فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه فلکه اطلاعات تهران
کلاس: زحل

ریاضی سوم

مدرس: بهجتی، مریم
فعالیت: تدریس مبحث کسر همراه با دست ورزی،بازی و قصه انجام شد،صفحات 46 و 47 و اولین سوال صفحه ی 48 در کلاس کامل انجام شد.نکات مهم مربوط به این صفحات در کتاب نوشته شد،لطفا با فایل ارسالی چک شود.کتاب کارها در حد بازدید انجام تکلیف دیده شد.جدول ضرب پرسش شد.
تکلیف: پسرم فیلم تدریس را مشاهده کن و صفحه ی 60 کتاب کار به صورت کامل و دو سوال باقیمانده از صفحه ی 61 کتاب کارت را کامل کن.حسابی جدول ضرب تمرین کن،جهت کلاس فردا کتاب کار علوی ریاضی همراه عزیزانم باشد.

علوم سوم

مدرس: زمانی نهاد، فرناز
فعالیت: مبحث چ 4نممم 5رخه ی آب با آزمایش در آزمایشگاه مرور شد. دانش آموزان به طور عملی با مفهوم تبخیر و میعان آشنا شدند. همچنین تدریس صفحات 48 و 49 تدریس شد. دانش آموزان با فعالیت عملی با میزان اب شور و شیرین در کره ی زمین آشنا شدند.
تکلیف: درباره ی فعالیت های امروز در خانه به پدر و مادر عزیزت توضیح بده

فارسی سوم

مدرس: خلیلی، فائقه
فعالیت: بیاموز و بگو درس ششم (زمان گذشته)تدریس شد.کلمات مخالف،هم معنی و هم خانواده درس ششم پرسیده شد.دفتر های فارسی تصحیح شد و به پسرانم تحویل داده شد.
تکلیف: پسرم امشب کلمات (خطر،سرمشق،نارنجک،طفل،جلوگیری،مرگ حتمی،افتخار،شجاع) را از متن درس فداکاران پیدا کن و جمله مربوط به آن ها را در دفترت بنویس وفردا دفترت را همراهت بیاور.فردا کتاب فارسی درسی همراه داشته باشید.

املا سوم

مدرس: خلیلی، فائقه
تکلیف: فردا املای تمرینی داریم. فردا دفتر املا همراه داشته باشید.

قرآن سوم

مدرس: زمانی نهاد، فرناز
فعالیت: پرسش و پاسخ تشهد ، سلام ، اذان و اقامه انجام شد.
تکلیف: پسرهای عزیز همیشه کتاب هدیه و قرآن طبق برنامه همراه باشد حتی اگر از روز قبل توسط آموزگار اعلام نشده بود.

سواد مالی

مدرس: ربیعی، پریسا
فعالیت: درس 7(خدمات بانک ها) تدریس شد. مباحث مطرح شده عبارتند از:بررسی خدمات بانک ها ازقبیل افتتاح حساب،نقل و انتقال پول، نگهداری اشیاء قیمتی و ...،آشنایی با فعالیت های تخصصی بانک ها. فعالیت کلاسی صفحه 59 انجام شد. تکالیف دانش آموزان بررسی شد.
تکلیف: فعالیت منزل صفحه 60 انجام شود.

زیبانویسی

مدرس: شایسته، محبوبه
فعالیت: حروف (ک.گ) تدریس شد . نحوه اتصال حروف (گ.ک) در آخر کلمه تدریس شد .نقاشی مربوط به درس کشیده شد .

هوش و ریاضی

مدرس: بهجتی، مریم
فعالیت: روش محاسبه ی مجموع 5 عدد 3 رقمی به صورت یک بازی تکنیکی به دانش آموزانم آموزش داده شد.این آموزش صرفاً به جهت ایجاد انگیزه ی درس ریاضی و هوش داده شده و جنبه ی علاقمندی و افزایش اعتماد به نفس در جمع و ....را دارد،لذا اگر دانش آموزی متوجه نشده بود،دلیل بر عدم یادگیری او نمی باشد..ان شاالله در جلسه ی اولیا این آموزش به شما عزیزان هم داده خواهد شد.
تکلیف: می توانید این بازی را از پسرم خواسته و در منزل انجام دهید و لذت این آموزش را در وجود عزیزانم و روحیه ی آن ها مشاهده بفرمائید.
فعالیت: با سلام و احترام ولی گرامی با توجه به اهمیت آموزش در تمام زنگ ها ( حتی در زنگ های آخر) جهت خروج موجه دانش آموز به صورت ساعتی از کلاس، ابتدای صبح از طریق روابط عمومی هماهنگ شود. در غیر این صورت و بدون هماهنگی امکان خروج دانش آموز از کلاس به هیچ عنوان وجود نخواهد داشت. همچنین یادآور می شود ساعت شروع زنگ های کلاسی 7:45 می باشد. حتما دانش آموزان از یک ربع قبل در مدرسه حضور داشته باشند. با امید به آن که با رعایت قوانین، پسران عزیزمان از آموزش، بهره ی کافی را ببرند. سپاس

ریاضی سوم

مدرس: بهجتی، مریم
فعالیت: جدول ضرب پرسش شد،صفحه ی 45 کتاب ریاضی حل شد.رفع اشکال سوال داخل فیلم (تکلیف دیشب) انجام شد.ارمغان ها بررسی و تحویل عزیزانم شد.
تکلیف: پسرم کتاب کار علوی صفحه ی 61 سوال 6 و 7 و 8 و صفحه ی63 به صورت کامل یعنی سوال 6 تا 10 را با دقت انجام بده.جدول ضرب 3 را حتماً خوب بخوان پرسش می شود.جهت کلاس فردا کتاب درسی ریاضی و کار علوی همراه عزیزانم باشد.

فارسی سوم

مدرس: خلیلی، فائقه
فعالیت: واژه آموزی درس ششم تدریس شد.دفتر های فارسی تدریس شد و به پسرانم تحویل داده شد.
تکلیف: پسرم امشب 5 کلمه بنویس که با(کش) ترکیب شود و توضیح آن کلمه را حتما بنویس.مانند:بارکش(وسیله ای که با آن بار را جا به جا می کنند.)فردا دفترت را همراهت بیاور.فردا کلمات هم معنی،مخالف و هم خانواده درس ششم پرسیده می شود.فردا کتاب فارسی درسی همراه داشته باشید.

املا سوم

مدرس: خلیلی، فائقه
فعالیت: دفترهای املا تصحیح شد و به پسرانم تحویل داده شد.
تکلیف: لطفا دفترهای املا توسط اولیا امضا شود.

مهارت زندگی

مدرس: دهقانی، نفیسه
فعالیت: دانش آموزان عزیز امروز کاردستی کلبه مهربانی را به دلیل آموزش کارگروهی و همکاری به وسیله چوب بستنی ساختند

رایانه

مدرس: فخاریان، یاسمن
فعالیت: در این جلسه نحوه ساخت کارت پستال دیجیتال آموزش داده شد.
تکلیف: یک کارت پستال دیجیتال در سایت digipostal.ir ساخته و تا روز یکشنبه 12 آذر فرصت دارید لینک کارت پستال های دیجیتال خود را در پرتال ارسال کنید. انجام این تکلیف برای تمامی دانش آموزان الزامی می باشد.

بازی استراتژیک

مدرس: کرمی، هما
فعالیت: بازی های تمرکزی ریتمیک و بازی ریتمیک بوسیله کاپ گیم انجام شد.

ریاضی سوم

مدرس: بهجتی، مریم
فعالیت: در دو زنگ متوالی،ارمغان شماره ی 8 به صورت کامل در کلاس حل و رفع اشکال و جهت بازدید در مدرسه نگه داشته شد.مبحث تبدیل واحدها به صورت کامل مجدد توضیح داده شد.ضرب عدد 3 پرسش شد، کتاب درسی تم شروع فصل 3 در صفحه ی 43 توضیح و صفحه ی 44 تدریس و انجام شد.
تکلیف: پسرم تکلیف امشب شما در فیلم ارسالی می باشد فیلم را خوب نگاه کن و به سوالی که در فیلم از شما خواسته ام در دفتر ریاضی ات پاسخ بده.معلم شو:جدول ضرب 3 را خوب بخوان و از مادر و پدر یا دوستانت پرسش کن.جهت کلاس فردا کتاب درسی ریاضی و دفتر ریاضی همراه عزیزانم باشد.

