فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه سردار جنگل تهران
کلاس: 105

علوم اول

مدرس: صبری، محبوبه
فعالیت: درس علوم تدریس شد با هدف مشاهده خوب و با دقت درس سایه ها مرور شد. به آزمایشگاه رفتیم و دانش آموزان بعد از برش میوه هایی که همراه داشتند را مشاهده کرده و با دوستان در مورد ویژگی‌ها و مشخصات ظاهری آن صحبت کردند.

نگارش اول

مدرس: صبری، محبوبه
فعالیت: کتاب نگارش صفحه ی 30 با روان خوانی حروف و ترکیب ها تمرین و کلمات نوشته شد. کتاب کار فارسی صفحات 44 و 45 و 46 با مرور نشانه های تدریس شده با توجه به جایگاه نشانه در کلمه کامل شد. گنجینه ی شماره ی 2 با موضوع بلبل و سنگ و کلاغ با هدف : تقویت سواد خوانداری و سواد شنیداری انجام شد . جدول دوستی و ترکیبات و نشانه ها مرور شد .
تکلیف: 1)کاربرگ زیر وارد دفتر تلاش شود سپس توسط دانش آموز کامل شود . 2)ارمغان شماره ی 4 تکمیل شود . 3) کتاب کلمه کوچولو صفحه 1 و 2 تمرین شود . کتاب ها : کتاب نگارش و کتاب کار فارسی علوی و دفتر تلاش همراه دانش آموز باشد .

آزمایشگاه

مدرس: صبری، محبوبه
فعالیت: درس علوم فصل اول: به آزمایشگاه رفتیم و دانش آموزان بعد از برش میوه هایی که همراه داشتند را مشاهده کرده و با دوستان در مورد ویژگی‌ها و مشخصات ظاهری آن صحبت کردند.

فارسی اول

مدرس: صبری، محبوبه
فعالیت: درس باران تدریس شد و نشانه جدید با قصه و داستان معرفی شد دانش آموزان نشانه جدید را تمرین کرده و در جدول دوستی فارسی با نشانه 1 غیر اول دوست کرده و ترکیب با را ساختند و سپس با این ترکیب کلمات مختلف پیدا کردند.

نگارش اول

مدرس: صبری، محبوبه
فعالیت: کتاب نگارش صفحات 28 و 29 انجام شد نشانه ها و کلمات توسط تمامی دانش آموزان خوانده و نوشته شد.
تکلیف: سرمشق نوشته شده در دفتر تلاش کامل شود. رضایت نامه به دانش آموزان داده شد. برنامه کلاسی فردا: کتاب نگارش کتاب کار فارسی علوی کتاب کار ریاضی علوی کتاب علوم آموزش و پرورش دفتر تلاش یک میوه درسته که در منزل موجود دارید برای درس علوم داخل کیف بگذارید.

سواد مالی

مدرس: فتحی زاده، مبینا
فعالیت: پرسش و پاسخ انجام شد.درس نیاز مشترک تدریس شد.
تکلیف: درس اول تا سوم به خوبی تکرار و تمرین شود. فعالیت منزل صفحه 38 به خوبی و با دقت انجام شود.

مهارت زندگی

مدرس: پرکاری، لیلا
فعالیت: درس سوم اهمیت خوراکی در مدرسه و خوراکی سالم و ناسالم تدریس شد. کاربرگ مربوط به آن انجام شد.
تکلیف: با کمک مادر یک برنامه ی هفتگی خوراکی نوشته شود.

ریاضی اول

مدرس: صبری، محبوبه
فعالیت: کتاب کار ریاضی علوی صفحات 30 و 31 انجام شد. مباحث شمارش الگو شطرنجی و چوب خط مرور و تمرین شد.

نگارش اول

مدرس: صبری، محبوبه
فعالیت: جشن آب برای دانش آموزان عزیزمان برگزار شد شعر نشانه همراه با ماکت حروف خوانده شد سپس از فرزندان کلاس اولی پذیرایی شده و گیفت های یادگاری هدیه شد. کتاب نگارش صفحه 27 انجام شد. کتاب کار فارسی تا پایان صفحه 43 انجام شد. زیبا نویسی حروف تمرین شد و به صدای آ ا در اول و وسط و آخر کلمات توجه شد.
تکلیف: تکلیف : دانش آموزان به صورت شفاهی صدای اول و آخر کلمات زیر را بیان کند . مار / باران / دریا / ماشین

هنر اول

مدرس: رعیتی، سمانه
فعالیت: سلام فسقلی های کلاس امروز طرح ها روی مقوا کشیده ،ورفتیم مرحله رنگ آمیزی،
تکلیف: لطفا دفتر نقاشی هرجلسه همراه پسرهای عزیزم باشد.ودر این مسابقه پسرهای گلم را همراهی کنید.

رایانه

مدرس: نیکزاد، علی
فعالیت: دانش آموزان با ابزارهای select و Rotate آشنا شدند آنها یادگرفتند که میتوانند با استفاده از ابزار select بخشی از نقاشی را انتخاب کنند و پس از کپی کردن آن در صفحه خود با ابزار Rotate آن را بچرخانند در انتها پس از تدریس این درس دانش آموزان در گروه های دو نفره پروژه صفحه 26 کتاب را انجام دادند
تکلیف: دانش آموزان گرامی لطفا نقاشی صفحه 26 کتاب را که در کلاس یاد گرفتید دوباره در محیط paint بکشید . با تشکر **** حتما با استفاده از ابزار های select و Rotate انجام دهید alinikzad0044@gmail.com

فارسی اول

مدرس: صبری، محبوبه
فعالیت: کتاب فارسی صفحه 27 تدریس شد. نشانه آ اول و ا غیر اول با داستان گویی و تصویر معرفی شد. تصویر کتاب توسط دانش آموزان تصویر خوانی و به جایگاه نشانه در کلمات توجه شد. تصویرک ها بخش بخش خوانده شد.

نگارش اول

مدرس: صبری، محبوبه
فعالیت: در کتاب نگارش صفحه 25 و 26 نشانه ی ( آ ) اول و ( ا ) غیر اول همراه با حرکت صحیح دست و نگارش صحیح نشانه و جایگاه درست آن در کلمات نوشته شد.
تکلیف: سرمشق مربوطه در دفتر تلاش خوش خط انجام شود و پایین سرمشق در دفتر تلاش توسط دانش آموز نقاشی 2 تصویر کشیده شود تصویری که هم آغاز آ باشد مثلا : آب و ....هم پایان ا باشد مثلا : دریا و ..... یا ا وسط باشد مثل بادام و ..... فردا جشن آب داریم لطفا تمام دانش آموزان با فرم مدرسه و ظاهری آراسته حاضر باشند با تشکر . کتاب ها : کتاب نگارش و کتاب کار فارسی علوی و دفتر تلاش و کتاب کار ریاضی علوی همراه دانش آموز باشد .

بازی استراتژیک

مدرس: نژاد حسن، معصومه
فعالیت: این بازی تقویت درک ریتم و شمارش موسیقایی کودک با اجرای الگوهای «1-2-3-4» و «1-2 / 1-2-3» مفهوم ضرب، الگو و تغییر ریتم را به‌صورت شنیداری و حرکتی تجربه می‌کند. هماهنگی شنیداری - حرکتی هم‌زمانی حرکات دست با ریتم موسیقی باعث هماهنگی دقیق بین گوش و بدن می‌شود. افزایش تمرکز و توجه شنیداری گوش دادن به تغییرات ریتم و تشخیص نام رنگ‌ها باعث دقت و تمرکز بیشتر کودک می‌شود. پرورش حافظه‌ی ریتمیک و توالی حرکات کودک توالی حرکات و ریتم‌ها را به خاطر می‌سپارد و به شکل منظم تکرار می‌کند. تقویت مهارت‌های گروهی و اجتماعی همکاری در گروه‌ها، رعایت نوبت و تعویض جای رنگ‌ها حس تعامل و نظم اجتماعی را افزایش می‌دهد. رشد مهارت‌های حرکتی ظریف و درشت زدن چوبک‌ها، حرکت در حلقه‌ها و حفظ تعادل موجب تقویت عضلات کوچک و بزرگ بدن می‌شود. افزایش انعطاف ذهنی و واکنش سریع تغییر ناگهانی ریتم یا فراخوان رنگ تمرینی برای تصمیم‌گیری سریع و انعطاف ذهنی کودک است. ایجاد نشاط، هیجان و تخلیه‌ی انرژی سالم حرکت و موسیقی شاد باعث نشاط، انرژی مثبت و تخلیه‌ی هیجانات کودکان می‌شود. تقویت اعتماد به نفس و جسارت حرکتی اجرای درست حرکات در جمع باعث افزایش خودباوری و احساس موفقیت می‌گردد.
تکلیف: بازی ها به صورت کلاسی انجام می شود

مهارت اجتماعی

مدرس: پرکاری، لیلا
فعالیت: مراحل عذرخواهی مرور شد. احساس غم و شادی کار شد. کتاب توپک شادی خوانده شد.
تکلیف: با کارهای خوب توپک شادی دیگران و خود را بزرگ کنند.

فارسی اول

مدرس: صبری، محبوبه
فعالیت: به مناسبت هفته ی تربیت بدنی المپیاد ورزشی برگزار شد . نگاره 10 با موضوع نوروز در خانه ی ما و شعر خوانی صد دانه یاقوت تدریس شد . مرور و تمرین تصویرک های تمامی نگاره ها با تاکید بر صدای اول و آخر، و بخش کردن

نگارش اول

مدرس: صبری، محبوبه
فعالیت: کتاب نگارش لوحه ی صفحه ی 23 بعد از انجام دست ورزی و تمرین نوشته شد. کتاب کار فارسی صفحات 38، 39 و 49 نوشته شد و صدای آخر در کلمات تمرین شد.
تکلیف: سرمشق مربوطه در دفتر تلاش انجام شود . فردا تدریس اولین نشانه را داریم لطفا دانش آموزی غایب نباشد . فردا خوراکی که جلدش آبی باشد یا آب نبات یا فقط یک اسباب بازی که صدای آ ا داشته باشد همراه دانش آموز باشد. کتاب ها : کتاب فارسی و نگارش و دفتر تلاش همراه دانش آموز باشد .

شطرنج

مدرس: احمدی، امیر
فعالیت: با عرض سلام و وقت بخیر خدمت اولیای گرامی این جلسه شطرنج به بازی کردن گذشت و اکثر بچه ها درباره نحوه برنده شدن یا حرکت مهره هایی که هنوز درس ندادم سوال داشتن و سعی شد به پرسش ها جواب قابل فهم داد تا روزی که به شکل کامل یاد بگیرن.در نهایت هدف از این بازی های زود تر از موعد پرسیدن همین سوال ها بود که به نوعی مقدمه برای تدریس جلسه بعدی خواهد بود.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: