فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه فلکه اطلاعات تهران
کلاس: زحل

ریاضی سوم

مدرس: بهجتی، مریم
فعالیت: پاورقی های فصل اول و دوم کتاب درسی تا صفحه ی 30 قسمت های مربوط به مکعب با آموزش کامل مبحث مکعب مربع و مکعب مستطیل در کلاس انجام شد.کتاب کار علوی صفحه ی 40 فعالیت کلاسی با مشارکت عزیزانم در کلاس انجام شد.فیلم های تدریس ارسال شد.فایل انجام شده ی صفحات ارسال شد.
تکلیف: پسرم فیلم ها را حتما ببین سپس معلم شو و روی یک برگه ی a4 یک مکعب مربع و یک مکعب مستطیل بکش و آن را رنگ کن و نحوه ی کشیدن آن را برای پدر یا مادر عزیزت توضیح بده و برایشان بگو قانون پروانه ای در شکل های مکعب یعنی چه؟ سپس از آن ها یک قلب زیبا و یک امضا کنار برگه یادگاری بگیر. توجه: لطفاً میزان رضایت از معلم شدن و توضیحات پسرم را زیر برگه و کنار امضا اعلام بفرمائید.ارمغان 5 فردا همراه عزیزانم باشد.جهت کلاس فردا فقط کتاب کار علوی همراه شما پسر خوب کلاسم باشد.

علوم سوم

مدرس: زمانی نهاد، فرناز
فعالیت: فصل 3 کتاب علوم (اندازه گیری مواد) کامل تدریس شد و مباحث آن توضیح داده شد. شیشه نوشابه ، انواع بشرها ، شیر پاکتی و .... را سرکلاس آوردیم و دانش آموزان با مفاهیم لیتر و میلی لیتر و حجم و نحوه اندازه گیری آن ها آشنا شدند. جلسه گذشته نیز با آوردن انواع ترازوها و دیدن جرم اجسامی که دانش آموزان روی ترازوها گذاشتند با مفاهیم جرم ، کیلو و کیلو گرم آشنا شدند .
تکلیف: درس 1 ، 2 و 3 حتما حتما تکرار و تمرین شود روز شنبه از تمامی دانش آموزان به صورت کتبی پرسش کلاسی می شود .

فارسی سوم

مدرس: خلیلی، فائقه
فعالیت: توضیح کامل در مورد بند نویسی. طریقه نوشتن بند و شرایط آن همراه با خواندن شعری زیبا برای پسرانم در کلاس کامل توضیح داده شد ، هم چنین پسرانم با روانخوانی متن درس سوم بندها را کامل شناختند. شعر حفظی، در کلاس پرسیده شد.
تکلیف: پسر توانمندم، لطفا امشب به دلخواه دو بند از درس (آسمان آبی،طبیعت پاک) را انتخاب کن و در دفتر فارسی بنویس .فردا دفتر فارسی همراه داشته باشید.

املا سوم

مدرس: خلیلی، فائقه
فعالیت: دفتر های املا دریافت شد.
تکلیف: پسرم امشب حتما املا تمرین کن فردا املا تقریری از درس سوم (آسمان آبی،طبیعت پاک) داریم. دانش آموزانی که دفتر املا امروز تحویل نداده اند حتما فردا همراه داشته باشید.دفتر املاها توسط اولیا امضا شود.

مطالعات اجتماعی سوم

مدرس: زمانی نهاد، فرناز
تکلیف: فردا کتاب مطالعات اجتماعی را همراه خود به مدرسه بیاورید.

قرآن سوم

مدرس: زمانی نهاد، فرناز
تکلیف: فردا کتاب قرآن را همراه به مدرسه بیاورید .

سواد مالی

مدرس: ربیعی، پریسا
فعالیت: تمرین و تکرار درس گذشته انجام شد. درس 4(خرید مشارکتی) تدریس شد. مباحث مطرح شده عبارتند از:آشنایی با مفهوم خرید و استفاده مشارکتی از وسایل. فعالیت کلاسی صفحه 37 انجام شد. تکالیف دانش آموزان بررسی شد.
تکلیف: فعالیت منزل صفحه 38 انجام شود.

زیبانویسی

مدرس: شایسته، محبوبه
فعالیت: حرف (د) تدریس شد . نقاشی مربوط به حرف(د) انجام شد

هوش و ریاضی

مدرس: بهجتی، مریم
فعالیت: جشن زیبای هزار همراه با خواندن شعر عزیزانم، انجام بازی و قصه در حیاط مدرسه برگزار شد. مسابقه ی آقای ریاضی در کلاس انجام شد.

ریاضی سوم

مدرس: بهجتی، مریم
فعالیت: کتاب کار علوی صفحات 37 و 38 به صورت کامل در کلاس حل و رفع اشکال شد.کتاب کارهای علوی تحویل داده شد.
تکلیف: ریاضیدان کوچکم کتاب کار علوی صفحه ی 41 سوال 1 تا 4 را با دقت حل کن.برای فردا حتماً شعر هزار را حفظ کن پسرم و کتاب کار علوی و کتاب درسی را همراه خود بیاور.

علوم سوم

مدرس: زمانی نهاد، فرناز
فعالیت: 4 قوطی کبریت خالی آوردیم داخل آن ها را آجیل ، پیچ و مهره ، شن ، ماسه و لپه ریختیم و به دست دانش آموزان دادیم و فعالیت صفحه 24 و 25 را به صورت گروهی انجام دادیم و بعد از آن دانش آموزان را به فضای سبز حیاط بردیم و آن ها را گروه بندی کردیم و مواد لازم را در اختیار پسرهای عزیزم قرار دادیم و به صورت گروهی ترازو ساختند و مفاهیم جرم را به صورت کاملا ملموس و تجربی و جذاب یاد گرفتند .
تکلیف: فردا کتاب علوم درسی را همراه خود بیاورید. برگه نمونه سوالات درس 2 و 3 علوم به دانش آموزان تحویل داده شد .

فارسی سوم

مدرس: خلیلی، فائقه
فعالیت: بازی با کلمات هم خانواده جهت تثبیت یادگیری و سرعت عمل پسرانم و هیجان در کلاس اجرا شد.دفتر های فارسی تصحیح شد و به دانش آموزان تحویل داده شد. شعر حفظی و کلمات مخالف،هم معنی و هم خانواده پرسیده شد.دفتر های فارسی تصحیح و به دانش آموزان تحویل داده شد.
تکلیف: پسرم، شعر را کامل حفظ کن فردا پرسیده می شود. امشب از روی متن درس آسمان آبی، طبیعت پاک برای پدر یا مادرت روانخوانی انجام بده. فردا کتاب درسی و دفتر فارسی همراه داشته باشید.

املا سوم

مدرس: خلیلی، فائقه
فعالیت: دفتر های املا تصحیح شد و به دانش آموزان تحویل داده شد.
تکلیف: لطفا دفتر های املا توسط اولیا امضا و حتما فردا همراه خود به کلاس بیاورید.

مهارت زندگی

مدرس: دهقانی، نفیسه
فعالیت: دانش آموزان عزیز امروز به وسیله نمایش و بازی، نحوه صحیح بروز احساسات و کنترل افکار منفی و مسئولیت پذیری را آموختند.

رایانه

مدرس: فخاریان، یاسمن
فعالیت: درس جلسه ی قبل مرور و تمرین صفحه ی 28 انجام شد.

بازی استراتژیک

مدرس: کرمی، هما
فعالیت: نرمش موزیکال و بازی حرکتی ریتمیک با هدف تقویت مهارتهای حرکتی پایه انجام شد.

ریاضی سوم

مدرس: بهجتی، مریم
فعالیت: صفحه ی 28 و 29 کتاب درسی با معرفی عدد هزار، پخش فیلم،دست ورزی کوئیزنر و داستان شهرک اعداد تدریس و در کلاس انجام شد.فیلم های تدریس ارسال شد.تصاویر حل کتاب به صورت فایل ارسال شد همه ی اولیا با کتاب دانش آموز چک کنند. شعر عدد هزار را از تصویر تخته ی امروز که در پرتال ارسال شده چک کرده یا وارد کتاب کنند و جهت جشن هزار روز سه شنبه حفظ شوند.کتاب کار علوی در مدرسه نگه داشته شد.
تکلیف: پسرم کتاب درسی صفحات 30 و 31 را به غیر از پاورقی ((کادر آبی پایین صفحات)) با دقت انجام بده و شعر هزار را حفظ کن. جهت کلاس فردا نیازی نیست کتابی همراه دانش آموز باشد، لطفاً اولیای عزیز انجام تکلیف امشب را نظارت کرده تا جهت روز سه شنبه این صفحات باقی نماند تا روز سه شنبه بازدید کتاب درسی صورت گیرد.

علوم سوم

مدرس: زمانی نهاد، فرناز
فعالیت: انواع ترازوها مثل دوکفه همراه با سنگ ترازو 25 گرمی و 5 گرمی و 1 گرمی و ترازوی دیجیتالی آشپزخانه و ترازوی دیجیتالی مخصوص اندازه گیری جرم افراد را سرکلاس آوردم و با مفهوم گرم و کیلو گرم آشنا شدند . مکعب های چگالی را به دانش آموزان دادیم تا آزمایش کنند ، پسرهای عزیزم دستشان را مانند دو کفه ترازو گرفتند و تفاوت جرم و حجم را کاملا ملموس درک کردند و با مفهوم جرم و حجم آشنا شدند .
تکلیف: فردا کتاب درسی علوم را همراه خود به مدرسه بیاورید . رضایت نامه های اردو توسط اولیای گرامی لطفا امضا شود و دانش آموزان فردا همراه خود به مدرسه بیاورند.

فارسی سوم

مدرس: خلیلی، فائقه
فعالیت: دفتر های فارسی تصحیح شد و به دانش آموزان تحویل داده شد. شعر حفظی و کلمات مخالف،هم معنی و هم خانواده پرسیده شد.
تکلیف: پسرم،از درس آسمان آبی،طبیعت پاک کلماتی که حروف زیر را دارند پیدا کن و در دفتر فارسی ات بنوس. (ن،ط،گ،ع،غ) فردا دفتر فارسی و کتاب فارسی درسی همراه داشته باشید.

نگارش سوم

مدرس: خلیلی، فائقه
فعالیت: کتاب نگارش درس سوم کامل در کلاس انجام شد.

املا سوم

مدرس: خلیلی، فائقه
فعالیت: املا جای خالی جهت تثبیت یادگیری و تقویت حافظه دیداری انجام شد.
تکلیف: دفتر های املا جهت تصحیح شدن در مدرسه می باشد.

شطرنج

مدرس: حاتمی، مریم
فعالیت: آشنایی با حرکت فیل و نام آن
تکلیف: صفحه 2 تمرین رخ و صفحه 3 تمرین فیل انجام شود .

ریاضی سوم

مدرس: بهجتی، مریم
فعالیت: مبحث ماشین ورودی و خروجی با نشان دادن و توضیحات عزیزانم روی کاردستی هایشان مرور شد،عکس ها در پرتال ارسال شد.کتاب درسی ادامه ی مبحث الگوسازی صفحه ی 27 در کلاس انجام شد.تکالیف عدد نویسی بررسی و به عزیزانم تحویل داده شد،لطفاً جهت بررسی و رفع اشکالات احتمالی عزیزان مشاهده ،سپس در پوشه در منزل نگهداری شود،تا بعد از تحویل کلیربوک ها وارد آن شود.
تکلیف: پسرم،کتاب کار علوی صفحه ی 37 سوال 5 و 6 و صفحه ی 38 سوال 7 و 8 را مطابق نکات الگوسازی حل کن،اگر احیاناً بلد نبودی اول به کتاب درسی ات مراجعه کن سوالات کتاب کارت درست مشابه صفحات 26 و 27 کتاب درسی شماست،پس دوباره خوب مطالعه کن ،بررسی کن،سپس مجدد با رعایت تمام نکاتی که به شما آموزش دادم زیر اطلاعات مسئله ات را خط بکش،خودت را به جای شخصیت ها تصور کن... برایشان شکل بکش و با اعتماد به نفس خودت و به تنهایی به سوالاتت پاسخ بده.جهت کلاس های فردا لطفاً کتاب درسی ریاضی و کتاب کار علوی همراه شما پسر خوب کلاسم باشد.

علوم سوم

مدرس: زمانی نهاد، فرناز
تکلیف: فردا کتاب علوم درسی را همراه خود به مدرسه بیاورید .

فارسی سوم

مدرس: خلیلی، فائقه
فعالیت: کتاب فارسی علوی درس سوم کامل انجام شد. ارمغان هفته پنجم انجام شد.موسیقی شعر هم بازی جهت تثبیت شعر چند بار تکرار شد و توسط دانش آموزان همخوانی شد.از تعدادی از پسرانم شعر حفظی ،کلمات مخالف،هم خانواده و هم معنی درس سوم پرسیده شد.دفترهای فارسی تصحیح شد و به دانش آموزان تحویل داده شد.
تکلیف: پسرم، یک املای 5 خطی از کلمات دارای ارزش املایی درس دوم و سوم بنویس و فردا دفترت را به مدرسه بیاور.فردا کتاب فارسی درسی همراه داشته باشید.

املا سوم

مدرس: خلیلی، فائقه
فعالیت: فردا املای جای خالی خواهیم داشت.
تکلیف: پسرم،کلمات دارای ارزش املایی درس ها را تمرین کن که فردا املا داریم.

هدیه‌های آسمان سوم

مدرس: زمانی نهاد، فرناز
فعالیت: سوال های صفحه 22 و 23 کتاب هدیه با همکاری دانش آموزان حل شد .
تکلیف: پاسخ سوالات کتاب درسی هدیه در قسمت کاربرگ پرتال بارگذاری شد ، دانش آموزانی که غایب بودند یا همراه خود کتاب نیاورده بودند می توانند پاسخ ها را در کتاب خود وارد کنند .

ورزش سوم

مدرس: داورزنی، حمید
فعالیت: نرمش و گرم کردن ، آموزش پرتاب در بسکتبال
فعالیت: با سلام و احترام ولی گرامی به اطلاع می رساند کارنامه ی سنجش تشخیصی در پرتال دانش آموز قابل مشاهده است. لازم به ذکر است نمونه سوالات سنجش های برگزار شده در قسمت پایین صفحه اصلی سایت علوی قابل مشاهده می باشد. با تشکر همیز (معاون آموزشی دبستان )

ریاضی سوم

مدرس: بهجتی، مریم
فعالیت: کتاب کار علوی صفحه ی 36 همراه با نکات مهم،به صورت کامل در کلاس انجام شد،صفحه ی 37 کتاب کار سوال اول هم همراه با توضیح مجدد نمودار درختی و رفع اشکال آن در کلاس حل شد.فایل پی دی اف جهت چک کردن ریاضی درسی حل صفحات 19 تا 26 و حل کتاب کار علوی صفحات 25 تا 37 ارسال شد.
تکلیف: پسرم ارمغان شماره ی 5 را به تنهایی و با دقت انجام بده،یادت باشه پسرم قراره که خودت سوال ها را به تنهایی بخونی و به تنهایی پاسخ بدی،در نهایت مادر یا پدر عزیزدل شما فقط زحمت چک کردن را خواهند کشید.لطفاً روی یک برگه ی A4 با نوشتن نام و نام خانوادگی از عدد 990 تا 999 را با عدد و حروف بنویس و بزرگترین عددت را هم داخل جدول ارزش مکانی قرار بده و هم برایش شکل بکش.برای شنبه فقط کتاب درسی همراه شما پسر مستقلم باشد.

فارسی سوم

مدرس: خلیلی، فائقه
فعالیت: بیاموز و بگو درس سوم تدریس شد.تفاوت زبان گفتار و زبان نوشتار در کلاس گفته شد.شعر هم بازی توسط عزیزانم هم‌خوانی شد،موسیقی شعر هم بازی در کلاس اجرا شد.دفترهاب فارسی تصحیح شد و به دانش آموزان تحویل داده شد.
تکلیف: عزیزم،7جمله بنویس با زبان گفتاری و سپس آن را به زبان نوشتاری تبدیل کن.شعر هم بازی تا روز شنبه پرسیده می شود. روز شنبه شعر حفظی هم بازی پرسیده می شود.کلمات مخالف ، هم معنی و هم خانواده درس سوم روز شنبه پرسیده می شود. روز شنبه دفتر فارسی همراه داشته باشید.

مطالعات اجتماعی سوم

مدرس: زمانی نهاد، فرناز
فعالیت: درس 3 تا صفحه 9 تدریس شد . نمونه سوالات درس 1 ، 2 ، 3 و 4 کپی گرفته شد و به دانش آموزان تحویل داده شد . دانش آموزانی که غایب هستند روز شنبه تشریف بیارند و از من تحویل بگیرند .
تکلیف: جست و جو کنید صفحه 6 کتاب اجتماعی کاربرگه شماره 2 حل شود (کاربرگه شماره 2 داخل کتاب صفحه 13 می باشد .) قسمت کامل کنید صفحه 10 کتاب اجتماعی حل شود .

هدیه‌های آسمان سوم

مدرس: زمانی نهاد، فرناز
تکلیف: کتاب هدیه های آسمان را روز شنبه همراه خود به مدرسه بیاورید.

قرآن سوم

مدرس: زمانی نهاد، فرناز
فعالیت: مباحث گذشته (اذان ، سوره حمد و توحید ، قنوت ، رکوع ، سجده ، قیام و برخاستن ، استغفار ، تشهد ) از دانش آموزان پرسیده شد و به صورت گروهی و هماهنگ کل کلاس خواندند و تمرین و تکرار شد . سلام و آیه صلوات تا صفحه 15 تدریس و تمرین شد .
تکلیف: دانش آموزان عزیزم تا هفته آینده روز چهارشنبه فرصت دارند که نماز 3 و 4 رکعتی را حفظ کنید لطفا در منزل تمرین و تکرار کنید که حفظ شوید .

هنر سوم

مدرس: تقوایی، فاطمه
فعالیت: درابتدا مروروگفتگودرباره داستان جلسه پیش انجام شد. سپس بچه ها تصویرسازی داستان را روی کاغذ نقاشی کردند.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: