فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه فلکه اطلاعات تهران
کلاس: زحل

ریاضی سوم

مدرس: بهجتی، مریم
فعالیت: مبحث واحدهای پول،تبدیل ریال به تومان همراه با بازی و شعر مرور و نکات مهم وارد دفتر شد.
تکلیف: *پیشنهاد اول:پسر خوبم برای والدینت تعریف کن در زمان گذشته که پول وجود نداشته مردم جهت خرید و انجام کارهای مبادلاتی چه می کردند، سپس پشت بسته بندی خوراکی هایی که در منزل وجود دارد را ببین و قیمت آن ها را به تومان تبدیل کن. *پیشنهاد دوم:به دلخواه نمکدان کاغذی مطابق بازی کلاسی امروزمان درست کن و با پدر و مادر عزیزت بازی جذاب تبدیل ریال و تومان را انجام بده.می توانی نحوه ی درست کردن آن را با نام نمکدان کاغذی از گوگل سرچ کنی،نیازی به نوشتن داخل دفتر نیست اما به دلخواه می توانی از بازی یا فعالیتت در پرتال برایم عکس یا فیلم قرار دهی.

زنگ تفریح

مدرس: خلیلی، فائقه
فعالیت: گفت و گو درباره انواع وسایل نقلیه و شناخت تفاوت ها و شباهت های وسایل نقلیه هوایی با پرندگان انجام شد. ساخت هلی کوپتر پرنده جهت تقویت استعدادها و افزایش تمرکز در کلاس انجام شد.

مهارت زندگی

مدرس: دهقانی، نفیسه
فعالیت: درست کردن تابلوی احساسات به صورت گروهی انجام شد. با هدف شناخت و درک احساسات متقابل

علوم سوم

مدرس: زمانی نهاد، فرناز
فعالیت: ابتدا فیلم کوتاهی از چرخه زندگی قورباغه برای دانش آموزان عزیزم پخش شد، سپس دانش آموزان ازجعبه ای که در دست آموزگار بود یک تکه از پازل چرخه زندگی جانوران را برمی‌داشتند و طبق رنگ پازل و جانور مورد نظر بچه ها همدیگر را پیداکرده و گروه خود راتشکیل دادند و چرخه را به ترتیب شماره گذاری چسباندند و کلاژ خود را ساختند . در پایان درمورد زندگی آن جانور و مشخصاتش به گفت وگو پرداختند
تکلیف: پسر عزیزم یکی از جانورانی که دوست داری را همراه محل زندگی آن به صورت کلاژ بساز و باخودت به مدرسه بیاور و 10 امتیاز بگیر

ورزش سوم

مدرس: داورزنی، حمید
فعالیت: انجام بازی گروهی و ایستگاهی ( فوتبال، فوتبال دستی، شطرنج و ... )

ریاضی سوم

مدرس: بهجتی، مریم
فعالیت: با استفاده از بارش مغزی و نمایش کلاسی و ابزارهای مناسب ،واحدها و وسایل اندازه گیری استاندارد در کلاس بررسی و مرور تبدیل واحدها انجام شد،نکات مهم وارد دفتر شد.
تکلیف: پسرم در ارتباط با اندازه گیری مچ دست تا آرنج چه چیزهایی یادگرفتی برای مادر و پدرت تعریف کن و بگو به چه اندازه ای است...هر آنچه در کلاس آموختی از گذشته های دور برای اندازه گیری چه می کردند و الان به چه صورت است،لطفاً برای والدین عزیزت بازگو کن،سپس اندازه ی طول میز اتاقت،دفترت،موبایل مادر یا پدرت،سینی پذیرایی و یک وسیله ی دیگر به دلخواه را اندازه بگیر و برایم به متر و سانتی متر تبدیل کن و در دفترت بنویس.مثلاً=طول تخته ی کلاس:186 سانتی متر یعنی 1 متر و 86 سانتی متر است.

فارسی سوم

مدرس: خلیلی، فائقه
فعالیت: روانخوانی و درک مطلب داستان در کلاس انجام شد. جهت ایجاد انگیزه و تقویت روانخوانی تعدادی از جملات یک داستان را انتخاب کرده و داخل حلقه های ورزشی گذاشتیم و پسرانم شروع به خواندن داستان می کنند و در پایان سوالاتی پرسیده شد.
تکلیف: پسرم لطفا کاربرگ قندانه را انجام بده.

خلاقیت

مدرس: تقوایی، فاطمه
فعالیت: کارت پستال خانوادگی :نقاشی خانواده ها در جنگل روی کارت پستال

ریاضی سوم

مدرس: بهجتی، مریم
فعالیت: مفهوم اولیه ی مبحث کسر همراه با بارش فکری و بازی گروهی تدریس و مرور شد.فیلم و عکس در پرتال ارسال شد.
تکلیف: پسرم با استفاده از خوراکی های مختلف در منزل یک قسمت از دو قسمت مساوی (یک دوم) و یک قسمت از چهار قسمت مساوی (یک چهارم) را نشان داده و برای مادر یا پدر نازنینت توضیح بده که کسر یعنی چه.*توجه*تکلیف کاملا مهارتی است و توضیحات به اولیا به جهت افزایش فن بیان و تمرکز بیشتر به توضیحات معلم در کلاس و افزایش هوش کلامی داده شده،پس نیازی به انجام تکلیف خاصی در دفتر نیست.

زنگ تفریح

مدرس: خلیلی، فائقه
فعالیت: کلیپ چرخه زندگی پروانه و مراحل رشد آن نمایش داده شد.در گروه ها گفت و گو درباره زندگی حشرات انجام شد و پسرانم اطلاعات خود را با هم به اشتراک گذاشتند و کاردستی پروانه متحرک را در کلاس ساختند.
تکلیف: پسرم با خلاقیت خود کاردستی حشرات دیگر را بساز. لطفا توجه بفرمایید ساخت کاردستی بنا به ایده و خلاقیت خود دانش آموزان انجام شود. کاردستی ارزشمند است که حاصل فکر و با دستان خود دانش آموز انجام شود در این مورد لطفا فقط هدایت گر باشید.

مهارت زندگی

مدرس: دهقانی، نفیسه
فعالیت: کاردستی گروهی ساخت زرافه انجام شد و دانش اموزان احساسات را شناخته و درک‌کردند
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: