فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه جنت آباد تهران
کلاس: مهدی اخوان ثالث

ریاضی اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: کتاب ریاضی صفحات 82،83،74 انجام شد: علامت کمتر و بیشتر مرور شد، تشخیص عدد بیشتر، حل الگو شطرنجی، جدول سودوکو، رنگ آمیزی ستونی به تعداد اعداد نوشته شده، اندازه گیری ابزار و نوشتن اعداد آن،در پایان کلاس با چینه اشکال گوناگون درست شد.
تکلیف: کتاب کار ریاضی صفحات 85،86،87 انجام شود.

علوم اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: درس 6 زمین خانه ی پر آب ما تدریس شد. صحبت در مورد کره زمین، بخش خشکی و آبی زمین، صرفه جویی در مصرف آب، چجوری می توانیم صرفه جویی کنیم، اهمیت استفاده از آب برای انسان ها و جانوران و گیاهان، صحبت در مورد چرخه ی آب با داستان قطره کوچولو و کشیدن نقاشی چرخه آب در دفتر، موارد استفاده از آب دریا، در صورت کمبود آب چه اتفاقی می افتد، چه وسایلی روی آب و زیر آب می ماند، توجه به تابلو آشامیدن ممنوع در پارک ها، نریختن زباله در طبیعت و رودخانه، حل کتاب کار علوم صفحات: 67،68،69،70،71،72،74،75،76
تکلیف: کتاب کار علوم صفحه ی 73 انجام شود.

فارسی اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: خواندن شعر های کتاب فارسی به صورت گروهی. دیروز پک نشانه ی اِ تحویل داده شد. امروز پک نشانه ش تحویل داده شد. سپاس از همراهی اولیا عزیز برای تهیه پک جذاب
تکلیف: در دفتر تلاش دیکته ی شب نوشته شود.

نگارش اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: فردا کتاب های: علوم، کتاب کار علوم، دفتر املا و دفتر تلاش همراه دانش آموزان باشد. لطفا در صورت امکان برای درس علوم فردا سنگ های کوچک و گوناگون همراه دانش آموزان باشد.

املا اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: دیروز به دلیل تمرین و تکرار بیشتر املا گفته نشد. با ابزار چوبی جملات بهم ریخته در پایه تخته تک به تک مرتب شد.

قرآن اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: در شروع کلاس سوره ی حمد و توحید خوانده شد.

مهارت اجتماعی

مدرس: صادقی، مهتا
فعالیت: با سلام و احترام جلسه امروز اتیکت مهمان بودن رو داشتیم ، پخش فیلم ، اجرای نمایش توسط بچه ها همراه با مستر اتیکت.
تکلیف: لطفا بچه ها تکلیف مهمان بودن را انجام دهند.

ریاضی اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: تم 12 شروع به تدریس شد. صفحه اول تم با کمک دانش آموزان تدریس شد. و پیدا کردن اشکال کمتر ، آموزش علامت کمتر و بیشتر با داستان و شعر خوانی دهان ماهی ، آموزش به کمک دانش آموزان برای تفهیم بیشتر، گروه بیشتر را ماهی می خورد ، حل صفحات 79،80 81 . آموزش عدد 9 و نوشتن آن در کتاب. (((اولیا عزیز لطفا توجه داشته باشید: برای شرکت در مسابقات مجموعه مدارس علوی لطفا به پرتال توجه کرده و شرایط شرکت در مسابقه را مطالعه فرمایید)))

علوم اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: لطفا فردا دانش اموزانی که دانه خیس کردند و یا کاشتند در صورت آماده بودن همراه خود به مدرسه بیاورند .

فارسی اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: اول کلاس دانش آموزان خاطرات خود و فعالیت هایی که در این مدت انجام دادند را تعریف کردند. تکرار و تمرین نشانه ها انجام شد. در پایان نقاشی یک روز بارانی کشیده شد.

نگارش اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: کتاب نگارش صفحه 66 کامل شد.ترکیب ها کار شد.

سرود

مدرس: صدر بایگی، فرحناز
فعالیت: سلام و عرض ادب . جلسه امروز آموزش سرود خوشحال و شاد و خندانم

ریاضی اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: فعالیت ریاضی مربوط به اعداد ،اشکال، چوب خط های مساوی انجام شد. 2=2، 7=7. در دفتر تلاش و با کمک شابلون اشکالی کشیدند که با طرف دیگر علامت ،مساوی باشد. و در پایان کلاس بازی کردیم به گل پسرها بسیار خوش گذشت.