علوم سوم

مدرس: زمانی نهاد، فرناز
فعالیت: مباحث صفحات 40 ، 41 ، 42 ، 43 ، 44 که قبلا تدریس و توضیح داده شده بود سر کلاس روخوانی و تکرار و تمرین شد وبه سوالات باهمکاری دانش آموزان پاسخ داده شد . درس 5 چرخه ی آب( که انیمیشن آن را جلسه گذشته برای دانش آموزان پخش کردیم) دوباره توضیح داده شدو به سوالات صفحات 46 ، 47 و چرخه آب صفحه 48 با همکاری دانش آموزان پاسخ داده شد .
تکلیف: فردا کتاب علوم درسی را همراه خود به مدرسه بیاورید. سوالات 1 تا 8 درس 5 علوم مطالعه شود پرسیده می شود ( توجه کنید : برگه نمونه سوالات درس 5 علوم را نگاه کنید از سوال 1 تا سوال 8 مطالعه شود .)

فارسی سوم

مدرس: خلیلی، فائقه
فعالیت: کلمات مخالف،هم معنی و هم خانواده درس ششم در کتاب فارسی علوی انجام شد و فایل آن بارگزاری شده.دفتر های فارسی تصحیح شد و به پسرانم تحویل داده شد.
تکلیف: پسرم کلمات درس ششم(فداکاران) را بنویس و با 7 کلمه از آن ها جمله بساز و فردا دفتر فارسی ات را همراهت بیاور.فردا کتاب فارسی درسی همراه داشته باشید.

املا سوم

مدرس: خلیلی، فائقه
فعالیت: امروز در کلاس املای جادویی داشتیم.کلاس خیلی هیجان انگیز و جذاب بود و پسرانم بسیار لذت بردند. دفتر های املا جهت تصحیح شدن در مدرسه می باشد.

شطرنج

مدرس: حاتمی، مریم
فعالیت: با حرکت شاه آشنا شدیم.
تکلیف: صفحه 10 تمرین اسب و صفحه 11 تمرین گرفتن رخ سیاه انجام شود.

ریاضی سوم

مدرس: بهجتی، مریم
فعالیت: تدریس ضرب 3 همراه با نکات انجام و داخل دفتر ریاضی نوشته شد.فیلم تدریس ارسال شدحتما دیده شود،فایل ضرب عدد 3 صرفا جهت پرینت به صورت دلخواه برای اتاق و دیوار منزل ارسال می شود،پرسش و بازی ضرب 0 تا 2 انجام شد،ارمغان ها و دفاتر در حد انجام تکلیف بازدید و تصحیح کامل به روز دیگری موکول خواهد شد.هر هفته تا بررسی نهایی تمام آموزگاران حتما و همیشه ارمغان ها در پوشه ی دانش آموز قرار داده شود.
تکلیف: پسرم در دفتر ریاضی یک بار ستون ضرب 3 را فقط به صورت عبارت ضرب بنویس،اما 3 عبارت را به دلخواه انتخاب کن و برای هر سه عبارت ضرب = شکل ضرب،عبارت فارسی،عبارت جمع و عبارت الگوی آن را هم بنویس،برای بقیه نیازی نیست فقط برای 3 مورد موارد خواسته شده کافی است.فردا پرسش جدول ضرب 0 تا 3 را خواهیم داشت.جهت کلاس فردا کتاب ریاضی درسی و دفتر ریاضی همراه عزیزانم باشد.

علوم سوم

مدرس: زمانی نهاد، فرناز
تکلیف: فردا ( روز یکشنبه) کتاب علوم درسی را همراه خود به مدرسه بیاورید.

فارسی سوم

مدرس: خلیلی، فائقه
فعالیت: امروز در کلاس نمایش درس بلدرچین و برزگر را با همراهی پسرانم اجرا کردیم. درس ششم(فداکاران)روانخوانی شد و کلمات دارای ارزش املایی ،درست و نادرست و درک مطلب مربوط به درس کامل انجام شد.توسط پسرانم روانخوانی انجام شد و همچنین بندها را مشخص کردیم.دفتر های فارسی بازدید شد و به پسرانم تحویل داده شد.ارمغان هفته هشتم انجام شد و به پسرانم تحویل داده شد.فایل واژه های املایی درس فداکاران بارگذاری شد.
تکلیف: پسرم،امشب یک تکلیف آسان داریم، تکلیف روز چهارشنبه(شش بند از درس بلدرچین و برزگر را بدون نقطه نوشته بودی)را نقطه بگذار و فردا دفترت را همراهت بیاور.فردا کتاب فارسی علوی همراه داشته باشید.

املا سوم

مدرس: خلیلی، فائقه
تکلیف: امشب یک املای 7 خطی از کلمات درس ششم(فداکاران) بنویس و فردا دفترت را همراهت بیاور.کلمات درس پنجم و ششم را کامل تمرین کن فردا املای جادویی داریم.فردا دفتر املا همراه داشته باشید.

هدیه‌های آسمان سوم

مدرس: زمانی نهاد، فرناز
فعالیت: نمونه سوالات درس 1 تا 4 از دانش آموزان پرسیده شد . صفحه 36 و 37 تدریس شد . صفحه 38 باهمکاری دانش آموزان حل شد . درس 6 تا صفحه 42 تدریس شد .

ورزش سوم

مدرس: داورزنی، حمید
فعالیت: انجام بازی گروهی

ریاضی سوم

مدرس: بهجتی، مریم
فعالیت: مسابقه ی آقای ریاضی برگزار شد،صفحه ی 56 کتاب کار علوی در کلاس کامل حل و مسئله ها رفع اشکال شد.کتاب هوش تا صفحه ی 16 قسمت های مد نظر کامل شد.فیلم و عکس های مربوط به بازی،ریاضی دیروز در پرتال قرار داده شد.
تکلیف: پسرم ارمغان 8 را با دقت انجام بده،سپس کتاب کار علوی صفحه ی 55 سوال 3 را که تنها سوال بازمانده از فصل دو است با دقت انجام بده.تکرار و تمرین جدول ضرب را هم حتما انجام بده.جهت کلاس روز شنبه فقط دفتر ریاضی و ارمغانت همراه شما پسر خوب کلاسم باشد.

علوم سوم

مدرس: زمانی نهاد، فرناز
فعالیت: به دانش آموزانی که تحقیق علوم را انجام دادند کارت امتیاز تحویل داده شد . برای دانش آموزان نحوه مطالعه درست دروس خواندنی مثل علوم و هدیه و مطالعات آموزش داده شد .

فارسی سوم

مدرس: خلیلی، فائقه
فعالیت: دفتر های فارسی تصحیح شد و به پسرانم تحویل داده شد.پسرم،متن درس بلدرچین و برزگر را روانخوانی کن چون روز شنبه می‌خواهیم نمایش آن را اجرا کنیم.
تکلیف: پسرم امشب بندهای یکم تا ششم درس بلدرچین و برزگر را بی نقطه بنویس و حتما شرایط بند نویسی را در آن رعایت کن و روز شنبه دفترت را همراه خودت بیاور.روز شنبه کتاب فارسی درسی همراه داشته باشید.

نگارش سوم

مدرس: خلیلی، فائقه
فعالیت: نگارش فارسی درس پنجم (بلدرچین و برزگر) در کلاس کامل انجام شد و کتاب ها به پسرانم تحویل داده شد.

املا سوم

مدرس: خلیلی، فائقه
فعالیت: امروز با کشیدن تاس هایی پای تخته کلاس کلمات را تمرین کردیم و بر اساس تعداد نقطه ها کلمات را جای خودشان گذاشتیم.

مطالعات اجتماعی سوم

مدرس: زمانی نهاد، فرناز
فعالیت: درس 7 صفحات 22 و 23 و 24 تدریس شد به سوالات گفت و گو کنید صفحه 25 سوال 1 پاسخ داده شد.
تکلیف: ادامه سوالات گفت و گو کنید صفحه 25 را درمنزل حل کنید .کاربرگه شماره 5 صفحه 28 را انجام دهید .

هدیه‌های آسمان سوم

مدرس: زمانی نهاد، فرناز
تکلیف: نمونه سوالات درس 1تا4 هدیه مطالعه شود روز شنبه پرسیده می شود.

قرآن سوم

مدرس: زمانی نهاد، فرناز
فعالیت: روخوانی مباحث گذشته توسط دانش آموزان انجام شد. تا صفحه 28 تدریس شد و کلماتی که زیرشان خط کشیده شده معنی شد.

هنر سوم

مدرس: تقوایی، فاطمه
فعالیت: ساخت شخصیت کارتونی جدید توسط دانش آموزان واضافه کردن آن در فضای پاییزی ویا زمستانی را انجام دادند.

مهارت اجتماعی

مدرس: دهقانی، نفیسه
فعالیت: دانش آموزان عزیز امروز آداب و قوانین سینما رفتن( در سینما راه نرویم، خوراکی پر سروصدا مثل تخمه و چیپس نخوریم، نور گوشی خود را کم کنیم، طبق شماره صندلی خود بنشینیم و...) را به وسیله قصه گویی و شبیه سازی کلاس به سینما آموختند.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: