1401/09/15
توضیح:
یادآور می شویم چهارشنبه آزمون پرلز ( درک مطلب ) در یکی از زنگ های کلاسی و پنج شنبه 17 آذر آزمون تیمز ( علوم و ریاضی ) به صورت تستی و حضوری ساعت 9:30 در مدرسه برگزار می گردد.
دانش آموزان مداد سیاه نرم همراه داشته باشند.
ریاضی ششم
طاهری، مریم
امروز تمرینات صفحه 47 تا 48 در کلاس توسط دانش آموزان انجام شد و به سوالات و اشکالات دانش آموزان پاسخ داده شد .
لطفا تمرینات صفحه 52 تا 54 کتاب حل شود .
علوم ششم
طاهری، مریم
امروز درسنامه درس 5 علوم از کتاب کار انجام شد و پرسش انجام شد .
لطفا درس 5 علوم را با دقت (کتاب درسی و کتاب کار ) مطالعه بفرمایید .
در ضمن یادآور می شود که آزمون تیمز در روز پنج شنبه تا پایان درس پنج علوم و در درس ریاضی تا سر تقسیم اعشاری بر عدد اعشاری است .
فارسی ششم
طاهای ابدی، المیرا
ارائه گروه زرد برای درس آزاد فارسی انجام شد و پرسش شعر حفظی از دانش آموزان داوطلب انجام شد.
مطالعات اجتماعی ششم
طاهای ابدی، المیرا
درس 10 با عنوان «چه عواملی موجب گسترش علوم و فنون در دورهی اسلامی شد» اجتماعی تدریس شد و کاربرگ شماره 13 در کلاس حل و بررسی شد.
حل درس دهم کتاب کار اجتماعی
هنر ششم
ایروانی، سارا
این جلسه دانش آموزان با استفاده از رنگ ویترای، طرح اناری که روی بشقاب ها در هفته گذشته کشیدند را رنگ آمیزی کردند.
ورزش ششم
الیاسی، بهنام
گرم کردن،آموزش نوع دویدن،حرکت نیم تیغ(حرکت پهلو)
1401/09/14
فعالیت:
با سلام و احترام
به اطلاع اولیا گرامی میرسانیم، روز سه شنبه 15 آذر ، جشن تولد کلیه متولدین آذر ماه در دبستان برگزار خواهد شد.
روش اجرای این جشن، بدین ترتیب می باشد که دکور با تم تولد در حیاط دبستان اجرا و در زنگ تفریح همکاران با پخش آهنگهای تولد، جشن برگزار خواهد نمود.
اولیا گرامی متولدین آذر ماه در صورت تمایل می توانند، با هماهنگی معلم پایه، اقدام به تهیه اقلام پذیرایی از دانش آموزان همکلاسی خود نمایند.
لازم به تذکر است، اولیا به هیچ عنوان اجازه ارسال کیک تولد و غذاهای ناسالم برای پذیرایی ندارند. پذیرایی کیک در دبستان، مغایر با پروتکلهای بهداشتی می باشد و در فضای دبستان امکانپذیر نیست. پذیرایی صرفا با انواع خوراکیهای سالم بسته بندی از قبیل بیسکوییت، آبمیوه و پاستیل و به تعداد نفرات هر کلاس انجام می شود.
اولیا متولدین هرماه می توانند اقلام پذیرایی کلاس خود را زمان ورود به دبستان به معلم پایه تحویل دهند تا در کلاس پذیرایی انجام شود.
علوم ششم
طاهری، مریم
درس پنجم علوم کامل تدریس شد.
لطفا پژوهش درس 5 علوم که مرتبط با زلزله های 30 سال گذشته در ایران است را انجام دهید.
فارسی ششم
طاهای ابدی، المیرا
درس 4-5 کتاب کار توسط دانش آموزان تکمیل شد و قسمت ابتدایی از درس ششم توسط دانش آموزان حل شد و در ادامه ارائه درس آزاد گروه سبز انجام شد.
تکمیل درس ششم از کتاب کار فارسی تا انتهای درس ششم
مطالعات اجتماعی ششم
طاهای ابدی، المیرا
درس نهم کتاب کار اجتماعی در کلاس چک و حل شد و در ادامه کلاس ادامهی ارائهی گروه قرمز از درس آزاد انجام شد.
تفکر و پژوهش ششم
طاهای ابدی، المیرا
برای فردا جهت تکمیل ماسک حیوانات قیچی همراه داشته باشید.
فارسی پیشرفته ششم
طاهای ابدی، المیرا
برای پرسش شعر حفظی «همه از خاک پاک ایرانیم» برای فردا آماده باشید.
فردا کتاب نگارش همراه داشته باشید.
استعداد تحلیلی ششم
طاهری، مریم
صفحه 21 تا 25 در کلاس انجام شد.
نداریم.
بازی استراتژیک
علی محمدی، صدف
با سلام و احترام
جهت برگزاری جشن یلدا انتخاب افراد و تمرین جشن یلدا
تکلیف ندارند
مهارت اجتماعی
صادقی، مهتا
با سلام و احترام
جلسه امروز مرور کردن انواع پوزیشن های کاتلری
تدریس پارت سوم اتیکت میزغذاخوری همراه با پرسش و پاسخ ،بارش فکری، پاورپوینت و ویدئو
تدریس اتیکت نوشیدن
یادگیری رعایت کردن تمام نکات هنگام غذا خوردن و نوشیدن.
دانش آموزان نکاتی که در مورد اتیکت
میز غذاخوری در طی این سه جلسه یاد
گرفته اند را به نزدیکان خود توضیح دهند ، یادداشت کنند و همراه خود به کلاس بیاورند.
1401/09/13
ریاضی ششم
طاهری، مریم
امروز درس تقسیم اعشاری بر عدد طبیعی را تمرین و تکرار کرد و اشکالات دانش آموزان برطرف شد در ضمن مسابقه آقای ریاضی نیز برگزار شد .
لطفا تمرینات داده شده در دفتر را با دقت و حوصله حل کنید و سپس تمرینات صفحه 50 و 51 کتاب ریاضی را کامل انجام دهید.
فارسی ششم
طاهای ابدی، المیرا
برای پرسش شعر حفظی «همه از خاک پاک ایرانیم » برای روز سهشنبه آماده باشید.
املا ششم
طاهای ابدی، المیرا
آزمون املا از درس 3-4 برگزار گردید و در ادامه ارائه یکی از گروه ها از درس آزاد انجام شد.
مطالعات اجتماعی ششم
طاهای ابدی، المیرا
توجه شود که در روز شنبه هفته آینده آزمون کتبی اجتماعی از درس های 7-8-9 برگزار خواهد شد.
هنر ششم
ایروانی، سارا
این جلسه دانش آموزان بشقاب هایی که در جلسه قبل با خمیر دورگیر شکل انار را روی آنها کشیده بودند را با استفاده از قلمو و رنگ ویترای رنگ آمیزی کردند تا برای جلسه آینده خشک شود و پشت کار رنگ شود.
ورزش ششم
الیاسی، بهنام
گرم کردن،آموزش نوع دویدن،حرکت نیم تیغ(حرکت پهلو)
زیبانویسی
پیرقدیم، میترا
ص15 تدریس شد.
ص16 انجام شود.
1401/09/12
علوم ششم
طاهری، مریم
امروز درس پنجم علوم را با ارائه پاور پوینت دانش آموزان ادامه دادیم .
لطفا درس را مطالعه بفرمایید.
فارسی ششم
طاهای ابدی، المیرا
تکالیف کتاب کار دانش آموزان چک شد. معنی لغات شعر ای وطن از درس ششم گفته شد و شعر حفظی «همه از خاک پاک ایرانیم» روخوانی شد و معنی کلمات آن گفته شد و خوانش و فهم آن پاسخ داده شد.
برای سه شنبه شعر همه از خاک پاک ایرانیم را حفظ کنید.
املا ششم
طاهای ابدی، المیرا
توجه شود که فردا آزمون املا از درس سه و چهار برگزار میشود. کسانی که دفتر املای آنها در مدرسه نیست و در خانه جا گذاشته اند فردا همراه داشته باشند.
مطالعات اجتماعی ششم
طاهای ابدی، المیرا
درس نهم تدریس شد و فعالیت 1 و 2 در کلاس بررسی و حل شد و مفهوم خط زمان بررسی شد.
حل درس نهم کتاب کار اجتماعی
سواد مالی
نادری، نرگس
-مفهوم نیاز : کمترین اقلامی که بتوان با آنها زنده ماند ( غذا،پوشاک،مسکن،آموزش ،سلامت)
-سوال از دانش آموزان : اگر نیازها تامین نشوند ؟جایگزینی یا کاهش مصرف / مثال مصرف برنج وجایگزین کردن با گندم یا کاهش مصرف گندم
-مفهوم خواسته : اقلامی که برای زندگی ضروری نیستند و کمی بیشتر از نیازها هستند و در واقع یک قدم از نیازها جلو تر هستند
-خواسته ها تحت تاثیر فرهنگ و شخصیت افراد هستند ، از دانش آموزان میخواهیم مثالهایی بیاورند ( برای فرهنگ پوشش اقوام مختلف و برای شخصیت مدل لباس انتخابی)
-تصویر نیازهای مازلو نشان داده میشود و توضیح روی عکس داده میشود
-مفهوم تقاضا : در صورتی خواسته ها تبدیل به تقاضا میشوند که شخصی خواهان اقلامی است که توانایی خرید آنها را نیز دارد یعنی خواسته تبدیل به تقاضا شده است .تقاضا یک قدم جلوتر از خواسته است مثلا : خواسته ی لباس گرم تبدیل به تقاضای خرید لباس برند و گران قیمت میشود یا در مورد نیاز گرسنگی نان و پنیر یا چلوکباب
-تقاضا تحت تاثیر توانایی خرید و میل افراد است . از دانش آموزان میخواهیم مثالهایی را بیان کنند( گرسنگی : توانایی خرید : چلوکباب یا نان و پنیر و میل : اشتها به نان پنیر یا چلوکباب )
-نمایش جدول صفحه ی 51
-فعالیت صفحه ی 52 با همکاری دانش آموزان انجام میشود .-مفهوم تقاضا = مقدار کالا یا خدماتی که خریدار تمایل دارد به قیمت مشخصی خریداری کند
-مفهوم عرضه = مقدار کالا یا خدماتی که فروشنده یا تولید کننده تمایل به تامین آن به قیمت مشخصی دارد تا وارد بازار کند
-قانون تقاضا : با افزایش قیمت یک محصول ، تقاضا برای آن کاهش مییابد ( خریداران تمایل ندارند کالا را با قیمت بالاتری بخرند ) منحنی تقاضا کشیده میشود
-قانون عرضه : با افزایش قیمت عرضه آن افزایش مییابد . ( تولید کنندگان و فروشندگان با هدف کسب درآمد بیشتر عرضه ی خود را افزایش میدهند ) منحنی عرضه کشیده میشود
-درباره شیب و مولفه های نمودارهای عرضه و تقاضا توضیح داده میشود
کلیپ آموزشی پخش شد.
فعالیت منزل صفحه 53
رباتیک
جابری، پریسا
انجام تمرینات جلسه قبل و رفع اشکال و آموزش خازن و نحوه کارکرد و بستن مدار شارژ و دشارژ خازن.
ندارند