فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه جنت آباد تهران
کلاس: پروفسور محمود حسابی

ریاضی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: مسابقه اقای ریاضی برگزار شد . مبحث تقارن تکرار شد . سپس سپس کتاب کار ریاضی علوی صفحه حل شد .
تکلیف: ندارند

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: امروز پسرهای عزیزم درس (باد) نشانه (د) را اموختند . سپس با کلمات باد،دریا،داد اَبر باران داد. آشنا شدند. ترکیب کلمات ( ب با ا ،ب با َ) ( د با ا ،د با َ) تکرار و تمرین شد.
تکلیف: از متن درس 1 تا پایان درس باد خوانده شود فردا پرسیده می شود . همه دانش اموزان کل خوانی کنند .

نگارش اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: نشانه های قبلی و ترکیبات و جدول دوستی مرور و تکرار شد . نوشتار نشانه د آموزش داده شد . ترکیب و ساخت کلمه با ترکیبات جدول دوستی اموزش داده شد. سپس کتاب نگارش صفحه 35 و صفحه 34 حل شد . جهت تکرار و تمرین و مرور و کتاب کار فارسی علوی صفحه 51 و 52 و 53 حل شد .
تکلیف: 1) املا تا پایان نشانه د در دفتر تلاش نوشته شود سپس بازخورد داده شود . 2) دانش اموزان با توجه به سواد نوشتاری خود در دفتر تلاش با ترکیبات( بَ ) و (با) و ( دَ) و ( دا ) کلمه بسازند و سپس وارد جدول صداکشی کنند . .

شطرنج

مدرس: یوسفی، ژاله
فعالیت: امروز عزیزانمان روی حل تمرینات جزوه خود کار کردند و رفع اشکال کردیم ،همچنین بچه ها یی که جزوه تکمیلی را نداشتند آنرا دریافت نموده اند. لطفا در هر جلسه بچه ها جزوه خود را آورده تا از روند پیشرفت آنها آگاه شویم ،همچنین با بازی روی مهره های آموزش داده شده توانایی خود را ارتقا دهند. متشکرم

ریاضی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: صفحه 39 اهداف: * تشخیص الگوی شطرنجی خطی و ادامه آن * درک قانون مربوط به الگو و بیان آن به صورت کلامی * تشخیص و رسم الگوی تکرار شونده * تشخیص الگو در محیط پیرامونی و کشف قانون آن صفحه 40 اهداف: * درک اولیه مفهوم تفریق * رشد ادراک کلامی و غیر کلامی * ارائه بازنمایی های مختلف عدد با چینه و چوب خط * درک مفهوم حاصل تفریق و نمایش آن با رنگ کردن صفحه 41 اهداف: * داستان سازی و برقراری ارتباط کلامی * به کارگیری مفاهیم ریاضی مانند: مفهوم اولیه اضافه یا کم شدن و ابزار شمارش در بیان داستان * رشد قدرت انتزاعی و تخیل دانش آموزان صفحه 42 اهداف: * درک مفهوم تقارن * استفاده از شابلون برای رسم اشکال هندسی * درک خصوصیات و تفاوتهای اشکال هندسی * رسم قرینه شکلهای هندسی با کپی کردن تدریس شد . کتاب کار ریاضی علوی صفحه 45 و صفحه 46 حل شد. در دفتر تلاش با شابلون اشکال هندسی را کشیدند سپس تقارن دادند . تاکید به تقارن مثلث
تکلیف: ندارند .

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: مباحث فارسی صداکشی و بخش کردن و ترکیبات تمرین و تکرار شد .
تکلیف: ندارند . صدا کشی و بخش کردن کلمات و املا تمرین و تکرار شود. فردا تدریس نشانه جدید را خواهیم داشت

املا اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: امروز دانش اموزان اولین املای خود را بسیار عالی نوشتند. از تمرین و تکرار پسرهای عزیزم بسیار ممنونم. دفتر املا نزد بنده می باشد .

بازی استراتژیک

مدرس: سادات، هلیا
فعالیت: هماهنگی عصب و عضله تقویت مهارت های چابکی جابجایی هماهنگی چشم و گوش و پا

مهارت اجتماعی

مدرس: احمدی زاده، فرزانه
فعالیت: با سلام و وقت بخیر امروز با مشاهده کلیپ و تصاویر نحوه درست نشستن را آموزش دادیم /بازی بشین و پاشو انجام شد
تکلیف: عزیزان نحوه صحیح نشستن را در منزل تمرین کنید

علوم اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: امروز 3 درس علوم پرسش و دوره شد . سپس کتاب کار علوم تا پایان فصل 3 حل شد . موضوع تغذیه سالم و ناسالم،آشنایی با مشاغل،ورزش و سلامتی،لوازم بهداشتی شخصی.
تکلیف: ندارند

نگارش اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: تمام کلمات و تصویرک های نشانه آ اَ ب مرور و دوره شد . کتاب نگارش صفحه 33 حل شد . کتاب کار فارسی علوی نشانه اَ تا پایان صفحه حل و رفع اشکال شد . به تفکیک بخش های اول و دوم و شناخت صداهای هر بخش تاکید شد . مثلا اَباب : بخش دوم ؟ باب / چند صدا ؟ 3 صدا و .......
تکلیف: تکلیف دفتر تلاش انجام شود .

املا اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: امروز در مدرسه جشن آب برگزار شد. با گل پسرها باسواد شدنشان را جشن گرفتیم. املا پای تابلو گفته شد و تمام کلمات با دانش اموزان کار شد .
تکلیف: فردا املا تا نشانه اَ خواهیم داشت . پسر گلم امشب در دفتر تلاش خود یک دیکته شب بنویس با کلمات (آ ا ' ب غیر اخر ب اخر ' آب،اَباب 'بَب 'با،بابا،باب،آباب،آبا،اَب،بَ،اَبا،اَ َ) لطفا خط فاصله نداشته باشد و تلاش کنند با فاصله چشمی فواصل را رعایت کنند سپس توسط والدین به املای دفتر تلاش بازخورد داده شود . والدین گرامی لطفا در هنگام املا گفتن نه با لحن تند و نه خیلی ارام برای پسرهای گلم املا بگوئید ،لطفا تلاش کنید در یک جای ثابت همیشگلی تکلیف نوشتن املا بگوئید و یکبار بیشتر کلمات را تکرار نکنید تا پسرهای عزیزم حساسیت شنیداریشان و دقت شنیداریشان قوی شود با تکرار بیش اندازه کلمات باعث ضعف این نکته میشویم پس بهتر است چون شروع نوشتن املاها هست پسرهای گلم را به این سمت هدایت کنیم. لطفا جهت ایجاد انگیزه و علاقه در عزیزانم صفحه دفتر املا کادر بندی و نقاشی مرتبط با املا کشیده شود . روی دفتر املا اسم دانش اموز نوشته شده باشد . لطفا مداد مشکی 2 تا مداد قرمز 2 تا پاک کن و تراش همیشه در جامدادی باشد. سپاس از لطف و همراهی شما عزیزان.

هنر اول

مدرس: ایروانی، سارا
فعالیت: این جلسه دانش آموزان نقاشی هایی را که روی کاغذ کشیده بودند را روی مقوا کشیدند و شروع به رنگ کردن با هر متریالی که دوست داشتند کردند.

ریاضی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: تم 6 با موضوع بازی با دوستان اموزش داده شد . کسب مهارت تفکر و شمارش و تاثیر رفتار و یاداوری موقعیت مکانی و شناخت دوستان و .... اموزش داده شد . صفحه 37 با هدف امادگی برای جمع کردن و صفحه 38 آمادگی برای تفریق و اشنایی با تشابه حل شد . سپس کتاب کار ریاضی علوی صفحه 43 و 44 انجام شد.

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: امروز ایجاد انگیزه نشانه اَ را داشتیم ' در درس فارسی پسرهای گلم با نشانه(اَ) اشنا شدند و همراه با شعر و قصه این نشانه را اموختند. کلمات درس اَبر را تکرار و تمرین‌کردیم. جدول دوستی و ترکیب نشانه ب با اَ را آموختند(بَ) . درس های قبلی کتاب فارسی کل خوانی و تمرین و تکرار شد .

نگارش اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: کتاب نگارش صفحه 31 و 32 با همکاری دانش اموزان انجام شد.
تکلیف: سرمشق های داده شده در دفتر تلاش از هر کلمه 3 تا نوشته شود یکبار با مداد قرمز یک بار مداد مشکل یک بار مداد ابی . اولیای محترم امروز در «««دفتر تلاش »»به پسران گلم املا گفته شود و بازخورد داده شود. کلمات(آ ا / اَ -َ / ب غیر اخر ب اخر / آب/آبا/بابا/باب/آباب/ا‌َباب/اَب/با) در املای امشب گفته شود. لطفا بین کلمات خط فاصله گذاشته نشود. بین کلمات فاصله ی چشمی رعایت شود . دانش اموزان غایب لطفا کتاب ها را تکمیل و تحویل دهند.

املا اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: املا پای تابلو تمرین شد .

سواد مالی

مدرس: منصوری‌آریا، درسا
فعالیت: درس نیاز مشترک تدریس شد.
تکلیف: خواهشمند است تکالیف انجام نشده از ابتدای کتاب تا آخر درس نیاز مشترک تکمیل گردد. کتاب صوتی شنیده شود. معرفی کتاب داستان : وقت خرید با مامان

رایانه

مدرس: براتی، الناز
فعالیت: فعالیت ص 23 کتاب انجام شد. نحوه ذخیره سازی نقاشی به صورت عکس در رایانه به دانش آموزان آموزش داده شد.
تکلیف: ندارند.

ریاضی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: مفهوم تفریق و سودوکو و انتقال مرور شد سپس کتاب کار ریاضی علوی صفحه 39 و 40 حل شد .

علوم اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: کتاب کار علوم علوی صفحه 26 تا 28 در کلاس حل شد .
تکلیف: ندارند

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: نشانه آ ا و ب ترکیبات و جدول دوستی تمرین و تکرار شد و کلمات آب ' با ' بابا ' باب ' آباب ' آبا بخش و صداکشی شد . نامه ی بابا به در دفتر تلاش چسبانده شد و کلمه ی بابا نوشته شد .

نگارش اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: صفحه 28 کتاب نگارش حل شد .
تکلیف: جدول بخش و صداکشی در دفتر تلاش چسبانده شده است لطفا با کلمات ( با - بابا--باب - آباب ) پر شود . بخش و صدا کشی این کلمات به خوبی تمرین شود . 2) ارمغان هفته شماره 7 و 8 در منزل حل شود. 3) کتاب فارسی تا درس 2 و نگارش تا صفحه 30 و کتاب کار فارسی علوی تا پایان درس دوم تکمیل شده است . 4) کتاب ریاضی تا پایان تم 5 و کتاب کار ریاضی علوی تا صفحه 40 تکمیل شده است . 5) کتاب کار علوم علوی تا صفحه 28 کامل شده است . این کتاب ها جهت ملاحظه به منزل ارسال شده است . لطفا اگر دانش اموزی سوال حل نشده دارد بررسی شود و شنبه همراه دانش اموزان باشد غایبین طبق موارد بالا کتاب ها را تکمیل کنند .

مهارت زندگی

مدرس: علوی، زهره
فعالیت: سلام و عرض ادب بررسی مفاهیمی چون وعده های غذایی، غذای سالم، میان وعده سالم، مواد نگه دارنده و... انجام شد.

بازی دبستانی

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: امروز در زنگ بازی دبستانی بازی چهارم (تور و ماهی) را انجام دادیم با هدف: استقامت قلبی و عروقی،چابکی،سرعت،دویدن،جاخالی دادن،هیجان و نشاط
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: