فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه سردار جنگل تهران
کلاس: 103

ریاضی اول

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: ابتدا جدول ماتریس یا دوستی با بیان قوانین و نحوه ی انجام آن با کمک ابزار و با بازی گروهی اموزش داده شد . سپس تم 3 کتاب کار با هدف مرور و تثبیت یادگیری کامل انجام شد . و با چینه و چوب خط الگو سازی و دسته بندی را تمرین کردند .
تکلیف: دو نمونه الگوی شطرنجی در دفتر مشق انجام شود . کتاب ها ی فردا کتاب نگارش کتاب ریاضی کتاب فارسی دفتر مشق

فارسی اول

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: کارت های نگاره ها پرسیده شد . مجدد مرور و تکرار و تمرین شد . بازی با کارت نگاره ها به صورت کارت هایی که تعداد بخش های آن ها برابر است ، کنار هم ،کارت های هم آغاز کنار هم و کارت های هم پایان هم کنار هم برای ایجاد انگیزه و به صورت کار گروهی برای تشویق به هم فکری انجام شد .
تکلیف: کارت های نگاره ی 5و6 تمرین شود . مانند تدریس های کلاس صدای اول و صدای آخر هم آغاز و هم پایان و بخش کردن و گفتن هر بخش مثال: بادکنک سه بخش هست بخش اول باد بخش دوم ک و بخش سوم نک

نگارش اول

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: ابتدا لوحه ی و همراه با شعر تدریس شد . سپس در دفتر مشق نوشته شد . و کتاب نگارش صفحات 13و 15 با هدف تثبیت یادگیری کامل شد.
تکلیف: چهار خط در دفتر مشق از لوحه ی امروز نوشته شود . و با لوحه یک نقاشی زیبا بکشند سپس رنگ بزنند .

علوم اول

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: امروز دانش آموزان به مناسبت روز جهانی کودک اردو جهت صرف صبحانه رفتند .

فارسی اول

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: تدریس نگاره شش بازی بازی تماشا! باهدف آشنایی با محیط بیرون و رعاین نکات بهداشتی و قوانین انظباطی و تمرین کارت های انتهای نگاره به صورت صدای اول و صدای اخر و هم آغاز و هم پایان و بخش کردن و ببین و بگو
تکلیف: تکلیف به مناسبت روز جهانی کودک ندارند . برنامه ی فردا سه شنبه کتاب نگارش کتاب کار فارسی کتاب کار ریاضی دفتر مشق

نگارش اول

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: تدریس لوحه ی جدید مداد رو بذار روی خط دور بزن بیا یکم روی خط انجام شد . لوحه نویسی پا تخته ای با هدف تقویت حافظه ی شنیداری و تطابق آن با حافظه ی دیداری انجام شد .
تکلیف: چهار خط در دفتر مشق از لوحه جدید نوشته شود و نقاشی با لوحه

هنر اول

مدرس: رعیتی، سمانه
فعالیت: پسرای هنرمندم سلام امروز با شخصیت های رنگ ها آشنا شدیم داستان خوب گوش دادیم و بعد مرحله به مرحله تمرین کردیم

رایانه

مدرس: نیکزاد، علی
فعالیت: دانش آموزان با نرم افزار paint در محیط سایت به صورت عملی نقاشی کشیدند و اشکال مختلف را رسم و رنگ کردند

ریاضی اول

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: جدول شگفت انگیز 4در 4 با معرفی مجدد ردیف وستون و معرفی پنجره و قوانین جدول سو دو کو که نباید در ردیف و ستون و پنجره تکرار داشته باشیم و می توان از پنجره ها هم برای پر کردن جدول استفاده کرد . تدریس شد. کتاب کار ریاضی تا پایان صفحه ی 23 باهدف مرور و تثبیت یادگیری تم 3 انجام شد .
تکلیف: یک جدول شگفت انگیز 4در 4 با رنگ ها و مشخص کردن پنجره ها با رنگ قرمز مشابه نمونه کتاب کار صفحه ی 23 در دفتر مشق انجام شود . الگوی صفحه ی 18 کتاب ریاضی با چوب کبریت در برگه A4 رنگی ترجیحا ساخته شود . ( لطفا چوب کبریت ها به خوبی چسبیده شود . )

فارسی اول

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: کارت های پنج نگاره پرسیده شد و مجدد مرور و تکرار انجام شد .
تکلیف: کتاب های فردا دوشنبه 7/16 به جهت اردو به مناسبت روز جهانی کودک فقط کتاب فارسی و دفتر مشق و جامدادی دانش آموزان همراه داشته باشند .

نگارش اول

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: لوحه ی کتاب نگارش صفحه 12 با هدف رسم خط خمیده از روی خط به زیر خط به سمت چپ رو به بالا و صفحه 14 با هدف توانایی رسم خط از بالا به پایین به زیر خط همراه با شعر تدریس و انجام شد . دانش اموزان چند خط لوحه نویسی در دفتر انجام دادند.
تکلیف: چهار خط از هر لوحه در دفتر مشق و سپس نقاشی با لوحه انجام شود .

بازی استراتژیک

مدرس: سادات، هلیا
فعالیت: اهداف در نظر گرفته شده در بازی ها: هماهنگی چشم و دست هماهنگی چشم و پا سرعت و عکس العمل تقویت کار گروهی

شطرنج

مدرس: جعفر پور، کیمیا
فعالیت: مهره ی رخ آموزش داده شد بازی با پیاده ها با کمک رخ ها انجام شد.

مهارت اجتماعی

مدرس: غلامی، نازنین
فعالیت: آموزش رفتار صحیح و غلط، تماشای ویدئو رفتار صحیح و غلط

ریاضی اول

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: تم 3 تا پایان صفحه ی 19 انجام شد . با هدف شمارش اعداد و دسته بندی به صورت دسته های پنج تایی و آشنایی با قبل و بعد اعداد و مفهوم قبل و بعد و آشنایی با روش انتقال (منتقل کردن انگشتان یک دست به دست دیگر )به صورت اجرای نمایش دو تا سرباز بودند که نگهبانی میدادند .اون نگهبانی که تعداد اسلحه هاش کمتر بود گفت من خسته شدم میخوام استراحت کنم سرباز گفت اشکال نداره فقط یکی یکی اسلحه هاتو بده به من به این شکل انگشتان یک دست را به دست دیگر منتقل کردند و با مفهوم کنار هم اومدن و جمع کردن آشنا شدند . سپس الگو های شطرنجی را ادامه دادند .
تکلیف: سه نمونه دسته بندی با تعداد دلخواه مثلا دسته ی دوتایی و چهار تایی و پنج تایی در دفتر مشق انجام شود . تمرین انتقال با دانش آموز

فارسی اول

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: ابتدا کارت های نگاره ها از نگاره ی یک تا نگاره پنج مرور شد .مجدد هر کارت بخش شد وتعداد بخش ها و بخش اول و دوم هر کارت گفته شد . سپس صدای اول و صدای آخر و هم آغاز و هم پایان برای هر کدام گفته شد . کتاب کار فارسی تا پایان صفحه ی 21 انجام شد . با هدف مرور و تکرار لوحه امروز .
تکلیف: کارت های نگاره ها از نگاره یک تا نگاره پنج تمرین شود. کتاب ها ی فردا یکشنبه 7/15 کتاب فارسی کتاب نگارش کتاب کار ریاضی دفتر مشق و جامدادی

نگارش اول

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: لوحه صفحه ی 19 با شعر تدریس شد . ابتدا دانش آموزان چهار خط از لوحه را در دفتر مشق سپس در کتاب نگارش کامل کردند .
تکلیف: چهار خط از لوحه در دفتر مشق مانند نمونه های قبلی نوشته شود همراه با نقاشی از لوحه به فاصله ی چشمی و زیر هم نویسی و قوانین خط زمینه توجه شود .

استعداد فضایی اول

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: بازی تقویت حافظه شنیداری تشخیص رنگ و تلفیق با جهت های ریاضی به صورت گروهی انجام شد .

ریاضی اول

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: کتاب ریاضی تا پایان تم دو با هدف شمارش شکل های هر دسته با نگاه کردن . یاد گیری الگو های شطرنجی و بیان رابطه یک الگو و ادامه دادن آن و یادگیری سو دو کو اشکال هندسی و آشنایی با مفهوم قبل و بعد و بیان قبل و بعد اعداد کتاب کار ریاضی تا انتهاب صفحه ی17 با هدف مرور و تمرین بیشتر تم 1و تم 2 انجام شد .
تکلیف: صفحه ی 18 و 19 کتاب کار ریاضی

فارسی اول

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: نگاره 5 از کلاس ما چه خبر ؟ به صورت کلاس بدون دیوار و در حیاط مدرسه با توضیح نحوه ی نشستن در کلاس و قوانین کلاس الگوها و توضیح پرچم ایران و عکس امام و میز و نیمکت و تمرین ردیف و ستون به صورت تلفیق با ریاضی و جهت ها انجام شد . کتاب کار فارسی تا انتهای لوحه ی س با هدف مرور و تکرار لوحه ها و تمرین صدای اول و اخر تصاویر انجام شد .
تکلیف: تمرین کارت های انتهای نگاره 5 صدای اول و صدای اخر و هم آغاز و هم پایان برای هر کدام

نگارش اول

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: لوحه صفحه 10 کتاب نگارش ابتدا در دفتر مشق تمرین شد سپس کتاب نگارش کامل شد . با توجه به نحوه ی مداد گیری و نحوه ی نوشتن لوحه با دقت به جهت فلش ها
تکلیف: لوحه امروز چهار خط در دفتر مشق نوشته شود . از لوحه د و ر و ب (بدون نقطه ) از هر کدام دو خط در دفتر تمرین شود .

سواد مالی

مدرس: منصوری‌آریا، درسا
فعالیت: درس اول ( پول ) تدریس شد. فعالیت کلاسی درس اول صفحه 12 و 13 انجام شد. انیمیشن پول پلنگ صورتی گذاشته شد. قصه صوتی سه کیسه پشم به جای پول پخش شد. معرفی کتاب داستان: سه کیسه پشم به جای پول
تکلیف: خواهشمند است فعالیت در منزل درس اول صفحه 14 و 15 و 16 انجام شود. لطفا در صورتی که کتاب سیمی یا منگنه نشده، حتما سیمی یا منگنه شود. لطفا کتاب را بچه ها به خانه بیارند و هر هفته روز چهارشنبه کتاب را بیاورند.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: