فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه جنت آباد تهران
کلاس: پروفسور مجید سمیعی

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: با سلام و احترام ورزش صبحگاهی توسط گروه قرمز انجام شد . پرسش و دوره و روان خوانی دروس را داشتیم . نشانه ک تدریس شد . جدول دوستی و ترکیب کلمات با نشانه ک تدریس شد.
تکلیف: تکلیف فارسی : املا خلاقانه تلفیق با ریاضی داشته باشیم . دانش اموزان با توجه به نقطه های کلمات (علامت مساوی و کوچتر مساوی یا بزرگتر مساوی.) قرار دهند . نمونه در واتس اپ ارسال شده است . فردا املا تا نشانه (ی )خواهیم داشت . لطفا به خوبی تمرین و تکرار شود .

نگارش اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: با سلام و احترام نگارش و نوشتار نشانه ک تمرین و تکرار شد و ص 71 کتاب نگارش انجام شد .
تکلیف: تکلیف : جدول دوستی تکمیل شود . ص 119 و 120 کتاب کار انجام شود . سپاس

مهارت زندگی

مدرس: رشیدی، فاطمه
فعالیت: سلام و روز بخیر مبحث قوانین کلاس با مشارکت دانش اموزان تدریس شد.
تکلیف: تکالیف در کلاس انجام شد.

علوم به زبان انگلیسی

مدرس: ستوده فرد، محدثه
فعالیت: با عرض سلام و وقت بخیر فعالیت های انجام شده در کلاس علوم انگلیسی امروز مورخ 1400/9/29 به شرح زیر است: 1. دوره ی مبحث action verbs. 2. تماشای ویدئوهای آموزشی مرتبط با موضوع 3. انجام ورک شیت و بیان جملاتی توسط دانش آموزان درباره ی توانمندی هایشان.
تکلیف: تکلیف کلاس علوم انگلیسی امروز مورخ 1400/9/29: عزیزانم لطفا مطالب در منزل دوره شوند. دانش آموزان از روی برگه ای که ارسال شده است، جملاتی درباره ی توانمندی های خود بیان کنند. برای مثال: I can read. I can run. I can't fly. ...

ریاضی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: با سلام و احترام تم 13 ص 86 و 87 و 89 آموزش داده شد عدد 10 آموزش داده شد . جدول نظام هنوز تدریس نشده . مفهوم جمع عبارتی تدریس شد .
تکلیف: تکلیف ریاضی : کتاب کار ص 109 و 110 انجام شود ' کار با ابزار کتاب ریاضی ص 91 انجام شود تشکر

علوم اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: با سلام علوم فصل 9 زمین خانه ی خاکی ما تدریس شد و دانش اموزان در رابطه با درس امروز بحث و گفت و گو داشتند .
تکلیف: تکلیف علوم : کتاب کار فصل 9 انجام شود 'فعالیت پژوهشی : ازمایش کتاب علوم ص 63 توسط دانش اموزان تا روز جمعه انجام شود. ازمایش ص 96 کتاب کار علوم انجام شود ( یکی از ازمایش ها انجام شود کافی می باشد ) مهلت ارسال تکالیف علوم و آزمایش تا روز جمعه می باشد .

نگارش اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: با سلام و احترام نگارش ص 70 انجام شد دانش اموزان سر کلاس رونویسی سوال یک مدادی نگارش را انجام دادند تا دقت و توجه انها افزایش یابد .
تکلیف: تکلیف نگارش ؛ کتاب کار ص 116 و 117 و 118 انجام شود .املا کار شود .

ریاضی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: به نام خدا ریاضی تِم 12 کامل شد جدول شگفت انگیز پنجره ای تکمیل شد . دانش اموزان دقت کنند حتما به صورت ستونی و ردیفی اعداد را چک یا حضور غیاب کنند . بادستورزی مقدمه اندازه گیری آموزش داده شد . دانش اموزان مدادهایشان را اندازه گرفتند .
تکلیف: تکلیف ریاضی : دانش اموزان یک شی را با واحد غیر استاندارد ( مثلا چینه ' گیره ' مهره ' دکمه یا .......... ) اندازه بگیرند . کتاب کار ریاضی ص 102 و 103 و104 و 105و 106 و 107 انجام شود . تشکر

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: با سلام و احترام ورزش صبحگاهی در کلاس انجام شد . نشانه اُ با مادربُزُرگ ایجاد انگیزه شد . نشانه اُ تدریس شد .درس اُردَک روان خوانی شد ' نحوه احترام به مادربُزُرگ تاکید شد .
تکلیف: تکلیف : روان خوانی تمرین و تکرار شود .

نگارش اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: با سلام و احترام نحوه نوشتن نشانه اُ تدریس شد ' چند کلمه با نشانه و ترکیب اُ نوشته شد . نگارش ص 69 در کلاس انجام شد . اُ اول ' -ُ غیر اول .
تکلیف: تکلیف نگارش : جدول دوستی کامل شود و ص 114 و 115 کتاب کار فارسی انجام شود . تشکر

قرآن اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: با سلام و احترام به نام خالق هستی ' ادامه ی درس دوم قرآن تدریس شد . دانش اموزان با پیام قرآنی آشنا شدن' در رابطه با نعمت های خدا مشارکت کردند .در رابطه با تصاویر گفت و گو کردند .
تکلیف: تکلیف : با سوره ها اُنس بگیرند .مفهوم پیام قرآنی ها را بدانند . ص 26 کامل و رنگ آمیزی شود . جمله پایین صفحه 29 با مشورت توسط گروه ها کامل شود و یک نفر به نمایندگی جمله را تا دوشنبه ارسال کند .

ریاضی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: با سلام و احترام ورزش صبحگاهی در کلاس انجام شد . مفاهیم بیشتر و کمتر و مساوی تدریس شد . تدریس با شعر و کد گذاری (دهان ماهی دسته ای که بیشتره چشم ماهیو میگیره دهنشو باز میکنه تا اونارو بگیره )انجام شد . ص 80 و 81 و 82 ریاضی در کلاس انجام شد .
تکلیف: تکلیف ریاضی : کتاب کار ریاضی تِم 11 تکمیل شود و از تِم 12 صفحه 99 و 100 و 101 انجام شود . تشکر

علوم اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: با سلام و احترام درس 7 علوم زمین خانه ی سنگی ما تدریس شد . فیلم فندوق ارسال شد و نمونه سوالات در س 7 در اختیار دانش اموزان قرار گرفت .
تکلیف: تکلیف : اگر تکالیف درس 6 هنوز در پرتال ارسال نشده لطفا در قسمت مربوط به خودش ارسال کنید . کتاب کار علوم درس هفتم ص 78 تا 84 انجام شود. فعالیت پیشنهادی : 1) با سنگ های مختلف یک شکل بسازید. 2) ازمایش ص 57 کتاب علوم بررسی (سنگ های مختلف در کیسه ) 3)چه می خواهم بسازم 8 ( دست به کار شوید ! ) با دور ریختنی ها یک چیز جدید بسازید 4 ) ازمایش درنا و برنا کتاب کار ( بازی سنگ و آب ) ص 82 ( لطفا یکی از فعالیت های بالا توسط دانش اموز انجام شود و عکس اینجا ارسال شود و فیلم در واتس اپ ) تشکر

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: با سلام و احترام اگر دو حرف هم شکل و مثل هم در کنار هم باشند اولی صدای "ای " و دومی صدای "ی" بدهد هردورا می خوانیم ولی فقط یکی را می نویسیم. #زیارت - میان #زیاد- زیان -زیادی - بیابان- پیاده -بیا - خیار هرگاه دوحرف همشکل و مثل هم درکنار هم باشند که اولی صدای "یِ" و دومی صدای "ای " بدهد هردو را هم می خوانیم و هم می نویسیم. دایی - #پاییز - پایین - زیبایی - روستایی - می آییم - شنوایی - بینایی - دانایی با کدگذاری : پلیس (مصوت) و مردم (صامت) تدریس شد . لطفا به خوبی تمرین و تکرار شود. یِ میانجی و -ِ ربط مرور شد .
تکلیف: تکلیف فارسی : چند کلمه مانند کار در کلاس و نمونه های ارسالی نوشته شود . کلماتی که نوشتار انهارا خوانده باشند .

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: با سلام و احترام کلمات -ِ ربط تمرین و تکرار شد سپس ی ِ میانجی تدریس شد #ادامه_تدریس_نشانه_ی دانش آموز چون ای را خوانده اکنون خود متوجه #شباهت ای با ی می شود و بیان می کند ،همان طور که قبلا برای شما عزیزان عرض کردم مصوت ها را من با عنوان پلیس شهر الفبا و صامت ها را مردم شهر الفبا برای دانش آموزان معرفی کرده ام ....اکنون وقت آن است که خود دانش آموزان متوجه تفاوت بشوند ........پس اول به خود دانش آموزان اجازه دهید این #تفاوت را بیان کنند ...... سپس ما بعد از دانش آموزان راهنمایی می کنیم که #ی غیر آخر و #ی آخر از مردم شهر الفبا هستند که به کمک پلیس ها نیاز دارند ....اما ی غیر آخر و ی (با صدای ای ) پلیس هستند و خودشون به مردم شهر الفبا کمک می کنند،برای تمیز این تفاوت از کلمات متعددی که هم مصوت ای دارند و هم کلماتی که صامت ی دارند استفاده کنید ..تا به تمیز این تفاوت دست پیدا کنند . سپس از طریق #سمعی اقدام کنید ...یعنی کلماتی که ای مصوت دارند و ی صامت دارند بگویید تا گوش آن ها به #تمیزشنیداری بتواند تفاوت را بیان کند #ترکیب صامت و مصوت را انجام می دهیم .... برای هر ترکیب مثالی می زنیم : ی با...ا ..یا : مثل .......یاس ...یاسین ....یاسمن ی با َ یَ مثل ..یزد ....یزدان .......مریم .... در ترکیب(یی)که کارایی زیادی دارد:دانایی،بویایی،دانایی،بینایی عزیزان در این درس نکته ی مهم دیگری هم داریم به نام #یای_میانجی یای میانجی در حقیقت کارایی #اِربط را انجام می دهد برای این که برای دانش آموزان این مطلب خوب جا بیفتد و بتوانند خوب تشخیص دهند هروقت کلمه ای بیاد که آخرش پلیس(مصوت) باشه ....اِربط خودش رو خوشکل می کنه و ی رو بالای سرش می بره تا ناز بشه بعد می ره کنار پلیس می ایسته....نگاه کنید ...بو آخرش چی داره (او) که پلیسه ....حالا اگه بخواهیم بگیم بو ....یاس .....کنار (ا) که پلیسه چی میاد ............(یِ میانجی ) نگاه کنید بویِ یاس ....دریا آخرش چی داره (ا) ...(ا) چیه ....پلیسه .......حالا اگه بخوایم بگیم ....دریا .آبی وسط چی بزاریم .......می گن (یِ ) میانجی ......و مثال های زیادی می زنیم تا مطلب جا بیفتد .......چون برای یای میانجی اسمی گذاشته ایم ......تا بگوییم بو یِ کدوم یِ همه می گویند یِ میانجی.
تکلیف: تکلیف :1) تمرین تشخیص گذاشتن یِ میانجی و -ِ ربط مطابق دو نمونه ارسال شده در واتس اپ انجام شود . 2)تمرین تشخیصی و شناخت صدای نشانه #_ی_ی مثلا : چای و قوری ( 2 شکل یکسان اما صدای متفاوت دارند ) انجام شود. تشکر

نگارش اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: با سلام و احترام کتاب نگارش ص 67 و 68 در کلاس تکمیل شد . مثال هایی از -ِ ربط و ی میانجی زده شد . املا تا نشانه اِ گفته شد .
تکلیف: تکلیف : کتاب کار ص 112 و 113 انجام شود . املا تا نشانه اِ تمرین و تکرار شود . فردا مجدد املا تا نشانه اِ خواهیم داشت .

ریاضی به زبان انگلیسی

مدرس: ستوده فرد، محدثه
فعالیت: سلام وقت بخیر فعالیت های انجام شده در کلاس ریاضی انگلیسی امروز مورخ 1400/9/23 به شرح زیر است: 1. نمایش Good morning song 2. تدریس مبحث Tall/ Short 3. تماشای ویدئو های آموزشی 4. انجام ورک شیت
تکلیف: تکلیف کلاس ریاضی انگلیسی امروز مورخ 1400/9/23: دانش آموزان عزیزم لطفا ورک شیت ارسال شده را حل کنند. برای حل این ورک شیت، مانند مثال، باید زیر تصویر کوتاه حرف S و زیر تصویر بلند حرف T نوشته شود.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: