فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه جنت آباد تهران
کلاس: پروفسور محمود حسابی

ریاضی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: صفحه 20 کتاب ریاضی با موضوع ترکیب شکل و رابطه ی بین اشکال و با اهداف : کسب توانایی تشخیص و تجذیه یک شکل کل به اشکال کوچک تر تدریس شد سپس صفحه 20 کتاب ریاضی حل شد .
تکلیف: ندارند

علوم اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: امروز دانش اموزان میوه های برش زده بی دانه و دانه دار را مشاهده کردند و ان ها را لمس ' بو ' مشاهده کردندو حواس پنج گانه تاکید شد هدف اشنایی با حواس( چشایی،بینایی،لامسه،بویایی،شنوایی) سپس کتاب کار علوم علوی حل شد .
تکلیف: ندارند

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: امروز نگاره 6 با موضوع تماشا در کلاس تدریس شد . با هدف: _شناخت فضای بوستان( پارک) _آشنایی با لوازم بازی موجود در بوستان و نحوه استفاده از انها _درک کردن مفهوم نظم و رعایت نوبت در صف _ اشنایی با مفهوم بهداشت و نحوه استفاده از آب _ اشنایی با نحوه مراقبت از خود و دیگران در حین بازی _اسیب نرساندن به دیگران در حین بازی _ تشخیص صدای هم آغاز و هم پایان _اشنایی با واژه های جدید ( آب،بادکنک،تاب،باد،چای،چتر) هم اغاز و هم پایان کلمات تاکید شد . تصویرک ها توسط دانش اموزان بخش شد . سپس با تصویرک ها جمله کوتاه ساختند . سپس ببین و بگو با مشارکت تصویر خوانی شد.
تکلیف: نگاره 6 تکرار و تمرین شود .

نگارش اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: امروز در کلاس لوحه ی صفحه 13 با هدف : _ توانایی رسم خطوط منحنی با یه حرکت به سمت چپ بعدش که شد یه گردی سپس با به خط صاف به سمت راست روی خط زمینه ،_توانایی تشخیص نوشتن یک خط در میان کتاب نگارش با شعر اموزش داده شد. رعایت نکات نوشتاری (زیر هم نویسی و یکسان بودن فاصله بین لوحه ها) مجددا تاکید شد. و کتاب کار فارسی علوی که شامل لوحه های قبلی می باشد صفحه 23 و 24 حل و رفع اشکال شد.
تکلیف: ندارند . لوحه ف بدون نقطه با خمیر ساخته شود سپس با چشم بسته روی هوا با انگشت کشیده شود . دفتر و کتاب ها به جز کتاب فارسی در کلاس می باشد .

بازی استراتژیک

مدرس: سادات، هلیا
فعالیت: وارم آپ در قالب بازی(حواس شنوایی، دقت و تمرکز) کار با کاپ گیم(هماهنگی چشم و دست)

مهارت اجتماعی

مدرس: احمدی زاده، فرزانه
فعالیت: با سلام و وقت بخیر امروز در مورد 4کلمه جادویی (لطفا.بفرمایید ،تشکر ،سپاس)و تاثیر اسفاده آن در گفت و گو و مکالمات روزانه صحبت کردیم و کلیپ مربوطه را مشاهده کردیم
تکلیف: لطفا در مکالمات روزانه از این 4کلمه استفاده کنید .

ریاضی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: جهت دستورزی و یادگیری صحیح الگو و شمارش بازی ترکیب شکل ها با چوب خط و چینه داشتیم ریاضی صفحه 17 و 18 با اهداف ساخت اشکال مختلف با وسایل داده شده و تکمیل مربع شگفت انگیز 4 تایی و تشخیص رنگ ها در جدول شگفت انگیز و بیان تعداد هر دسته بدون شمارش و درک مفهوم اضافه کردن تدریس شد . کتاب کار ریاضی علوی از تم 3 سوال 4 و 6 حل شد .
تکلیف: لطفا دانش اموزان در منزل از تم 3 سوالات 7 و 5 را حل کنند .

علوم اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: ایجاد نگاه پرسش گری در دانش اموز اشنایی با مفهوم شناور و عدم شناور بودن اجسام در اب استفاده از حواس پنج گانه جهت شناخت پدیده های طبیعی توجه به نکات بهداشتی شستن دست هنگام میوه خوردن توجه در مشاهده دقیق پیرامون خود انجام فعالیت علمی درگروه طبقه بندی اجسام بر اساس سبکی و سنگینی استفاده هم زمان از چند حس مختلف خود بیان ویژگی ظاهری از قبیل شکل اندازه رنگ صدا و مزه توجه به اهمیت حس بینایی و شنوایی و نقش ان ها در زندگی کتاب کار علوم علوی صفحه 8 و 9 و 10 در کلاس حل شد .
تکلیف: اگر دانش اموزی کتاب کار علوم علوی را تحویل نداده است فردا تحویل دهد .

نگارش اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: تولد همگانی و جشن روز کودک را داشتیم . امروز در کلاس لوحه های صفحات 12،14 با هدف : _ توانایی رسم خطوط زمینه از راست به چپ (ن) زیر خط زمینه ،و خطوط منحنی با یک حرکت(ل) . _توانایی تشخیص نوشتن یک خط در میان کتاب نگارش با شعر اموزش داده شد. رعایت نکات نوشتاری (زیر هم نویسی و یکسان بودن فاصله بین لوحه ها) مجددا تاکید شد.
تکلیف: تکلیف لوحه: پسر گلم لطفا لوحه امروز را با خمیر بساز چند بار با انگشت با چشم بسته روی لوحه خمیری بنویس سپس یک خط به لوحه خمیری نگاه کن و بنویس خط دوم را اینبار بدون نگاه کردن به لوحه بنویس. لطفا خمیر داخل منزل تا تمام شدن لوحه ها منزل بماند اما دفتر هر جلسه جهت بازخورد به کلاس اورده شود. لوحه امروز (ل،ن)بدون نقطه.

هنر اول

مدرس: ایروانی، سارا
فعالیت: این جلسه دانش آموزان نقاشی با موضوع حیوانات(گوسفند، زرافه) را یاد گرفتند و نقاشی های خود را با مدادرنگی رنگ آمیزی کردند.

ریاضی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: امروز پسرهای عزیزم در درس ریاضی تم (3) کتاب را آغاز کردند با موضوع (اداب رفتن به مدرسه و احترام به قوانین). با هدف: _موقعیت مکانی،چپ،بالا راست،پایین،ردیف،ستون،اول تا پنجم،وسط کنار _منتظر شدن برای اتوبوس _آداب سوار شدن و نشستن در اتوبوس _آداب پیاده شدن از اتوبوس _نحوه عبور از خیابان صفحه کتاب حل شد. با موضوع : _اضافه کردن،برقراری ارتباط بین نمایش های مختلف یک عدد. اهداف: _بیان عدد در هر دسته _درک مفهوم اضافه کردن دو شئ _استدلال اضافه کردن 2 عدد با استفاده از واژه اضافه کردن. _کار با انگشتان هر دو دست شمارش کلی _امادگی برای اشنایی با مفهوم جمع
تکلیف: کتاب کار ریاضی علوی صفحه 22 به صورت کامل در منزل حل شود.

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: امروز پسرهای عزیزم با نگاره 5 ( از کلاس ما چه خبر؟) آشنا شدند . _با موضوع اشنایی با کلاس و قوانین با هدف: _نحوه اشنایی درست با ارتباط موثر دانش اموزان با یکدیگر. _آشنایی با کلاس و قوانین ان و نقش و وظایف آموزگار در کلاس. _دقت به جزئیات _آشنایی با واژه های جدید( نیمکت،میز،پرچم،مداد،امام،آبی) _تشخیص صدای اول و آخر و بخش کردن ان. _ توانایی بیان هرانچه که در تصویر میبیند در چند جمله و دانش اموزان قسمت ببین و بگو و پرسش و پاسخ مشارکت داشتند .
تکلیف: نگاره تصویر خوانی شود و صدای اول و اخر تصویرک ها تاکید شود .

نگارش اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: امروز در کلاس لوحه ی صفحه 10با هدف : _توانایی رسم خطوط خمیده از بالا و پایین(ح) _توانایی تشخیص نوشتن یک خط در میان کتاب نگارش با شعر اموزش داده شد. رعایت نکات نوشتاری (زیر هم نویسی و یکسان بودن فاصله بین لوحه ها) مجددا تاکید شد. کتاب کار فارسی علوی صفحه های 17و 18و 20 و 21 در کلاس حل شد .
تکلیف: پسرم امروز خمیرهای بازی را به خانه بردی لطفا طبق عکسی که در بله برای شما فرستادم تمام لوحه هارا با خمیر بازی بساز سپس با انگشتت چند بار روی لوحه بنویس و در صورت دلخواه عکس لوحه ها را برای من در بله ارسال کنید . 1:فردا خمیر بازی ها تحویل بنده داده شود . 2: فردا تولد همگانی متولدین تابستان و مهر می باشد جهت تدارک اقلام پذیرایی با بنده هماهنگ شوید. 3:کتاب غایبین جهت تکمیل کردن به منزل فرستاده شده است لطفا تکمیل شود و همراه دانش اموز باشد.

سواد مالی

مدرس: شیخ رحیمی، مهسا
فعالیت: مرور درس اول تدریس درس 2
تکلیف: دانش آموزان صفحات 14/15/16/22 را انجام دهند

رایانه

مدرس: براتی، الناز
فعالیت: کشیدن نقاشی از کارتون باب اسفنجی در نرم افزار paint انیمیشن باب اسفنجی به مدت 5 دقیقه در کلاس اجرا شد و از دانش آموزان خواسته شد تا هر انچه مشاهده کرده اند در نرم افزار نقاشی کنند.
تکلیف: ندارند.

ریاضی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: صفحه 14 کتاب ریاضی با موضوع شمارش قبل و بعد و الگویابی شطرنجی با تاکید الگوی تکرار شونده تدریس و حل شد . کتاب کار ریاضی علوی تم 2 به طور کامل حل شد . کتاب ریاضی و کتاب کار ریاضی علوی تا پایان تم 2 تدریس و تکمیل شده است .

علوم اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: کلاس بدون دیوار داشتیم به حیاط رفتیم و زمانی که افتاب بود سایه درست کردیم و سپس پسرهای گلم با مبحث سایه آشنا شدند سپس همراه با بازی مفهوم دقیق سایه را متوجه شدند. اهداف: _مشاهده دقیق پدیدهای اشنای طبیعی _تحریک کنجکاوی کودکان در جهت برانگیختن انها برای شناخت جهان پیرامون خود _قرار گرفتن در موقعیت پرسش گری با توجه به تغییر موقعیت سایه در ذهن دانش آموز _ طرح فرضیه و بیان ان توسط دانش آموز _ بالا بردن روحیه صبر و بردباری برای رسیدن به نتیجه _ شناخت پدیده های قبلی و بعدی و کشف رابطه ها _پی بردن به علت و معلول رابطه ها
تکلیف: در حیاط یا پارک سایه درست کنند

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: کلاس بدون دیوار داشتیم به حیاط رفتیم . نگاره 4 ( رسیدیم مدرسه ) با موضوع آشنایی با نهاد مدرسه و اعضا و مقررات و آشنایی با بخش های مختلف مدرسه در مورد مدرسه و تفاوت مدرسه و خانه و توانایی انطباق مدرسه و خانه تدریس شد . شعر راه مدرسه خوانده شد . تصویرک ها بخش شدند و صدای هم اغاز و هم پایان آن ها تاکید شد . سپس دانش اموزان به صورت گروهی تصویر خوانی و مشارکت داشتند.
تکلیف: لطفا در منزل نگاره ها و تصویرک ها مرور شود.

نگارش اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: لوحه جدید د / س صفحه 9 و 10 کتاب نگارش با شعر و رعایت نکات نوشتاری تدریس شد .
تکلیف: _پسر گلم در دفتر شما یک صفحه تمرین لوحه نویسی سرمشق داده شده است لطفا ان را انجام بده و روز شنبه با خود به کلاس بیاور. _لطفا شماره 3 ارمغان را انجام بده و روز شنبه با خود به کلاس بیاور. _ کتاب های آن دسته از دانش اموزانی که غایب بودند یا جلد نکرده بودند یا تکلیف حل نشده داشتند به منزل فرستاده شد لطفا شنبه همراهشان باشد اگر دانش اموزی کتاب ریاضی و علوم را تحویل نداده است شنبه تحویل دهد . لطفا یک عدد عکس 3*4 پشت نویسی شده شنبه به بنده تحویل دهند .

مهارت زندگی

مدرس: علوی، زهره
فعالیت: سلام و عرض ادب نحوه درخواست مودبانه به صورت عملی بررسی شد. مهارت نه شنیدن و نه گفتن بررسی شد.

ریاضی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: صفحه 11 ریاضی با موضوع بیان تعداد اشیا یک دسته و نشان دادن اعداد با انگشت و دست راست و چپ و صفحه 12 با موضوع ادامه دادن یک الگوی هندسی و شناخت الگوی تکرار شونده و آشنایی با اعداد بعدی در یک دسته و صفحه 13 با موضوع حدس و گمان مربع شگفت انگیز تدریس و حل شد . کتاب کار ریاضی علوی صفحه 13و 15 در کلاس حل و رفع اشکال شد .
تکلیف: صفحه 13 قسمت بالای صفحه سوال مورچه در منزل تکمیل شود .

نگارش اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: امروز پسرهای عزیزم در زنگ نگارش لوحه ی جدید را همراه با شعر آموختند و صفحات 7و8 کتاب نگارش و صفحات 14 و 15 کتاب کار فارسی انجام شد . با اهداف: _توانایی رسم خطوط از بالا به پایین و روی خط تا بالا و توانایی خطوط خمیده از بالا به پایین با توجه به خط زمینه (ر) _نحوه ی صحیح مداد دست گرفتن _ تقویت عضلات دست و انگشتان _هماهنگی میان چشم و دست.
تکلیف: ارمغان هفته شماره 2 انجام شود و جلسه اینده تحویل داده شود حتما روی ارمغان اسم داشته باشد . برای جلسه اینده کتاب فارسی و دفتر تلاش همراه دانش اموز باشد ' اگر دانش اموزی غایب بوده است کتاب ریاضی را تکمیل کرده باشد و کتاب علوم و کتاب کار علوم علوی را چهارشنبه تحویل بنده دهد .

بازی استراتژیک

مدرس: سادات، هلیا
فعالیت: وارم آپ در قالب بازی(حواس شنوایی، دقت و تمرکز) کار با چوبک(هماهنگی چشم و دست، تقویت عضلات پشت)

بازی دبستانی

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: به حیاط رفتیم و بازی چراغ قرمز به صورت گروهی داشتیم . هدف از این بازی استقامت قلبی و عروقی و عکس العمل سریع و هماهنگی ادراک دیداری شنیداری حرکتی می باشد . سپس بعد اتمام بازی بچه ها مسابقه دو داشتند.
تکلیف: لطفا کتاب بازی دبستانی قسمت فعالیت ها صفحه 7 و 8 تکمیل شود.

مهارت اجتماعی

مدرس: احمدی زاده، فرزانه
فعالیت: با سلام و وقت بخیر امروز آشنایی با دانش آموزان را داشتیم و توضیح محتصری در مورد درس اتیکت / مشاهده اسلاید و کلیپ رفتارهای درست و نادرست با مشارکت دانش آموزان عزیز
تکلیف: لطفا 4رفتار اجتماعی (2درست/2 نادرست ) روی برگه A4 نقاشی کنید . یا (از کتاب و مجله پیدا کنید و بچسبانید)
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: