فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان دخترانه منیریه تهران
کلاس: شاپرک 2
فعالیت: **هفته پژوهش** سلام دانش آموزان عزیز: در خصوص موضوعات پیشنهادی "هفته پژوهش" موارد فوق را بررسی کرده و در این خصوص با آموزگار خود مشورت کرده و موضوع انتخابی خود را مشخص بفرمائید ، تا بهتر و مطلوب تر فعالیت خود را انجام دهید. فرصت انجام فعالیت و آوردن کارهای پژوهشیتان تا 22/ آذرماه می باشد و بعد از آن کارها بصورت نمایشگاهی برپا خواهد شد و منتخبین به مرکز علوی و اداره آموزش و پرورش ارائه خواهد شد. ادبیات علوم انسانی: تحقیق در خصوص شاعر و نویسنده و داستان نویسی خلاقیت و کارآفرینی: ابداع و اختراع یا طرح اولیه اگر دارید رباتیک: فعالیت های انجام شده در کلاس رباتیک نجوم: روزنامه دیواری همراه با ماکت و هر تحقیقی مورد قبول است حتما پاورپوینت هم داشته باشد گیاهان دارویی و فناوری هوا و حمل و نقل می توانید با موضوع آزاد یا متناسب با محتوای درسی انجام دهید زیست فناوری: در خصوص انسان و حیوان می توانید تحقیق کنید و بدن انسان آزمایش تجربی: هر محتوایی در علوم پایه خود و حتی فراتر از آن لازم بذکر است پایه های سوم تا ششم بایستی پاورپوینت فعالیت عملی خود را نیز داشته باشند. با تشکر کیهان معاون آموزشی

ریاضی سوم

مدرس: کشاورز، فرشته
فعالیت: ****دخترهای عزیزم، برای شنبه این کتاب ها را همراه خود بیاورید: کتاب ریاضی آموزش و پرورش/کتاب کار ریاضی/کتاب فارسی آموزش و پرورش /کتاب کار علوم/دفتر املا/ دانش آموزان شنبه به همراه خود بیاورند.**** دانش آموزان عزیز، در صورتیکه کتاب های ذکر شده در مدرسه نیست، همراه خود بیاورید.** امروز به دلیل برگزای آزمون تمیز و پرلز تدریسی داده نشده است . هفته ی آینده درس های امروز درس داده می شود .
تکلیف: دختران خوب از ضرب 2-3-4- پرسیده می شود . ارمغان هفته ی 9 ، ( سوال قرانی نوشته نشود ، در کلاس انجام می شود ) بادقت حل شود . کتاب کار ریاضی تمرین صفحه ی 73 -74 سوال 4،5،6،7،9،10 حل شود .

فارسی سوم

مدرس: کشاورز، فرشته
تکلیف: دختران گلم کتاب کار فارسی درس ششم صفحه ی 51 سوال 11 نوشته شود .

املا سوم

مدرس: کشاورز، فرشته
تکلیف: دختران خوبم املا از درس 5-6 شنبه گفته می شود .

ورزش سوم

مدرس: کاظمی، مریم
فعالیت: گزارش چهارشنبه 401/09/16 ورزش هدف جلسه : پرتاب توپ بلند دانش آموزان در مدل ستونی مستقر شده و تمام اعضای بدن را با حرکات کششی و پویا گرم کردند. گروه‌های سبز قرمز آبی و زرد در دو طرف زمین والیبال قرار گرفتند و تلاش کرده با پرتاب پایین و بالا توپ را به سمت دیگر انتقال دهند.
فعالیت: با سلام و احترام به اطلاع می رساند ارزیابی بین المللی " پرلز" با محتوای درک مطلب فارسی از سال های قبل دانش آموز و محتوای امسال تا هر بخشی که تدریس شده است همچنین ارزیابی بین المللی "تیمز" با محتوای ریاضی و علوم از سال قبل دانش آموز و تا هر بخشی که از درس ریاضی و علوم امسال تدریس شده است ارزیابی انجام می گردد. "تیمز و پرلز "روز چهارشنبه16/آذرماه در مدرسه بصورت تستی برگزار می شود. مدت زمان آزمون پرلز 90 دقیقه و آزمون تیمز 75 دقیقه می باشد. لازم بذکر است این ارزیابی جایگزینی برای روز های بعد غایبین به هیچ عنوان نداشته و بصورت سراسری در کل شعب علوی اجرا می گردد. با تشکر کیهان معاون آموزشی
توضیح: **هفته پژوهش** سلام دانش آموزان عزیز: در خصوص موضوعات پیشنهادی "هفته پژوهش" موارد فوق را بررسی کرده و در این خصوص با آموزگار خود مشورت کرده و موضوع انتخابی خود را مشخص بفرمائید ، تا بهتر و مطلوب تر فعالیت خود را انجام دهید. فرصت انجام فعالیت و آوردن کارهای پژوهشیتان تا 22/ آذرماه می باشد و بعد از آن کارها بصورت نمایشگاهی برپا خواهد شد و منتخبین به مرکز علوی و اداره آموزش و پرورش ارائه خواهد شد. ادبیات علوم انسانی: تحقیق در خصوص شاعر و نویسنده و داستان نویسی خلاقیت و کارآفرینی: ابداع و اختراع یا طرح اولیه اگر دارید رباتیک: فعالیت های انجام شده در کلاس رباتیک نجوم: روزنامه دیواری همراه با ماکت و هر تحقیقی مورد قبول است حتما پاورپوینت هم داشته باشد گیاهان دارویی و فناوری هوا و حمل و نقل می توانید با موضوع آزاد یا متناسب با محتوای درسی انجام دهید زیست فناوری: در خصوص انسان و حیوان می توانید تحقیق کنید و بدن انسان آزمایش تجربی: هر محتوایی در علوم پایه خود و حتی فراتر از آن لازم بذکر است پایه های سوم تا ششم بایستی پاورپوینت فعالیت عملی خود را نیز داشته باشند. در این خصوص نظرات و موضوعات پیشنهادی خود را می توانید با راهنمائی و همراهی آموزگار مشخص نمایند. با تشکر کیهان معاون آموزشی

ریاضی سوم

مدرس: کشاورز، فرشته
فعالیت: ****دخترهای عزیزم، برای فردا این کتاب ها را همراه خود بیاورید: کتاب مطالعات اجتماعی / کتاب قران/ کتاب هوش / دانش آموزان فردا همراه خود بیاورند.**** دانش آموزان عزیز، در صورتیکه کتاب های ذکر شده در مدرسه نیست، همراه خود بیاورید.***کتاب کار ریاضی ( کسر ) صفحه ی 71-72 نوشته شد.

علوم سوم

مدرس: کشاورز، فرشته
فعالیت: علوم درس 4 پرسیده شد .

فارسی سوم

مدرس: کشاورز، فرشته
فعالیت: فارسی درس چهارم پرسیده شد .

سرود

مدرس: صدر بایگی، فرحناز
فعالیت: باسلام آموزش متن سرود دختر ایرانم و مرور سرودهای گذشته
تکلیف: دانش آموزان عزیز لطفا متن سرود را حفظ نمایید همچون خورشیدم من ذره هایم پربار همچون بارانم من با توانی بسیار باغ سرسبزم من با بهاری جاوید رمز سرسبزی را دیده ام در توحید سرخ خونین جامه لاله هایی دارم ازتوانستن ها قصه هایی دارم گرچه رنگارنگم گرچه با صدنامم وحدتی بی مرزم دختر ایرانم

رایانه

مدرس: نظری، الهه
فعالیت: با عرض سلام و ادب خدمت والدین گرامی و دانش آموزان گل امروز عزیزانم با شیوه ی تغییر و ویرایش متن ها آشنا شده و گزینه های بولد ، ایتالیک ، شادو، آندرلاین ، استریک تروث، هایلایت کننده و تغییر رنگ را یاد گرفتند. آنها همچنین با تغییر فونت و سایز متن ها آشنا شده و توانستد انواع مختلفی از ویرایش را روی متن های خود اجرا کنند.
تکلیف: خواهشمندم برای هفته بعد عزیزانی که در منزل رایانه دارند مطالب تدریس شده را تمرین کرده تا در صورتی که مشکلی دارند هفته های دیگر راهنمایی اشان کنم. با تشکر .

علوم به زبان انگلیسی

مدرس: اجاق، پریسا
فعالیت: دوره مبحث گیاهان و وظایف هر بخش از گیاهان تدریس شد.

ریاضی سوم

مدرس: کشاورز، فرشته
فعالیت: ****دخترهای عزیزم، برای فردا این کتاب ها را همراه خود بیاورید: کتاب ریاضی آموزش و پرورش/کتاب کار ریاضی/کتاب کار فارسی /دفتر ریاضی و فارسی/دانش آموزان فردا همراه خود بیاورند.**** دانش آموزان عزیز، در صورتیکه کتاب های ذکر شده در مدرسه نیست، همراه خود بیاورید.***ضرب دو و سوم پرسیده شد . ضرب چهارم با روش الگویابی آموزش داده شد . ارمغان هفته ی 7 رفع اشکال شد .
تکلیف: دختران باهوشم ضرب دوم و سوم و چهارم تکرار و تمرین شود . دختران گلم ادامه ی ضرب چهارم را به روش الگویابی بنویسید و کامل کنید .

علوم سوم

مدرس: کشاورز، فرشته
فعالیت: کتاب آموزش و پرورش درس پنجم صفحه ی 41-42 (آب ماده ی با ارزش )نوشته و مرور شد .
تکلیف: دختران گلم از کتاب کار و کتاب آموزش و پرورش درس 4 پرسیده می شود .

فارسی سوم

مدرس: کشاورز، فرشته
فعالیت: نکات دستوری ( بیاموزو بگو و واژه آموزی ) درس ششم ( فداکاران ) آموزش داده شد .
تکلیف: دختران گلم فارسی از کتاب کار و کتاب آموزش و پرورش درس 4 پرسیده می شود . دختران گلم تا دو شنبه ی هفته ی آینده فرصت دارید شعر مثل باران را حفظ کنید.

نگارش سوم

مدرس: کشاورز، فرشته
فعالیت: کتاب نگارش درس ششم بند نویسی صفحه ی 41 نوشته شد .

سواد مالی

مدرس: خان بابایی، مریم
فعالیت: عرض سلام و احترام. در این جلسه سواد مالی،به صورت اجمالی درباره تقاضا، عرضه و قیمت ،بع گفت و گو پرداختیم. دختران عزیزم به خوبی ،با این مفاهیم آشنا شدند و مثال های کاربردی برای آنها آورده شد،تا کاملا با این مفاهیم آشنا شوند.
تکلیف: فعالیت صفحه 66 ،برای جلسه بعد انجام شود. یک نقاشی مفهومی درباره سوادمالی کشیده شده و به کلاس آورده شود. " تا هفته بعد فرصت دارند"

بازی استراتژیک

مدرس: بیک وردی، بهار
فعالیت: درود بر والدین و دانش آموزان فعال، امروز با یک آهنگ تند با ریتم 3 تایی warm up انجام دادیم تا کمی هیجان و نشاط در دانش آموزان فعال گردد. سپس بر روی آهنگ شب یلدا مجدد تمرین و تکرار گردید.

ریاضی به زبان انگلیسی

مدرس: اجاق، پریسا
فعالیت: مبحث کسر بخش دوم تدریس شد.

ریاضی سوم

مدرس: کشاورز، فرشته
فعالیت: ****دخترهای عزیزم، برای فردا این کتاب ها را همراه خود بیاورید: کتاب ریاضی آموزش و پرورش/کتاب کار ریاضی/کتاب فارسی آموزش و پرورش/کتاب کار فارسی /کتاب نگارش/کتاب کار علوم/دفتر ریاضی و فارسی/دفتر املادانش آموزان فردا همراه خود بیاورند.**** دانش آموزان عزیز، در صورتیکه کتاب های ذکر شده در مدرسه نیست، همراه خود بیاورید.**کتاب ریاضی صفحه ی 51 ( کاربرد کسر روی محور) آموزش داده شد .
تکلیف: دختران عزیزم ازضرب 2،3 پرسیده می شود .

علوم سوم

مدرس: کشاورز، فرشته
فعالیت: کتاب علوم درس پنجم ( آب ماده ی با ارزش ) از صفحه ی 38 تا 40 نوشته شد .

فارسی سوم

مدرس: کشاورز، فرشته
فعالیت: کتاب کار درس ششم ( فداکاران ) هم معنی و مخالف کلمات و تمرین از صفحه های 48تا 51 نوشته شد .
تکلیف: دختران گلم از کتاب کار ، درس ششم ، املا دان صفحه ی 47- تمرین صفحه ی 49 سوال 6-7 وخوانش و پردازش صفحه ی 52 نوشته شود .

هدیه‌های آسمان سوم

مدرس: کشاورز، فرشته
فعالیت: هدیه های اسمانی از درس 1تا6 پرسیده شد .

زیبانویسی

مدرس: اکبری، ربابه
فعالیت: باسلام واحترام ارائه سرمشق جلسه دوم وسوم
تکلیف: انجام این دو سرمشق در دفتر پوستی برای جلسه بعد

علوم به زبان انگلیسی

مدرس: اجاق، پریسا
فعالیت: مبحث گیاهان و نیاز های آن ها تدریس شد.
فعالیت: سلام به دخترهای عزیزم، برای فردا این کتاب ها را همراه خود بیاورید: کتاب علوم آموزش و پرورش / کتاب ریاضی آموزش و پرورش/ کتاب کار ریاضی/ دفتر ریاضی و فارسی / کتاب کار فارسی / کتاب نگارش /هدیه آسمانی**** دخترهای عزیزم، در صورتی که این کتاب ها در مدرسه نیست همراه خود بیاورید.****
توضیح: دختران خوب و عزیزم امروز از کلاستان خیلی لذت بردم و تلاشتان عالی بود موفقیت های روز افزون شایسته شماست.دوستدارتان کیهان

ریاضی سوم

مدرس: کشاورز، فرشته
فعالیت: سلام و وقت بخیر - امروز مبحث کاربرد کسر در اندازه گیری از صفحه50 از کتاب ریاضی آموزش و پرورش تدریس و انجام شد. رفع اشکال از صفحه ی 68 از کتاب کار ریاضی انجام شد و صفحات 68 و 69 از کتاب کار ریاضی کامل انجام شد.

علوم سوم

مدرس: کشاورز، فرشته
فعالیت: فصل چرخه آب: علوم بخش چرخه آب و تعریف "تبخیر" و " میعان" انجام شد و به همراه دانش آموزان نکات آموزشی فصل را بررسی کرده و تا صفحه 38 تدریس تکمیل گردید.
تکلیف: دختران عزیزم به جهت باقی ماندن محتوای فصل، کتاب کار علوم تحویل داده نشد. حتماً فصل چرخه آب را تا جایی که امروز خوانده و مرور کردیم مطالعه بفرمائید. "دانش آموزانی که تبخیر و میعان و یا آزمایش جداسازی نمک از آب را برای بنده نقاشی زیبا و قابل آموزش از روی تصویر انجام دهند و براساس تصویر نقاشی شده به سوالات علوم بتوانند به معاون آموزشی پاسخ دهند کارت امتیاز برایشان لحاظ خواهد شد."با تشکر کیهان دوستدار شاگردان خوب و عزیزم

فارسی سوم

مدرس: کشاورز، فرشته
فعالیت: شعر "مثل باران" روان خوانی شد و معنای آن نیز با دانش آموزان ساده بیان شد همچنین با شاعر آن آشنا شده و شعر را در کلاس خواندیم.
تکلیف: تا شنبه بعد شعر "مثل باران" را حفظ کنید.

نگارش سوم

مدرس: کشاورز، فرشته
فعالیت: درس ششم فداکاران: کل نکات دستوری نگارش درش ششم در کلاس مرور و پاسخ ها بررسی شد.
تکلیف: نوشتن نگارش: صفحه 39 شماره یک تکمیل شود. دخترم یک بند را مشخص کن و آن را کامل بنویس اگر خط اضافه آوردی کلمه نیز انتهای آن بنویسید

هدیه‌های آسمان سوم

مدرس: کشاورز، فرشته
فعالیت: با احترام- امروز به دانش آموزان تکلیف نوشتاری خاصی داده نشد تا بیشتر به مطالعه و مرور بپردازند.
تکلیف: هدیه آسمانی از ابتدای کتاب تا درس ششم پرسیده می شود.(مرور کلی)

ریاضی به زبان انگلیسی

مدرس: اجاق، پریسا
فعالیت: مبحث کسر بخش اول تدریس شد.

مهارت اجتماعی

مدرس: مقاره عابد، مهشاد
فعالیت: در این جلسه آموزشی ادامه اتیکت میز غذاخوری تدریس شد.
تکلیف: دانش‌آموزان دستمال سفره را طبق آموزشی که دیدند تزیین و تصویر آن را در پرتال ارسال بفرمایند و یا والدین بازخورد خود را مرقوم بفرمایند. لطفا تمامی دانش‌آموزان برای شنبه 19 آذرماه به منظور ادامه آموزش اتیکت غذا خوردن، با خود بشقاب، دستمال سفره و چاپستیک همراه داشته باشند.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: