1404/07/29
ریاضی اول
مدرس:
قربانی، عاطفه
فعالیت:
کتاب کار ریاضی علوی تم 4 سه صفحه در کلاس انجام شد.
کتاب ریاضی زنبوری بازخورد داده شد.
فارسی اول
مدرس:
قربانی، عاطفه
فعالیت:
نشانه دوشکلی ب امروز با شعر و داستان تدریس شد.برای ایجاد انگیزه دانش آموزان در حیاط مدرسه با برف شادی به نشانه جدید خوش آمد گفتند.با فلش کارت ها جایگاه نشانه ی ( ب غیرآخر و آخر)تمرین شد،سپس وارد کتاب فارسی گلی شدیم و درس باران با تصویرخوانی وتمرین و تکرار فلش کارت ها تدریس شد.
تکلیف:
تکرار و تمرین درس آب و باران در منزل انجام شود.
فردا کتاب فارسی گلی ،دفتر مشق ،کتاب فارسی علوی همراه بچه ها باشد.
نگارش اول
مدرس:
قربانی، عاطفه
فعالیت:
شکل نوشتن صحیح نشانه ی جدید آموزش داده شد،سپس در دفتر مشق زیبانویسی نشانه تمرین و تکرار شد.
تکلیف:
کتاب کار فارسی علوی درس باران تمرین شماره ی 1 و 2 فقط انجام شود.
پسرم یک صفحه ی زیبانویسی را در منزل با دقت بخوان و بنویس.
ورزش اول
مدرس:
کلهر، محدثه
فعالیت:
ُکلاس سیب تقویت استقامت قلبی عروقی، تقویت مهارت های حرکتی بنیادی، فوتبال
مهارت زندگی
مدرس:
دهقانی، نفیسه
فعالیت:
دانش آموزان عزیز امروز به وسیله ی نمایش عروسکی رعایت بهداشت فردی و نظافت را کامل آموختند
1404/07/28
ریاضی اول
مدرس:
قربانی، عاطفه
فعالیت:
دوصفحه ی آخر تم 4 از کتاب ریاضی زنبوری مفهوم چوب خط و جدول سودوکو تدریس شد و فعالیت خواسته شده انجام شد.
تکلیف:
صفحه ی 26 کتاب ریاضی زنبوری در منزل با استفاده از خط کش شابلون دار با دقت انجام شود.
در ضمن کتاب کار ریاضی علوی در مدرسه است.
فردا سه شنبه کتاب فارسی گلی و جامدادی همراه گل پسرها باشد.
علوم اول
مدرس:
قربانی، عاطفه
فعالیت:
فیلم آموزشی فصل 2 کتاب علوم (حواس پنجگانه)نمایش داده شد و در مورد آن در کلاس صحبت شد. و بازی حس شنوایی انجام شد.
فارسی اول
مدرس:
قربانی، عاطفه
فعالیت:
درس آب در کتاب روان خوانی علوی (کلمه های کوچک ،داستان های بزرگ) تکرار و تمرین شد،جایگاه نشانه ی (آا)در کلمات مشخص شد،کلمات بخش شد و بادرس ریاضی به صورت تلفیق به تعداد بخش چوب خط کشیده شد.
وبازی هدفمند تلفیق ریاضی و فارسی انجام شد.
دفترهای مشق توسط آموزگار بازخورد داده شد.
در ضمن دفتر های مشق در مدرسه است.
بازی استراتژیک
مدرس:
جهانگیری، بهاره
فعالیت:
تمرین صبحگاه ابان
بازی حلقه وچوبک ورنگ
این بازی تقویت درک ریتم و شمارش با اجرای الگوهای «1-2-3-4» و «1-2 / 1-2-3» مفهوم ضرب، الگو و تغییر ریتم را بهصورت شنیداری و حرکتی تجربه میکند.
هماهنگی شنیداری - حرکتی همزمانی حرکات دست با ریتم موسیقی باعث هماهنگی دقیق بین گوش و بدن میشود.
افزایش تمرکز و توجه شنیداری گوش دادن به تغییرات ریتم و تشخیص نام رنگها باعث دقت و تمرکز بیشتر کودک میشود.
پرورش حافظهی ریتمیک و توالی حرکات کودک توالی حرکات و ریتمها را به خاطر میسپارد و به شکل منظم تکرار میکند.
تقویت مهارتهای گروهی و اجتماعی همکاری در گروهها، رعایت نوبت و تعویض جای رنگها حس تعامل و نظم اجتماعی را افزایش میدهد.
رشد مهارتهای حرکتی ظریف و درشت زدن چوبکها، حرکت در حلقهها و حفظ تعادل موجب تقویت عضلات کوچک و بزرگ بدن میشود.
افزایش انعطاف ذهنی و واکنش سریع تغییر ناگهانی ریتم یا فراخوان رنگ تمرینی برای تصمیمگیری سریع و انعطاف ذهنی کودک است.
ایجاد نشاط، هیجان و تخلیهی انرژی سالم حرکت و موسیقی شاد باعث نشاط، انرژی مثبت و تخلیهی هیجانات کودکان میشود.
تقویت اعتماد به نفس و جسارت حرکتی اجرای درست حرکات در جمع باعث افزایش خودباوری و احساس موفقیت میگردد.
هوش و ریاضی
مدرس:
قربانی، عاطفه
فعالیت:
فعالیت 3 کتاب چهارهوش دوصفحه انجام شد.
1404/07/27
ریاضی اول
مدرس:
قربانی، عاطفه
فعالیت:
ادامه ی تم 4 مبحث چوب خط تدریس شد ،سپس دو صفحه از کتاب ریاضی زنبوری انجام شد.
دسته های پنج تایی و الگو با چینه و چوب خط در کلاس تمرین شد.
فارسی اول
مدرس:
قربانی، عاطفه
فعالیت:
درس آب (فلش کارت ها)جایگاه نشانه ی آ اول و ا غیر اول در کتاب فارسی گلی تمرین و تکرار شد.
تکلیف:
فردا دوشنبه کتاب فارسی گلی ،کتاب کارریاضی علوی ،دفتر مشق ،کتاب روانخوانی علوی همراه گل پسرها باشد.
نگارش اول
مدرس:
قربانی، عاطفه
فعالیت:
سه صفحه کتاب نگارش درختی درس آب کامل انجام شد.
کتاب کار فارسی علوی توسط آموزگار بازخورد داده شد.
تکلیف:
کتاب کار فارسی علوی ادامه درس آب تمرین(3،4،5)کامل شود. یک صفحه زیبانویسی دفتر مشق با دقت انجام شود و برگه چسبانده شده ی نشانه در دفتر مشق به دلخواه تزیین یا رنگ شود.
هنر اول
مدرس:
طبیعت شناس، الهام
فعالیت:
طراحی آلودگی هوا در مقوا (طرح نهایی ) انجام شد.(طرح دو سالانه هنر)
سواد مالی
مدرس:
ربیعی، پریسا
فعالیت:
درس3(نیاز و خواسته) با ارائه فیلم آموزشی تدریش شد. مباحث مطرح شده عبارتند از:آشنایی با مفاهیم نیاز و خواسته،بررسی تفاوت آن ها،شناخت انواع نیازها و خواسته های انسان ها. فعالیت کلاسی با مشورت دانش آموزان انجام شد. تکالیف بررسی شد.
تکلیف:
فعالیت منزل صفحه 30 انجام شود.
1404/07/26
ریاضی اول
مدرس:
قربانی، عاطفه
فعالیت:
کتاب ریاضی زنبوری تم 4 دو صفحه (مفهوم گوشه و لبه ،الگو)تدریس شد و گل پسرها فعالیت کتاب را انجام دادند.
کتاب ریاضی زنبوری در مدرسه است.
فارسی اول
مدرس:
قربانی، عاطفه
فعالیت:
نشانه( آ اول و ا غیر اول) با داستان ورود نشانه ها به شهرک الفبا ،همراه با شعر و معرفی نشانه تدریس شد،سپس برای ایجاد انگیزه قطره آب را گل پسرها در دفتر مشق رنگ آمیزی کردند،و در کتاب فارسی گلی با تصویر خوانی و تمرین فلش کارت ها جایگاه نشانه تمرین شد..
تکلیف:
فلش کارت( نشانه ی آا) در منزل تمرین و تکرار شود.،فردا یکشنبه کتاب فارسی گلی ،کتاب کار فارسی علوی برای بازخورد آموزگار ، چینه و چوب خط ریاضی همراه گل پسرها باشد.
در ضمن ایجاد انگیزه نشانه برای اولیا در صفحه ی اول کتاب فارسی گلی چسبانده شد،همچنین دفتر های مشق دانش آموزان در مدرسه است.
نگارش اول
مدرس:
قربانی، عاطفه
فعالیت:
دانش آموزان با شکل نوشتاری نشانه آشنا شدند و در دفتر مشق زیبانویسی نشانه را تمرین کردند.
کتاب نگارش درختی در مدرسه است.
تکلیف:
کتاب کار فارسی علوی درس 1:(آب) فقط فعالیت شماره ی 1 و 2 را انجام شود.
رایانه
مدرس:
فخاریان، یاسمن
فعالیت:
در این جلسه پسرهای عزیزم با ابزار سطل رنگ و نحوه عملکرد آن در نرم افزار نقاشی آشنا شدند.
1404/07/23
ریاضی اول
مدرس:
قربانی، عاطفه
فعالیت:
صفحه ی آخر تم 3 در کتاب ریاضی زنبوری جدول ماتریس تدریس و انجام شد.
دوصفحه از کتاب کار ریاضی علوی انجام شد،کتاب ریاضی علوی و ریاضی زنیوری به گل پسرها تحویل داده شد.
تکلیف:
صفحه ی آخر تم 3در کتاب کار ریاضی علوی فعالیت سرگرمی در منزل انجام شود.
فارسی اول
مدرس:
قربانی، عاطفه
فعالیت:
نگاره ی 10 همراه با فلش کارت و شعر تدریس شد.
سپس دانش آموز تصاویر هم آغاز و هم پایان بعضی از فلش کارت ها را داخل دفتر نقاشی کردند.(تلفیق هنر و فارسی)
تکلیف:
اولیای گرامی
باتوجه به اهمیت جلسه ی آموزشی فردا (پنج شنبه 24 مهرماه ) و توضیح نکات بسیار مهم نشانه های فارسی حضوریکی از اولیا الزامی است . روز شنبه کتاب فارسی گلی ،دفتر مشق،کتاب نگارش درختی و کتاب ریاضی زنبوری همراه گل پسرها باشد.
نگارش اول
مدرس:
قربانی، عاطفه
تکلیف:
کتاب کار فارسی علوی صفحه ی 40 انجام شود.
ارمغان 2 انجام شود و روز شنبه همراه گل پسرها باشد.
یک صفحه زیبانویسی داخل دفتر مشق بادقت انجام شود.
شطرنج
مدرس:
کشه فراهانی، سعیده
فعالیت:
معرفی مهره پیاده ، استراتژی حمله پیاده ها ، پیاده های زنجیره ای ، پیاده های پست سرهم ، معرفی صفحه شطرنج به صورت آنالیز و جداگانه