فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه فلکه اطلاعات تهران
کلاس: کوهنوردان

ریاضی دوم

مدرس: نخجوانی، میترا
فعالیت: مرحله ی دوم مسابقه ی آقای ریاضی انجام شد.صفحه ی 28 کتاب درسی پاسخ داده شد. این صفحه پیش مقدمه ای برای شروع جمع های دو رقمی به روش فرآیندی می باشد.پیش نیاز این مبحث تسلط کامل دانش آموزان روی دسته های ده تایی، یکی و جدول ارزش مکانی می باشد.
تکلیف: برای فردا کتاب فارسی، کتاب نگارش، کتاب کار ریاضی علوی، کتاب علوم، کتاب کار علوم علوی را همراه خود بیاورید.

علوم دوم

مدرس: نخجوانی، میترا
فعالیت: اولیای گرامی کاربرگ های سوال درس 1 و 2 علوم به دانش آموزان تحویل داده شد. کاربرگ ها را در کتاب کار علوی و هر کاربرگ را در فصل مربوط به خود بچسبانید تا همیشه در دسترس دانش آموزان باشد.
تکلیف: اولیای گرامی کاربرگ های سوال درس 1 و 2 علوم به دانش آموزان تحویل داده شد. کاربرگ ها را در کتاب کار علوی و هر کاربرگ را در فصل مربوط به خود بچسبانید تا همیشه در دسترس دانش آموزان باشد.برای فردا سوالات درس 1ول خوانده شود پرسیده می شود.

فارسی دوم

مدرس: نخجوانی، میترا
فعالیت: کلاس بدون دیوار با موضوع مدرسه ی خرگوش ها انجام شد.درس 4 تدریس شد زیر کلمات مهم آن خط کشیده شد، جعبه ی کلمات کامل شد. نگاه کن و بگو، درست و نادرست، واژه سازی و بیاموز و بگو تدریس شد. فیلم آن بارگذاری شده است.
تکلیف: چندین بار از روی درس بخوانید و سه بار از روی کلمه های مهم درس بنویسید.توجه داشته باشید در صورتی رونویسی شما از کلمات با کیفیت خواهد بود که بلند بخوانید و بنویسید.

زیبانویسی

مدرس: شایسته، محبوبه
فعالیت: طرز صحیح نوشتن نشانه (ک) و ترکیب (کا) تدریس شد . نقاشی مربوط به حروف انجام شد

مهارت اجتماعی

مدرس: دهقانی، نفیسه
فعالیت: دانش آموزان عزیز امروز اتیکت مکان های عمومی را آموختند و نقاشی آن را ترسیم کردند.

ریاضی دوم

مدرس: نخجوانی، میترا
فعالیت: تدریس صفحه ی 27 کتاب ریاضی درسی فکر کردن همراه با نظم به حل مسئله ها کمک می کند. دقیقه در ساعت آموزش داده شد و از دانش اموزان خواسته شد ساعتی را همراه با الگوی 5 تا 5 تا بکشند.
تکلیف: سوالات کاربرگ بارگذاری شده حل شود. برای فردا کتاب فارسی، کتاب ریاضی، کتاب کار ریاضی و ماسک خرگوش را همراه خود بیاورید.

علوم دوم

مدرس: نخجوانی، میترا
فعالیت: سوالات کتاب کار علوم تا صفحه ی 28 پاسخ داده شد.

فارسی دوم

مدرس: نخجوانی، میترا
فعالیت: پرسش کلاسی انجام شد.راهبرد حل مسئله به روش نظام دار و شاخه ای در دفتر مشق تمرین شد.

هنر دوم

مدرس: تقوایی، فاطمه
فعالیت: در ابتدا داستان جلسه قبل دوباره مرور شد ، سپس مقواهای مربوط به نمایشگاه به دانش آموزان داده شد.(تا انتهای کار و زمان نمایشگاه کارها درمدرسه می ماند) دانش آموزان نقاشی های خودرا روی مقوا نقاشی و رنگ آمیزی کردند (تکنیک آزاد است.)

مهارت زندگی

مدرس: دهقانی، نفیسه
فعالیت: دانش آموزان عزیز امروز به وسیله ی کارتون مهارت های زندگی رفتار صحیح در برابر رفتار اشتباه دوستانشان را آموختند و متوجه شدند که در برابر مسخره کردن، رفتار صحیح بی توجهی و نخندیدن است تا فرد متوجه اشتباه بودن رفتار خود بشود.

بازی استراتژیک

مدرس: کرمی، هما
فعالیت: نرمش موزیکال و بازی حرکتی ریتمیک با هدف تقویت مهارتهای حرکتی پایه انجام شد.

آزمایشگاه

مدرس: نخجوانی، میترا
فعالیت: آزمایش صفحه ی 25 کتاب علوم مربوط به دماسنج و گرما و سرما در آزمایشگاه انجام شد.

ریاضی دوم

مدرس: نخجوانی، میترا
فعالیت: تدریس صفحه ی 26 کتاب ریاضی مربوط به راهبرد حل مسئله،برای پیدا کردن همه ی حالت های یک مسئله می توان آن ها را به طور منظم نوشت تا مطمئن شویم جوابی جا نمانده است

فارسی دوم

مدرس: نخجوانی، میترا
فعالیت: جعبه ی کلمات درس خرس کوچولو پرسیده شد دانش آموزانی که به خوبی پاسخ دادند کارت امتیاز دریافت کردند. تمرین کلمات خرس کوچولو به صورت تشخیصی در دفتر مشق انجام شد.
تکلیف: پسرم درس خرس کوچولو را با دقت بخوان و همه ی کلمه هایی که اِ ربط و یِ میانجی دارند را پیدا کن و بنویس. کاربرگ با شکل خرگوش به دانش آموزان داده شد در منزل آن را روی مقوا و به صورت ماسک در بیاورند کش بزنند و تزیین کنند و روز سه شنبه همراه با خود به مدرسه بیاورند.

هدیه‌های آسمان دوم

مدرس: نخجوانی، میترا
فعالیت: درس پنجم تدریس شد. مراحل وضو توضیح داده شد و در کلاس و حیاط تمرین شد.

هوش و ریاضی

مدرس: نخجوانی، میترا
فعالیت: صفحه ی 14 و 15 کتاب حل شد.

شطرنج

مدرس: حاتمی، مریم
فعالیت: آشنایی با حرکت فیل و نام آن
تکلیف: صفحه 2 تمرین رخ و صفحه 3 تمرین فیل انجام شود .

ریاضی دوم

مدرس: نخجوانی، میترا
فعالیت: صفحه ی 25 کتاب درسی تدریس و حل شد.کمترین و بیشترین عدد یک رقمی توضیح داده شد و با روش های مختلف حل جمع و تفریق آشنا شدند.صفحه ی 44 کتاب کار علوی حل شد.
تکلیف: برای فردا کتاب ریاضی درسی ، کتاب کار ریاضی علوی، کتاب فارسی خوانداری، کتاب کار فارسی علوی، کتاب هدیه ها، کتاب ریاضی و هوش را همراه خود بیاورید.

فارسی دوم

مدرس: نخجوانی، میترا
فعالیت: حکایت راه سلامتی و شعر ستاره تدریس شد. رو خوانی خرس کوچولو و چغندر پر برکت پرسیده شد.
تکلیف: فردا جعبه ی کلمات درس خرس کوچولو پرسیده می شود.

املا دوم

مدرس: نخجوانی، میترا
فعالیت: املای تقریری درس خرس کوچولو گفته شد.دفترهای املا صحیح شد و تحویل دانش آموزان داده شد.
تکلیف: پسرم از روی درس خرس کوچولو 3 بار با دقت و بلند بخوان و سپس با کلمه های مهم آن و غلط های املایی امروز جمله های زیبا بساز و سپس بعد از نوشتن جمله ها به مادر و پدر خود بگویید یک املای پنج خطی به شما بگویند. (اولیای عزیز توجه داشته باشید دانش آموزانی که در املای امروز غلط نداشتند و یا فقط یک غلط داشتند امروز تکلیفی نخواهند داشت.)

قرآن دوم

مدرس: نخجوانی، میترا
فعالیت: درس سوم به طور کامل تدریس شد.
تکلیف: سوره ی حمد از دانش اموزان پرسیده شد اما متاسفانه بیشتر دانش اموزان در حفظ آن کوتاهی کردند به همین دلیل یک هفته ی دیگر به ان ها وقت داده شد تا حفظ کنند و یک هفته زمان دارند تا درس سوم قران را با دقت بخوانند شنبه پرسیده می شود. به دانش اموزانی که سوره ی حمد را حفظ کرده بودند کارت امتیاز داده شد.

ورزش دوم

مدرس: داورزنی، حمید
فعالیت: نرمش آموزش پرتاب در بسکتبال
فعالیت: با سلام و احترام ولی گرامی به اطلاع می رساند کارنامه ی سنجش تشخیصی در پرتال دانش آموز قابل مشاهده است. لازم به ذکر است نمونه سوالات سنجش های برگزار شده در قسمت پایین صفحه اصلی سایت علوی قابل مشاهده می باشد. با تشکر همیز (معاون آموزشی دبستان )

ریاضی دوم

مدرس: نخجوانی، میترا
فعالیت: صفحه ی 24 کتاب درسی و صفحه ی 42 کتاب کار ریاضی حل شد.
تکلیف: ارمغان شماره 5 انجام شود.برای روز شنبه دفتر املا، کتاب ریاضی درسی، کتاب کار ریاضی، کتاب فارسی، کتاب کار فارسی، کتاب قرآن را همراه بیاورید. اولیای گرامی بیشتر کتاب های دانش آموزان به همراه دفتر املا در مدرسه می باشد.

علوم دوم

مدرس: نخجوانی، میترا
فعالیت: ادامه تدریس درس سوم انجام شد.
تکلیف: بخش ایستگاه فکر صفحه‌ی 28 کتاب علوم درسی در منزل انجام شود و گزارش و نتیجه‌ی آن برای روز دوشنبه 8 آبان ماه در زنگ علوم تحویل داده شود. امتیاز آوران شماره‌ی1: برای دریافت یک کارت 15 امتیازی بخش آزمایش کنید صفحه‌ی 28 کتاب علوم درسی انجام شود و برای روز دوشنبه 8 آبان ماه در زنگ علوم تحویل داده شود. امتیاز آوران شماره‌ی 2: برای دریافت یک کارت 15 امتیازی بخش جمع‌آوری اطلاعات صفحه‌29 سوال 1(جانورانی که شب فعالیت می‌کنند و تحقیق درباره‌ی چگونگی زندگی آن‌ها) در یک برگه‌ی مرتب و تزئین شده (اختیاری است) توسط دانش‌آموز نوشته شود و برای روز چهارشنبه 10 آبان ماه در زنگ آزمایش علوم تحویل داده شود. توجه بفرمایید: بعد از تاریخ اعلام شده چنانچه دانش‌آموز تحقیقات خود را ارائه دهد یک کارت 10 امتیازی داده می‌شود.

فارسی دوم

مدرس: نخجوانی، میترا
فعالیت: صفحه ی 30 کتاب کار انجام شد.
تکلیف: درس خرس کوچولو و جعبه ی کلمات این درس را به همراه چغندر پر برکت چندین بار با دقت بخوانید روز شنبه پرسش کلاسی خواخیم داشت.

املا دوم

مدرس: نخجوانی، میترا
تکلیف: روز شنبه املا تقریری خواهیم داشت از درس خرس کوچولو املا بنویسید دانش آموزانی که یک صفحه ی کامل املا بنویسند کارت امتیاز خواهند گرفت

سواد مالی

مدرس: ربیعی، پریسا
فعالیت: درس 3(نیاز و خواسته) با استفاده از فیلم کمک آموزشی تدریس شد. مباحث مطرح شده عبارتند از:آشنایی با مفاهیم نیاز و خواسته،بررسی تفاوت آن ها،معرفی نیازهای اساسی انسان ها،بررسی خواسته های مرتبط با هر نیاز. فعالیت کلاسی صفحات 28 و 29 انجام شد. تکالیف دانش آموزان بررسی شد.
تکلیف: فعالیت منزل صفحه 30 انجام شود.

رایانه

مدرس: فخاریان، یاسمن
فعالیت: تغییر سایز، رنگ، فونت و حالت قلم یا متن در نرم افزار word در این جلسه آموزش داده شد.
تکلیف: صفحه ی 30 تا 33 کتاب که مربوط به درس امروز است مرور و مطالعه شود. همچنین دانش آموزان برای فعالیت کلاسی صفحه 34 در جلسه ی بعد آمادگی داشته باشند.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: