1401/10/28
ریاضی اول
سادات حسینی، سمانه
تدریس تم 15 را با موضوع مسجد شروع کردیم .
دانش آموزان در رابطه با تصویر بحث و گفت و گو کردند .
صفحه آغازین تم 15
با موضوع: مسجد
مفاهیم: ردیف - ستون؛ اول تا دهم؛ جهت ها
' کشف و پیدا کردن الگوی منظم ' صف نماز جماعت ' آداب مسجد و شرکت در فعالیت هایی که در مسجد انجام می شود .
صفحه 100
با اهداف:
* توانایی دسته بندی کردن اشیا کمتر از 20 تا به دسته های مساوی
* کسب آمادگی برای درک مفهوم ارزش مکانی
تدریس شد.
1) لطفا صفحه 100 کتاب ریاضی تکمیل شود.
2)کتاب کار ریاضی علوی صفحه 106 حل شود.
3) به عنوان تکلیف مهارت محور :دانش آموزان می توانند مداد رنگی های خود را به دسته های 4 تایی دسته بندی کنند .
فارسی اول
سادات حسینی، سمانه
کلاس امروز ما با کل خوانی متن دروس کتاب فارسی شروع شد.
سپس کلمات کلید واژه (نشانه گ) بخش و صداکشی شدند.
(گی/گان) با پخش کلیپ و داستان تدریس شد .
مثال هایی از (گی/ گان ) زده شد و به عنوان کار در کلاس در دفتر تلاش نوشته شد' مثلا تشنه : تشنگی/ ساده: سادِگی/ ستاره: ستارِگان.
کتاب نگارش صفحه 77 و 78 در کلاس حل شد.
1) پیک ارمغان هفته شماره 16 انجام شود.
2) کتاب کار فارسی علوی صفحه 139 به جز (سوال 8 )و صفحه 140 و 142 کامل حل شود .
3)املا تا (نشانه گ )گفته شود. لطفا در املا حتما از کلمات (گی و گان )دار و کلمات دارای ارزش املایی بالا استفاده شود.
در صورت حضوری بودن کتاب نگارش و کتاب فارسی و کتاب علوم و دفتر تلاش همراه دانش اموزان باشد.
اخر هفته خوبی داشته باشید.
املا اول
سادات حسینی، سمانه
املا تصویری تا (نشانه پ )به صورت مسابقه ای داشتیم .
دانش آموزان 10 تصویر را تک تک مشاهده کردند سپس اسم تصویر مربوطه را نوشتند .
مهارت زندگی
احمدی زاده، فرزانه
با سلام و روز بخیر
امروز کلیپ کوتاهی در مورد مراقبت از خود دیدیم و صفحات 28 .29 کتاب را انجام دادیم
عزیزان لطفا شماره موبایل مادر یا پدر را تا هفته آینده حفظ کنید.
1401/10/27
ریاضی اول
سادات حسینی، سمانه
تدریس تم 14 ریاضی به پایان رسید.
صفحه ی 97
با اهداف:
* آشنایی با جمع 3 عدد
* تمرین جمع 3 عدد با استفاده از راهبرد رسم شکل
* درک تجزیه یک عدد به عددهای کوچکتر و یا ترکیبهای بیشتر از 2 تایی یک عدد
و صفحه ی 98
با اهداف:
* کسب مهارت در کار با ابزار شابلون
* توانایی رسم شکلهای قرینه با شابلون
* درک مفهوم تقارن و چگونگی استفاده از آن در طراحی یک شکل متقارن
در کلاس حل شد.
کتاب کار ریاضی علوی صفحه 103 حل شود .
اگر دانش آموزی صفحه 96 کتاب کار را انجام نداده است تکمیل کند .
تشکر
فارسی اول
سادات حسینی، سمانه
کلاس امروز ما با مرور مرتب کردن جملات بهم ریخته شروع شد.
دانش اموزان چندین جمله بهم ریخته را مرتب کردند .
نشانه (گ ) با داستان و کدگذاری تدریس شد.
صفحه 58 کتاب فارسی با موضوع جنگل تدریس شد.
متن درس جنگل کل خوانی شد .
تصویرک ها بخش شدند.
انیمیشن حیوانات جنگل در کلاس پخش شد.
در رابطه با حفظ جنگل و محیط زیست و امنیت در جنگل و آشنایی با حیوانات جنگل بحث و گفت و گو شد.
گوش کن و بگو و بگرد و پیدا کن صفحه 59 انجام شد.
متن درس چندین بار کل خوانی شود .
نگارش اول
سادات حسینی، سمانه
نوشتار نشانه گ تدریس شد.
ترکیبات نشانه گ گفته شد سپس با ترکیبات مربوطه کلمه مثال زده شد و به عنوان کار در کلاس در دفتر تلاش نوشته شد.
کلیدواژه ها به نمایش گذاشته شد سپس به ترکیبات (گ )اشاره شد.
1)کتاب نگارش فقط سوال 1 مدادی صفحه 77 و 78 رو نویسی شود .
2)کتاب کار فارسی علوی صفحه137 و صفحه 138 حل شود.اگر دانش آموزی صفحه 130 کتاب کار را حل نگرده است انجام دهد.
3)تکلیف تلفیقی فارسی-ریاضی: جدول سودوکو پنجره ای با (4 پنجره 4قسمتی )توسط اولیا در دفتر تلاش کشیده شود و اعضای شرکت کننده سودوکو این کلمات باشند:(زنگ- گاو-سنگ-اَنگور ) سپس توسط دانش آموز کامل شود .
موفق باشید
املا اول
سادات حسینی، سمانه
فردا املا تصویری تا نشانه پ با 10 تصویر خواهیم داشت .
در صورت اختیار املا کلمه ای تا (نشانه پ )در دفتر تلاش نوشته شود.
سواد مالی
نادری، نرگس
توضیح در ارتباط با حل فعالیت کلاسی درس کالا و خدمت در ارتباط با چسباندن کالا و خدمت در قسمت مربوطه، پخش کلیپ شغل کشاورزی، توضیح فیلم توسط دانش آموزان،سوال از دانش آموزان در ارتباط با انواع کسب و کارهای روستایی، بیان مزیت های کار روستایی، خواندن از روی درس، حل فعالیت کلاسی با کمک دانش آموزان
حل فعالیت منزل صفحه 98
بازی استراتژیک
علی محمدی، صدف
با عرض سلام و روزبخیر کلاس مجازی برگزار شد ابتدا بازی استپ دنس جهت نوعی فعالیت حرکتی و ایجاد ارتباط بهتر دانش اموزان با جلسه مجازی بازی حرکتی با چوبک جهت فعالیت حرکتی و جابه جایی جهت تقویت حواس و هوش ذهنی و جابه جایی و پرش جهت تقویت رشد استخوان ها
تکلیف ندارند
1401/10/26
ریاضی اول
سادات حسینی، سمانه
تفریق با اشکال و خواندن جمله ریاضی تفریقی مرور شد .
صفحه ی 96
با اهداف:
* درک انجام عمل تفریق روی شکل
* پیدا کردن حاصل تفریق با استفاده از راهبرد رسم شکل
* درک مفهوم تقریبی اندازه یک شئ و استفاده از واژه "کمی بلندتر" و استفاده از ابزار برای اندازه گیری تدریس شدو در کلاس حل شد.
و صفحه ی 97
با اهداف:
* آشنایی با جمع 3 عدد
* تمرین جمع 3 عدد با استفاده از راهبرد رسم شکل
تدریس شداما هنوز در کلاس حل نشده است .
کتاب کار ریاضی علوی صفحه 102 به طور کامل و صفحه 100 فقط سوال 4 حل شود.
فارسی اول
سادات حسینی، سمانه
کلاس امروز ما با تمرین تلفیقی فارسی - ریاضی شروع شد .
هدف :
تمرین روان خوانی - درک مطلب و مقدمات حل مسئله تفریقی و آشنایی با درک کم کردن است .
متن روان خوانی (نشانه پ ) توسط دانش اموزان خوانده شد .
1)کتاب کار فارسی علوی صفحه135 روان خوانی شود و با توجه به متن صفحه 136 حل شود.
2)املا تا نشانه( پ )نوشته شود .
3)در دفتر تلاش برای هر یک از کلمات زیر یک جمله نوشته شود .
پیاده :
پیاز:
پایین :
پاییز:
داریوش:
املا اول
سادات حسینی، سمانه
نون و پنیر و پسته / املا ها نظیر نداره !
امروز املا ورزشی داشتیم .
دانش آموزان در زمین فوتبال املا تا نشانه( و ) تا 16 کلمه نوشتند .
هنر اول
ایروانی، سارا
در این جلسه دانش آموزان با استفاده از الگو دست خودشان بر روی کاغذ یک درخت کشیدند و گل و برگ اضافه کردند.
این کاردستی به مناسبت روز مادر بود که به خاطر اینکه کلاس برگزار نشد امروز آموزش داده شد.
لطفا برای جلسه آینده دانش آموزان دفتر نقاشی و مدادرنگی همراه داشته باشند.
ممنونم
رایانه
فرخی، فرید
آشنایی با انواع رنگ اشکال رنگ و استفاده از شیفت برای کشیدن اشکال به صورت یکسان
انجام فعالیت صفحه33
1401/10/25
ریاضی اول
سادات حسینی، سمانه
ابتدای کلاس چند سوال درک مفهوم تفریق در کلاس حل شد.
به عنوان کار در کلاس چند سوال تفریق حل شد.
دانش آموزان باید توانایی نوشتن عبارت تفریق با توجه به اشکال را داشته باشند.
حاصل جمع با مقدمات شمارش جمع ذهنی تدریس شد.
صفحه ی 95 با اهداف: * آشنایی با راهبرد رسم شکل برای پیدا کردن حاصل جمع * به کار بردن روشهای مختلف استفاده از شکل * تمرین تکمیل مربع شگفت انگیز
تدریس شد و در کلاس حل شد .
کتاب کار ریاضی علوی صفحه 101 انجام شود .
نگارش اول
سادات حسینی، سمانه
کلاس امروز ما با خواندن داستان های کوتاه از
( نشانه و ) شروع شد' داستان ها توسط دانش اموزان روان خوانی شد.
بخش و صداکشی تمرین و تکرار شد.
یک تصویر به نمایش گذاشته شد .
برای افزایش توان دانش اموزان در جمله نویسی و افزایش دامنه ی لغاتشان یک تصویر برای دانش آموزان به نمایش گذاشته شد تا هر چه می توانند برای تصویر جمله بسازند این کار علاوه بر تقویت جمله سازی ' دقت بچه ها به جزئیات تصویر را هم بیشتر میکند .
تمامی دانش آموزان در رابطه با تصویر جمله سازی کردند و سپس جملات خود را یادداشت کردند و در کلاس خواندند .
کتاب نگارش صفحه 75 و صفحه 76 در کلاس حل شد.
1)کتاب کار فارسی علوی صفحه 133و 134 در منزل انجام شود .
2)سوال 1 مدادی صفحه 75 تکمیل شود .
3) املا تا (نشانه و ) تمرین شود .
فردا املا ورزشی تا (نشانه و ) خواهیم داشت .
هر ورزشی که دانش اموز دوست دارد مورد تایید است
.فقط احتیاج به 20 جای کلمات داریم :
املا شامل 20 کلمه است .
املا به صورت 20 کلمه تا نشانه( و ) در دفتر املا علوی گفته می شود .
بنابراین دفتر املا علوی ایجاد انگیزه ورزش دلخواه دانش اموز را داشته باشد .
تشکر
مهارت اجتماعی
صادقی، مهتا
با سلام و احترام
جلسه امروز تدریس قسمت اول اتیکت مکالمه را داشتیم ، بچه ها با گوینده و شنونده آشنا شدند ، پاورپوینت و پرسش و پاسخ در کلاس انجام شد بارش فکری داشتند.
قوانین اینکه چطور شنونده خوبی باشند را یاد گرفتند.
بچه ها تمرین کنند که شنونده خوبی باشند و قوانین خوب گوش دادن را رعایت کنند.
1401/10/24
ریاضی اول
سادات حسینی، سمانه
ریاضی آی ریاضی دوست داریم ما !
شروع کلاس با بحث و گفت و گو رعایت احترام به همسایگان و همکاری با آن ها .
تم 14 تدریس شد.
درک مفهوم تفریق و نماد آن و توانایی نوشتن عبارت تفریق .
توانایی انجام تفریق با انگشتان دست .
توانایی خواندن عبارت تفریق به صورت درست .
خواندن جمله ریاضی از سمت چپ .
درک و پیدا کردن حاصل تفریق با استفاده از راهبرد ریم شکل .
صفحه 93 و صفحه 94 کتاب ریاضی در کلاس حل شد .
1) اگر دانش آموزی سوال حل نشده از کتاب کار ریاضی علوی (تم 13 ) دارد لطفا کامل حل کند .
2) کتاب کار ریاضی علوی صفحه 99 سوال 1 و 2 و صفحه 100 سوال 3 حل شود .
فارسی اول
سادات حسینی، سمانه
نشانه پ با داستان کد قالب پنیر تدریس شد.
نوشتار پ تدریس شد .
ترکیبات نشانه پ نوشته شد .
مثلا : پ با ا : پا میشه ' پا مثل پاکت ...........
درس 10 کتاب فارسی ( درس پروانه ) تدریس شد . متن درس کل خوانی شد ' تصویرک ها بخش و صدا کشی شدند .
1)کتاب کار فارسی علوی صفحه 131 و 132 تکمیل شود.
2)املا تا نشانه ( و ) نوشته شود.
3)پیک ارمغان هفته (شماره 15 )تا روز چهارشنبه کامل شود .
در صورت حضوری بودن کتاب نگارش و دفتر تلاش و کتاب ریاضی همراه دانش اموز باشد .