فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه فلکه اطلاعات تهران
کلاس: انگور

ریاضی اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: شمارش اعداد 0تا7 و برعکس تمرین شد. صفحه ی آخر تم 10 کتاب ریاضی آموزش و پرورش در کلاس حل شد.
تکلیف: یک بار از 0تا7 و یک بار برعکسش را در دفتر تمرین بنویس.

علوم اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: روش قلمه زدن برای دانش آموزان در کلاس توضیح داده شد. بخش های مختلف گیاه مجدد بررسی شد. فیلم فندق،فصل ششم را تماشا کردیم.
تکلیف: درباره ی قلمه زدن برای بزرگترها توضیح بده.

فارسی اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: "می کاری" تدریس شد. دانش آموزان کلماتی که" می "دارند را خواندند . جمله سازی تمرین شد و از تمام دانش آموزان پرسیده شد.
تکلیف: خواندن کلمات زیر و جمله سازی با آن ها را تمرین کنید. فردا مسابقه ی روانخوانی داریم،حتما تمرین کنید.

نگارش اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: نوشتن کلماتی که "می کاری" دارند در کلاس تمرین شد.
تکلیف: صفحه ی 57 کتاب نگارش را کامل کنید. فایل زیر را تمرین کنید(در صورت تمایل پرینت بگیرید یا در دفتر بنویسید) 5 خط دیکته بنویسید.

ورزش اول

مدرس: داورزنی، حمید
فعالیت: انجام بازی های گروهی با هدف تمرکز بر گرفتن توپ و افزایش سرعت عمل

آزمایشگاه

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: جلسه ی قبل دانه کاشتیم،امروز مراحل رشد دانه ها را دیدیم.بعضی از دانه ها جوانه زده بودند و برخی ساقه و برگ داشتند. روش قلمه زدن گیاه سانسوریا را مشاهده کردیم و در مورد آن صحبت کردیم.
تکلیف: یک نقاشی بکش و سپس آن را با استفاده از رنگ های گیاهی مثل لبو،زردچوبه،قهوه و... رنگ آمیزی کن و روز سه شنبه به کلاس بیاور.

ریاضی اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: صفحات 72و73 کناب کار علوی را در کلاس حل کردیم.
تکلیف: صفحات 74و75 کتاب ریاضی علوی را کامل کنید.(اگر دانش آموزی صفحه ی 71 کتاب را حل نکرده است امشب کامل کند.)

فارسی اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: پیدا کردن اشکال مختلف نشانه ی "ای" با بازی در حیاط مدرسه،خواندن کلمات مختلف که نشانه ی ای دارند. جشن اسم آرتان جان برگزار شد.
تکلیف: درس ای ایران در کلاس خوانده شد. کلمات مختلف را باهم خواندیم و در گروه های چهارخانه به صورت گروهی مسابقه ی خواندن دادیم.کلمات زیر را بخوانید و با هرکلمه به صورت شفاهی جمله بسازید. (ایستاد،ایراد،ایمان،سیرابی،میناب،دیدیم،بی آبی،سینی،بستنی،دینی،بی اَدب، بیسیم،مَسیر،سینا،بیداری)

نگارش اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: کاربرگ نشانه ی "ای" و کاربرگ مرور کلمات گذشته را در کلاس حل کردیم.کلمات جدید "ایستاد،ایران،بستنی،سینی،بیدار" در دفتر تمرین نوشته شد.
تکلیف: صفحه ی 56 کتاب نگارش را کامل کنید. لطفا در هنگام نوشتن به تعداد نقطه ها و دندانه ها توجه لازم را داشته باشید. (دانش آموزانی که کتاب کارشان را کامل نکرده بودند مجدد ارسال شد تا کامل کنند و فردا به مدرسه بیاورند)

قرآن اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: پیام قرانی "و بالوالدین احسانا" تدریس شد و درباره ی احترام به پدرو مادر صحبت کردیم و قصه خواندیم.کتاب را تا صفحه ی 37 کامل کردیم.
تکلیف: گل پسرم برای تشکر و قدردانی از پدرو مادر برایشان یک نقاشی بکش و به آن ها تقدیم کن.

رایانه

مدرس: فتحی مهماندوست، صونا
فعالیت: نقاشی ماهی در دریا به کمک اشکال هندسی آموزش داده شد و دانش آموزان تمرین کردند. فیلم آموزشی امروز در سایت در کلاس انگور قرار گرفت.
تکلیف: لطفا در صورت در دسترس بودن رایانه، پسر عزیزم نقاشی ماهی را رسم کند، از نقاشی عکس گرفته و ارسال بفرمایید.

ریاضی اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: تمرینات دوره ای در کلاس حل شد.
تکلیف: کتاب ریاضی علوی تا صفحه ی 71 کامل شود.(لطفا تمامی صفحات را چک کنید اگر صفحات قبل از صفحه ی 71 ننوشته باقی مانده است برای روز شنبه کامل شود.)

فارسی اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: مسابقه ی روانخوانی انجام شد. نشانه ی "ای " تدریس شد. تا سه شنبه ی آینده تدریسی نخواهیم داشت و رووی نشانه ی "ای" کار خواهیم کرد.
تکلیف: فایل های روانخوانی و تدریس ارسال می شود. لطفا حتما تا روز شنبه روی این فایل ها کار کنید تا از دانش آموزان روانخوانی آن ها روز شنبه پرسیده شود. متن درس6،ایرن،از کتاب فارسی روانخوانی شود.

نگارش اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: نشانه ی "ای" تدریس شد. نحوه ی نوشتن آن را در کلاس کار کردیم.
تکلیف: صفحه ی 55 کتاب نگارش را کامل کنید. پیک ارمغان هفته را کامل کنید. روز شنبه دفتر تمرین منزل همراه دانش آموزان باشد. چک می کنم و دوباره به منزل می فرستم. فایل های ارسالی را حتما با دانش آموزان کارکنید. (جشن اسم آرتان جان و مانی جان روز شنبه برگزار می شود)

سواد مالی

مدرس: ربیعی، پریسا
فعالیت: درس 8(دستگاه کارتخوان) با استفاده از ارائه پاورپوینت،پخش فیلم آموزشی،بررسی کارت های بانک های متفاوت تدریس شد. موارد مطرح شده عبارتند از: استفاده از کارت های بانکی به جای پول نقد،بررسی اجزای دستگاه کارتخوان ،بررسی مزایا و معایب استفاده از دستگاه کارتخوان اعم از صرفه جویی در زمان،امنیت پرداخت ها و ...، تهدیدات استفاده از دستگاه کارتخوان و جلوگیری از مواجهه با آن ها از طریق عدم دراختیار قراردادن اطلاعات کارت بانکی خود به دیگران،درخواست دراختیارگذاشتن دستگاه کارتخوان و انجام عملیات پرداخت به خود شخص،عدم استفاده از دستگاه درصورت رؤیت موارد مشکوک اعم از شکستگی و اعلام گزارش مربوطه
تکلیف: فعالیت منزل صفحه 66 انجام شود.

ریاضی اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: حضور در اردوی هیجان انگیز اپال با پسرهای پر انرژی و دوست داشتنی دبستان علوی

علوم اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: درباره ی انواع گیاهان صحبت شد.چگونگی قرارگرفتن ریشه های خوراکی در خاک و نحوه ی رشد آن ها بررسی شد.قسمت های مختلف گیاه (ریشه،ساقه،برگ،گل)به دانش آموزان نشان داده شد.
تکلیف: فصل 5 کتاب کار علوی را کامل کن. مهلت انجام کتاب کار تا روز سه شنبه ی آینده است.(یک هفته فرصت دارید) کتاب کار برای سه شنبه ی آینده همراه دانش آموزان باشد.

فارسی اول

مدرس: ملکی، مریم
تکلیف: کتاب فارسی علوی تا آخر درس "ن" کامل شود.

هنر اول

مدرس: اقبالیان، زهرا
فعالیت: قاب عکسی که قبلا انجام دادند با پولک تزیین کردند

ریاضی اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: صفحات 68و69کتاب ریاضی آموزش و پرورش حل شد. نمایه ی عدد 7 و چوب خط آن تدریس شد. مبحث تقارن مجدد مرور شد.
تکلیف: کاربرگ را حل کنید.

فارسی اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: درمورد ساعت انجام دادن تکالیف صحبت شد. قرار بر این است که هردانش آموز تا قبل از ساعت 7 تکالیفش را کامل کند. اولیای گرامی ساعت اتمام تکالیف را برایم پایین کتاب نگارش بنویسید.
تکلیف: فردا اردو داریم. برای فردا فقط کیف تغذیه همراه دانش آموزان باشد. برای روز چهارشنبه مسابقه ی خوانداری داریم حتما تمرین شود. روز چهارشنبه جشن اسم آرتان جان برگذار می شود.

نگارش اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: جملاتی روی تخته نوشته شد و دانش آموزان آن ها را در دفتر تمرین نوشتند. کتاب فارسی اول صفحات 77و78و79 در کلاس کامل شد.
تکلیف: صفحه ی 54. کتاب نگارش را بنویس. با کلمات زیر جمله بساز: دندان، برادر، تنور، ندارم، آسمان.

املا اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: املا در دفتر دیکته نوشته شد. جملاتی برای مرور تمامی نشانه ها گفته شد.
تکلیف: دفتر املا همراه دانش آموزان است لطفا پس از مشاهده و امضا فردا حتما به مدرسه تحویل داده شود.

سرود

مدرس: نصیری، زهرا
فعالیت: تمرین سرود اتل متل مدرسه به صورت دست جمعی انجام شد. تمرین ای مدرسه سلام با موزیک و بدون موریک و با موزیک بی کلام به طور کامل تمرین شد و کارت امتیاز به دانش آموزانی که هر دو شعر رو بلد بودن داده شد. بازی حفظ اسامی با توپ با بچه ها انجام شد.
تکلیف: سرود ای مدرسه سلام حفظ شود.

مهارت زندگی

مدرس: رنج بردار، محبوبه
فعالیت: صفحات 30 و 31 با موضوع :« در سفر صبور و همراه باشیم.» تدریس شد. گفتگو در مورد انتخاب سفر، لباس های مورد نیاز بر اساس فصل، کمک کردن و احساس مسئولیت در کنار دیگر اعضای خانواده ، مراقبت های لازم در سفر(در ماشین، در بیرون ماشین، در کنار جاده یا هر وسیله ی مسافرتی دیگر)، رعایت احترام به دیگران و حرف شنوی برای داشتن یک سفر خوب، صورت پذیرفت.
تکلیف: تکلیف صفحات 30 و 31 در کلاس انجام شد.اولیای گرامی لطف بفرمایید در مورد موضوعات مطرح شده در درس امروز با پسر گلمان گفتگو کرده، تا با تکرار آن در ذهن دلبندانمان نهادینه شود.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: