ - د - م - س - او - ت-ر- ن- ای " گفته خواهد شد.
1403/09/13
فعالیت:
امروز سه شنبه1403/09/13 دانش آموزان عزیز از پژوهش سرای علمی دیدن کرده و فرآیندهای مختلفی را آزمایش و تجربه کردند.
علوم اول
خدمتی، نفیسه
پژوهشگر، پرنده ای سبک بال است که از لایه های ابر گرفته ی آسمان دانش، می گذرد و خود را به اوج دانایی و معرفت می رساند. پژوهشگر، روح پویا و جوینده ای است که پوسته های جهل را شکافته، به قنات جاری علم دست می یابد و تا چشمه ی جوشان آن را بر کویر تشنه ی خویش جاری نسازد، آرام نمی گیرد.
دلبندان پژوهشگر ما، امروز یک اردوی پژوهشی و علمی هیجان انگیزی را تجربه کردند و شاهد آزمایشات هییجان انگیزی بودند.
فارسی اول
خدمتی، نفیسه
دختران من، برای امروز تکلیفی ندارند.
روخوانی 4 درس آخر کتاب کلمه های کوچولو، پرسیده خواهد شد.
1403/09/12
ریاضی اول
خدمتی، نفیسه
*آزمایش دوم ساخت توپ شیطونک:
در ابتدای فعالیت درباره توپ های مختلفی که دانش آموزان به کلاس آورده بودند بحث و گفت و گو انجام شد درباره اینکه هر توپ چه ویژگی دارد و مناسب کدام ورزش و بازی می باشد. پس از آن دانش آموزان در گروه های هاوسیستمی خود به انجام بازی "دارت توپی" که یک بازی کلاسی است پرداختند. در این بازی دو حلقه هولاهوپ با چسب پهن پوشیده شده و در جلوی کلاس نصب شده. دانش آموزان باید توپ هایی که در اختیار دارند را با دقت به داخل حلقه ها پرتاب کنند.
پس از آن دانش آموزان با کمک یکدیگر توپ شیطونک را ساختند.
وسایل و مواد اولیه در اختیار گروه ها قرار داده شد. ابتدا یک قاشق چای خوری پودر بوراکس را در یک لیوان آب گرم ریختند و خوب هم زدند تا پودر کاملا حل شد.
درون یک ظرف دیگر نصف لیوان چسب چوب ریخته و چند قطره رنگ خوراکی به آن اضافه کردند. محلول بوراکس را آرام آرام به چسب اضافه کرده و با قاشق خوب هم زدند. کم کم دیدند که مخلوط سفت تر و چسبناک تر می شود. وقتی مخلوط به اندازه کافی سفت شد. آن را از ظرف بیرون آوردند و با دست به شکل توپ درآوردند.
باانجام فعالیت ها به صورت مرحله ای توپ شیطونک آماده شد و بعد از خشک شدن با آن بازی کردند.
علوم اول
خدمتی، نفیسه
دانش آموزان در سومین روز هفته ملی علوم ساعات خوش و هیجان انگیزی را در کنار هم گذراندند و آزمایشات شگفت انگیز و جدیدی را انجام دادند. 1) آزمایش اول: * ساحل شنی؛
دخترانم در گروه های هاوسیستمی خود به فعالیت های زیر پرداختند: در کاسه مقداری چسب ریخته سپس به آن مقداری رنگ اضافه کردند و با استفاده از قاشق آنها را ترکیب و به آن یک قاشق آب اضافه کردند پس از آن مقدار کمی مایع لباسشویی اضافه و مخلوط را هم زدند تا به طور یکنواخت ترکیب شود. به آرامی شن را درون کاسه ریخته و خوب مخلوط کردند تا به قوام رسید. سپس با خمیر جادویی بدست آمده بازی کردند و اشکال مختلف را در گروه های خود ساختند همچنین در کلاس موسیقی دریا پخش شد تا دانش آموزان تصور کنند که در کنار دریا و روی ساحل ماسه ای نشسته اند و با وسایل شن بازی، اشکال مختلف و جالبی را با قالب های مختلف ساختند.
فارسی اول
خدمتی، نفیسه
فعالیت های آموزشی امروز: - تمرین و تکرار روزهای هفته همراه شمردن با انگشتان دست. - تمرین و تکرار فصل های سال. - تمرین و تکرار 6 ماه اول سال و تاکید بر 31 روزه بودن شش ماه اول سال. - تمرین و تکرار 6 ماه دوم سال و تاکید بر 30 روز بودن آن. - روخوانی جدول الفبا و تاکید بر ویژگی های نجات دهنده ها. - روخوانی از روی جدول دوستی. - تمرین و تکرار صدا، نام ها و جایگاه های نشانه ی " آ ا تا اِ ". - پرسش درس ( اِ ز ای) از روی کتاب کلمه های کوچولو از همه ی دانش آموزان. - تمرین جدول دوستی و کلمه نویسی بر روی تخته وایت برد دانش آموزان.-تدریس (اِ) دوستی.(حتما در زمان تمرین اِ دوستی این شعر را بخوانند. مثلاً. (مادرِ سارا) مادر که اِ نداره،خودش خبر نداره،ازکجا اِ بیاره؟کدوم اِ رو بذاره؟ اِ دوستی رو میاره، اِ دوستی رومی ذاره. م و انجام صفحه ی 74 دفتر مشق خلاق بصورت گروه هاوس سیستمی. ( مبحث اِ دوستی).-انجام صفحه ی 80 دفتر مشق خلاق بصورت گروه هاوس سیستمی.
چند نکته ی مهم و ضروری ( لطفا با دقت این موارد رامطالعه بفرمایید.): 1- دانش آموزان می بایست حتما، حتما در هنگام نوشتن بخوانند و بنویسند. 2- دخترانم هر روز باید یک صفحه از روی کتاب کلمه های کوچولو تمرین کنند. 3- هر روز حتما یک ربع تا نیم ساعت با دخترانم کارت بازی انجام شود. 4- صفحه ی 64 از دفتر مشق خلاق ( جلد دوم) انجام شود.لطفا، از روی هر متنی که مایل هستید، به دخترانم املا بگویید.( کل صفحه باید املا نوشته شود و حتما در املا از جمله هم استفاده شود. )
1403/09/11
فعالیت:
با سلام و احترام- با توجه به اهمیت برنامه های آموزشی و فرآیند پیوستگی محتواها با یکدیگر، خواهشمندیم از هر گونه غیبت غیر موجه تاکیداً خودداری بفرمایید و در راستای برنامه های آموزشی، دبستان را در پیشبرد اهداف آموزشی شایسته و مطلوب مثل همیشه همراهی بفرمایید. خواهشمندیم جهت هماهنگی مرخصی های روزانه یا ساعتی حتماً از روز قبل با دبستان هماهنگی لازم انجام شود و یقیناً برنامه ریزی مناسب شما عزیزان و زمان بندی های به موقع در این راستا،ما را نیز در نظم کاری بهتر یاری می نماید. با تشکر کیهان معاون آموزشی
ریاضی اول
خدمتی، نفیسه
لوازم مورد نیاز برای فردا ( دوشنبه 12): 1) یک عدد دستکش لاتکس ( ترجیحا نازک نباشد و جنس دستکش ضخیم باشد. ) 2) یک توپ کوچک ( ترجیحا توپ پولیشی باشد.)
علوم اول
خدمتی، نفیسه
دانش آموزان در دومین روز هفته ملی علوم ساعات خوش و هیجان انگیزی را در کنار هم گذراندند و آزمایشات شگفت انگیز و جدیدی را انجام دادند. 1) آزمایش اول: * فرار شگفت انگیز؛ این آزمایش دارای 4 ایستگاه مختلف بود. الف) ایستگاه اول: بارور کردن لوله پلیکا توسط دستکش پشمی و حرکت دادن مدادی که بر روی در بطری گذاشته شده بود. ب) ایستگاه دوم: بارور کردن لوله پلیکا توسط دستکش پشمی و به حرکت درآوردن ریسههایی از جنس کیسه فریزر. ج) ایستگاه سوم: بارور کردن لوله پلیکا توسط دستکش پشمی و جدا کردن دو بادکنک از هم. د) ایستگاه چهارم: بارور کردن لوله پلیکا توسط دستکش پشمی و به حرکت درآوردن کاغذی که روی نوک یک مداد قرار گرفته بود. دلبندانمان با دیدن این آزمایشات شگفت زده شدند و هم چنین آزمایش قدیمی مالیدن بادکنک بر سر و چسباندن آن بر روی دیوار را نیز تجربه نمودند.
فارسی اول
خدمتی، نفیسه
فعالیت های آموزشی امروز: - تمرین و تکرار روزهای هفته همراه شمردن با انگشتان دست. - تمرین و تکرار فصل های سال. - تمرین و تکرار 6 ماه اول سال و تاکید بر 31 روزه بودن شش ماه اول سال. - تمرین و تکرار 6 ماه دوم سال و تاکید بر 30 روز بودن آن. - روخوانی جدول الفبا و تاکید بر ویژگی های امدادگرها. - روخوانی از روی جدول دوستی. - تمرین و تکرار صدا، نام ها و جایگاه های نشانه ی " آ ا تا اِ ". - پرسش درس (ای ی) و ( اِ) از روی کتاب کلمه های کوچولو از همه ی دانش آموزان. - تمرین کلمه نویسی بر روی تخته وایت برد دانش آموزان.
چند نکته ی مهم و ضروری ( لطفا با دقت این موارد رامطالعه بفرمایید.): 1- دانش آموزان می بایست حتما، حتما در هنگام نوشتن بخوانند و بنویسند. 2- دخترانم هر روز باید درس آخری که داده شده، از روی کتاب کلمه های کوچولو تمرین کنند. 3- هر روز حتما یک ربع تا نیم ساعت با دخترانم کارت بازی انجام شود. 4- صفحه ی 55 از دفتر مشق خلاق ( جلد دوم) انجام شود.لطفا، از روی هر متنی که مایل هستید، به دخترانم املا بگویید.( کل صفحه باید املا نوشته شود و حتما در املا از جمله هم استفاده شود. )
استعداد فضایی اول
خدمتی، نفیسه
آزمایش دوم نیز دارای 4 ایستگاه بود. 2) حباب بازی: الف) ساخت حبابهای غول آسا: دانش آموزان چوبهای چاپستیک و نخ کاموا که بهم متصل شده بودند، داخل محلولی که معلم از پیش آماده کرده بود، کردند و حبابهای غولآسایی ساختند. ب) بازی با حباب: دلبندانم در این ایستگاه حبابهای بزرگی ساختند و با استفاده از دستکشهای پشمی با آن بازی کردند. ج) اشکال هندسی: در این ایستگاه دانش آموزان با استفاده از نی و پیپ پاک کن، سازههای هندسی ساختند و سازههای خود را درون محلول نموده و همانند سازههایشان حبابهایی ساختند. ج) حباب روی میز: دختران ماندنی ایستگاه با استفاده از نی و کفی که روی میز ایجاد شده بود حبابهای بزرگ و زیبایی ساختند.
1403/09/10
فعالیت:
" ز دانش بُوَد جان و دل را فروغ - هفته ملی علوم مبارک - با سلام و احترام- با توجه به اهمیت برنامه های آموزشی و فرآیند پیوستگی محتواها با یکدیگر، خواهشمندیم از هر گونه غیبت غیر موجه تاکیداً خودداری بفرمایید و در راستای برنامه های آموزشی، دبستان را در پیشبرد اهداف آموزشی شایسته و مطلوب مثل همیشه همراهی بفرمایید. خواهشمندیم جهت هماهنگی مرخصی های روزانه یا ساعتی حتماً از روز قبل با دبستان هماهنگی لازم انجام شود و یقیناً برنامه ریزی مناسب شما عزیزان و زمان بندی های به موقع در این راستا،ما را نیز در نظم کاری بهتر یاری می نماید. با تشکر کیهان معاون آموزشی
ریاضی اول
خدمتی، نفیسه
لوازم مورد نیاز برای فردا ( یکشنبه 1403/09/11):
1) یک عدد دستکش پشمی یا جوراب پشمی. 2) یک عدد دستکش لاتکس ( ترجیحا نازک نباشد و جنس دستکش ضخیم باشد. )
علوم اول
خدمتی، نفیسه
دختران پژوهشگر من، امروز دو زنگ متفاوت و هیجان انگیز را تجربه کردند. 1) آزمایش های " اسرار آب ": این آزمایش دارای دو ایستگاه بود.* ایستگاه اول: به هر گروه یک نقاشی داده شد و دلبندانمان با همکاری یکدیگر آن را رنگ زدند. در مرحله ی بعد دخترانمان نقاشی خود را داخل یک زیب کیپ گذاشتند و دور تا دور آن را با ماژیک مشکی وایت بردی، پر رنگ کردند. در نهایت نقاشی خود را داخل آب فرو کردند و زمانی که از بالا نقاشی هایشان را مشاهده کردند، جادوی آب را دیدند و شگفت زده شدند.* ایستگاه دوم: 3 لیوان بزرگ در مقابل هر گروه قرار دادیم، داخل دو تا از لیوانها آب ریختیم و از دانشآموزان خواستیم تا فکر کنند که چگونه میتوانند بدون دست زدن به لیوانها، آب را در لیوان سوم هم بریزند و کاری کنند که آب در هر سه لیوان به یک اندازه باشد. دانش آموزان بعد از بحث و گفتگو با کمک معلم و با استفاده از دو نی این کار را انجام دادند و از دیدن نتیجه آن بسیار هیجان زده شدند.
فارسی اول
خدمتی، نفیسه
فعالیت های آموزشی امروز: - تمرین و تکرار روزهای هفته همراه شمردن با انگشتان دست. - تمرین و تکرار فصل های سال. - تمرین و تکرار 6 ماه اول سال و تاکید بر 31 روزه بودن شش ماه اول سال. - تمرین و تکرار 6 ماه دوم سال و تاکید بر 30 روز بودن آن. - روخوانی جدول الفبا و تاکید بر ویژگی های امدادگرها. - روخوانی از روی جدول دوستی. - تمرین و تکرار صدا، نام ها و جایگاه های نشانه ی " آ ا تا اِ ". - پرسش 3 درس آخر از روی کتاب کلمه های کوچولو از همه ی دانش آموزان. - تمرین کلمه نویسی بر روی تخته وایتبرد دانش آموزان.
-انجام صفحه ی 87 کتاب کار فارسی(مبحث نشانه ی اِ ).
-انجام صفحه ی 88 کتاب کار فارسی(مبحث نشانه ی اِ).
چند نکته ی مهم و ضروری ( لطفا با دقت این موارد رامطالعه بفرمایید.): 1- دانش آموزان می بایست حتما، حتما در هنگام نوشتن بخوانند و بنویسند. 2- دخترانم هر روز باید درس آخری که داده شده، از روی کتاب کلمه های کوچولو تمرین کنند. 3- هر روز حتما یک ربع تا نیم ساعت با دخترانم کارت بازی انجام شود. 4- صفحه ی76 از دفتر مشق خلاق ( جلد دوم) انجام شود.لطفا، از روی صفحه ی 23 و 26 کتاب کلمه های کوچولو املا گفته شود.( لطفا کل صفحه املا نوشته شود و حتما در املا از جمله هم استفاده شود. )
املا اول
خدمتی، نفیسه
دخترانم، امروز پنجمین املای خود را با روشی جدید و به صورت گروهی نوشتند. در این املا دانش آموزان به صورت گروههای هاوسیستمی نشسته بودند؛ هر دانش آموز در ابتدا به صورت انفرادی، املای خود را نوشت، سپس دلبندانمان به صورت گروهی املاهای یکدیگر را تصحیح نمودند.
دفترهای املای دخترانم به منزل ارسال گردید؛ لطفاً عملکرد دلبندانم را بررسی نمایید و صفحه مورد نظر را امضا نمایید. دفاتر املا در منزل میماند و نیازی به آوردن به مدرسه نیست؛ هر زمان که دانش آموزان املا داشته باشند، از روز قبل در پرتال اعلام خواهد شد.
استعداد فضایی اول
خدمتی، نفیسه
آزمایش دوم : * نقاشی نمکی: به دانش آموزان مقواهایی داده شد که بر روی آن طرح هایی از پیش کشیده شده بود، آنان، دور تا دور نقاشی را چسب چوب زدند. سپس روی چسب نمک پاشیدند و اجازه دادند تا خشک شود. پس از خشک شدن، نمک اضافه از نقاشی ها گرفته شد و دخترانم با قلمو و آبرنگ شاهد شگفتی آب و نمک شدند و یک اثر هنری با ذوق و هیجان و معجزه ی علم ساختند.