نگارش اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: در شروع کلاس مروری بر نشانه جدید داشتیم. ترکیب ها پرسیده شد و کتاب نگارش صفحه 65 کامل شد. از دانش آموزان در خواندن و حل سوال ها کمک گرفته شد. شنبه نشانه ی جدید تدریس نمی شود. کتاب های روز شنبه:: کتاب ریاضی، نگارش، دفتر املا علوی، کتاب کار ریاضی و فارسی همراه دانش آموزان باشد.
تکلیف: 1)کتاب کار فارسی صفحه 103 و 104 انجام شود. 2)دیکته شب با کلمات و جملاتی که نشانه ش در آنها است نوشته شود. 3)ترکیبات نشانه ش کار شود. تعطیلات خوبی داشته باشید.

فارسی اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: در شروع کلاس ورزش صبحگاهی انجام شد. کارتون شیر و موش و شکارچی را دانش آموزان مشاهده کردند و با تکرار صدای ش در کارتون متوجه تدریس نشانه جدید شدند. تصاویری روی تخته کلاس نشان داده شد و دانش آموزان کلماتی گفتند که نشانه ش در آنها بود. ش دو شکل دارد ، غیر آخر و آخر ، و با نشانه های موشک دار دوست می شوند. دانش آموزان در دفتر تلاش نقاشی کارتونی که مشاهده کرده بودند را کشیدند. ترکیب نشانه ش کار شد: شا،شَ، شو،شی،شِ. در دفتر ترکیب ها و یک خط نگارش نشانه ش نوشته شد. کتاب فارسی صفحات 49 و 50 درس جدید گوش شنوا تصویرک و جمله ها خوانده شد. بخش ، صدای اول و آخر، پیدا کردن جایگاه ش در کلمات توسط دانش آموزان گفته شد.کتاب نگارش صفحه ی 64 توسط دانش اموزان خوانده شد و با خطی زیبا نوشته شد. از دانش آموزان در انجام سوال ها کمک گرفته شد.
تکلیف: 1)کتاب کار فارسی صفحات 101 و 102 انجام شود. 2)ترکیبات نشانه ش حتما کار شود.3) جدول هایی که در منزل هست برای ترکیب ش کامل شود.4) گل پسرها به مادر یا پدر املا بگویند و در پایان املا را تصحیح کنند، خطاهای املا را با مداد قرمز مشخص کنند و صحیح آن را بنویسند.

سواد مالی

مدرس: نادری، نرگس
فعالیت: ویدئو ( همراه بانک ) -معلم از دانش آموزان می خواهد درباره ی ویدئو پخش شده برای بقیه صحبت کند -متن درس از روی کتاب خوانده میشود . -درباره همراه بانک و نحوه ی استفاده از آن به اختصار توضیح داده میشود . -معلم از دانش آموزان می خواهد با دقت به تصاویر کتاب نگاه کند و توضیحاتی توسط معلم داده می شود . -معلم با مشارکت دانش آموزان مزایای همراه بانک را بیان میکند . -معلم با همکاری دانش آموزان درباره ی نکات ایمنی هنگام استفاده از همراه بانک صحبت می کند .
تکلیف: فعالیت منزل صفحه 81

ریاضی اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: در زنگ ریاضی ؛ ابتدا مسابقه ی اقای ریاضی انجام شد‌. دانش آموزان سوال نمایش داده شده روی تخته را در دفتر تلاش وارد کردند و سوال را کامل کردند. کتاب ریاضی صفحات 76 و 77 کامل شد. شمارش اشکال و کشیدن چوب خط و عدد مناسب،کار با خط کش و توجه به الگو اصلی کتاب و کامل کردن قسمت شطرنجی. کتاب کار ریاضی صفحه 81 انجام شد. در انجام سوال ها از دانش آموزان کمک گرفته شد. امروز در کلاس داستان مورچانه با طرح بیدپا خوانده شد ، با هدف افزایش درک مطلب کودکان ، توسعه سواد خواندن کودکان، افزایش دقت و توجه ، و در پایان سوالات مربوط به داستان پرسیده شد و دانش آموزان پاسخ دادند. فردا نشانه ی جدید تدریس می شود.
تکلیف: کتاب کار ریاضی صفحات 82 و 83 انجام شود.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: